Auteur Topic: [kandidaat] Ruben  (gelezen 18467 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #240 Gepost op: 25-04-2023, 14:02:34 »
Sorry, Ik heb weinig vertrouwen meer in je argumentatie Lo. Thomas was zeker de mol ( mijn argumentatie waarom hij het niet was werd door jou en de meesten niet serieus genomen) en nu is Ruben zeker niet de mol. Terwijl je nu nog maar uit vier kandidaten hoeft te kiezen. Ik zou alles nog maar eens op een rijtje zetten voor je Ruben uitsluit …….
Ik ben gewoon een gezellige tunnelaar net zoals Run. Dat is leuk het spel Wie is de Mol spelen. Ik vind het flauw om steeds te zeggen, ja die is de mol maar die kan ook en die ook. En verder heb je gelijk dat we in de eindfase zitten, je moet nu sowieso kleur bekennen. Jij sluit de anderen dus allemaal uit en zit op Ruben?

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #241 Gepost op: 25-04-2023, 14:22:08 »
Ik ga hier niet lopen verkondigen dat het 100% zeker is. Ik heb sterke vermoedens dat Ruben niet de mol is, zijn reacties, zijn acties, … niets in mij zegt dat hij de mol is. Maar op basis van FTM kan hij uiteraard niet uitgesloten worden.

De montage in de vorige aflevering doet me trouwens denken dat hij volgende week een rood scherm krijgt.


No way. Maar ik begrijp echt niet dat je zijn acties en reacties zo onmols vind. Geef eens voorbeelden. 

Hij heeft zoveel geld uit de pot gehouden, is nooit in een slechte molpositie geweest. Heeft nooit informatie willen geven, als daar geld mee in de pot kon komen.  Drukte weinig op de rode knop( hoopte op kamer 110), wilde meteen chauffeur zijn ( zo sluit je in ieder geval 1 persoon uit die alle filmpjes te zien krijgt of hij had het in eerste instantie zelfs willen winnen van Leila)

In afl 1 heeft hij groot aandeel in het mislukken van opdracht 1 en hij  komt niet bij de porto doordat zijn hoed opmerkelijk vaak afgaat) terwijl Lancelot met de spin bezig is.  En als Lancelot en Lieselot de pasvragen niet hadden laten liggen was daar zeker 5000 euro uit de pot gegaan enkel en alleen omdat Ruben zijn code niet wilde geven . Hoe slecht Ruben de bewegingen van het vliegtuigje overbracht, de kleur verkeerd zegt en het autootje laat crashen.Hoe ( achteloos)hij vergeet het spaarvarkentje te testen..Kleine opsomming want er is nog meer.

Kan me daarom niet voorstellen dat je in Ruben geen mol ziet. Ik dacht dat in de eerste afleveringen ook, zag ook geen mol in hem maar als je alles nog eens bekijkt zie je in hem een ideale mol. Met de juiste kandidaatse trekjes >:D

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #242 Gepost op: 25-04-2023, 14:25:09 »
Ik ben gewoon een gezellige tunnelaar net zoals Run. Dat is leuk het spel Wie is de Mol spelen. Ik vind het flauw om steeds te zeggen, ja die is de mol maar die kan ook en die ook. En verder heb je gelijk dat we in de eindfase zitten, je moet nu sowieso kleur bekennen. Jij sluit de anderen dus allemaal uit en zit op Ruben?

Ja Lo, nu wel. Ik beweer niet dat ik een alwetende ben, maar in mijn ogen moet hij het wel zijn. Ik weet dat je graag tunnelt, misschien kun je in de Rubentunnel komen? Gezellig.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #243 Gepost op: 25-04-2023, 14:30:41 »
Maar ik zie in hem helemaal geen mol, nooit gedaan, en in Commy wel.
Ja Lo, nu wel.
Okay, dus je zat eerst ook op Thomas? Dat was het gros van het forum, ik dacht dat we het seizoen Jurre all over gingen doen.

Prachtig toch, dat dit niet zo was en onze tunnel instortte..... en nu jij lekker tunnelt en ik lekker tunnel, maken we beiden opnieuw kans ::trots:: ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #244 Gepost op: 25-04-2023, 15:47:58 »
Maar ik zie in hem helemaal geen mol, nooit gedaan, en in Commy wel.Okay, dus je zat eerst ook op Thomas? Dat was het gros van het forum, ik dacht dat we het seizoen Jurre all over gingen doen.

