Auteur Topic: [De Mol] Comfort  (gelezen 40761 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #60 Gepost op: 31-03-2023, 13:51:41 »
Ah, die exacte details was ik even kwijt maar waar het hier om gaat is dat het gevaarlijk is om snel te oordelen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #61 Gepost op: 31-03-2023, 17:52:22 »
Het viel me bij terugkijken op dat als er gegooid moet worden, Comfort opeens gaat staan tussen Samya en Lancelot. Niet zo handig van haar, want Samya staat daarmee ingeklemd tussen de cameraman en Comfort. En Lancelot tussen Comfort en een paal. Nauwelijks ruimte meer voor die twee.

Beiden hadden een juist voorwerp, en kunnen eigenlijk niet anders meer dan dat bovenhands gooien.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2023, 20:01:31 door Molest »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #62 Gepost op: 31-03-2023, 18:42:32 »
Goed gevonden! ::ok::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #63 Gepost op: 31-03-2023, 21:53:29 »
en betrokken zijn bij het pakken van de geschilde aardappelen.

Ze is daarna ook betrokken bij het pakken van de ongeschilde aardappelen. Ruben en Lancelot hadden zo'n 3 minuten verbruikt voor 10 geschilde aardappelen. Vervolgens kwamen de geschilde. Toen ze na het alarm van Samya en Lieselot teruggingen om ongeschilde te halen, waren er al 7 minuten verstreken, en hadden ze nog 3 minuten op de klok.

Waarom dan een hele ketel vol laden? 10-15 was genoeg. Een hele ketel vol duurt langer om te vullen, en is ook nog eens zwaarder om mee terug te slepen. Comfort opnieuw verdacht hier, samen met Thomas en Lancelot.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #64 Gepost op: 1-04-2023, 17:49:21 »
Het kan goed zijn dat Ruben of Lancelot aan Toos en Comfort gevraagd hebben de ketel met geschilde aardappelen te halen. Dan doe je dat ook, niet wetende dat die aardappelen geschild zijn door Lieselot en Samya en geld waard zijn. Alleen de mol wist dat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2023, 22:11:57 »
Het gaat bij de molspeurtocht weleens over "secundair reageren". Ik weet niet of ik precies begrijp wat hiermee bedoeld wordt, maar als er mee bedoeld wordt dat de Mol wat afwachtend is en subtiel met de groep meebeweegt dan vind ik het perfect bij Comfort passen. Ze is aanwezig en afwezig tegelijk en het rijtje mooie molacties groeit met de aflevering langzaam maar zeker terwijl er weinig echt goede acties die geld opleveren tegenover staan.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2023, 22:13:46 »
Het gaat bij de molspeurtocht weleens over "secundair reageren". Ik weet niet of ik precies begrijp wat hiermee bedoeld wordt, maar als er mee bedoeld wordt dat de Mol wat afwachtend is en subtiel met de groep meebeweegt dan vind ik het perfect bij Comfort passen. Ze is aanwezig en afwezig tegelijk en het rijtje mooie molacties groeit met de aflevering langzaam maar zeker terwijl er weinig echt goede acties die geld opleveren tegenover staan.

Er was bij t eieren gooien wel een interessant moment tussen haar en Thomas waar de 2 elkaar uit leken te testen/dagen in de hoop dat de ander de keus zou maken toch door te gaan..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2023, 22:14:53 »
Klopt inderdaad. Sowieso interessant dat Thomas weer bij Comfort in het groepje zat. Ik zal het weer in het "Wie wil waar-topic" uitschrijven, maar vorige week zei Thomas ook nadrukkelijk bij Comfort te willen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2023, 22:18:33 »
Nu ben ik niet van de hints: allicht kan het beter in de meest onwaarschijnlijke hints. Maar enfin al die eieren en wie is er nu gynaecologe? Kan het niet gewoon verwijzen naar het beroep van de mol. Als het als knipoog naar Pasen zou zijn geweest waren ze een week te vroeg.  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2023, 22:35:59 »
Er was bij t eieren gooien wel een interessant moment tussen haar en Thomas waar de 2 elkaar uit leken te testen/dagen in de hoop dat de ander de keus zou maken toch door te gaan..

