Tjonge... blijkbaar werd Alex toch als gevaarlijker gezien dan hoe hij op TV op mij overkomt. Ik had echt verwacht dat Mo eruit zou vliegen. Hoewel ik Mo sterk vond spelen, valt hij me de afgelopen paar aflevering tegen. Opeens valt hij ten prooi en de gedachtengangen zoals de rest van de groep die heeft.
Het is weer fascinerend om te zien hoe de groep een vrij duidelijke, gigantische aanwijzing naar Kim toe weet te negeren en dan weer voor allerlei zachte argumenten gaat naast bizarre argumenten als "ik blijf gewoon bij wie ik zat, zonder de huidige argumenten mee te nemen in mijn overwegingen."
Dat de groep musketiers niet op Kim zouden gaan was wel duidelijk met Tristan en volger Dave. Mo liet ik even in het midden.
Dat de groep van Kathelijne, Robbie, Jannie en Bep niet eensgezind voor Kim gingen verbaasde me. Ze blijven voor emotie gaan en lijken rationele argumenten niet goed mee te nemen in hun overwegingen. Ze hebben die aanwijzing van Ebru, maar ZELFS als ze die NIET zouden hebben gehad, vraag ik me af waarom ze de groep musketiers (Kim, Tristan, Dave) intact laten. Ze moeten deze opbreken om zelf te kunnen overleven en de enige kans om die groep nu nog op te breken is door Mo mee te krijgen en zo een van de musketiers (Kim?) eruit te werken.
Ik ben benieuwd of ze dat gaat lukken. Het leek er (in het voorstukje) op dat Tristan in het gesprek met Mo zich tegen Kim keerde. Op zich zou dat wel slim kunnen zijn om zichzelf minder verdacht te maken, aan de andere kant zou een ontmaskering van Kim de ogen wel op Tristan richten (maar goed, met deze groep weet je het maar nooit
)
Overigens was het wel een sterke exit(-aflevering) van Kathelijne. In het begin van dit seizoen had ik helemaal niets met haar (nergens op gebaseerd behalve onderbuikgevoel), maar ik moet zeggen dat ze de laatste paar afleveringen ervoor gezorgd heeft dat ik mijn mening over haar als persoon heb bijgesteld. daarentegen lijkt ze me nog steeds niet echt geschikt voor een spel vol wolven. Ze koos er terecht voor zich niet te verdedigen (Je kunt eigenlijk ook niet effectief verdedigen tegen al die emotionele argumenten), en met opgeheven hoofd (en een flinke sneer "goed geacteerd"), de deur uit te gaan.