Poll

Wie is de ... Mol ?

Annemieke
5 (3.7%)
Klaas
116 (86.6%)
Tim
13 (9.7%)

Totaal aantal stemmen: 134

Auteur Topic: [poll] Wie is de... Mol ?  (gelezen 118071 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #440 Gepost op: 22-02-2016, 19:45:53 »
Toch ook maar even een overzichtje voor Annemieke. Gewoon voor de volledigheid.

1.1 - Metro
Annemieke slaagt niet in haar opdracht. Daarmee draagt ze onbewust (indien niet de Mol) bij aan het slagen van de opdracht.

1.2 - Topito
Annemieke oppert als een van de weinigen bij 1000 euro om in het geldvak te blijven. Beschouw dat als onmols, al was uiteindelijk ook 1500 haalbaar.

2.1 - Salinas
Annemieke schept goede zoutkar vol (met Cécile) en die haalt ook de finish. Bemoeit zich niet met de anderen.

2.2 - Treden
De meeste fouten lijken gemaakt in de middelste sectie en niet door Ellie. Dat betekent dat de fouten zijn gemaakt door Annemieke en/of Remy.

2.3 - Klooster
Iets met een hint of zo.

3.1 - Geld matchen
Annemieke matcht met Taeke de 500, het op een na hoogst mogelijke bedrag. Dit is voornamelijk aan Annemieke te danken, die Rop commandeert terug te komen naar het plein met de andere twee biljetten.

3.2 - Laser
Annemieke wordt als enige geraakt terwijl ze een verdubbelaar heeft gepakt. Dat op zich is mols, al spreekt voor haar dat dat pas in de laatste meter gebeurt.

3.3 - Macht over de test
Te weinig om iets te zeggen, dat bewijsbaar is.

4.1 - Kajak
Annemieke brengt, zeg ik op basis van de analyses op dit forum, plusgeld binnen.

4.2 - Kiezen of delen
Annemieke pakt als enige mingeld (en drie jokers).

4.3 - Rotswand
Annemieke bemoeit zich vrij weinig met de puzzels en klimt niet naar boven. Nu zou ze dat hebben gedaan met verkeerde sleutels, dus op het eindresultaat had dat laatste geen invloed.

5.1 - Tijdrit
Hier presteert Annemieke niets. Fietst ook nog veel verder terug (met Rop) naar de antwoorden op vragen, die al gesteld zijn. Geeft geen enkel goed antwoord.

5.2 - Taino
Vindt met Marjolein en Cécile geen enkel bordje. Geen goede, maar ook geen verkeerde. Dat lijkt niet heel positief. Aan den andere kant... Acht van de negen werden door de anderen gevonden, dus er bleef ook weinig over. Helpt wel de puzzel goed te maken. Komt bij...  Aan het begin van de opdracht oppert zij als eerste dat iedereen alle bordjes moet leren, omdat ze niet weten of ze wel als groep onderweg gaan. Ook dat draagt bij aan het slagen van de opdracht.

5.3 - Estafettezinnen
Kansloos. Annemieke geeft wat ze heeft aan zinnen correct door zo te zien. Staat wel op een sleutelpositie en weet na de eerste zin van de andere kant (indien ze de Mol is) al dat de opdracht toch mislukt is.

6.1 - Decorbouw
Redelijk onmogelijke opdracht. Niet betrapt op opzichtige fouten, al zal iedereen hier wel ergens in de mist zijn gegaan.

6.2 - Spaanse les
Annemieke redt de opdracht enigszins door het grootste deel van de woorden goed te hebben. Voor een deel ook te danken aan haar eigen kennis, waardoor ze minder afhankelijk is van wat Klaas doorgeeft aan de gebrekkig communicerende Taeke en Tim.

6.3 - Groepsfoto
Lijkt redelijk te gaan. Annemieke stuurt de auto, ondanks de rokende motor naar het eindpunt. Leek reden genoeg om hem aan de kant te zetten. Op het moment suprême staat ze verkeerd.

7.1 - Resort
Annemieke heeft sleutelpositie, al heeft eigenlijk iedereen er hier eentje. Ziet niet dat staat aangegeven waar de camera's op gericht staan, maar dat geldt ook voor anderen. Twijfelgeval of ze Tim in het begin verkeerd stuurt. Krijgt niet de kans om het speelveld op te gaan, mede omdat Rop en Klaas samen 2/3 van de totaal beschikbare tijd gebruiken. Als Mol zou je toch verwachten, dat zij als laatste nog had willen gaan.