Ik vond het erop lijken dat Thomas haar uittestte en Comfort op dat moment maar aftikte op 20 eieren. Maar ik moet het nog terugzien want ik vertrouw mezelf niet meer zo, omdat ik al vanaf 7:00 vanmorgen aan een tv-sportmarathon begon alvorens om 20:00 weer aan te haken bij Goplay voor De  Mol. ::vergroot::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2023, 22:40:38 »
Het gaat bij de molspeurtocht weleens over "secundair reageren". Ik weet niet of ik precies begrijp wat hiermee bedoeld wordt, maar als er mee bedoeld wordt dat de Mol wat afwachtend is en subtiel met de groep meebeweegt dan vind ik het perfect bij Comfort passen. Ze is aanwezig en afwezig tegelijk en het rijtje mooie molacties groeit met de aflevering langzaam maar zeker terwijl er weinig echt goede acties die geld opleveren tegenover staan.
In de militaire opdrachten deed zij het beste van iedereen waaronder 4 km lopen en net op tijd aankomen. Als mol had je gemakkelijk kunnen vertragen en te laat aankomen, het zou niet eens verdacht zijn geweest na 4 km. Dat is de hoofdreden waarom ik erg twijfel aan Comfort als mol. Maar afl. 3 was zij inderdaad verdacht (iedereen trouwens behalve Laïla en Lieselot).

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #71 Gepost op: 3-04-2023, 00:49:39 »
Comfort zorgt er met Jolly Jumping voor dat er geen 1000 euro in de pot komt.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #72 Gepost op: 3-04-2023, 00:56:53 »
In de militaire opdrachten deed zij het beste van iedereen waaronder 4 km lopen en net op tijd aankomen. Als mol had je gemakkelijk kunnen vertragen en te laat aankomen, het zou niet eens verdacht zijn geweest na 4 km. Dat is de hoofdreden waarom ik erg twijfel aan Comfort als mol. Maar afl. 3 was zij inderdaad verdacht (iedereen trouwens behalve Laïla en Lieselot).

Klopt, maar dat ze bij deze opdracht haar best deed, maakt haar juist meer verdacht voor mij.

Voor die opdracht was er amper geld in de pot en we weten dat bij de Belgische mol de mol af en toe geld mag verdienen. Perfect moment om held te zijn.

Heel verdacht in aflevering 3. Vooral in de eerste opdracht. Jolly jumping en het expres oppakken van een hoefijzer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #73 Gepost op: 3-04-2023, 08:16:59 »
Comfort zorgt er met Jolly Jumping voor dat er geen 1000 euro in de pot komt.

En wanneer dit molwerk gedaan is laat ze zich vrij snel afgaan en kan ze weer op de achtergrond verdwijnen. Het lijkt nu wel een patroon te worden bij Comfort dat ze en betrokken is bij geld verliezen (3000 euro bij de slackline door subtiel op de juiste positie te komen, met Toos de kostbare geschilde aardappelen pakken, met Lancelot het verkeerde hoefijzer) en dat zij er niet alleen verantwoordelijk voor wordt gehouden.

Ze zorgt ook voor kleine goede acties tussendoor zoals de juiste paardennaam Amika noemen en (aarzelend?) Lancelot verbeteren die het paard van Sinterklaas aan Pippi Langkous wil koppelen. Had ze vorige week als Mol minder goed moeten rennen? Misschien, maar zoals ze het nu deed past het in een slimme molstrategie.

Offline lunares

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #74 Gepost op: 3-04-2023, 09:31:49 »

Ze zorgt ook voor kleine goede acties tussendoor zoals de juiste paardennaam Amika noemen en (aarzelend?) Lancelot verbeteren die het paard van Sinterklaas aan Pippi Langkous wil koppelen. Had ze vorige week als Mol minder goed moeten rennen? Misschien, maar zoals ze het nu deed past het in een slimme molstrategie.

