Auteur Topic: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'  (gelezen 51311 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #100 Gepost op: 12-02-2017, 15:26:20 »
Wat is dit een rare vraag, of eigenlijk een raar antwoordmogelijkheid.

Waarbij inmiddels duidelijk is dat Diederik een hond heeft die Turbo heet.
Iets wat voor kijkers makkelijk te googlen is.
En wat de kandidaten na 2 of 3 weken inmiddels ook wel van elkaar weten.

Wat moet ik hier achter zoeken?


Er staat hier dus eigenlijk dat de hond van de mol Turbo heet...

Bedankt voor het kapot maken van mn Thomas tunnel ::oink::

Maar misschien dat het inderdaad ook gewoon een verduidelijking kan zijn...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 15:33:12 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #101 Gepost op: 12-02-2017, 15:33:42 »
Nee, er staat, als Diederik jouw mols is, dan is de favoriet: de nond, die dan Turbo heet  ::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline oudekrijger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #102 Gepost op: 12-02-2017, 15:35:29 »
En wanneer Jochem jouw mol is is het een drumstel leert een korte zoekactie.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #103 Gepost op: 12-02-2017, 15:38:01 »
Nee, er staat, als Diederik jouw mols is, dan is de favoriet: de nond, die dan Turbo heet  ::rofl::

Ga ik eigenlijk ook vanuit, maar dan had ik  het logischer gevonden als er stond: 'Turbo, de hond'. Ach ja, niets is wat het lijkt hè.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #104 Gepost op: 12-02-2017, 16:02:30 »
En wanneer Jochem jouw mol is is het een drumstel leert een korte zoekactie.

Wat een rare naam voor de hond van Jochem.  :o
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #105 Gepost op: 12-02-2017, 16:10:58 »
Zelf vind ik deze titel op Sanne slaan.

1. Doordat zij de andere door het donker mag wijzen? 
2. Doordat ze niet 1 maar 2 nieuwe bondjes wil starten?

Ze zegt namelijk letterlijk "Ik hou van ondergronds te leven" vlak voordat ze zegt "ik haat poppen".  ::oink::


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #106 Gepost op: 12-02-2017, 16:17:19 »
Zelf vind ik deze titel op Sanne slaan.

1. Doordat zij de andere door het donker mag wijzen? 
2. Doordat ze niet 1 maar 2 nieuwe bondjes wil starten?

Ze zegt namelijk letterlijk "Ik hou van ondergronds te leven" vlak voordat ze zegt "ik haat poppen".  ::oink::



Zei Art ook niet zoiets tijdens zijn introspeech? Mooi gevonden allemaal.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #107 Gepost op: 12-02-2017, 17:22:22 »
Leuk dat Turbo de uitzending heeft gehaald ::bravo::

Hij stond centraal in een aflevering van de Kennis van Nu ::joehoe::
...óf niet!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #108 Gepost op: 12-02-2017, 17:47:42 »
In de categorie waarschijnlijk geen hint, maar wel grappig:

Jochem die zegt dat zijn joker is gestolen en vervolgens een verwijzing naar het programma 'Wie steelt mijn show' rechtsboven in beeld.  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Wulsie

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #109 Gepost op: 12-02-2017, 21:45:44 »
Wat ik verder nog weinig gelezen heb, is dat op basis van de test + uitslag, Diederik mijns inziens is uitgesloten als mol.

Thomas en Sanne kregen groen, wat betekent dat het rode scherm bij Ima, Jochem of Diederik zou moeten zitten. Zit ie bij Diederik, dan was het een kandidaat. Zit ie bij Jochem, dan gaat ie eruit met Diederik als hoofdverdachte, die het dan dus kennelijk niet kan zijn. Hetzelfde geldt voor Ima.

Tuurlijk kan Imanuelle de test slecht maken en op die manier rood opeisen, maar ik denk (en dat is ook bewezen) dat zij het spel hard wil spelen. Of Imanuelle is de mol en de productie heeft geregeld dat zij rood kreeg om de afvallersloze aflevering te fixen. Maar Diederik als mol in deze situatie lijkt mij gezien bovenstaande uitgesloten

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #110 Gepost op: 13-02-2017, 05:53:31 »
Leuk draadje vol origami en vreemde hondennamen geworden dit  ::rofl::

Dat Diederik rood gekregen zou hebben, vind het twijfelachtig. Jochem wordt ingehaald door zijn bondjes, verzonnen verdachtmakingen op zichzelf en beïnvloeding van iedereen die in het spel rond loopt. Met een slecht geheugen kan hij net zo'n puinzooi van zijn test maken als Jeroen jammer genoeg heeft gedaan. We hadden vooral iets geweten als Imanuelle haar scherm had gezien, vanwege de vrijstelling is ze vol op Diederik gegaan (zegt ze tenminste). Maar goed, had ze haar scherm wel gekregen had ze dat niet aangedurfd.


