Poll

Wie is de Mol?

Comfort
75 (41.7%)
Lancelot
72 (40%)
Toos
33 (18.3%)

Totaal aantal stemmen: 180

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 46721 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 25-04-2023, 19:00:28 »
Ja? Waarom kiest Lancelot er dan voor om Ruben te volgen bij het doorknippen van de gele draad?
Het is altijd lastig dat De Mol de verdenkingen heel spaarzaam doorgeeft..... ik vind het altijd leuk de logiquiz op te lossen maar dat gaat zo niet. Alleen op momenten zoals dit zien we dat Commy zo verdacht wordt. Zo kon ze makkelijk tegen Ruben in gaan met de kleur, want ze wist toch dat men voor Ruben zou gaan, met het grote voordeel dat de verdenkingen zouden gaan schuiven. Dat gebeurt ook, opeens gaat men Ruben verdenken. Heel goed uitgespeeld ::love:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 25-04-2023, 19:09:40 »
Commy is blijkbaar heel verdacht om een of andere reden. Toos is nu gered omdat ze een opdracht samen heeft gedaan met Ruben, maar nog eens gaat hij er niet mee wegkomen. Tenzij Comfort ook dramatisch fout gaat zitten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 25-04-2023, 19:12:26 »
Commy is blijkbaar heel verdacht om een of andere reden.
Je kan je obsessie met Commy niet loslaten hè? Ruben staat gewoon ver voor in de poll hoor  ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 25-04-2023, 19:14:14 »
Ik wil gewoon dat iedereen het goed heeft ;)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 25-04-2023, 19:22:26 »
100 keer roepen dat Commy tunnelaars fout zitten gaat daar vast bij helpen ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 25-04-2023, 19:32:30 »
Commy tunnelaars
Toegegeven, WIJ zaten eerst ook op Thomas en nu pas op Commy...... maar dat terzijde, denk ik wel dat zondag de scheiding zal zijn en we de mol zullen weten. Met Ruben naar huis of desnoods Commy 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 25-04-2023, 19:39:47 »
Toegegeven, WIJ zaten eerst ook op Thomas en nu pas op Commy...... maar dat terzijde, denk ik wel dat zondag de scheiding zal zijn en we de mol zullen weten. Met Ruben naar huis of desnoods Commy 8)
Ik ben één aflevering naar Thomas gewisseld  ;D, daarvoor ook vol Commy tunnelaar!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 25-04-2023, 19:39:59 »
Ruben is the new Thomas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 25-04-2023, 19:43:23 »
Ik ben één aflevering naar Thomas gewisseld  ;D, daarvoor ook vol Commy tunnelaar!
Thomas was ook wel erg aanlokkelijk. Ik zat eerder op Samya. Ook zo'n leuke meid, net als Commy. Ik denk dat Ruben niet lang standhoudt, maar dat gaan we snel zien!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 25-04-2023, 20:10:32 »
Lancelot

Past van de 4 het beste bij t dagboek
“Wat kan ik doen.. ik mag niet teveel opvallen” aangaande de 5000

Dacht ook n mini smile te zien toen hij de bus uitstapte en seint volgens mij met zijn arm omhoog voor stop en naar beneden voor verder spelen.

Maar ben absoluut niet zeker

Ik kan ondertussen voor iedereen wel n lijst bedenken waarom ze de mol niet zijn maar er zit toch een mol tussen


Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 25-04-2023, 21:49:14 »
Lancelot vind ik een valabele kandidaat, maar aflevering 1 ligt wat op mijn maag. Daar wordt hij in de eerste aflevering toch verdacht neergezet.

Ook zijn woede over zijn gebroken ei lijkt mij dan sterk geacteerd. Sterker nog dan Comfort bij het rode scherm

Nu goed. Alle overblijvende kandidaten hebben allemaal wel iets wat ik moeilijk te verteren vind, maar ik kan ook bij allen een case maken waarom ze het wel kunnen zijn.