Als ik me niet vergis koppelde Lancelot GOED Weer Vandaag aan Pippi Langkous. Het paard van Sinterklaas heet Slecht Weer Vandaag. Het leek dus een goede actie, maar het was eigenlijk nog steeds fout ... en stel dat Sinterklaas toch werd gekoppeld aan Goed Weer Vandaag, dan was dat zo'n fout zoals vorig jaar met Bert/Ernie er zit een banaan in je oor - ahja oeps :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #75 Gepost op: 3-04-2023, 12:04:21 »
Ik vind Comfort behoorlijk verdacht. Ze lijkt gewoon typisch te passen in wat De Mol graag als mol cast. Gisteren was het mollen ook vrij typisch: precies Jolly Jumping verkeerd doen en daarna wat onhandig af laten gaan. Bij de eieren was het ook perfect mols: niet overdreven verdacht, maar wel niks bijbrengen. In de hotelkamer wou Lancelot graag veel drukken, daar kon ze niet veel aan doen. Lancelot is niet echt een logische partner voor de mol: die wordt vast niet vertrouwd om het geld te pakken. Maar op die verdeling kan je niet veel invloed hebben zonder dat het veel opvalt. Ze was in ieder geval niet overdreven kandidaats in elke opdracht.

Alleen dat hardlopen in de legeropdracht...inderdaad misschien mocht ze gewoon even geld verdienen, maar het spreekt in ieder geval niet voor haar als mol.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #76 Gepost op: 3-04-2023, 14:33:09 »
Alleen dat hardlopen in de legeropdracht...inderdaad misschien mocht ze gewoon even geld verdienen, maar het spreekt in ieder geval niet voor haar als mol.
Voor mij wel. Als je de voorgaande edities hebt gezien dan weet je dat de mol zich altijd een aantal opdrachten inhoud en niet molt zodat de groep ook eens wat succes kan hebben en de mol zichzelf onverdacht kan houden. Voor een extreem goed effect kan je dit dan het beste doen in een opdracht waarbij je als "held" neergezet kan worden. Dat is precies wat Comfort hier deed. Een heldenactie uitvoeren waardoor ze de verdenking van haar afhoud en credits opbouwt om later weer molacties uit te voeren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #77 Gepost op: 3-04-2023, 15:16:08 »
Comfort zorgt er met Jolly Jumping voor dat er geen 1000 euro in de pot komt.

Dat was niet alleen Comfort. Verder is het onmols je vroeg af te laten gaan.


Ze zorgt ook voor kleine goede acties tussendoor zoals de juiste paardennaam Amika noemen en (aarzelend?) Lancelot verbeteren die het paard van Sinterklaas aan Pippi Langkous wil koppelen. Had ze vorige week als Mol minder goed moeten rennen? Misschien, maar zoals ze het nu deed past het in een slimme molstrategie.
Het zou een flauwe en niet effectieve molstrategie zijn. Zoals eerder besproken is je laten afgaan gelijk aan alle invloed kwijt, nog voordat de tweede en derde 1000 euro echt verdiend gaan worden. Door Lancelot dan nog eens te verbeteren redt ze ook nog eens 1000 euro. Dat lopen vorige week had echt, maar dan ook echt niet gemoeten. Niemand zou het haar kwalijk genomen hebben.

En ook haar reacties, hoe ze op dingen reageert, gewoon geen mol.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2023, 15:28:50 door Belgian Mol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #78 Gepost op: 3-04-2023, 15:51:09 »
Ik zie ook geen Mol in haar.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Comfort
« Reactie #79 Gepost op: 3-04-2023, 18:44:07 »
Dat was niet alleen Comfort. Verder is het onmols je vroeg af te laten gaan.
Het zou een flauwe en niet effectieve molstrategie zijn. Zoals eerder besproken is je laten afgaan gelijk aan alle invloed kwijt, nog voordat de tweede en derde 1000 euro echt verdiend gaan worden. Door Lancelot dan nog eens te verbeteren redt ze ook nog eens 1000 euro. Dat lopen vorige week had echt, maar dan ook echt niet gemoeten. Niemand zou het haar kwalijk genomen hebben.

En ook haar reacties, hoe ze op dingen reageert, gewoon geen mol.

Dit is ook precies mijn gedachte, het grote geld kon binnengehaald worden via de stalmeesters. daar wil je als mol toch bij zijn om dat te voorkomen?