Ook Ima geeft aan het eind van de aflevering aan dat ze denkt dat iedereen nu op dezelfde zit. Vandaar ook dat Jochem juist geen bondje wil (hij wil immers samen met Ima naar de finale en gaat Sanne niet nog wijzer maken) en ook de reden dat Diederik juist wel een bondje wil. Hij zit samen met de mol, dus heeft aan dat bondje niks. Voor hem is het dus wel fijn om nog wat extra info te vergaren en het nu 'samen' met Sanne te kunnen opnemen tegen Ima en Jochem.

Dat kan niet kloppen. Als ze werkelijk allemaal op dezelfde zitten, dan kan het niet anders of ze bedoelt dat iedereen Diederik verdenkt. Ik geloof wel dat Ima dat denkt maar het klopt niet. Er zit bij iedereen nog spreiding in. Sanne spreekt uit twaalf vragen op Jochem, vijf op Diederik en drie op Thomas in te vullen. Sanne wordt bij vrijwel alle deelnemers in de test meegenomen.




Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #111 Gepost op: 13-02-2017, 06:09:34 »
Opvallend dat die poster die bij de posteropdracht geld opleverde tot twee keer toe deze aflevering nadrukkelijk in beeld is gebracht. Het gaat om de ppster met 2 cowboylaarzen, graan en de tekst 'the heart of the country' .  Ik vraag mij af of hier een hint te vinden is. Ik denk van wel omdat het wel heel 'toevallig' zou zijn. Toeval bestaat niet als het gaat om productiehints.
Ik weet niet zeker of hier al over is gesproken maar ik zie graag meer ideeën ::bravo::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #112 Gepost op: 13-02-2017, 08:36:26 »
Leuk draadje vol origami en vreemde hondennamen geworden dit  ::rofl::
Ja, dat krijg je wanneer je de vuile was buiten hangt.   ;)


Opvallend dat die poster die bij de posteropdracht geld opleverde tot twee keer toe deze aflevering nadrukkelijk in beeld is gebracht. Het gaat om de ppster met 2 cowboylaarzen, graan en de tekst 'the heart of the country' .  Ik vraag mij af of hier een hint te vinden is. Ik denk van wel omdat het wel heel 'toevallig' zou zijn. Toeval bestaat niet als het gaat om productiehints.
Ik weet niet zeker of hier al over is gesproken maar ik zie graag meer ideeën ::bravo::

Ik denk dat er een verband kan zijn tussen de 'Heart of the country' poster en Suriname/Ima. Zie haar topic.


Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #113 Gepost op: 13-02-2017, 09:13:11 »
Opvallend dat die poster die bij de posteropdracht geld opleverde tot twee keer toe deze aflevering nadrukkelijk in beeld is gebracht. Het gaat om de poster met 2 cowboylaarzen, graan en de tekst 'the heart of the country' .  Ik vraag mij af of hier een hint te vinden is. Ik denk van wel omdat het wel heel 'toevallig' zou zijn. Toeval bestaat niet als het gaat om productiehints.
Ik weet niet zeker of hier al over is gesproken maar ik zie graag meer ideeën ::bravo::

Het is gewoon de poster van het evenement: De Heart of de Country Rodeo in het plaatsje Helix, Oregon. http://www.helixrodeo.org/

Het is leuk dat de productie die poster gebruikte in de aflevering ervoor, maar het is niet vreemd om hem weer tegen te komen tijdens het evenement. Als cameraman zou ik daar dan ook even een shot van maken.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #114 Gepost op: 13-02-2017, 09:35:04 »
Opvallend dat die poster die bij de posteropdracht geld opleverde tot twee keer toe deze aflevering nadrukkelijk in beeld is gebracht. Het gaat om de ppster met 2 cowboylaarzen, graan en de tekst 'the heart of the country' .  Ik vraag mij af of hier een hint te vinden is. Ik denk van wel omdat het wel heel 'toevallig' zou zijn. Toeval bestaat niet als het gaat om productiehints.
Ik weet niet zeker of hier al over is gesproken maar ik zie graag meer ideeën ::bravo::

Vorige week was het een aanwijzing naar de opdracht van deze aflevering. Dat de officiele poster van de Rodeo deze aflevering in beeld komt, is niet meer dan logisch.
Trouwens, ik heb de poster nog een keer gezien (tijdens Moltalk)  ;D
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #115 Gepost op: 13-02-2017, 10:37:54 »

Trouwens, ik heb de poster nog een keer gezien (tijdens Moltalk)  ;D

Die poster hangt inderdaad sinds aflevering vijf op de muur achter de oud-deelnemers in Moltalk in het ietwat donker. Grote kans dat die geveild gaat worden.  :)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2017, 11:51:50 »
Heart of The Country



« Laatst bewerkt op: 13-02-2017, 11:53:58 door Blinker »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2017, 12:40:10 »
Opvallend dat die poster die bij de posteropdracht geld opleverde tot twee keer toe deze aflevering nadrukkelijk in beeld is gebracht.

De proeven lopen in elkaar over, duidelijker kan het niet.

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2017, 12:45:46 »
Heart of The Country





Daar komt Thomas weer boven de grond kijken  :-X

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - 'wijzer worden?'
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2017, 14:49:56 »
Thomas maakte op de piano een soort wijsje en zong "Sanne is de Mol"

Wijs maken? dat Sanne de Mol niet is...  ::vergroot::