Taeke is ook mijn wensmol. Wat een bout jaar als het Klaas is. Zo'n jaar als met Kim Pieters. Zelfs zonder de duidelijke hints, was Klaas geen goede mol. Zijn gedrag is te opvallend. Outsider, niet authentiek bij de testimonials. Geniepige grimassen achter de rug van anderen. Blijkt hij kandidaat te zijn, dan heeft ie het geweldig gespeeld! Dus ook voor Klaas zelf is het beter als hij niet de mol is
Ik herinner met het jaar van Patrick Stoof en Art Rooijackers en Art was enorm verdacht dat jaar. Patrick was de mol.
Voor Taeke valt nog steeds veel te zeggen als je het follow-the-money-principe hanteert. Die man heeft de pot het meeste geld gekost. Meer dan Annemieke, volgens mij. Vooral zijn 4-1-X-(X?) tijdens het gokken. De mol zou altijd het allerhoogst mogelijke bedrag opschrijven. De pot stond toen op 4120 of zoiets. Een kandidaat gaat echt geen 410 opschrijven: minstens een duizendtal. 4119 is het ook niet, want de mol zou 4120 hebben opgeschreven en 2345 was het op een na hoogste getal. Die hint houdt me op Taeke.
EN natuurlijk het idee dat alle aanwijzigingen dit jaar misschien niet naar de mol, maar naar de kandidaten verwijzen. Zei Art zoiets niet ergens? Of heb ik het ergens gelezen? Dan zou de kloosterhint verwijzen naar Klaas de kandidaat. Zoals er ook aanwijzigingen over de andere kandidaten inzaten (de rug = 1000 = Elly), titels die verwijzen naar kandidaten. En het feit dat de montage afgelopen week bij de test iedereens mol onthulde en iedereen zat zowat op Klaas. Is dat niet too obvious? Zou de redactie het citaat van Rob er bewust in hebben gedaan: Taeke, echt ik eet mijn hand op als hij het is, want dan heeft hij het briljant gedaan..." Het zou weer een Dennis Weening jaar kunnen worden...
Maar dan al die kruizen en het molgeld... Het is erg lastig om er iets anders van te brouwen dan dat Klaas het is... KLAAS, HELAAS...
Maar wat zou het geweldig zijn als het Taeke toch is. Non-conformistisch als ik ben dus toch maar -tegen beter weten in- op Taeke