Gebruikt iedereen de jokers die ze tijdens deze test hebben verdiend? Susan zegt nogal nadrukkelijk dat de Mol "niets aan jokers heeft" tenzij ze kunnen worden ingezet als manipulatiemiddel of als manier om achteraf geld uit de pot te halen. Dat leidt Tim er ook uit af wanneer hij tegen Taeke vertelt wat hij gezien heeft: het zou kunnen dat de Mol vandaag al geld heeft verdiend, maar het er gaat uitspelen door een joker te verkopen.
De joker inzetten tijdens de test kan zowel een dwaalspoor zijn voor de kijker (dat zou ik als Mol in elk geval doen, denk ik, jokers en vrijstellingen verdienen), maar hem bijhouden zou natuurlijk ook iets kunnen betekenen als die later weer kan worden ingeruild. Ik weet het niet helemaal.
Net omdat er aan de opdracht niets te verdienen valt behalve jokers is dus de vraag wat de Mol hier per se wil. Mij lijkt het wat sneu om een kandidaat per se buiten te willen houden omdat die de binnenkant van het klooster dan niet mag zien (maar dat ga je uiteraard sowieso krijgen, hier, dat een groot deel van de deelnemers de opdracht helaas niet eens ziet). Anderzijds kan het juist wel interessant zijn om vertrouwen op te wekken bij de groep (zo dus inderdaad: Remy die zijn informatie met Airen deelt en daarna domweg ook alle informatie op tafel gooit tijdens het ontbijt, alsof iedereen toch wel gewoon hetzelfde gezien heeft en er van uitgaande dat iedereen toch al hetzelfde met elkaar gedeeld heeft? Heel vreemd.)