Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers  (gelezen 59692 keer)

Offline Malou

• Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #160 Gepost op: 26-01-2016, 18:21:36 »
In het Molboekje staat bij Tim ook woonplaats Amsterdam.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #161 Gepost op: 26-01-2016, 18:35:48 »
Jeetje.

Weer een topic over een opdracht die helemaal niet meer over de opdracht gaat. Goed gedaan Avrotros.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 26-01-2016, 18:42:39 »
Ik had ergens de eerste afleveringen in een blog gelezen dat iedereen in Amsterdam woont, behalve Klaas en Cécile (naar aanleiding van de vraag over de favoriete stad van de Mol). Dus Tim kan ook in Amsterdam geplaatst worden denk ik.

Hmm apart.

Offline SuperFurry

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #163 Gepost op: 26-01-2016, 19:07:32 »
Heel knap gevonden hoor! Ik vraag me alleen af of we hier ook echt de mol uit kunnen halen of dat het uitsluitend informatie geeft over wie welk bedrag heeft geboden bij de 'macht over de test'-opdracht. Zou de mol per se het hoogste bieden. Als hij goed heeft opgelet dan heeft hij gezien hoe fanatiek iedereen is en rekent hij er vast op dat er meerdere kandidaten zijn die hoog gaan inzetten. Het hoeft dan dus niet van hem te komen. Ik weet het, we zien liever een aanvallende mol, maar het is niet uitgesloten dat de mol het hier door de kandidaten in de soep laat lopen en zelf achterover kan leunen.
Ma how zeg!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 26-01-2016, 19:11:03 »
Heel knap gevonden hoor! Ik vraag me alleen af of we hier ook echt de mol uit kunnen halen of dat het uitsluitend informatie geeft over wie welk bedrag heeft geboden bij de 'macht over de test'-opdracht. Zou de mol per se het hoogste bieden. Als hij goed heeft opgelet dan heeft hij gezien hoe fanatiek iedereen is en rekent hij er vast op dat er meerdere kandidaten zijn die hoog gaan inzetten. Het hoeft dan dus niet van hem te komen. Ik weet het, we zien liever een aanvallende mol, maar het is niet uitgesloten dat de mol het hier door de kandidaten in de soep laat lopen en zelf achterover kan leunen.

Ik sluit me hier bij aan. Het is geen hint, maar het geeft ons extra info die niet expliciet in beeld was vorige aflevering.

Jeetje.

Weer een topic over een opdracht die helemaal niet meer over de opdracht gaat. Goed gedaan Avrotros.

Ik ben er voorstander van om alle berichten vanaf de eerste post over postcodes in een apart topic te steken als dat nog kan.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #165 Gepost op: 26-01-2016, 19:17:45 »

Daarom zou ik 1001 euro van Klaas als Mol wel mooi vinden. Net een eurootje meer dan ie met aflevering 1 door zijn goede voorspelling verdiende.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 26-01-2016, 19:19:58 »
Daarom zou ik 1001 euro van Klaas als Mol wel mooi vinden. Net een eurootje meer dan ie met aflevering 1 door zijn goede voorspelling verdiende.

Het zou inderdaad een mooi symbolisch bedrag zijn.

Offline Bob De Mol

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 26-01-2016, 19:24:45 »
Maar ik vind het wel weer de zoveelste gemiste kans van hem om geld uit de pot te spelen. Deze keer zou het zelfs ongemerkt zijn. Een beetje jammer...

Offline SuperFurry

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 26-01-2016, 19:37:44 »
Het zou inderdaad een mooi symbolisch bedrag zijn.

Op die duizend euro van de allereerste opdracht na heeft hij verder niks in de pot gebracht. Zo blijft hij op een minresultaat staan. Dat ie niet het lef heeft om meer te bieden is jammer, maar niet dramatisch aangezien hij weet dat hij in de klauteropdracht geld uit de kist kan verduisteren.

Ma how zeg!

Offline Klimduin

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 26-01-2016, 19:47:54 »
Zoals bekend bestaan de nummers uit:
Geldbedrag + postcode, daarna postcode + geld (zonder 0) en dan gespiegeld (zonder 0).

Alleen nummer 751030411 is niet te herleiden, mogelijk moet je deze dan terug herleiden:

Uitkomst  =  gespiegeld = origineel nummer
751030411 = 114030157   = 301571140.

Maar dit is en raar nummer, tenzij je de 7 er uit filtert dan kom je op 3015 (7) 1140.

Dat kan betekenen € 3015,00 euro van iemand die woont op postcode 1140 (Monnickendam, maar volgens mij kan niemand daar geplaatst worden, vooralsnog)

Waarom de zeven apart zetten:
Wat opviel is dat nr. 3015(7)1140 uit 9 cijfers bestaat. Het hoogste rode cijfer is 9. Dus daar moeten we wat mee. Geeft het nummer de posities 1 t/m 9, Alle posities van dit cijfer komen voor in het Rood (sommige meerdere keren), behalve positie 5, dit is getal 7 in het nummer daarom zeven apart zetten.

Toeval (of tunnel) wil dat Klaas als zevende een geld bedrag mag opschrijven.
Ook is de Titel "Minder dan je Denkt"
Dus er is minder geld door de Mol opgeschreven dan je denkt.

Verder denk ik dat de rode cijfers nog meer betekenen, maar daar ben ik nog niet achter. Want de kandidaten hebben geen Titel en denk dat de kandidaten deze hint ook zouden kunnen zien/oplossen.

Misschien denk ik nu wel te ver, maar het blijft leuk  :D

Offline MarkS41

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 26-01-2016, 19:56:50 »
Op die duizend euro van de allereerste opdracht na heeft hij verder niks in de pot gebracht. Zo blijft hij op een minresultaat staan. Dat ie niet het lef heeft om meer te bieden is jammer, maar niet dramatisch aangezien hij weet dat hij in de klauteropdracht geld uit de kist kan verduisteren.

