Vraagje..... Lees veel dat de mol graag naar binnen wil in deze opdracht, waarom? Ik zou juist zeggen: of buiten willen blijven (kent inhoud binnen toch al), of het maakt niet uit. Er wordt juist gezegd dat de mol bijv soms juist Jokers wil voor onderhandelingsdoeleinden/ goodwill kweken.
De enige reden die ik wel kan verzinnen is dat de mol cruciale info dan kan achterhouden, mocht de mol het klooster ingaan.
Er kon geen geld worden verdiend met deze opdracht. De mol kon idd 1 of 2 jokers winnen voor later. Maar waarom zou de mol niet gewoon graag naar binnen gaan om kandidaats over te komen? Of om gewoon te genieten van de mooie setting. Die paar jokers zal de mol ook niet wakker van liggen...
Het was mij niet opgevallen, maar ik moet zeggen dat ik het verdacht veel vind klinken als een Dennis-Weeningkje inderdaad
Kon je in het verleden de ondertiteling van het programma niet ergens terugvinden? TT888?
Edit
Ja dus.
Originele TT888-ondertiteling:
624
00:40:45.021 --> 00:40:48.018
Ik dacht: Is this me?
625
00:40:48.023 --> 00:40:50.014
Gebeurt dit echt?
626
00:40:50.019 --> 00:40:54.015
En tegelijkertijd: Wat is belangrijk? Wat moet ik ermee?Dat vind ik inderdaad het sterkste aan deze hint, maar waren dit echt de laatste woorden van alle oud-mollen? Zijn dit de momenten waarop ze hun ogen sluiten?
In het geval van Kees in ieder geval wel. De rest zien we de ogen niet sluiten, terwijl wij wel de zogenaamde laatste woorden horen. Ik ga er een beetje vanuit dat het dus niet eens de laatste woorden waren, maar dat het zo gemonteerd is dat wij door de productie op scherp worden gezet.
Het feit dat de mega-hint niet op een kandidaat kan slaan, omdat deze in de eerste aflevering al af had kunnen vallen, vind ik niet zo sterk. Misschien hebben die oud-mollen wel zoveel gezegd, dat de naam van iedere kandidaat wel te 'priesterhinten' was, maar dat de montage nu heeft gekozen voor de afvaller van volgende week of iets dergelijks.
Tim lijkt overigens ergens op te moeten drukken, om de eerste oud-mol te laten praten. De rest zie ik dat helemaal niet doen en Ellie wordt zelfs bestookt met mantra's terwijl die op zoek is naar vrijstellingen. Zo wordt het ons althans voorgeschoteld. Beetje jammer overigens dat er geen vrijstellingen of andere ongein te vinden was, want deze opdracht leende zich er uitstekend voor.
Verder vraag ik me af waar bevestigd wordt dat Marjolein idd beide jokers zelf houdt.
En o ja. Achter je rug. Letterlijk. Rugzak?