Prachtig toch, dat dit niet zo was en onze tunnel instortte..... en nu jij lekker tunnelt en ik lekker tunnel, maken we beiden opnieuw kans ::trots:: ::regenboog::
Nee, ik zat nooit op Thomas, zat op Comfort.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #245 Gepost op: 25-04-2023, 16:14:05 »
Okkkkkk zitten we toch nog op dezelfde!  ::hug:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #246 Gepost op: 25-04-2023, 16:32:29 »
Comfort is de volledig fouten tunnel. Je kan intussen drie boeken schrijven over waarom ze het niet is, maar daarvoor verwijs ik je door naar haar topic.

Ruben is de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #247 Gepost op: 25-04-2023, 16:41:57 »
En toch is het spannend gebleven  ;D zie Afvallers topic ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #248 Gepost op: 25-04-2023, 16:46:19 »
Klopt, Ruben is het gewoon niet.Dat klopt niet. Toos presteerde hier niets, dat kwam duidelijk in beeld. Het was dus heel gemakkelijk om ook niets te presteren, voor het oog van 1 andere kandidaat die zelf ook faalt. Ze concludeerden gezamenlijk achteraf ook dat 1 funfact erbij al 3000 euro had opgeleverd..... de edit gaat uit dit op Lancelot te schuiven, maar in werkelijkheid ligt de voedingsbodem bij Ruben.

De fun fact is uiteindelijk ook maar 1 van de 9 vragen, dus je kunt nooit de volledige 3000 toeschrijven aan 1 persoon. Je kan dan net zo goed zeggen dat Ruben 3000 uit de pot heeft gehaald bij het schieten met de propjes. Of dat Comfort 3000 uit de pot haalt door het schilderij verkeerd door te geven. Of dat Lancelot 3000 uit de pot haalt door het fun fact niet goed door te geven. Enfin, je begrijpt me.

Ruben had daar als mol best kunnen falen, maar:

1) Hij heeft net al een subopdracht verpest, hij wil ook niet teveel opvallen
2) Het is, wat mij betreft, een opdracht die uiteindelijk wel gaat lukken. Natuurlijk, Toos slaagde er nog niet in, maar dat had later nog best gekund. Het was verre van onmogelijk.

Als Ruben de mol is dan heeft hij 1 van de 3 subopdrachten verpest, lijkt me helemaal geen verkeerde score als mol. Natuurlijk kun je altijd meer doen, maar dat doet een mol nou eenmaal niet altijd. Ik vond het in ieder geval niet overdreven kandidaats.

Het was bepaald geen Held moment om dat goed te doen met alleen Toos daar, hij wint er geen credits mee, zoals Commy bijv. later wel aan de bar door de muziekvraag goed te hebben en de Held te spelen...... met als enige een minbedrag. Als mol ben je verzekerd van een minbedrag te gaan spelen, dus het is sowieso vreemd dat Ruben daar ook geen min had.

Mwah, die bedragen waren peanuts voor een mol, ik hecht daar niet teveel waarde aan. Hiervoor geldt ook: hij was in ieder geval niet overdreven kandidaats door veel geld op te brengen. Gewoon prima gedaan, als hij de mol is.

Ik ben sinds Thomas eruit is enigszins in een crisis beland, dus ik durf m'n hand echt niet voor Ruben als mol in het vuur te steken. Maar om nou te zeggen dat deze opdrachten tegen Ruben als mol spreken: nee.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #249 Gepost op: 25-04-2023, 17:04:44 »
Akkoord. De essentie is dat ook Ruben daar gemold heeft en er geen 3000 euro is verdiend. Dus een bijdrage heeft geleverd aan het niet slagen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #250 Gepost op: 25-04-2023, 17:32:19 »
Mwah, die bedragen waren peanuts voor een mol, ik hecht daar niet teveel waarde aan.
Ja, dit was een lastige opdracht, die wel werd aangekondigd als "er kan veel geld uit de pot gaan", maar in feite niet te doen was. Zeker als een spel lang duurt moet de mol heel veel signalen geven. Het was dan ook niet verwonderlijk dat in de 1e ronde het bij 1 signaal bleef. En alleen in de ronde met Commy het zeer veel signalen waren.

Dit was eigenlijk een verdedigende opdracht voor de mol. Niet te veel geld winnen. Nergens valt uit af te leiden dat Ruben hier mols werk heeft verricht. Het spektakel zat bij Commy. Tja, je kan ook redeneren dat Ruben dan meer de mol was maar ik vind wel dat de mol er in elke opdracht voor moet gaan. Dus Commy wint dit duel duidelijk.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #251 Gepost op: 25-04-2023, 19:12:46 »
Bij die opdracht kon er perfect meer geld verdiend worden. De kandidaten paste gewoon een slechte tactiek toe die Lancelot voorstelde. Ruben ging er ijverig in mee.

