Auteur Topic: Aflevering 7 - 'verblinden'  (gelezen 14792 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 7 - 'verblinden'
« Gepost op: 15-02-2017, 20:18:15 »
In aflevering 6 stuurde Art niemand naar huis.
Met nog steeds 5 deelnemers gaan we zaterdag kijken naar aflevering 7 van Wie Is De Mol. De promo neemt ons regelrecht mee naar het "Wilde Westen". Paarden en pistolen moeten weer nieuwe hints opleveren....
 


Zaterdagavond 18 februari, 20.25 uur NPO 1
« Laatst bewerkt op: 18-02-2017, 20:33:00 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #1 Gepost op: 18-02-2017, 21:28:30 »
moeilijk te zien
verblinden
paint it black

Weet nog niet wat het betekent...  ???

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #2 Gepost op: 18-02-2017, 21:50:31 »
Verblinden zal wel op Thomas slaan die niks zag met zijn verrekijker, verblindt door de zon.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #3 Gepost op: 18-02-2017, 21:51:04 »
Goede aflevering! Met twee degelijke molopdrachten (en één chaotische) waarmee eindelijk wat geld verdiend is. Ben alleen bang voor volgende week, dan gaat het vast weer uit de pot...
Tell me what your telescope says

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #4 Gepost op: 18-02-2017, 21:54:25 »
Met Thomas als penningmeester?  >:D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #5 Gepost op: 18-02-2017, 21:56:32 »
Goede aflevering! Met twee degelijke molopdrachten (en één chaotische) waarmee eindelijk wat geld verdiend is. Ben alleen bang voor volgende week, dan gaat het vast weer uit de pot...

Dat dacht ik eerst ook even door die zin van Art in het vooruitstukje (neem aan dat je daar op doelt): "Er staat meer op het spel dan in alle voorgaande opdrachten bij elkaar." Maar dit zou ook heel goed over de finalevrijstelljng kunnen gaan.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #6 Gepost op: 18-02-2017, 21:57:08 »
Dat dacht ik eerst ook even door die zin van Art in het vooruitstukje (neem aan dat je daar op doelt): "Er staat meer op het spel dan in alle voorgaande opdrachten bij elkaar." Maar dit zou ook heel goed over de finalevrijstelljng kunnen gaan.
Denk ik ook ja  ::jaja:: Doet me denken aan seizoen 5, lasergamen om een finalevrijstelling.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #7 Gepost op: 18-02-2017, 21:58:03 »
Met Thomas als penningmeester?  >:D
kan me niet voorstellen dat Thomas geld uit de pot laat verdwijnen. Zou dat zeer teleurstellend vinden.
er was eens......

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #8 Gepost op: 18-02-2017, 22:08:47 »
kan me niet voorstellen dat Thomas geld uit de pot laat verdwijnen. Zou dat zeer teleurstellend vinden.
Ach, hij is in de duinen ook al eens geld kwijtgeraakt... ::)
Tell me what your telescope says

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #9 Gepost op: 18-02-2017, 22:20:04 »
Heerlijke aflevering!  ::bravo::

*wederom!*
Omnia vincit amor

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #10 Gepost op: 18-02-2017, 22:57:11 »
Wederom een magistrale aflevering, met 3 hele goede opdrachten!  ::ok::

Hoewel er van meerdere mensen molacties in beeld kwamen, twijfel ik bijna niet meer aan Thomas als mol! Alleen Sanne die hem verdenkt... Volgens mij hebben we hier te maken met een zeer sterke mol!  ::bravo::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #11 Gepost op: 18-02-2017, 23:05:26 »
Hoe kan het dat Thomas nauwelijks wordt verdacht? Wat is daar gebeurd in Oregon? Heeft Thomas ze gehypnotiseerd  ;D ofzo? Het is nu toch wel overduidelijk na die ballon schieten opdracht.

Offline Jayq

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #12 Gepost op: 18-02-2017, 23:44:00 »
Hoe kan het dat Thomas nauwelijks wordt verdacht? Wat is daar gebeurd in Oregon? Heeft Thomas ze gehypnotiseerd  ;D ofzo? Het is nu toch wel overduidelijk na die ballon schieten opdracht.

Zie deze posts van Niuno
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60462.msg2005041#msg2005041

Het komt er op neer dat wij (de molloten) op meerdere manieren naar de Mol kunnen zoeken.
- Hints / verborgen aanwijzingen (dit hebben de kandidaten niet)
- Opdrachten analyse, bestaande uit oa 'Follow the money' en 'Wie is de Mol niet'

En bij die opdrachten analyse komt dat wij alles beeldje voor beeldje terug kunnen kijken. Waarbij wij ook nog eens de beelden uit meerdere perspectieven te zien krijgen, de kandidaten hebben alleen hun eigen ogen en perspectief.

Door alles goed samen te brengen, kunnen wij veel betere conclusies trekken. Zoals de conclusie dat Thomas degene moet zijn die geld heeft laten verdwijnen in de duinen (iets wat de kandidaten misschien niet eens beseffen, mede omdat de -1000 opvallender is). Of dat Thomas 3 keer de een na laatste bieder is bij de joker-veiling, de kandidaten vallen de duur betaalde jokers van Jochem en Diederik op, zijn natuurlijk ook meteen vergeten wie het een na laatste bod doet.