Het is het doel van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, of dit nou is door er niets in te krijgen of door er geld uit te halen. De enige correcte bieding voor een mol is dus om het volledige bedrag te bieden, zo bepalen de kandidaten zelf hoeveel geld uit de pot gaat en gaat er altijd zo veel mogelijk geld uit. Of hij/zij later weer geld uit de pot kan halen of niet, een mol zal altijd het volledige bedrag moeten bieden. Kan me echt niet voorstellen dat een mol maar 1000 euro zou bieden.
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Stormpie

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 26-01-2016, 20:08:41 »

Ik ben er voorstander van om alle berichten vanaf de eerste post over postcodes in een apart topic te steken als dat nog kan.

dat is een behoorlijke klus..
er was eens......

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 26-01-2016, 20:09:37 »
dat is een behoorlijke klus..

Vandaar de 'als het nog kan', want ik besef dat het al een heleboel is. Het hoeft niet hoor, het was maar een suggestie. ;)

Offline 053Timo

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 26-01-2016, 20:30:26 »
Er is geen enkele kandidaat die op 7510 woont (binnenstad Enschede). Ik woon op 7511 en 7510 bestaat niet...
« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 20:33:03 door 053Timo »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #174 Gepost op: 26-01-2016, 20:40:01 »
Alleen nummer 751030411 is niet te herleiden

De kunst is nu om een oplossing te vinden die niet te ver gezocht is. Lastig!

We weten dat het ontbrekende bod hoger moet zijn dan het winnende 2345 euro en dat het maximaal 4150 (de hele pot op dat moment) kan zijn. Hoe hier het hoogste bod uit te halen en vormen de overige cijfers dan ook de postcode van de hoogste bieder? (En is dat dan de Mol omdat ze zo'n moeite doen dit bod en de postcode te verhullen? Vragen, vragen.. Nu nog iemand met antwoorden. ;) ::zweet:: )

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #175 Gepost op: 26-01-2016, 20:42:49 »
Het is het doel van de mol om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen, of dit nou is door er niets in te krijgen of door er geld uit te halen. De enige correcte bieding voor een mol is dus om het volledige bedrag te bieden, zo bepalen de kandidaten zelf hoeveel geld uit de pot gaat en gaat er altijd zo veel mogelijk geld uit. Of hij/zij later weer geld uit de pot kan halen of niet, een mol zal altijd het volledige bedrag moeten bieden. Kan me echt niet voorstellen dat een mol maar 1000 euro zou bieden.

Tenzij een andere kandidaat dichtbij dat volledige potbedrag biedt, dan hoeft dat toch eigenlijk niet meer? Is het nou echt zo leuk als die hele pot totaal leeg gaat? (op wellicht een paar euro na). En dan? Dan komt er van die hele van te voren verzonnen hint van "afbeelding op achterkant geld" niet veel meer terecht. Want de kandidaten hebben niets om mee te puzzelen als er geen geld meer is. Terwijl het er op lijkt dat de produktie toch graag wil dat ze dat gaan doen. Zonder dat er meteen iets te ontdekken valt natuurlijk, maar toch wel genoeg om ze nieuwsgierig te houden.

Ik verwacht dat mol Klaas een seintje heeft gekregen dat het niet hoog hoefde, omdat het hoogste bod al meer dan genoeg was.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 26-01-2016, 20:44:12 »
(En is dat dan de Mol omdat ze zo'n moeite doen dit bod en de postcode te verhullen? Vragen, vragen.. Nu nog iemand met antwoorden. ;) ::zweet:: )

Mocht er iemand zijn met de antwoorden... dan is daar net een topic voor geopend  ::ok::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #177 Gepost op: 26-01-2016, 20:46:25 »
Mocht er iemand zijn met de antwoorden... dan is daar net een topic voor geopend  ::ok::

Gaat hier prima toch? Er lopen al jaren discussies door elkaar per topic. Dus bevindingen over wie welke koker pakt en zo kunnen ook gewoon hier lijkt me.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 26-01-2016, 20:52:51 »
Gaat hier prima toch? Er lopen al jaren discussies door elkaar per topic. Dus bevindingen over wie welke koker pakt en zo kunnen ook gewoon hier lijkt me.

Weet je wat het is Heinz.. Soort van met je eens. Maar ik las dat mensen zich ergeren aan dat het topic niet meer over het topic gaat en begon me er ook aan te storen dat het in dit topic alleen maar over postcodes gaat.. Moet echt speuren naar posts die nog over de opdracht gaan..

Dit leek mij een goede oplossing.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #179 Gepost op: 26-01-2016, 21:42:36 »
Cecile pakte idd op eind een min bedrag. Tim lijkt dit ook te doen alleen heeft hij op eind 2 boeien op zijn schoot.

Voor de volledigheid: de foute codes konden ook "leeg/geen geld" in plaats van "min geld" betekenen. Dat is wat Art in zijn uitleg zegt.

Alleen nummer 751030411 is niet te herleiden

Poging: 751030411 is te verminderen ("minder dan je denkt") tot 24133430. Hoe? Door voor elk nieuw getal steeds het verschil tussen de getallen in de eerste reeks te nemen. Zo:

7 - 5 - 1 - 0 - 3 - 0 - 4 - 1 - 1
   2   4   1   3   3   4   3   0

2413 is meer dan 2345 euro (winnende een-na-hoogste bod) en minder dan 4150 euro (hele pot) en zou dus kunnen kloppen.
3430 hoort bij Nieuwegein maar ik geloof dat daar niemand aan te koppelen is... ::rits:: ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 22:32:37 door Heinz »