Auteur Topic: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo  (gelezen 29174 keer)

Offline joymol

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #40 Gepost op: 12-02-2017, 09:14:57 »
De mol heeft belang bij zo snel mogelijk de vier laagste bedragen, zodat de hoogsten niet meer aan bod komen. Privilege is mooi meegenomen, maar heeft de mol niet echt nodig.
De kandidaten willen juist de hogere bedragen. Meer geld in de pot plus de kans op een privilege.


Klopt, maar een kandidaat zal ook zo snel mogelijk alle bedragen doorgeven, hoe klein ook, om het spel te beeindigen en de anderen zo weinig mogelijk kans te geven om hoge bedragen te vinden en die privileges te winnen. Als mol kun je dus heel makkelijk zeggen dat je dat hierom hebt gedaan.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #41 Gepost op: 12-02-2017, 10:15:04 »
Dat kan, maar zal elk kandidaat zo werken? Als je een laag bedrag pakt, zoals die ene tientje, weet je zeker dat er nog drie bedragen daar overheen gaan. Plus je blokkeert ook voor jezelf sneller om voor een hoger bedrag te gaan.

Wat me verder nog opviel, en dan denk ik nu even rechtstreeks vanuit mijn Thomas-tunnel, op zich wel slim van de mol om Ima te adviseren om voor haar bondgenoot (=Jochem) en haar hoofdverdachte te kiezen. Daarmee houdt Thomas een bliksemafleider in het spel en blijft Ima met haar bondgenoot nog eventjes langer in die tunnel.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #42 Gepost op: 12-02-2017, 11:00:29 »

Wat me verder nog opviel, en dan denk ik nu even rechtstreeks vanuit mijn Thomas-tunnel, op zich wel slim van de mol om Ima te adviseren om voor haar bondgenoot (=Jochem) en haar hoofdverdachte te kiezen. Daarmee houdt Thomas een bliksemafleider in het spel en blijft Ima met haar bondgenoot nog eventjes langer in die tunnel.

Ja dat was wat ik ook meteen opvallend vond! (Maar dat is vanuit mijn diepe Thomas tunnel  ;))

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #43 Gepost op: 12-02-2017, 11:22:07 »
Ik snap Diederik heel goed en zou ook geen zin hebben gehad om mensen lastig te vallen. Opdrachten zoals deze waarin gêne een zogenaamd grappig onderdeel is vind ik maar niks. Er zijn genoeg andere amusementsprogramma's die drijven op plaatsvervangende schaamte. (En van het kijken naar die gefrustreerde paarden en stieren werd ik ook niet vrolijk.)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #44 Gepost op: 12-02-2017, 11:30:22 »
Ja, maar dan mocht hij van mij wel iets sneller een 2e bedrag er uit nemen. OF de Mol wist niet exact waar alle bedragen zich bevonden.

Ik denk dat de mensen met buttons gewoon rondliepen en hun ding deden, met name de hoge bedragen. Ik vraag me zelfs af of de Mol wist wie buttons droegen. Ik heb Art wel eens horen vertellen dat slechts 4 mensen van de productie/cameraploeg weten wie de Mol is tijdens de reis. En dat er tussendoor niet veel informatie aan de Mol wordt gegeven. Je kunt hem/haar moeilijk elke keer even apart nemen of zijn/haar biechten telkens langer laten duren. Thomas zijn opmerking kun je ook uitleggen als dat hij haar, bewust of onbewust, al eens voorbij gelopen was en haar button per ongeluk of expres gemist had. Daar hoeft geen voorkennis bij te zitten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #45 Gepost op: 12-02-2017, 11:42:17 »
Ik denk dat de mensen met buttons gewoon rondliepen en hun ding deden, met name de hoge bedragen. Ik vraag me zelfs af of de Mol wist wie buttons droegen. Ik heb Art wel eens horen vertellen dat slechts 4 mensen van de productie/cameraploeg weten wie de Mol is tijdens de reis. En dat er tussendoor niet veel informatie aan de Mol wordt gegeven. Je kunt hem/haar moeilijk elke keer even apart nemen of zijn/haar biechten telkens langer laten duren. Thomas zijn opmerking kun je ook uitleggen als dat hij haar, bewust of onbewust, al eens voorbij gelopen was en haar button per ongeluk of expres gemist had. Daar hoeft geen voorkennis bij te zitten.

