Auteur Topic: Tweets van de mol  (gelezen 45581 keer)

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweets van de mol
« Reactie #80 Gepost op: 18-01-2016, 22:56:23 »
::rofl:: ::ok:: lol!

Overigens: geinsteins theorietje: 'wie schrijft die blijft' geen tweet, dus er gaat een mol uit?  ::)

Waar kan ik die berichten van de mol zien? lees iets over puntjes?  ::tandpastasmiley::

De mol gaat nooit uit het spel.

En hier https://twitter.com/IkBenDeMol

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #81 Gepost op: 19-01-2016, 16:49:37 »
Die punt aan het begin van de tweet was me nog niet eens opgevallen! wat raar
Aan het begin staat ook geen punt, maar een aanhalingteken die ik onderstreept had..

Dit is dus wat we hebben aan interpunctie:
. .. ' ..' 
oftewel de ' als een - ziende: EITU spatie
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 16:51:11 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2016, 18:41:56 »

TTM EG: Taeke Taekema Mol Echt Geinstein  ::rofl:: ::rofl::
Omgekeerd past wel bij Taeke; hij zegt: mensen zijn het belangrijkst maar denkt: mensen elimineren (in de test), hij zegt: ik bied op mijn gevoel maar vult in 41 nog wat, en als dat 4149 is, is dat niet op gevoel. Denk contrair! (Ik weet het, ik zit in de Taekema-tunnel...)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 18:44:55 door Run »

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 21-01-2016, 01:51:41 »
Wat mij ook opviel is dat de cijfers 5, 7 en 10 bij de palen voorkwamen van de Topito-opdracht!

Inderdaad. 2-3 (het verschil tussen 5,7 en 10) blijft terug komen. Daar had ik een theorietje over gepost. 2-3 = Clave = stokjes. Clave betekend oplossing. Stokjes = oplossing. 2-3 is clave van de dans Rumba. Een figuur in die dans heet hockeystick.

Helaas twitter ik zelden en kijk ik eigenlijk nooit dus dit had ik niet gezien. Top! Ik ga nog even door in de Taeke tunnel en ga kijken of ik weer wat steekhoudends kan vinden wat betreft 2-3. Als dat regelmatig terug blijft komen, en niet maar in 1 aflevering, zal dat er toch toe doen denk ik dan maar...

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2016, 20:01:14 »
De Mol ‏@IkBenDeMol  14 sec.14 seconden geleden
Op naar het schiereiland Samana! Natuurschoon, prachtige stranden en veel groen. Wat wil een Mol nog meer?

Uitroepteken, komma, punt en vraagteken. Geen dubbele punten helaas.

haha leuke puzzel, help je op weg... zoek de juiste morsecombinatie/letters die voor de leestekens staan die je noemt (omgekeerd morse dus eigenlijk, verborgen codes ;-)

dus: in volgorde die je noemt staat voor bovenstaande het volgende: ---. --..-- .-.-.- ..--..  daar kan je dus weer letters van maken, maar je moet dan wel het goede algoritme hebben (als die er in zit, misschien heet 1/4 daar wat mee te maken?, nog niet gekeken). (maar er staat vast iets over tim of ellie in haha

wat je dus kan doen is bijvoorbeeld de 1e: ---.: door 1 of 2en delen: --- = M . is I. maar het kan dus ook zijn -- -- dan staat er MM ;-)

Succes, misschien heb ik er morgen even tijd voor.

In dat geval wacht ik wel op jouw oplossing. ;)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 07:10:59 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2016, 20:32:10 »
Alle tijden van alle tweets hebben iets met een 8. Er mist zelfs een tweet. de derde aflevering. wat dus bij terugrekenen van 10 8 zou heten ipv 3... misschien niets....maar valt me wel heel erg op...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2016, 20:46:00 »
Iemand al gekeken of er uit alle hoofdletters wat te maken valt

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #87 Gepost op: 25-01-2016, 20:03:38 »
Nieuw geld.

En wederom iets met een 8 in de datum&tijd van de tweet.

Voor wie het niet gelooft:
2 januari, 20:18
4 januari, 20:01
9 januari, 20:18
11 januari, 20:01
18 januari, 19:59
23 januari, 20:00
25 januari, 19:58
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 07:10:26 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 27-01-2016, 02:06:02 »
ELLIE LUST heeft al deze letters toch in haar naam?

Ik ken geen morse. Maar hebben we nu met de laatste tweet weer een letter van de naam van Ellie?  Dan is dit, net als de hint naar Remy,  ook een afvallershint. De hint naar Klaas vermoed ik ook. Contouren vergelijken moet de conclusie geven dat het hem niet is..