Offline Mollemannie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #252 Gepost op: 25-04-2023, 20:36:12 »
In de eerste aflevering meende ik een verborgen hint* op te merken en sindsdien zit ik volop in de Ruben-tunnel!

Ik hou hem sinds aflevering 2 in de gaten bij het verdelen van de opdrachten en vindt hem daar telkens sturend om in een goede positie als mol terecht te komen.

Wel inderdaad een in-your-face mol en op momenten lijken sommige reacties zelfs heel stuntelig geacteerd.

*In de eerste aflevering is er veel verwijzing naar twin peaks. Wanneer vlak voor de bevrijding van Lieselot uit de caravan, de twin peaks telefoon (en rode filter op het scherm) weer opduikt, zegt Ruben: "Het begint weer". Wat lijkt te verwijzen naar een bekende twin peaks quote: "It's happening again". Het klonk ook wat geforceerd en hij wordt in beeld gebracht terwijl hij het zegt, ondanks dat het een beetje een chaotisch beeld is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #253 Gepost op: 25-04-2023, 20:44:00 »
Iemand enig idee wie de hoofdverdachte van @Belgian Mol is?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #254 Gepost op: 25-04-2023, 20:53:39 »
Volgens mij Comfort, want in die tunnel vertoeft hij graag. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #255 Gepost op: 25-04-2023, 21:03:31 »
Iemand enig idee wie de hoofdverdachte van @Belgian Mol is?

Charlotte.

En ik doe ook maar aannames/doe suggesties.

Volgens mij Comfort, want in die tunnel vertoeft hij graag. ;D

Daar zitten nog het meeste niet Rubenverdenkers in. Als goed mens wil ik iedereen op het goede pad helpen. Of ik ga opdringen dat het Ruben is, dat zeker niet. Ondanks dat ze het waarschijnlijk niet zijn, hou ik de Lancelot en Toos-tunnels een beetje in het oog. Want daar zijn gewoon echt wat concrete mogelijke molacties. Comfort is het voor mij gewoon superduidelijk niet, dus het is fascinerend om te zien waarom velen haar wel verdenken.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2023, 21:10:16 door Belgian Mol »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #256 Gepost op: 25-04-2023, 21:07:32 »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #257 Gepost op: 25-04-2023, 23:08:32 »
Ik kan wel meekomen in de mogelijkheid dat Ruben (als mol) in aflevering 1 (slackline) ervoor heeft gezorgd dat "de kleinste van het stel Comfort" (dit zijn overigens Gilles' letterlijke woorden in de voiceover...) op de laatste positie heeft weten te krijgen om haar het varkentje met de 3000 euro te laten ophalen. Ga ik er ook nog even vanuit dat hij Commy voor deze opdracht wist te strikken toen ze aan tafel zaten door terloops te laten vallen dat het wel iets met lopen over een klif zou zijn...

... Maar dan, hoe is ervoor gezorgd dat het dan haar zeker niet zou lukken? Heeft de crew eerst stiekem haar lengte+armlengte etc weten op te meten en de slackline en de hoogte van varkentje daarop afgesteld?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #258 Gepost op: 25-04-2023, 23:23:37 »
Heeft iemand gezien wat Ruben deed bij de kaartopdracht?
Van Lancelot zagen we zijn bril.
Bij Toos het wel/niet drinken.
Bij commy het in elkaar slaan van haar handen.

Bij Ruben zag ik niets. Toch?

Alle kandidaten willen de rest laten denken dat ze de mol zijn en verzinnen iets wat ze doen.
De mol wil net niet dat de rest dit ziet.

Als Ruben niets deed dan maakt hem dat nu net verdacht.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Ruben
« Reactie #259 Gepost op: 26-04-2023, 09:00:42 »
Ik zag in de eerste ronde wel, heel subtiel, een vreemde oogbeweging van Ruben maar ik denk niet dat we iets kunnen halen uit de beelden die we zien.

Verder wel erg veel patisserie deze aflevering ;D Toeval of niet maar Gus Balon's Restaurant is een restaurant waar men alleen een ontbijt en lunch serveert. Verder veel homemade pies en homemade desserts op het menu  ;D

Daar wordt ook nog eens aandacht aan geschonken door de camera langzaam langs het raam met "Pies Now" te laten gaan en achter de handpop zien we borden met de te verkrijgen pies steeds in beeld. En dan wordt er ook nog taart geserveerd door April. Bovendien wat doen die donuts nu in de busopdracht....

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 26-04-2023, 14:15:10 door Marimol »