Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler topic  (gelezen 125225 keer)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #140 Gepost op: 25-01-2018, 16:38:08 »
Hulpmol, wat bedoel je met 'de officiële opname'?

Via de NPO app op mijn telefoon is in aflevering twee op 14:05 niet Emilio in beeld, maar Stine.

Desalniettemin, wel wazig als hij een horloge dat stilstaat toch om blijft doen elke dag.
Dit krijg ik als ik de aflevering afspeel via de wieisdemol.nl website..

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #141 Gepost op: 25-01-2018, 18:59:17 »
Jongens dit zijn geen spoilers. alles over Stine in haar topic
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2018, 02:14:03 »
Bij opdracht 2 van aflevering 4 heb ik de volgorde waarop de kandidaten aan de beurt waren uitgezocht.
Daarbij mogelijk een spoiler tegengekomen die misschien de mol verraad.

Olcay en Simone waren als laatsten aan de beurt om de vragen te beantwoorden. Dit kan je zien aan de regendruppels op de tafel, die alleen bij Olcay en Simone zichtbaar zijn. Bij Simone zie je meer regendruppels dan bij Olcay, dus Simone was als allerlaatste kandidaat aan de beurt.
Opvallend hierbij zijn de tijdstippen:
17:40 Olcay aan de beurt. (duidelijk zichtbaar op Art's horloge)
18:15 Art spreekt de groep toe nadat de opdracht is voltooid. (ook duidelijk zichtbaar)
Simone moet dan tussen 17:40 en 18:15 de vragen hebben beantwoord. Art houdt zijn hand voor zijn horloge wanneer Simone de vragen beantwoord, dat viel mij op. Toch is bij 1 shot het horloge heel kort te zien. Bij minuut 31:42 in aflevering 4 kan je het terugkijken. Wat mij daarbij opvalt is dat de GROTE wijzer op het horloge op minuut 29 lijkt te staan. En dat kan helemaal niet wanneer Simone de vragen beantwoord moet hebben tussen 17:40 en 18:15 uur!
Ik vermoed dat de opname met Simone om 18:29 uur is gemaakt, nadat Art de groep heeft toegesproken. En dan is Simone de mol!



« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 21:55:54 door mastermol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2018, 02:26:10 »
Bij opdracht 2 van aflevering 4 heb ik de volgorde waarop de kandidaten aan de beurt waren uitgezocht.
Daarbij mogelijk een spoiler tegengekomen die misschien de mol verraad.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)




We zitten in het spoilertopic. Dus ik denk dat het zonder spoilertags kan.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Art zijn horloge 17.29 aangeeft en dat kleine en grote wijzer daardoor over elkaar liggen?

Het is volgens mij (moet nog terug kijken) namelijk droog als Olcay en Simone de opdracht doen en dus denk ik dat het minste druppels te zien zijn bij de laatste omdat daar de warme lucht al een deel van de tafel heeft laten opdrogen.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2018, 10:02:07 »
Je ziet bij zowel Simone als Olcay dezelfde mensen op het bankje zitten in de achtergrond.
Dus is heel kort na elkaar gebeurd.

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2018, 10:25:05 »
Ik zou ook eerder zeggen dat Simone voor Olcay kwam. Aangezien het om 18.15u niet meer regende, lijkt het mij ook logischer dat we eerst de meeste druppels zien en wat later minder druppels. Olcay kwam als laatste dus.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2018, 10:32:32 »
Wat een mooi speurwerk!  ::bravo::
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2018, 14:15:17 »
Ik zou ook eerder zeggen dat Simone voor Olcay kwam. Aangezien het om 18.15u niet meer regende, lijkt het mij ook logischer dat we eerst de meeste druppels zien en wat later minder druppels. Olcay kwam als laatste dus.

Fit denk ik ook. Het zou ook heel raar zijn om vrijwel direct na het afronden van de opdracht Simone ineens mee te nemen voor een opname, niet?
Je kunt natuurlijk claimen dat het over moet, omdat het niet goed gefilmd is, maar als kandidaat zou ik degene die ineens met Art mee moet wel meer in de gaten gaan houden.
Plus dat het geen enkel logisch doel dient, je kunt de mol ook gewoon de opdracht binnen de tijd laten maken en daarna je praatje houden...

Op grond van de onlogica van later filmen + het argument dat als het droog is de regendruppels juist verminderen....was Olcay de laatste

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2018, 19:41:04 »
Mooi speurwerk, wow! Het lijkt mij inderdaad dat Olcay dus als laatste was. Maar het hoeft ook echt niet zo te zijn dat de mol als allerlaatste gegaan moet zijn. Hij kan de hele tijd daar hebben rondgelopen toch?
Meer L

Offline Doltaro

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2018, 20:51:17 »
Even een reminder dat de Schipholspoiler nog steeds staat en de social-media analyse nu wel het onderspit heeft gedolven.