Aan het eind van de opdracht vraagt Thomas aan een vrouw met button waar hij haar van kende. Dit zou er op kunnen duiden dat de mol (Thomas) van te voren al foto's heeft gezien van de mensen die met buttons op rondlopen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #46 Gepost op: 12-02-2017, 11:44:40 »
Dan heeft de regie ten alle tijden de keus het erin of eruit te laten. Ik had het gevoel dat het vooral voor os kijkers bedoeld was. Eenpuzzelstukje
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sylvain

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #47 Gepost op: 12-02-2017, 12:21:53 »
Een mol heeft voorkennis, weet waar iedereen zit. Wat mij betreft is het vinden van 3(!!!) bedragen dus enorm mols, en ik vind ook dat het gemiddelde van deze bedragen niet hoog is. Stel Ima had 10/20/50 gedaan dan dacht iedereen natuurlijk wat is dit mols, en nu kan ze de groep wijsmaken dat ze hoge bedragen heeft meegenomen, terwijl ze de kans op hoge bedragen wegneemt (kuch 750 kuch).
Het voorbijlopen van een hoog bedrag is in principe mols maar ik heb nog nooit een mol gezien die zichzelf op de borst klopt voor het voorbijlopen van geld (geld ook voor ima in afl 1), dus dit vind ik niet ZO opvallend.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #48 Gepost op: 12-02-2017, 12:24:18 »
Citaat
Het voorbijlopen van een hoog bedrag is in principe mols maar ik heb nog nooit een mol gezien die zichzelf op de borst klopt voor het voorbijlopen van geld (geld ook voor ima in afl 1), dus dit vind ik niet ZO opvallend.

Met dat verschil dat Ima in afl 1 zèlf de 750 pakte. Nu 500+. Tikt wel aardig aan zo.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #49 Gepost op: 12-02-2017, 13:51:30 »
Op het moment dat Ima belt, er helemaal geen Jochem op de achtergrond is te horen bij Art. Het was dus sowieso geen close call van Ima en Jochem zoals er nu gesuggereerd is. Mijn argwanende blik zegt dat er nog meer aan de hand was, maar dat is natuurlijk subjectief.

Ik verdenk de regie ervan dat dit in scene is gezet. Dat ze nog even een shot hebben gemonteerd met Jochem (we weten niet wanneer dit is opgenomen, he?) waarin hij nèt 750 euro misloopt. Gewoon, om hem even de goedbedoelende, zielige kandidaat te laten lijken. En Ima heeft het gedaan...  ::ohno::

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #50 Gepost op: 12-02-2017, 14:09:29 »
Ik vind Thomas juist onmols in deze opdracht. Een goede strategie als mol is eerst de 10, dan 20, dan 50 en dan 100 euro te vinden. Thomas laat de kleine bedragen liggen en vindt de goedgekeurde 100 euro eerder dan de 50 euro. Dan vind ik dat toch vrij zwak gemold. En het voorbij lopen van de 750 euro, ja dat kan een molactie zijn, maar evengoed een kandidaatsactie; dit soort missers hebben we al zo vaak gezien van kandidaten (uitgebuit door de regie). Samenvattend denk ik dat de intentie va Thomas toch echt was dat wat hij zei.

Aanvulling:
Opvallend is ook dat Jochem claimt maar liefst twee keer buiten de tijd "gebeld" te hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 14:22:06 door Avogadro »

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #51 Gepost op: 12-02-2017, 14:16:02 »
Diederik kwam vooral mols over omdat hij zegt "Ze weten toch wel waarom ik niet kan zoeken" maar hij gedraagt zich de hele aflevering nogal eigenaardig en lijkt met zijn verkeerde been uit bed gestapt.

Jochem en Sanne komen het meest kandidaats over denk ik. Diederik en Thomas het 'molst'?

Ik vond Diederiks gedrag heel herkenbaar.
In een bekende groep ben ik ook open, praat ik veel, durf ik gek te doen en als je mij uitnodigt om een college te geven voor onbekenden of op tv dan kom ik direct zonder te twijfelen en hou ik enthousiast een lezing.