Nog een contour om mee te vergelijken.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 07:09:44 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2016, 07:23:29 »
Ik ken geen morse. Maar hebben we nu met de laatste tweet weer een letter van de naam van Ellie?  Dan is dit, net als de hint naar Remy,  ook een afvallershint. De hint naar Klaas vermoed ik ook. Contouren vergelijken moet de conclusie geven dat het hem niet is..

Nog een contour om mee te vergelijken.
en wie zegt dat de contour de mol moet voorstellen ;) (en wat heeft dat met de tweets te maken?)

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2016, 21:37:51 »
en wie zegt dat de contour de mol moet voorstellen ;) (en wat heeft dat met de tweets te maken?)

Ik vroeg of de nieuwe tweet een morse code geeft die weer een letter uit de naam van Elly geeft. Dat is dan een hint naar een kandidaat. Je weet wel, kandidaten zoeken ipv de mol.

Klaas moet je vergelijken met een contour staat er. Met de conclusie dat hij niet de mol l is maar kandidaat. Met welke contour is de vraag. Dit is gewoon 1 van de duidelijke contouren die je ziet. Misschien dat er bij iemand een lampje gaat branden. (maar dat laatste heeft idd niks met de tweets te maken, ik redeneerde even door)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2016, 21:45:38 »
Ik vroeg of de nieuwe tweet een morse code geeft die weer een letter uit de naam van Elly geeft. Dat is dan een hint naar een kandidaat. Je weet wel, kandidaten zoeken ipv de mol.

Klaas moet je vergelijken met een contour staat er. Met de conclusie dat hij niet de mol l is maar kandidaat. Met welke contour is de vraag. Dit is gewoon 1 van de duidelijke contouren die je ziet. Misschien dat er bij iemand een lampje gaat branden. (maar dat laatste heeft idd niks met de tweets te maken, ik redeneerde even door)

Als we verder gaan met de accent-punt-morsecode dan hebben we EITUE nu. Dus je kan nog steeds Ellie Lust maken. Al zie ik niet in tot wat dat zou gaan leiden uiteindelijk.

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2016, 21:48:52 »
Mooi :)

Nou, dat geeft toch onomstotelijk aan dat er hints naar kandidaten worden gegeven. Tenminste, als de volgende letter ook weer klopt. Niet dat we niet weten dat Ellie kandidaat was, maar dat we weten dat we de andere duidelijke hints ook zo kunnen duiden.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2016, 21:58:39 »
Mooi :)

Nou, dat geeft toch onomstotelijk aan dat er hints naar kandidaten worden gegeven. Tenminste, als de volgende letter ook weer klopt. Niet dat we niet weten dat Ellie kandidaat was, maar dat we weten dat we de andere duidelijke hints ook zo kunnen duiden.

Ik ga er pas in geloven als ik er een L uit kan halen. Dan zou er ergens .'.. moeten staan wat ontzettend vreemd zou zijn.

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2016, 22:03:19 »
Ik ga er pas in geloven als ik er een L uit kan halen. Dan zou er ergens .'.. moeten staan wat ontzettend vreemd zou zijn.

Nouja. 't kan wel..

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2016, 22:05:47 »
Nouja. 't kan wel..

Met deze theorie zou dat een A en een I zijn. ;D Het moet echt in 1 reeks achter elkaar. ;)

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 28-01-2016, 01:44:43 »
Met deze theorie zou dat een A en een I zijn. ;D Het moet echt in 1 reeks achter elkaar. ;)
AI...helaas.... :( Dat lijkt me inderdaad lastig..

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2016, 07:19:40 »

persoonlijk denk ik niet dat als er hints zijn die verwijzen naar de kandidaten, dat die stukje bij beetje worden gegeven. want dan zijn wij nog aan het uitvogelen wat er staat, en dan is de betreffende kandidaat er al uit.... Ik denk dat je dan beter naar hints kan kijken in de afleveringen waar de kandidaat er nog in zit.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 30-01-2016, 20:23:11 »
Tweet van de Mol:

De Mol ‏@IkBenDeMol  18 sec.19 seconden geleden
Kijk straks om 20.25u op NPO1 of het me lukt de kandidaten de bietenbrug op te sturen door te praten als brugman. Of is dat een brug te ver?

Offline SjorsM

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 30-01-2016, 20:26:42 »
2 gezeten 'de bietenbrug' opgaan & praten als brugman. Heeft er iemand wat met taal?  ::vergroot::