Auteur Topic: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over  (gelezen 39460 keer)

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #60 Gepost op: 1-02-2016, 08:20:15 »
Helemaal mee eens. Vorig jaar herinner ik me dezelfde kritiek omdat Rik de mol zou zijn. Haha, geniaal, het was Margriet.
Vind dit seizoen verrassend, anders en mooi. Geen overmaat aan bondjes, Jokers en vrijstellingen. Gewoon puur niets is wat het lijkt.
Complimenten voor de productie van WIDM. En de 100% Klaas=de mol tunnelaars hebben pas recht van kritiek na aflevering 10. Dus niet voor je ogen maar achter je rug 😃
Mee eens. Ik zit (nog) wel op Klaas, maar ben na de laatste aflevering echt niet meer zeker. Gewoon lekker doorpuzzelen. Tot het tegendeel is bewezen (of niet).

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #61 Gepost op: 1-02-2016, 10:19:24 »
Ik vind dit seizoen echt één van de leukste qua beelden en locaties en ook de opdrachten en de deelnemers zijn erg vermakelijk.

Het later weer geld uit de pot kunnen spelen vind ik best een leuke dimensie in het spel. Want wat je daarvoor bedacht had (wie er voor het minste/meeste geld heeft gezorgd) kan je dan weer wegstrepen en moet je weer even omdenken. Het verklapt nog niets en je moet weer verder op zoek naar de mol.

De Klaas cf mol hint vind ik wel een ontzettende dooddoener. Maar ik las hier ergens dat het een nieuw team makers is dus hopelijk moeten ze er even inkomen en doen ze het volgend jaar iets anders.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #62 Gepost op: 1-02-2016, 10:22:35 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.

Misschien heeft hij idd geld laten liggen in de kist (zeer riskant en daardoor onwaarschijnlijk), maar hij heeft de groep zo'n beetje eigenhandig naar die kist geleid door veel goede symbolen te vinden (weet alleen niet of hij ook de cijfercode gevonden had).
Waarom zou je dat doen als mol?

Maar ja, ook dit wordt dan weer verklaard als mol-gedrag, want dit zou dan weer ingefluisterd zijn door de redactie...

Wat ik nog vervelender vind is dat afgeven op de serie, in veel topics lees ik kritiek terwijl dit seizoen tot nu toe prachtig in beeld is gebracht, leuke kandidaten biedt en grappige opdrachten.
Tuurlijk, ook dit is een persoonlijke mening, maar iets meer krediet voor de programmamakers die naast deze molloten ook nog miljoenen andere Nederlanders moeten vermaken...
GeeDeeZet  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Helemaal eens!
Wat een mooi seizoen, en wat een mooie beelden en leuke groep. En elk jaar heeft weer zijn eigen charme, met de tijdsgeest mee. Chapeau dat ze zo hun best doen en zo'n diverse groep kijkers weten te trekken.

En Mastermol: nog goed dat je het even benoemd. Want wij zijn allemaal redelijk gaan tunnelen denk ik, en dat terwijl we in het begin al meteen allemaal zeiden: er is iets met die oud mollen, en er is misschien een 6e? Ook was er verwarring over wie welke mol was, misschien juist omdat ze allemaal 1 onderdeel in het gezicht hadden van de juiste mol: een wenkbrauw, een mond, een oog.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 10:28:01 door Juuls247 »
Meer L

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #63 Gepost op: 1-02-2016, 11:31:33 »
Locatie en opdrachten zijn inderdaad fantastisch  ::bravo::

Al blijft het natuurlijk ook oneerlijk/flauw om met honderden tegelijk op een forum alle hints en inspiratie te delen.  ::hypocriet::

Hints als de kloosterhint zijn net even to obvious. Al geef ik eerlijk toe dat ik op basis van spel en doen+laten volledig op Rop zit. 




Offline Jococojo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2016, 11:59:15 »
De titel '3 al weg, 7 over' klinkt raar in mijn oren door het '3 al'. Ik denk dat het iets met letters te maken heeft dus zet ik 3 om naar letters.
'Drie al weg, 7 over' dus, haal d-r-i-e-a-l weg en je houdt 7 letters over.

Dit gaan we doen bij de namen van de kandidaten.
Annemieke Schollaardt > nmk schot = 9 letters over.
Cécile Narinx > cc nnx = 5 letters over.
Klaas van Kruistum > ks vn kustum = 10 letters over.
Rop Verheijen > op vhjn = 6 letters over.
Taeke Taekema > tk tkm = 5 letters over.
Tim Hofman > tm hofmn = 7 letters over.

Mijn tunnelvisie heeft gesproken.

Offline KierewietNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2016, 12:50:07 »
De titel '3 al weg, 7 over' klinkt raar in mijn oren door het '3 al'. Ik denk dat het iets met letters te maken heeft dus zet ik 3 om naar letters.
'Drie al weg, 7 over' dus, haal d-r-i-e-a-l weg en je houdt 7 letters over.

Dit gaan we doen bij de namen van de kandidaten.
Annemieke Schollaardt > nmk schot = 9 letters over.
Cécile Narinx > cc nnx = 5 letters over.
Klaas van Kruistum > ks vn kustum = 10 letters over.
Rop Verheijen > op vhjn = 6 letters over.
Taeke Taekema > tk tkm = 5 letters over.
Tim Hofman > tm hofmn = 7 letters over.

Mijn tunnelvisie heeft gesproken.

 ???

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #66 Gepost op: 1-02-2016, 12:59:52 »
???

Als je deze letters :

D-r-i-e-a-l

Weghaalt uit de namen van de kandidaten. Hoeveel letters hou je dan over?
7 bij Tim

Offline Jococojo

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #67 Gepost op: 1-02-2016, 13:06:21 »
Als je deze letters :

D-r-i-e-a-l

Weghaalt uit de namen van de kandidaten. Hoeveel letters hou je dan over?
7 bij Tim

Inderdaad. In mijn ogen zegt de titel dat als je d-r-i-e-a-l weghaalt, je 7 overhoudt. Mijn interpretatie hiervan is dat ik dit op de namen van de kandidaten moet proberen. Mocht het een hint richting de mol zijn dan is het naar tim.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #68 Gepost op: 1-02-2016, 13:38:48 »
De Titel van de aflevering verwijst toch telkens naar de afvaller van de volgende aflevering?

Dan zou volgens jullie Tim de volgende keer afvallen.

Ik denk dat dit eerder naar Rop verwijst, Rop = 3 letters en op de bovenste rij van het toetsenbord, je houd er dan 7 over.  Tevens is Rop de enige naam die je op de bovenste rij van het toetsenbord kan spellen.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2016, 14:23:51 »
Wil toch even wat kwijt...

Vervelend dat we weten dat Klaas de mol is, maar ik wordt een beetje moe van al die mensen die roepen dat het er zo enorm dik bovenop ligt dat Klaas de mol is. Op de overbekende Klaas-hint na is hij toch echt niet zo verdacht bezig, sterker nog, deze aflevering is hij eerder onverdacht.


Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij is de kritiek hier op het forum vooral tegen de productie gericht, en niet tegen hoe Klaas het als mol doet. Klaas als mol legt het er niet dik bovenop, de kloosterhint doet dat.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #70 Gepost op: 1-02-2016, 17:17:10 »
Man wat kijk ik uit naar De Mol 4.
Waar kun je dat zien Heinz?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #71 Gepost op: 1-02-2016, 17:33:00 »
Haha, geniaal, het was Margriet.

Dat klopt niet. Vorig jaar kon op een gegeven moment niemand meer de Mol zijn. En dit seizoen kan Klaas op basis van opdracht 1 in aflevering 1 ook zeker nooit meer de Mol zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #72 Gepost op: 1-02-2016, 18:01:23 »
Waar kun je dat zien Heinz?

De Vlamingen kijken het vanavond om 20:35 uur op Vier maar de Nederlanders zullen het waarschijnlijk met downloads moeten doen. Of als dat mogelijk blijkt met terugkijken op de officiële website. We bespreken de serie hier.

En dus nu weer over aflevering 5 WIDM 2016 verder hier. :)

Offline MarMa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #73 Gepost op: 1-02-2016, 21:35:39 »
3 al weg, 7 over:
Het deed me meteen denken aan een tijd, 3 minuten al weg, 7 minuten over 3. Ik heb de aflevering stop gezet op deze tijd. Op dat moment is Annemiek aan het praten over dat ze nog met 7 personen over zijn. Ik vond dit toch wel erg toevallig.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #74 Gepost op: 1-02-2016, 21:40:51 »
De Vlamingen kijken het vanavond om 20:35 uur op Vier maar de Nederlanders zullen het waarschijnlijk met downloads moeten doen. Of als dat mogelijk blijkt met terugkijken op de officiële website. We bespreken de serie hier.

En dus nu weer over aflevering 5 WIDM 2016 verder hier. :)

Sorry voor het off topic zijn, maar kan ik op dat board inloggen met mijn username en wachtwoord hier? Of moet ik voor dat board opnieuw een username en wachtwoord aanmaken?

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij is de kritiek hier op het forum vooral tegen de productie gericht, en niet tegen hoe Klaas het als mol doet. Klaas als mol legt het er niet dik bovenop, de kloosterhint doet dat.

Als Klaas idd de mol is doet hij het eigenlijk supergoed vind ik.  ::jaja:: En het is dan idd de productie die het voor hem verpest heeft. Want hij is m.i. een topmol dan, al wil/kan niemand dat meer zien door de kloosterhint...  :\'(
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 21:43:21 door Whiskers »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #75 Gepost op: 1-02-2016, 21:42:48 »
Sorry voor het off topic zijn, maar kan ik op dat board inloggen met mijn username en wachtwoord hier? Of moet ik voor dat board opnieuw een username en wachtwoord aanmaken?

Dat eerste. :)

3 al weg, 7 over:
Het deed me meteen denken aan een tijd, 3 minuten al weg, 7 minuten over 3. Ik heb de aflevering stop gezet op deze tijd. Op dat moment is Annemiek aan het praten over dat ze nog met 7 personen over zijn. Ik vond dit toch wel erg toevallig.

Hoe bedoel je stop gezet op 7 minuten over 3? (Edit: O, 7 seconden over 3 minuten waarschijnlijk.)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2016, 21:45:18 »
Dat eerste. :)

Hoe bedoel je stop gezet op 7 minuten over 3? (Edit: O, 7 seconden over 3 minuten waarschijnlijk.)

Top, dank voor je antwoord Heinz  ::ok::

Ff benieuwd: hoe vind jij dat Klaas het doet, mocht hij idd de mol zijn en ff de productiehints vergetend?
Ik bedoel dus puur in de uitzending zelf?

Edit: Of mag ik dat hier niet vragen en moet dat elders?  :-[
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 21:50:01 door Whiskers »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #77 Gepost op: 1-02-2016, 21:46:12 »

Hoe bedoel je stop gezet op 7 minuten over 3? (Edit: O, 7 seconden over 3 minuten waarschijnlijk.)

Ze (of hij) bedoelt: op precies 3 min begint Annemieke een biecht over dat er nog maar 7 over zijn

Leuk gevonden  ::vergroot::

Edit: Maar zou dat een hint naar haar exit zijn?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 21:49:03 door FS »

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2016, 21:47:46 »
Ze bedoelt op precies 3 min begint Annemieke een biecht over dat er nog maar 7 over zijn

Leuk gevonden  ::vergroot::

Edit: Maar zou dat een hint naar haar exit zijn?


Ik hoop het toch echt niet  :-X :\'(

Offline MarMa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - 3 al weg, 7 over
« Reactie #79 Gepost op: 1-02-2016, 22:06:50 »
Sorry niet helemaal duidelijk.
Ik bedoelde inderdaad dat ik de aflevering (zoals hij op de website staat) op 03:07 min heb stil gezet. Op dat moment heeft Annemiek het erover dat ze nog met 7 personen zijn.

Het zou dus een hint naar de mol (hoewel ik haar niet verdenk) of naar de volgende afvaller kunnen zijn