Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen  (gelezen 160336 keer)

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - mollen met oud-mollen
« Reactie #160 Gepost op: 11-01-2016, 12:45:23 »
Dat is al eerder geopperd en zou een goede reden zijn om de gezichten te projecteren op een wit hoofd in plaats van op een muur of alleen de stem te laten horen. Het is echter lastig om op basis van televisiebeelden de vorm van het hoofd goed te analyseren, maar het is de moeite waard. Dat het Ellie is omdat de schaduw er al snel uitziet als iemand met weinig haar, is mij een beetje te eenvoudig, maar natuurlijk niet uitgesloten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 11-01-2016, 12:47:27 »
Ok maar dan zou het op Ellie slaan toch? Maar de letters geven Klaas aan, dat is dan wel weer tegenstrijdig. Of zie ik het verkeerd?

Er zijn 2 stromingen aan het ontstaan op dit forum: De ene groep ziet de Klaas-hint als een Mol-hint, wat dan niet te rijmen valt met Ellie als Mol uiteraard. De andere groep ziet de Klaas-hint als onderdeel van een deductie dat hij het niet kan zijn, waarbij het dan weer wel mogelijk is dat Ellie de Mol is.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 11-01-2016, 12:53:10 »
Er zijn 2 stromingen aan het ontstaan op dit forum: De ene groep ziet de Klaas-hint als een Mol-hint, wat dan niet te rijmen valt met Ellie als Mol uiteraard. De andere groep ziet de Klaas-hint als onderdeel van een deductie dat hij het niet kan zijn, waarbij het dan weer wel mogelijk is dat Ellie de Mol is.

Ik moet zeggen dat ik ze beiden zeer laag op m'n verdachtenlijst heb staan :-D maar wie weet... Ben benieuwd naar de volgende aflevering, dan zal er hopelijk wat meer duidelijk worden over de deductie theorie.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 11-01-2016, 12:55:24 »
Ik moet zeggen dat ik ze beiden zeer laag op m'n verdachtenlijst heb staan :-D maar wie weet... Ben benieuwd naar de volgende aflevering, dan zal er hopelijk wat meer duidelijk worden over de deductie theorie.

Tot gisterenmiddag zat ik ook niet bepaald te denken aan Klaas als Mol, maar ik vind de hint naar hem best sterk.

Offline Molbelg

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 11-01-2016, 13:28:07 »
Tot gisterenmiddag zat ik ook niet bepaald te denken aan Klaas als Mol, maar ik vind de hint naar hem best sterk.
+1
#teamamaimiljaarde

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 11-01-2016, 14:08:15 »
Was het niet uitgerekend Kees die zei: denk contra?

In zijn reeks was er de priesterhint waarbij je de eerste letter van elke zin moest nemen om de mol te achterhalen. Nu zijn het de eerste letters. Denk contra...

Eigenlijk vind ik het heel jammer, maar deze hint vind ik te sterk en ik ben bang dat de mol dus eigenlijk ook al bekend is.

Het was Dennis Weening volgens mij die contra zei.

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #166 Gepost op: 11-01-2016, 14:42:10 »
Het zit me dwars dat ze van Case naar Klaas gaan  :-\\ Nah ja is wel erg letterlijk natuurlijk...
No Milk today???

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 11-01-2016, 14:53:57 »
Ik zal mezelf even hier quoten aangezien er in dit topic veel meer over gesproken wordt  ::tandpastasmiley::
Ik wil nog wel een stapje verder gaan:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Rick.

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 11-01-2016, 15:12:35 »
Ik zal mezelf even hier quoten aangezien er in dit topic veel meer over gesproken wordt  ::tandpastasmiley::

Ik geloof nooit zo in dat gepuzzel met letters en al helemaal niet met afkortingen, maar ik moet toegeven dat ook dit wel erg toevallig is!

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 11-01-2016, 15:26:21 »
Ik hoop dat de "Klaas" hint net zo toevallig is als vorig jaar "Rik is de mol". ( Bij de perspresentatie zei Art dat de volgorde van de kandidaten belangrijk was. De kandidaten kwamen op volgorde van bekendmaken één voor één binnen. Als je de namen in deze volgorde onder elkaar zette kon je schuin van boven naar beneden "Rik is de mol" lezen. Rik was de enige bij wie dit kon)

Ik ben ook nog niet zo overtuigd van de "Klaas" hint.