Enzovoort, enzovoort.

Ik geloof echt dat de kandidaten het niet helemaal door hebben, al is hij nog niet door iedereen afgeschreven, maar is bij niemand hoofdverdachte (zo lijkt het).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #13 Gepost op: 19-02-2017, 03:19:54 »
Tot voor deze aflevering was ik niet overtuigd van Thomas als mol, onder andere omdat geen van de deelnemers hem leek te verdenken. Hoewel ik zelf volledig om ben naar Thomas, blijf ik het wel absurd vinden dat Thomas zo weinig verdacht is. Zij kunnen weliswaar niet beeldje voor beeldje terug kijken maar vanuit de deelnemers was er wel meer te rekenen en te puzzelen om Thomas minstens een beetje te verdenken. Diederik had meer uit de duinopdracht kunnen halen. Iedereen heeft kunnen zien dat Thomas de prijs bij de veiling erg opdrijft. Deze aflevering kunnen zij zo uitvogelen dat Thomas de eerste kink in de kabel vormt.

Het lijkt wel of ze over de opdrachten weinig natafelen en zich meer hebben gericht op iets anders, waardoor ze Thomas massaal uit het oog verloren. Alleen Sanne heeft het nu opgepikt en ik verwacht dat volgende week meer deelnemers naar Thomas gaan kijken. Nu Ima is afgevallen.

Jammer hoor, vond haar een verschrikkelijk leuke kandidate. Maar goed, dat is. Er moeten toch altijd leuke mensen weg om een finale van drie over te houden.


Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #14 Gepost op: 19-02-2017, 08:19:07 »
Hoewel ik zelf volledig om ben naar Thomas, blijf ik het wel absurd vinden dat Thomas zo weinig verdacht is. Zij kunnen weliswaar niet beeldje voor beeldje terug kijken maar vanuit de deelnemers was er wel meer te rekenen en te puzzelen om Thomas minstens een beetje te verdenken. Diederik had meer uit de duinopdracht kunnen halen. Iedereen heeft kunnen zien dat Thomas de prijs bij de veiling erg opdrijft. Deze aflevering kunnen zij zo uitvogelen dat Thomas de eerste kink in de kabel vormt.

Het lijkt wel of ze over de opdrachten weinig natafelen en zich meer hebben gericht op iets anders, waardoor ze Thomas massaal uit het oog verloren. Alleen Sanne heeft het nu opgepikt en ik verwacht dat volgende week meer deelnemers naar Thomas gaan kijken. Nu Ima is afgevallen.

Hij weet zijn kandidaten goed te verblinden  ::rofl::

Jammer hoor, vond haar een verschrikkelijk leuke kandidate. Maar goed, dat is. Er moeten toch altijd leuke mensen weg om een finale van drie over te houden.


"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #15 Gepost op: 19-02-2017, 11:07:05 »
Ik denk dat de titel slaat op alle kandidaten.
Dit wordt bevestigd  in het eindgesprek tussen Art en Ima.

Ze zegt toch dat ze al die tijd op de juiste Mol heeft gezeten en dat dit later zal blijken in de ontknoping.
Arme Ima zo verblind o. op de verkeerde Mol in te vullen en zij is niet de enige....

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2017, 13:27:20 »
Het lijkt er elk jaar weer op dat de kandidaten
niet de belangrijkste vragen stellen
waar je de mol mee ontmakskert:

Wat zou ik als mol doen in deze opdracht?
Wie speelde zo dat hij/zij voorkennis moet hebben gehad?
En follow de money!

Maar ik moet eerlijk zeggen dat de mensen bij MOLTALK
daar ook niet aan mee (mogen?) doen!
 :-X ???

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2017, 13:44:04 »
heel Nederland die erna kijken weten dat Thomas de Mol is, waarom dan niet de kandidaten?
denken ze dan niet goed na wat Thomas mis doet en vaak het niet haalt!
alleen Sanne zit een beetje op Thomas maar de rest niet

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2017, 14:14:00 »
heel Nederland die erna kijken weten dat Thomas de Mol is, waarom dan niet de kandidaten?
denken ze dan niet goed na wat Thomas mis doet en vaak het niet haalt!
alleen Sanne zit een beetje op Thomas maar de rest niet

Ik heb zelf een keer een Wie is de Mol dag georganiseerd en mezelf zwaar verbaasd over welke zaken gaan werken zodra het spel begint. Bij ons had 1 kandidaat het gepresteerd om ongeveer alle verdenkingen op haar te krijgen, waardoor zij als enige de Mol goed had. Ik bedoel te zeggen dat als het spel goed gespeeld wordt je datgene wat in het spel gebeurt en wat de kandidaten (denken te) zien niet kan vergelijken met wat buitenstaanders zien die naar het spel kijken.

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 7 - 'verblinden'
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2017, 14:17:06 »

Wat zou ik als mol doen in deze opdracht?
Wie speelde zo dat hij/zij voorkennis moet hebben gehad?
En follow de money!



Persoonlijk doe ik ook aan follow the money. Daarnaast kijk ik naar de molposities en naar onmolse acties.