Het mollenklooster Legenda oud mollen:MvdL = Margriet van der Linde
AJ = Anne-Marie Jung
KT = Kees Tol
DW = Dennis Weening
SV = Susan Visser
Algemene teksten die ik niet aan één kandidaat kon koppelen:MvdL = Do you remember my face?
AJ = In dit oude klooster staan vijf oude mollen. Vijf leden van het genootschap van oude mollen.
EERSTE KOPPELKandidaten: Tim, Taeke
Jokeraanbod: Geaccepteerd
Duur in klooster: 10 minuten
Wie in klooster: Alleen Tim
Opmerkingen: Allebei pet op. Tim deelt maar twee kleine stukjes, krijgt daarvoor wel één joker.
Tim > MvdL: Do you remember my face?
Tim > MvdL: Wellicht is het dit jaar gemakkelijker om niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie als strategie.
Tim > KT: De kandidaat die het meest oprecht overkomt krijgt van de groep vaak het vertrouwen. Er is maar één iemand in het spel die uit vertrouwen het meeste rendement haalt. Maar het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug.
Tim > DW: Ik ga je inwijden in de geheimen van 'Follow the money'. Een mol die in een opdracht geld verdient weet altijd op een ander moment dit geld er weer uit te spelen.
Tim > SV: Jokers, vrijstellingen. De Mol heeft niets aan deze zaken. Tenzij het ingezet kan worden als manipulatiemiddel of als ruilmiddel tegen geld uit de pot. Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert achter je rug.
TWEEDE KOPPELKandidaten: Cecille, Klaas
Jokeraanbod: Afgewezen
Duur in klooster: 5 minuten
Wie in klooster: Cecille en Klaas
Opmerkingen: Klaas lacht achter zijn hand als Cecille Art vertelt dat ze het aanbod afwijzen. Na afloop zegt dat ze Susan heeft afgeluisterd, maar dit hebben wij niet gezien.
Cecille > MvdL: Neem mijn raad ter harte en je zult zien dat de finale binnen bereik is. Het hangt af van je eigen oordeel.
Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboek.
Cecille > AJ: Als je goed hebt opgelet en mijn hele verhaal in je hebt opgenomen weet je wat je te doen staat als je weer buiten bent. Zoekt en gij zult vinden. Het spel is je legenda.
Klaas > DW: Wat zou jij doen als Mol? De Mol doet meestal het tegenovergestelde van wat jij denkt. Denk dus contra.
Cecille > MvdL: Het spel verandert achter je rug. Kijk om je heen. Focus.
DERDE KOPPELKandidaten: Annemieke en Rop
Wie in klooster: Rop
Opmerkingen: Annemieke gaat niet in discussie met Rop en kiest voor twee jokers. Rop zei: "Niets is wat het lijkt", maar dat werd niet gezegd door de oud mollen.
Rop > MvdL: probeer tunnelvisie te vermijden. Een opvallende Mol is vaak geen Mol, maar een angstige kandidaat.
Rop > KT: Als je mijn bericht serieus neemt en de informatie gebruikt is de Mol dichterbij dan je denkt.
Rop > SV: Als je ons allemaal beluistert wordt je op het spoor van de Mol gezet. Maar ook als je ons individueel beluistert en informatie werkelijk tot je neemt kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden.
Rop > DW: Het spel verandert altijd achter je rug.
VIERDE KOPPELKandidaten: Marjolein en Ellie
Wie in klooster: Ellie
Opmerkingen: Ellie ging zoeken naar vrijstellingen.
AJ: In dit oude klooster staan vijf oud mollen.
KT: Als bron van informatie om jouw zoektocht naar de Mol makkelijker te maken
SV: We gaan je inwijden in de geheimen van het spel om je te helpen de Mol te vinden.
DW: Fanatiek spelen is geen garantie voor succes.
MvdL: De Mol herken je niet in het volle daglicht. Die kun je hooguit ondergronds betrappen op duistere zaakjes.
VIJFDE KOPPELKandidaten: Airen en Remy
Wie in klooster: Remy
Opmerkingen: Airen zegt: "ik vind dat jij mag". Remy biedt aan informatie te ruilen voor één joker. Airen gaat in op dit aanbod.
Remy > MvdL: Als kandidaat wordt je bedrogen en gemanipuleerd waar je bij staat. Verblind door de jacht op die ene, de Mol.
Remy > KT: Kennis is macht in Wie is de Mol. In jouw spel om de mol te ontmaskeren moet je daarom zo veel mogelijk kennis vergaren.
DW: Het geld lijkt soms onbelangrlijk, maar dat is het niet.
SV: Het spel verandert nooit voor je ogen, maar altijd achter je rug.
SV: Ben je zelf altijd absoluut 100% betrouwbaar? Nou dan! Ga van niemand anders uit dan jezelf.
[EDIT] Zin Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboekje" veranderd naar Klaas > KT: ... En nog een laatste tip. Let goed op je molboek. Ik had het niet goed opgeschreven, mijn excuses [/EDIT][EDIT]Enkele kleine spellingsfoutjes aangepast[/EDIT]