Toevallig is het allemaal wel...
Net zo toevallig als "Rik is de mol" ?

Is het dan ook toevallig dat Remy de volgende ochtend aan de ontbijttafel zegt: "maar ze gaan natuurlijk niet zeggen Klaas is de mol,..( of marjolein)"

Ik hoop het ook heel erg, maar vind het wel opvallend dat er bijzondere woorden aan het eind gekozen zijn (zoals 'molboek' ipv 'molboekje'). Dat suggereert toch een bepaalde opzet, anders dan de 'Rik hint' van vorig jaar.

Edit: citaatstukje ingekort
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 15:30:19 door Eva88ab »

Offline Rick.

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 11-01-2016, 15:27:26 »
De Rik is de Mol hint ken ik niet, maar die perspresentatie is natuurlijk niet bedoeld voor het grote publiek. Daar zullen dus ook geen (duidelijke) hints in zitten.

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 11-01-2016, 15:36:11 »
Ik hoop het ook heel erg, maar vind het wel opvallend dat er bijzondere woorden aan het eind gekozen zijn (zoals 'molboek' ipv 'molboekje'). Dat suggereert toch een bepaalde opzet, anders dan de 'Rik hint' van vorig jaar.

Edit: citaatstukje ingekort
Neem daarbij het feit dat de eerste letters van de woorden ook nog eens letterlijk beschrijven dat Klaas de mol is, dat kan in mijn ogen geen toeval meer zijn.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 11-01-2016, 15:52:46 »
Neem daarbij het feit dat de eerste letters van de woorden ook nog eens letterlijk beschrijven dat Klaas de mol is, dat kan in mijn ogen geen toeval meer zijn.

Tja dat is dus niet zo. Er staat niet
maar
Daarover zegt WIKI :

Dat betekent m.i. dat het nog alle kanten op kan met deze hint.

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 11-01-2016, 16:18:33 »
Cf betekent inderdaad dat, maar CF heeft nog andere betekenissen (zie heinz post pag 5 Klaas-topic)

een ervan is Dominicanen, een kloosterorde.En waar ging die opdracht door?
en een inwoner van de Dominicaanse republiek heet een Dominicaan.

Dus kan je lezen Dominicaanse mol klaas
klaar voor de strijd

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 11-01-2016, 16:40:48 »

een ervan is Dominicanen, een kloosterorde.En waar ging die opdracht door?
en een inwoner van de Dominicaanse republiek heet een Dominicaan.

Dus kan je lezen Dominicaanse mol klaas

Het zou kunnen, maar na veel gegoogel op "dominicanen", "dominicaanse orde" en gewoon de afkorting "cf" kom ik het niet tegen?

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #175 Gepost op: 11-01-2016, 16:45:46 »
Het zou kunnen, maar na veel gegoogel op "dominicanen", "dominicaanse orde" en gewoon de afkorting "cf" kom ik het niet tegen?
Ik ook niet.....

Wel op wiki:
In biologische naamgeving, kan cf. geplaatst worden tussen het geslacht en de soortaanduiding om aan te geven dat de exacte soort niet met zekerheid vastgesteld kan worden

Ik zeg case closed, Klaas Helaas  ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::
Wil niet aan deze hint hahahahaha
Meer L

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #176 Gepost op: 11-01-2016, 17:28:40 »
Ik vind dat die schaduw toch sterk op het hoofd van Ellie lijkt.

Iedereen gaat er zomaar vanuit dat Ellie de mol niet kan zijn door haar functie.

Ik denk juist dat ze hier wel voor aanmerking komt. Bij de politie moet je namelijk soms ook undercover gaan.

Wat zou haar imago meer beschadigen?

De mol zijn of, als kandidaat, de mol niet weten te ontmaskeren.

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 11-01-2016, 17:40:37 »
Kijk om je heen, focus hoort volgens mij bij Susan

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 11-01-2016, 18:18:10 »
"Het spel verandert niet voor je ogen, maar altijd achter je rug"

Ik kan deze zin niet meer aanhoren/lezen ::rofl::

Offline Syllie10