7.2 - Vier op een rij
Annemieke hier op en top kandidaat. Pakt jokers en vrijstellingen. Weigert terecht deal met Klaas, waardoor ze na overleving test als eerste zeker is van finale.

7.3 - Pop-up
Er is geld verdwenen. Twee dingen weten we zeker. Er is afgerekend met de middenstand en de kandidaten halen de opdracht. Meest logisch lijkt dat er teveel is afgerekend. Dat zou Annemieke vrijpleiten.

8.1 - Kluis
Annemieke vrij passief. Lost puzzel niet op. Bemoeit zich weinig met touw, maar lijkt ook geen grote fouten te maken.

8.2 - Suikerfabriek
Drukt twee klokken uit en dwingt Klaas een derde uit te zetten. Samen met Taeke 100% verantwoordelijk voor slagen opdracht.

8.3 - Dominicaanse tv
Annemieke verdient 1000 euro en dat lijkt niet aan de anderen te danken. Dat dat geld uit de pot is, is niet onmogelijk, maar ook speculatief.

Als iemand het niet is, is het Annemieke.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2016, 20:04:59 door Tarballs »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #441 Gepost op: 22-02-2016, 19:56:26 »
Als iemand het niet is, is het Annemieke.

Je vergeet opdracht 2.1 de zoutschepopdracht.

Daar heeft ze zich met Cécile voltijds bezig gehouden met 1 kar te vullen en dat is haar ook succesvol gelukt. Ze heeft zich op geen enkel ander moment ook gaan bezig houden met anderen hun zoutberg.

Prima overzicht. ::ok::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #442 Gepost op: 22-02-2016, 20:08:04 »
Goed opgemerkt, bedankt. Aangepast.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #443 Gepost op: 23-02-2016, 18:56:07 »
Tarballs, dank voor het heldere overzicht!
Ben het er mee eens dat Annemieke er voor zorgt dat de pot goed gevuld is en van plan is te cashen. Ze denkt inderdaad goed aan zichzelf.
Denk vanaf 1e aflevering dat Klaas de MOL is maar hoop dat ik toch nog verrast wordt.
Ben niet weg van de manier waarop de hints worden gegeven en hoe Klaas zich presenteert.
Hoop volgend jaar op een spannender verloop zonder duidelijke hints in het begin.
Weken geleden heb ik ergens op dit Forum gezegd dat Klaas in de 1e afl., de Metro, zichzelf verraadde door steels (mooi woord) uit de ooghoeken naar de trap te kijken waar Art vandaf moest komen. Aan Klaas zijn houding kon je zien dat hij wist dat Art naar hem toe zou komen. Hij was daar ook bar nerveus.
Daarbij nog de Kloosterhint.
Om nog met plezier naar het spel te kunnen kijken (de omgeving was prachtig, de opdrachten hier en daar te lastig, maar toch goed gevonden) heb ik veel moeite gedaan om bij andere kandidaten plus en minpunten te vinden. Wilde me niet ingraven, ondanks dat ik wist (dacht te weten) dat de MOl al bekend was.
Dank jullie allen, nu al, voor jullie (slimme) bijdragen!
Hopelijk volgend jaar beter!

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #444 Gepost op: 27-02-2016, 13:56:23 »
Bij ons thuis zijn we er niet uit. Ik denk Klaas, mijn moeder Tim en mijn vader Annemieke  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #445 Gepost op: 27-02-2016, 14:17:12 »
Ik gok op Klaas ::jaja::
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #446 Gepost op: 27-02-2016, 14:46:51 »
Klaas sinds:

Klaas dan maar.

En dan nu nog een week wachten.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #447 Gepost op: 27-02-2016, 14:52:01 »
Bij ons thuis zijn we er niet uit. Ik denk Klaas, mijn moeder Tim en mijn vader Annemieke  ::rofl::

Hahaa, maar gelukkig heb jij het aan het rechte eind! :D Toch?

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #448 Gepost op: 27-02-2016, 15:17:51 »
Hahaa, maar gelukkig heb jij het aan het rechte eind! :D Toch?

