Ik zal even geen waardeoordeel geven, want dat mag blijkbaar niet.
Wat ik hier wel even wil delen is dat de kandidaten bij zo'n Roulette opdracht eigenlijk geen kant uit kunnen.
De enige zinvolle keuze is namelijk het geld, maar als je die keuze maakt, dan kun je net zo goed "ik ben niet de Mol" op je voorhoofd laten tatoeëren.
Dus is iedere kandidaat wel gedwongen om voor één of meerdere jokers gaan waar de "odds" behoorlijk tegen je zijn. Gemiddeld heb je een halve tot driekwart joker, wow daar win je de oorlog mee.
Daar staat tegenover dat je gemiddeld €500 uit de pot speelt en een kans van 25% hebt dat je 2 rode schermen voor de kiezen krijgt. Het niet krijgen van de twee rode schermen kun je zien als een groepsvrijstelling voor een test en executie. De eerste aflevering hadden ze €2500 over voor 0,4 groepsvrijstelling (kans van 40% op een groepsvrijstelling). Zo'n extra rood scherm vertegenwoordigt dus relatief veel geld en dat komt dus nog bij die €500 die je gemiddeld kwijt bent.
Kortom, volslagen waanzin om te gaan voor de jokers. Maar zoals ik al zei, dat wordt ze gewoon door de strot geduwd. En bedankt ...