Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118749 keer)

Offline lightman

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #280 Gepost op: 23-01-2016, 13:42:32 »

Met als uitgangspunt mijn favoriete benadering...

• Annemieke, Rop, Taeke
    Onwaarschijnlijk op basis van indicatoren universele gezichtsuitdrukkingen emoties.
  • Tim, Cecile
    Onwaarschijnlijk op basis van overige lichaamstaal en aangetoonde indicatoren.
  • Houd ik over: Marjolein, Ellie, Klaas.

Marjolein lijkt in alles (gevoelsmatig) de kandidate die verdacht wil zijn.

Ellie toont als reactie op haar groene scherm bij de executie in aflevering 3 een mogelijk lichte uiting van surprise met haar wenkbrauwen, die ze probeert te onderdrukken. Niet genoeg voor serieuze twijfel.

Klaas zit af en toe aan zijn neus, maar als die al een uiting van nervositeit of twijfel zouden zijn, dan is de timing (context) zodanig dat die ook vanuit De Mol te verklaren zijn.

Op basis van zijn geisoleerde positie en bijdrage aan de € 1000,- bij de eerste opdracht, had ik Klaas na aflevering 1 in het Wie is de Mol NIET rijtje gezet. Echter, na de "macht over de test" opdracht kan het argument van teveel verdiend geld nu van tafel.

Als ik dan de opdrachten, verdiende geld, molpositie, type deelnemer, etc. meeweeg, dan kom ik - nog zonder DE hint mee te nemen - bij Klaas uit als #1 verdachte.

« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 19:42:58 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 23-01-2016, 14:35:59 »
Terwijl een erg groot deel van het forum en ook bijna alle mensen die ik spreek over de mol (en niet zo fanatiek het forum volgen) op Klaas zit, is er bij de verdenkingen in de officiële app nauwelijks spreiding in percentages. Dit sterkt mijn gevoel dat het Klaas wel moet zijn, de scores worden gemanipuleerd (kan niet anders). Klaas zou op zeker meer dan de helft van de stemmen moeten staan.

Overigens stem ik op Taeke, want ik wil niet dat het Klaas is  ;D

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #282 Gepost op: 23-01-2016, 15:21:34 »
de scores worden gemanipuleerd (kan niet anders)

Wie beschuldig je? En precies waarvan? En heb je dat gemeld?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 15:24:16 door Avogadro »

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #283 Gepost op: 23-01-2016, 15:46:08 »
Taeke ::jaja::

In aflevering 1 wist hij zich te profileren als fanatieke kandidaat, zoals een topsporter betaamd, door zijn metro-opdracht te laten slagen en zo goed mee te trekken dat ze hun doel voorbij streefden.
Bij het zout zien we hem niet veel nuttigs doen, maar wel een verkeerde kar aan Klaas meegeven. Dat zijn blok op de trap perfect is, vind ik lastig te verklaren als Mol. Bij het klooster gunt hij Tim een joker en een kijkje, waarmee hij het vertrouwen bij Tim alleen maar versterkt (en hij weet toch al wat er te zien is). In aflevering 3 is hij ineens goed bezig voor de pot. Uiteindelijk - als er nog maar 6 minuten over zijn - weet hij met Annemieke de 500 te matchen (waardoor Ellie uiteindelijk pas  laat bij Tim en Klaas komt, uitgaande van de geidealiseerde mol.) Bij de laseropdracht, vlak voor de veiling, stond natuurlijk al vast dat Taeke daar z'n best moest gaan doen. Als sportman wordt natuurlijk niets anders van hem verwacht, en we hebben vaker gezien dat Mollen vlak voor zo'n grote klapper nog even wat geld willen verdienen. Mogelijk wilde Taeke hier met een iets lager bedrag de overkant halen. De verdubbelaar niet pakken zou te veel opvallen. En bij de veiling is het natuurlijk duidelijk: we zíen Taeke nota bene al een 4 en een 1 invullen. Aangezien het één-na-hoogste bedrag 2345 was, en we mogen aannemen dat de Mol de volle pot biedt, kan ik niet anders dan concluderen dat Taeke de Mol is! ::trots::

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 23-01-2016, 15:59:38 »
heb je dat gemeld?
Ik meld dit al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.

Full heartedly LIKE to Peter ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #285 Gepost op: 23-01-2016, 16:19:34 »
Ik meld dit al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren.

Wat heb je gemeld. En aan wie? En wat was het antwoord?

Offline peterterh

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 23-01-2016, 16:30:27 »
 Ik wil niemand beschuldigen, denk dat dit ook bij het mysterie hoort. En vind dat ook prima. Maar persoonlijk zou ik minder sterk in mol Klaas geloven als de verdenkingen ook erg hoog zouden zijn. Had het voor mij nog iets leuker gehouden.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #287 Gepost op: 23-01-2016, 16:31:38 »
een verkeerde kar aan Klaas meegeven.

Dat was een van de meest logische dingen die er gebeurden. Taeke is niet de Mol.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 23-01-2016, 16:47:51 »
Wat heb je gemeld. En aan wie? En wat was het antwoord?
Ja, de AVRO he, en ze gingen meteen door de knieën met excuses enzo :P >:D

:-*
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #289 Gepost op: 23-01-2016, 18:18:13 »
We hebben een poule op het werk. Nou niemand weet van de hint en ben de enige die op klaas zit

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 23-01-2016, 19:23:19 »
Taeke ::jaja::
...
kan ik niet anders dan concluderen dat Taeke de Mol is! ::trots::

Mooi betoog voor Taeke! Als ik zijn reacties en lichaamstaal bij de uitleg van de "macht over de test" opdracht en de executie niet zo enorm kandiaats vond, dan zou ik hier graag in geloven. 
::jaja::
(al heb ik los daarvan ook zo mijn twijfels over het pakken van de verdubbelaar)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #291 Gepost op: 23-01-2016, 19:26:37 »
Dat was een van de meest logische dingen die er gebeurden. Taeke is niet de Mol.
Die analyse heb ik gemist. Waarom was dat logisch?
...óf niet!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #292 Gepost op: 23-01-2016, 20:17:43 »
Die analyse heb ik gemist. Waarom was dat logisch?

Taeke spotte het strooizout. Om dat te winnen moest sowieso de strooizoutkar over. Dat was zijn bedoeling.

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #293 Gepost op: 23-01-2016, 21:09:47 »
Wat was me dat een shock vorige week. Heb ik nog niet zo vaak meegemaakt dat een van mijn Mollen er zo vroeg uitligt. Remy had ik toch wel hoog op mijn verdachtenlijst, wel niet het allerhoogst. Toen hij 0 euro opschreef begon het me een klein beetje te dagen. En dan die muziek tijdens de executie.

Ik krijg Rop maar niet uit mijn hoofd als Mol. Wat er ook te zeggen valt van al die hints naar Klaas toe, het valt toch niet te ontkennen dat Rop zich echt als een Mol gedraagt. Of zie ik dat verkeerd?

De Mol in Klaas zie ik ook meer en meer tevoorschijn piepen. Zijn biechts beginnen te lijken op de typische molbiechts. Af en toe de bedenk ik me toch dat die niet zo oprecht lijken.

Van de vrouwen blijft Ellie op kop lopen maar Marjolein vind ik plots ook af en toe verdacht overkomen maar ik blijf toch nog meer de actrice zien die verdachte kandidaat speelt. Al vind ik dat ze gevaarlijk is aan het spreiden. Benieuwd of ze weer gaat inzetten op een hele rits kandidaten. Vond ik ook vreemd van Rop in aflevering 2, hij spreidde toen geloof ik op 5 kandidaten.

Omdat ik Rop nog steeds zie als Mol en omdat hij achterstaat toch nog een extra stem voor Rop. ;)

Offline Femke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
« Reactie #294 Gepost op: 23-01-2016, 22:18:33 »
Ik ga toch weer terug naar Taeke als hoofdverdachte...
Wel een vervelende aflevering was dit, in de vorige aflevering had ik nog maar een paar mensen over als verdachten, maar nu staat bijna iedereen weer op mijn lijstje  ::ohno::
Tim is de enige waarvan ik er nu echt nog van overtuigd ben dat hij kandidaat is.
Niets is wat het lijkt...

Offline Ralph21

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 23-01-2016, 22:27:27 »
Rop of Klaas. Het moet 1 van die 2 zijn.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #296 Gepost op: 23-01-2016, 22:44:56 »
4 mensen hebben het fout

Annemieke    - 10 (7.1%)
Cécile    - 2 (1.4%)
Ellie    - 4 (2.9%)
Klaas    - 68 (48.6%)
Marjolein    - 2 (1.4%)
Rop    - 30 (21.4%)
Taeke    - 15 (10.7%)
Tim    - 9 (6.4%)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 23-01-2016, 22:48:10 »
Klaas.

Al vind ik het als mol een curieuze zet om vrijwillig de pot af te staan. Prima kandidatengedrag door te verantwoorden: ik wil zien hoe anderen reageren. Maar als mol geef je Cecile in dit geval de kans het mozaïek te gaan leggen. Iets wat je liever niet prijs geeft toch?  ::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #298 Gepost op: 23-01-2016, 22:51:07 »
ik had hem nog niet gereset. Even opnieuw stemmen Joost
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #299 Gepost op: 23-01-2016, 22:56:26 »
Klaas.

Al vind ik het als mol een curieuze zet om vrijwillig de pot af te staan. Prima kandidatengedrag door te verantwoorden: ik wil zien hoe anderen reageren. Maar als mol geef je Cecile in dit geval de kans het mozaïek te gaan leggen. Iets wat je liever niet prijs geeft toch?  ::)
't Zou een anticlimax zijn als de kandidaten niet eens de kans zouden krijgen om met het geld te gaan puzzelen toch?
...óf niet!