Gedachtes hierover?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2018, 21:11:30 »
Mijn gedachte hierover is dat het me allebei niet verbaast. De finalistenspoiler leek me nooit een grap, want waarom zou je die op zo'n onbekend blog maken? En die analyse van sociale media was weinig overtuigend.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2018, 21:14:55 »
Die spoiler brengt me wel in een lastig parket, want heb zowel Jan als Olcay al geschrapt. Ik mag er niet aan denken dat ik straks een finale heb met 3 geschrapte kandidaten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2018, 21:21:31 »
Die spoiler brengt me wel in een lastig parket, want heb zowel Jan als Olcay al geschrapt. Ik mag er niet aan denken dat ik straks een finale heb met 3 geschrapte kandidaten.

Dat betekent dat sowieso Simone of Stine nog af moet vallen 8)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2018, 21:23:35 »
Dat betekent dat sowieso Simone of Stine nog af moet vallen 8)

Ja, ik denk dat ik Olcay moet zien als de kandidaat die de finale haalt en door de productie verdacht wordt neergezet en dat Simone of Stine dan de afvaller voor de finale is en de ander de Mol.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2018, 21:29:56 »
Jan is alles behalve verdacht zowel hier als in de app. Beetje vaag dat de productie hem dan niet verdachter probeert te maken. Finalist zonder dat hij echt verdacht is?!!?!!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2018, 21:32:29 »
Jan is alles behalve verdacht zowel hier als in de app. Beetje vaag dat de productie hem dan niet verdachter probeert te maken. Finalist zonder dat hij echt verdacht is?!!?!!

Annemieke, Marlijn,... Onverdachte finalisten. Soms is een kandidaat te goed.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2018, 21:33:40 »
Volgens mij hoef je niet verdacht te zijn om de finale te halen, alleen de vragen beter te maken dan de andere deelnemers. Het verleden heeft zelfs al laten zien dat je niet eens hoeft te weten wie de mol is om in de finale te komen  ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2018, 21:55:10 »
De ene kandidaat gedraagt zich nou eenmaal verdachter dan de andere, vaak onbewust.
De ene mol gedraagt zich bovendien ook verdachter dan de andere mol, ligt aan persoonlijkheid.
In principe zet de productie niemand bewust verdacht of onverdacht in beeld. oké.. directe molacties laten zien kan natuurlijk niet, wan dan weten we meteen wie de mol is.

Maar het zou wel bijzonder zijn, twee zo goed als afgestreepte kandidaten in de finale.

Het probleem is alleen een beetje dat ik door de spoiler geen punten in de app op zowel Stine als Simone durf te zetten. 1 ervan zou toch een keer moeten afvallen. En bovendien heb ik zelf Jan ook nog niet afgestreept, staat overigens voor 90% los van de spoiler.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2018, 22:02:33 »
We zitten in het spoilertopic. Dus ik denk dat het zonder spoilertags kan.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Art zijn horloge 17.29 aangeeft en dat kleine en grote wijzer daardoor over elkaar liggen?

Het is volgens mij (moet nog terug kijken) namelijk droog als Olcay en Simone de opdracht doen en dus denk ik dat het minste druppels te zien zijn bij de laatste omdat daar de warme lucht al een deel van de tafel heeft laten opdrogen.

Dat zou kunnen, maar.. Simone is NA Olcay geweest. Dit kan je zien aan de hoeveelheid regendruppels op de tafel bij Olcay en Simone. Bij Simone zie je meer regendruppels op de tafel, dus zij is NA Olcay geweest en het kan dan niet 17:29 uur zijn bij Simone. Want Olcay was om 17:40 uur.
18:29 zou wel kunnen, ongeveer 15 minuten nadat Art de groep heeft toegesproken. Iets anders kan ik er niet van maken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler topic
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2018, 22:08:58 »
Dat zou kunnen, maar.. Simone is NA Olcay geweest. Dit kan je zien aan de hoeveelheid regendruppels op de tafel bij Olcay en Simone. Bij Simone zie je meer regendruppels op de tafel, dus zij is NA Olcay geweest en het kan dan niet 17:29 uur zijn bij Simone. Want Olcay was om 17:40 uur.
18:29 zou wel kunnen, ongeveer 15 minuten nadat Art de groep heeft toegesproken. Iets anders kan ik er niet van maken.

Nochtans quote je een bericht waarin ik een mogelijke verklaring geef voor die regen en waar je niet op in gaat...