Maar zet me niet tussen onbekende mensen die een leuk dagje uit hebben en die ik dan vervolgens moet gaan storen. Dan zou ik me generen en klap ik echt helemaal dicht.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #52 Gepost op: 12-02-2017, 15:03:31 »
Denk ook dat de close call van Jochem en Ima een montagemomentje is. Verder viel wel op dat de bedragen in de VIP-lounge zo dicht bij elkaar zaten.
Jochem zegt dat hij 2x een bedrag heeft doorgegeven, maar we hebben er maar 1 gezien. Als hij daadwerkelijk 2x een bedrag heeft doorgegeven waarom is dat niet gewoon in beeld gekomen?
Waren alle bedragen trouwens 2x in het spel? Zowel Jochem als Thomas zijn toch €750 tegen gekomen, bij 2 verschillende mensen?

Daarnaast vond ik het opvallend dat bij het melden van de €10 door Art 2x een andere porto is gebruikt om te antwoorden (dit lijkt op een productiefoutje).

Verder is de reactie van Diederik heel vreemd. Je kunt een beetje mensenschuw zijn, maar bij WIDM is dat toch erg lastig. Er zijn immers in het verleden wel gênantere geweest waarbij "buitenstaanders" moesten worden betrokken. Ik geloof er dan ook niks van.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #53 Gepost op: 12-02-2017, 15:07:09 »
Denk ook dat de close call van Jochem en Ima een montagemomentje is. Verder viel wel op dat de bedragen in de VIP-lounge zo dicht bij elkaar zaten.
Jochem zegt dat hij 2x een bedrag heeft doorgegeven, maar we hebben er maar 1 gezien. Als hij daadwerkelijk 2x een bedrag heeft doorgegeven waarom is dat niet gewoon in beeld gekomen?
Waren alle bedragen trouwens 2x in het spel? Zowel Jochem als Thomas zijn toch €750 tegen gekomen, bij 2 verschillende mensen?

Daarnaast vond ik het opvallend dat bij het melden van de €10 door Art 2x een andere porto is gebruikt om te antwoorden (dit lijkt op een productiefoutje).

Verder is de reactie van Diederik heel vreemd. Je kunt een beetje mensenschuw zijn, maar bij WIDM is dat toch erg lastig. Er zijn immers in het verleden wel gênantere geweest waarbij "buitenstaanders" moesten worden betrokken. Ik geloof er dan ook niks van.
Volgens mij waren er toch maar 8 bedragen in het spel?
En volgens mij waren ze dezelfde vrouw met 750 Euro tegen gekomen. Misschien heeft iemand hier een beeld van?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #54 Gepost op: 12-02-2017, 15:09:17 »
De tientjesman was in ieder geval drie keer dezelfde. En de 750-eurodames hadden beiden iets roods aan. Zelfs Brooke was in het rood, maar zij had maar 100 euro.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Smurfje89

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #55 Gepost op: 12-02-2017, 15:12:51 »
Ik was eigenlijk meer afgeleid door de stieren en paarden (en niet op een goede manier) om heel erg op het spel te letten... arme beesten..

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #56 Gepost op: 12-02-2017, 15:13:45 »
Kan iemand dit beeld misschien eens terug kijken? Het lijkt alsof Thomas die vrouw wel gesproken heeft, want ze doet de portofoon weer terug in haar broekzak.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #57 Gepost op: 12-02-2017, 15:50:16 »
Kan iemand dit beeld misschien eens terug kijken? Het lijkt alsof Thomas die vrouw wel gesproken heeft, want ze doet de portofoon weer terug in haar broekzak.

Ik denk dat zij dacht dat Thomas haar ging aanspreken en alvast de porto pakte, maar Thomas zag het niet en liep haar straal voorbij.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #58 Gepost op: 12-02-2017, 17:19:12 »
Diederik mist de buttons met 500 euro en 20 euro. Als hij ze wel had gespot, had de aflevering natuurlijk een heel andere ontknoping gehad.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2017, 17:58:51 door Molzkovicz »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 6 - opdracht 3 - op zoek bij de rodeo
« Reactie #59 Gepost op: 12-02-2017, 17:31:28 »
Ik snap Diederik heel goed en zou ook geen zin hebben gehad om mensen lastig te vallen. Opdrachten zoals deze waarin gêne een zogenaamd grappig onderdeel is vind ik maar niks. Er zijn genoeg andere amusementsprogramma's die drijven op plaatsvervangende schaamte. (En van het kijken naar die gefrustreerde paarden en stieren werd ik ook niet vrolijk.)
\zo mee eens heinz. en om dat te compenseren krijg je vervolgens het laatste kwartier alleen maar natuurbeelden en geen spelelement.

nee dit was helaas niet mn opdracht en slot van deze aflevering die toch prima begonnen was