Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens  (gelezen 41030 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #60 Gepost op: 31-01-2016, 03:13:31 »
Tweede toevoeging: Als dat 'wereldbol' een Molactie was van Taeke, dan vind ik 'm mooi, want een kandidaat had kunnen weten dat dat niet klopte (en dus mogelijk dat de Mol aan het werk was geweest) gezien de o en l helemaal rechts op het toestsenbord zitten.

Ik realiseer me nu dat het hele woord 'wereld' dus al fout is. Cécile bracht het woord 'wereldverbeteraars' in het spel, en dat hoort er helemaal niet bij. Maar ik vind het te opzichtig voor een molactie, denk eerder dat ze gewoon echt in de war was. (Emotie, Fagot...)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 03:22:37 door tumtum »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #61 Gepost op: 31-01-2016, 07:42:50 »
Hoe heb je in godsnaam de zin over vierentwintigletterwoord fout?
Dat vond ik ook bijzonder. Als je één zin haast niet fout kan doen, is het die zin wel.

Wat was dit? Vanaf het begin gedoemd te mislukken. Ze hadden best apart geld per zin / sleutelwoord mogen verdienen. Nu hoefde de mol dus maar 1 woordje te veranderen en weg 1000 euro. Dat wordt een te gekke molactie straks in afl 10!
Exact.
Zeker als 'linkerkant' i.p.v. 'linkerhelft' al fout wordt gerekend. Dit was gewoon onmogelijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2016, 12:37:00 »
Ik meen mij te herinneren uit het seizoen met Susan dat ze zei dat haar vriendinnen dachten dat als zij de mol was ze aan een meervoudige persoonlijkheidstoornis zou lijden. Dat zijn 35 letters +3 als in mol of Rop of Tim.
Omdat het verhaal over een toetsenbord gaat in combi met de som hierboven zou ik denken het gaat over een schrijver. Dan hebben we Tim en Cecile.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 12:46:56 door Ehvmolletje »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2016, 12:49:35 »
Eén van de kortste woorden die je met je linkerhand op de linkerhelft van het toetsenbord kunt typen is: "Cé".
Cécile schrijft haar naam in haar mollenboekje als "Cé".

Je kunt het accent niet met je linkerhand erop krijgen.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #64 Gepost op: 31-01-2016, 13:30:54 »
Je kunt het accent niet met je linkerhand erop krijgen.

Nee, verdorie. Mini-theorie de mist in. Of kan het misschien wél met een Spaans toetsenbord?  ;)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 13:32:46 door Marisa »

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #65 Gepost op: 31-01-2016, 14:38:29 »
Nee, verdorie. Mini-theorie de mist in. Of kan het misschien wél met een Spaans toetsenbord?  ;)
Hier in België wel. Op een Frans azerty-toetsenbord staat de é immers als een aparte toets onder de 2. Daarom dat ik wat meer moeite had. Maar buiten het feit dat het een onmogelijke opdracht was, vond ik het dan weer wel heel leuk om te kijken (en vooral dat we wel gewoon heel helder in beeld de twee verhaaltjes te zien krijgen is heel fijn om te kunnen analyseren waar het misging.) Dat het juist overal misgaat en dat er geen enkele euro de pot in komt, ja, dat is wat spijtig.

Offline moloko

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #66 Gepost op: 31-01-2016, 17:52:26 »
Opvallend tijdens de brugopdracht: Klaas zegt in zichzelf (zie beweging mond) al het woord typewriter nog voordat hij kon weten dat dat woord in de zin voorkwam. Hij zei het namelijk eerder dan dat dit woord uit de zin hem werd voorgezegd door degene die het aan hem moest doorvertellen (weet even niet meer wie dat was) Typisch gevalletje van voorkennis: iets te vaak al gerepeteerd deze zin

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #67 Gepost op: 31-01-2016, 19:00:56 »
Hier in België wel. Op een Frans azerty-toetsenbord staat de é immers als een aparte toets onder de 2.