Haha, dat hoop ik maar. Daar ga ik wel een beetje van uit ;D

Dit was vorig jaar trouwens ook zo. Ik zat op Margriet, mijn vader op Rik en mijn moeder op Marlijn ::rofl::. Uiteindelijk mocht ik ze uitlachen   >:D ::rofl::

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #449 Gepost op: 27-02-2016, 17:45:01 »
Wie is de mol... maakt me niet zoveel uit meer dit jaar. Ik zou bij geen van deze drie kandidaten van mijn stoel vallen als hij of zij de mol is. En dat heeft te maken met het feit dat zij alledrie al heel wat afleveringen verdacht zijn.

Vanaf de start vond ik een aantal mensen opvallend in hun gedrag: Klaas, Annemieke, Tim, Ellie en Marjolein.

Ellie vloog er al snel uit, dus zij viel van mijn lijstje. Ik had haar overigens een geweldige mol gevonden.

Marjolein was overduidelijk bij alles aan het mollen. Een Nadja-Hüpsertje -de kandidaat die enorm molt- of een Kim Pieterstje -de mol die enorm molt. Gelukkig werd het een Nadja Hüpsertje. Ik vond het jaar van Kim te opvallend en zij was een rode vlag vanaf aflevering 1.

Van een aantal andere kandidaten had ik het geweldig gevonden als zij de mol waren. Taeke: als hij de mol was geweest, hadden we eindelijk weer een Dennis Weening jaar. Bovendien de eerste sport-mol. Cecile: zo'n mol zouden we nog nooit gehad hebben. Geweldige vrouw, neemt alles niet te serieus en we zouden haar elke fout vergeven hebben.

Dan zijn er nog 3 over: Tim, Klaas en Annemieke.

Tim is vrij opvallend aan het mollen. Afleiden, gek doen, tijd rekken, geen kaart kunnen lezen.

Annemieke heeft genoeg momenten gemold, maar ook echt een aantal kandidaat veroveringen binnen gehaald. Van haar zou ik nog het meest verrast zijn.

En dan Klaas. Vanaf aflevering 1 denk ik al: Klaas komt niet relaxed en authentiek over bij de testimonials. Te gemaakt. Te bedacht. En juist Klaas werd de 1e 3 afleveringen helemaal niet zo opvallend in beeld gebracht, waardoor ik nog meer op hem ging letten. En toen werd ook nog de kloosterhint ontdekt...

Als Art vraagt wie de mol is in de finale en:
- Tim blijkt de mol te zijn, denk ik: 'mèh...'
- Annemieke is de mol, denk ik: 'Goh, best aardig gedaan...'
- Klaas is de mol, denk ik: 'Duh..!' en zap ik vrij snel weg.

Geen top jaar voor mij.  :\'(

 
C'est le Fruit!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #450 Gepost op: 27-02-2016, 21:39:00 »
hmmmm ik denk dat ik hem niet hoef te resetten toch ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #451 Gepost op: 27-02-2016, 22:26:51 »
hmmmm ik denk dat ik hem niet hoef te resetten toch ?
Jawel! Al was het maar voor de nostalgie  ::rofl::
En 1 laatste keer is niet zo veel moeite toch?  ;)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #452 Gepost op: 27-02-2016, 22:32:09 »
Aangepast van Remy naar Klaas  :-[ ;)

Ik blijf maar bij Klaas  ::rofl::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #453 Gepost op: 28-02-2016, 01:30:40 »
Na veel wikken en wegen en beraad met een groep molloten met gezamenlijk meer dan een eeuw aan widm ervaring ben ik tot de conclusie gekomen dat Klaas waarschijnlijk de mol is. ;)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #454 Gepost op: 5-03-2016, 22:02:27 »
Annemieke    - 5 (4.1%)
Klaas    - 106 (86.2%)
Tim    - 12 (9.8%)

17 mensen zaten mis
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #455 Gepost op: 6-03-2016, 00:34:11 »
Komt er nog een poll na aflevering 10?
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #456 Gepost op: 6-03-2016, 00:37:52 »
Zet er dan ook Hadewych bij als antwoordmogelijkheid.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #457 Gepost op: 6-03-2016, 08:40:39 »
En Davey. Die verdenk ik ook nog altijd.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #458 Gepost op: 6-03-2016, 09:30:27 »
Zet er dan ook Hadewych bij als antwoordmogelijkheid.

Vergeet Anniek niet!  ::love:: ::schaam::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [poll] Wie is de... Mol ?
« Reactie #459 Gepost op: 6-03-2016, 09:45:11 »
zucht ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.