Comfort het rode scherm
Toos vaak foute posities
Ruben teveel en te nadrukkelijk
I was blind but now I can see

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 25-04-2023, 22:55:49 »
Ook zijn woede over zijn gebroken ei lijkt mij dan sterk geacteerd. Sterker nog dan Comfort bij het rode scherm
Een kandidaat kan het ei van Lancelot gestolen hebben omdat er wellicht een vrijstelling kwam.. Zo kan mol Lancelot oprecht boos zijn m.i.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 26-04-2023, 10:34:41 »
Als je kandidaat bent in deze fase van het spel is het natuurlijk ook niet handig om vol voor het goede antwoord te gaan. Niemand verdenkt je dan meer. Dat zou n reden kunnen zijn.
Dus mocht hij Ruben verdenken dan gaat hij graag mee in het foute antwoord in de hoop dat hij ook nog verdacht blijft/wordt.

Door de bom te laten afgaan duw je toch net meer mensen richting jouw mol dan?
En in deze fase van het spel begint geld toch ook net een rol te spelen?
Ze zijn bijna toe aan de finale. In de eerste 4 afleveringen zou geld mij totaal niets uitmaken, maar naar het einde toe, wanneer je echt kans kan beginnen maken op het geld zou ik dat misschien net belangrijker beginnen vinden.
In deze fase zitten de meeste kandidaten toch al of op de juiste mol, of blind in een tunnel op de foute mol. Ik denk niet dat er nog veel kandidaten de switch maken nu.
I was blind but now I can see

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 26-04-2023, 10:42:58 »
Een kandidaat kan het ei van Lancelot gestolen hebben omdat er wellicht een vrijstelling kwam.. Zo kan mol Lancelot oprecht boos zijn m.i.

Lancelot is vaak oprecht boos, of geïrriteerd als een opdracht niet goed loopt. Primair kandidatengedrag.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 26-04-2023, 10:53:22 »
Zijn beteuterde gezicht na het kwijtraken van het ei is inderdaad waar ik hem op afgeschreven heb.
Hij leek zo oprecht gekwetst. Misschien nog een gevoelig puntje uit zijn jeugd?
En als het niet zo is, dan heb ik de Oscar klaarliggen voor hem.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 26-04-2023, 11:34:43 »
Door de bom te laten afgaan duw je toch net meer mensen richting jouw mol dan?

Én je maakt jezelf ook verdacht. Als hij voor t goede antwoord was gegaan was hij in ieder geval voor mij mol af geweest. En ook voor de kandidaten.
Iedereen weet toch dat Ruben voor geel ging.. ongeacht wat Lancelot doet.
Dus of n slimme kandidaat of n mol.

Ik zit in geen enkele tunnel dus ik weet t niet.

Misschien switch ik nog naar Comfort

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 26-04-2023, 13:11:09 »
Zijn beteuterde gezicht na het kwijtraken van het ei is inderdaad waar ik hem op afgeschreven heb.
Hij leek zo oprecht gekwetst. Misschien nog een gevoelig puntje uit zijn jeugd?
En als het niet zo is, dan heb ik de Oscar klaarliggen voor hem.

Fijn dat je me daarin volgt. Hetzelfde voor Comfort die in de auto meesterlijk zou acteren en dan het dan nalaat om overtuigend in een vliegtuig zitten. Lieselot had het duidelijk door, hoe Thomas er in trapt weet ik niet, of gij test Lancelot. Lancelot volgt gewoon zoals zo vaak dit seizoen bij een belangrijke (ook in de bunker Lieselot, bij de busbom Toos), gewoon een goed observerende kandidaat. Hij doet me fel aan Daniel denken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 26-04-2023, 18:05:32 »
Comfort

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 26-04-2023, 18:08:37 »
De rode telefoon geeft de doorslag??  8) ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 26-04-2023, 18:20:06 »
Haha. Dat de Comforttunnel mijn oude stekkie is geeft de doorslag. Als ze het is vind ik haar wel een héél voorzichtige, sluwe en lepe Mol die fantastisch kan acteren. En dat de makers het met het rode scherm nog extra moeilijk hebben gemaakt om haar op het spoor (mogelijke hint, de Mol op het spoor) te komen.

Ruben als in-your-face-Mol past niet bij hoe ingenieus het programma in elkaar zit. Al zou ik meteen toegeven dat ik er volledig ingetrapt ben want ook Ruben zou fantastisch acteren.

Lancelot heb ik overwogen maar kan me niet overtuigen. Toos heeft teveel onmolse acties op zijn naam.

Op naar de volgende tunnelinstorting? Ik zet mijn helmpje vast op. ;)