Dank je. Gezien haar doorgeven van het foutieve woord "wereldverbeteraars" alleen al en mede op grond van haar opzettelijk onnozele biechten zie ik Cécile, met haar talige achtergrond én als eerste in de rij staand (zodat ze haar zinnen in het oog had), er ook nog wel voor aan om stiekem een niet-Nederlands/Frans toetsenbordje te gebruiken.. zéker zij weet vast van het bestaan van de diverse soorten toetsenborden die er op de wereld zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #68 Gepost op: 31-01-2016, 20:27:24 »
Het typen zit bij geen van allen in de vingers anders hadden ze kunnen weten dat stewardes juist wel met alleen linkerdeel te typen is oftewel de zin klopt niet. Bij allen waren de fouten echt en niet gespeeld, behalve bij Klaas: die maakt van secretaressedag vóór dat andere woord, dat andere woord vóór secretaressedag en dat is duidelijk opzettelijk. Als ik niet dit forum had gelezen, had ik vanaf dat moment geweten dat Klaas de mol moet zijn.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 20:29:35 door Run »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #69 Gepost op: 31-01-2016, 20:45:28 »
Het typen zit bij geen van allen in de vingers anders hadden ze kunnen weten dat stewardes juist wel met alleen linkerdeel te typen is oftewel de zin klopt niet.

Het ging hier toch over het langste woord dat met de linkerhand op het linkerdeel kan worden getypt en dat is dus NIET stewardess.

zeevaarders, verweerders zijn trouwens ook langer.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #70 Gepost op: 31-01-2016, 21:24:30 »
Het ging hier toch over het langste woord dat met de linkerhand op het linkerdeel kan worden getypt en dat is dus NIET stewardess.

zeevaarders, verweerders zijn trouwens ook langer.
Marjolein vergat 'het langste woord' voor die zin. Ze maakten ervan 'wat met de linkerhand op de linkerhelft kan worden getypt is niet stewardes.' Dat kun je juist wel links typen.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 07:20:01 door Run »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #71 Gepost op: 31-01-2016, 22:52:47 »
Voor wat het waard is. Ik vind het waardeloos dat er geen geld per zin te verdienen was.

Klaas zegt linkerkant. Is niet hetzelfde als linkerhelft. Wel goed doorgekregen. Tim neemt de fout over. Daar gaat het al mis.

Maar ach. Dit was hoe dan ook wel ergens misgegaan.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #72 Gepost op: 1-02-2016, 00:55:06 »
Voor wat het waard is. Ik vind het waardeloos dat er geen geld per zin te verdienen was.

Maar ach. Dit was hoe dan ook wel ergens misgegaan.

Ja. Misschien zijn degenen die het hier goed doen wel verdachter dan degene die het fout doen. Mol hoeft niks te doen namelijk.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #73 Gepost op: 1-02-2016, 02:15:11 »
Opvallend tijdens de brugopdracht: Klaas zegt in zichzelf (zie beweging mond) al het woord typewriter nog voordat hij kon weten dat dat woord in de zin voorkwam. Hij zei het namelijk eerder dan dat dit woord uit de zin hem werd voorgezegd door degene die het aan hem moest doorvertellen (weet even niet meer wie dat was) Typisch gevalletje van voorkennis: iets te vaak al gerepeteerd deze zin

Het is me niet opgevallen, maar heel gek is het toch niet dat Klaas het Engelse woord voor typemachine al weet :-) En dat de letters van 'typewriter' allemaal op de bovenste rij staan is een vrij bekend feitje, mogelijk kende hij dat al. Toen die eerste zin kwam over de linkerkant van het toetsenbord zat ik ook al min of meer te denken dat 'typewriter' misschien ook nog wel voorbij zou komen :-)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #74 Gepost op: 1-02-2016, 10:34:34 »
Het typen zit bij geen van allen in de vingers anders hadden ze kunnen weten dat stewardes juist wel met alleen linkerdeel te typen is oftewel de zin klopt niet. Bij allen waren de fouten echt en niet gespeeld, behalve bij Klaas: die maakt van secretaressedag vóór dat andere woord, dat andere woord vóór secretaressedag en dat is duidelijk opzettelijk. Als ik niet dit forum had gelezen, had ik vanaf dat moment geweten dat Klaas de mol moet zijn.
Waarom zou hij zichzelf echter zo in de kijker spelen? Want dat was aan het eind, en toen wist hij al dat er meerdere zinnen fout waren (zoals wereldbol). Opdracht was dus al mislukt, en hij had dit gewoon goed kunnen doen. Ik vind juist kandidaten die hier goed hun best doen verdacht.

En nog even verder denkend: waar zou de mol willen staan? Ik dacht eerst in het midden, maar bij langer nadenken denk ik: misschien wel aan het schrijfbord. Daar kun je het meest mollen: fout doorgeven, fout opschrijven etc. Ik probeer ook een beetje contra te denken ;-)

----
Kunnen we nog wat met de zinnen?

Aan de ene kant staan er opvallende woorden, die allemaal gaan over een het intypen op TOETSENBORD:
- Stewardess (niet)
- Waarzegster
- Zeveraarster
- Secretaressedag
- Aardgasreserves
- Verbeteraars
- Topprioriteit
- Typewriter

Aan de andere kant staan voornamelijk getallen:
- 38
- 35
- 1
- 24 (x2)
- 11

Mmmm, al geprobeerd woorden te koppelen aan deelnemers, en cijfers, wie biedt?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2016, 17:52:26 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »
Meer L

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #75 Gepost op: 1-02-2016, 14:04:45 »
(38-35) X 1 + 24 - 11 = 16

Niet dat je er veel aan hebt

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #76 Gepost op: 1-02-2016, 15:18:22 »
(38-35) X 1 + 24 - 11 = 16

Niet dat je er veel aan hebt
Toch weer een klein spoor...Alle woorden = 16e mol?
Meer L

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #77 Gepost op: 1-02-2016, 20:50:39 »
Waarom zou hij zichzelf echter zo in de kijker spelen? Want dat was aan het eind, en toen wist hij al dat er meerdere zinnen fout waren (zoals wereldbol). Opdracht was dus al mislukt, en hij had dit gewoon goed kunnen doen.
Ik denk dat hij zich verdacht wil maken bij Taeke, zodat de strijd gaat tussen Tim, Annemieke en Taeke. Klaas weet wie wie verdenkt en weet dat Tim en Annemieke een voorsprong hebben op de rest.
Ik vind hem in deze fase onzeker worden, hij weet dat hij verdacht wordt en het aantal wordt minder. Ik kan me voorstellen dat hij denkt: dan iedereen maar (of tenminste zoveel mogelijk) dan hoeft hij niet meer zenuwachtig te zijn en gaat het om de strijd van de kandidaten onderling wie het meeste weet. Hij was de laatste aflevering erg bezig met vingerwijzen naar anderen (Tim reed voorop, Taeke had het zo gezegd etc) en dat zou bij iedereen een lichtje moeten doen branden. Kandidaten die nu vast in een andere koker zitten gaan nu zeker afvallen maar anderen maken nog een kans.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2016, 20:56:30 door Run »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #78 Gepost op: 1-02-2016, 21:03:01 »
Ik denk dat hij zich verdacht wil maken bij Taeke, zodat de strijd gaat tussen Tim, Annemieke en Taeke. Klaas weet wie wie verdenkt en weet dat Tim en Annemieke een voorsprong hebben op de rest.
Ik vind hem in deze fase onzeker worden, hij weet dat hij verdacht wordt en het aantal wordt minder. Ik kan me voorstellen dat hij denkt: dan iedereen maar (of tenminste zoveel mogelijk) dan hoeft hij niet meer zenuwachtig te zijn en gaat het om de strijd van de kandidaten onderling wie het meeste weet. Hij was de laatste aflevering erg bezig met vingerwijzen naar anderen (Tim reed voorop, Taeke had het zo gezegd etc) en dat zou bij iedereen een lichtje moeten doen branden. Kandidaten die nu vast in een andere koker zitten gaan nu zeker afvallen maar anderen maken nog een kans.
Ja eens, en zou zomaar kunnen. Dit strookt dan echter weer niet met dat pot spekken voor vertrouwen verhaal....Kan hij dan ook net zo goed niet doen? Ligt het aan mij of wordt WIDM alleen maar ingewikkelder: wie is de kandidaat?
Meer L

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Aflevering 5 - opdracht 3 - verhalen vertellen op de brug naar nergens
« Reactie #79 Gepost op: 1-02-2016, 21:07:09 »
Ik denk dat hij zich verdacht wil maken bij Taeke, zodat de strijd gaat tussen Tim, Annemieke en Taeke. Klaas weet wie wie verdenkt en weet dat Tim en Annemieke een voorsprong hebben op de rest.
Ik vind hem in deze fase onzeker worden, hij weet dat hij verdacht wordt en het aantal wordt minder. Ik kan me voorstellen dat hij denkt: dan iedereen maar (of tenminste zoveel mogelijk) dan hoeft hij niet meer zenuwachtig te zijn en gaat het om de strijd van de kandidaten onderling wie het meeste weet. Hij was de laatste aflevering erg bezig met vingerwijzen naar anderen (Tim reed voorop, Taeke had het zo gezegd etc) en dat zou bij iedereen een lichtje moeten doen branden. Kandidaten die nu vast in een andere koker zitten gaan nu zeker afvallen maar anderen maken nog een kans.
Ik denk dat je als Mol niet expres iemand jouw kant op laat sturen. Zeker niet als er al minimaal 2 kandidaten op je zitten en er nog maar 3 kandidaten zijn afgevallen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris