Auteur Topic: [kandidaat] Thomas  (gelezen 12990 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[kandidaat] Thomas
« Gepost op: 13-03-2023, 16:36:22 »


Bespreek hier alles over Thomas.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2023, 13:15:17 door Compuart »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2023, 18:25:50 »
Thomas is voor mij niet iemand van de uitersten , op het eerste zicht .
Brave vader, in de positieve zin van het woord .  Dus geen lijsttrekker, geen vuurstoker, iemand die je er in de groep goed bij kan hebben .

Molvibes bij mij 2/10
Winnaar 5/10
Eerste afvaller 7/10

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2023, 23:19:28 »
Komt over als sympathieke underdog, en daarom een potentiële mol.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2023, 12:25:24 »
Lijkt in de trailer in de eerste aflevering een fysieke opdracht uit te voeren samen met Leïla ( het lopen). Wil je daar zitten als Mol?

Zal moeten blijken uit de aflevering.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2023, 12:30:47 »
Als alle shots uit de trailer de eerste opdracht zijn, bestaat die uit heel wat onderdelen en dan is de positie waar je het beste kan mollen zeker interessant . Voorlopig zie ik iets met een soort touwbrug, abseilen , schieten, rennen, en een postkoetsroof.   Ik moet wel zeggen dat ik bij een deel van de zaken wel sneeuw zien en bij andere is de sneeuw volledig afwezig. Waardoor ik wat twijfel of dit allemaal 1 opdracht is .  Ik denk dat het wel eens zo kan zijn dat de postkoets en het rennen en schieten bij elkaar hoort en dat het gedeelte in de bergen los daarvan is .

Maar we zullen het gaan zien, zin in

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #5 Gepost op: 16-03-2023, 15:17:06 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2023, 18:48:38 »
Is me echt het minst bijgebleven van alle kandidaten besef ik nu, maar heb goede hoop dat hij me gaat verrassen ::bravo::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2023, 09:40:58 »
Is me echt het minst bijgebleven van alle kandidaten besef ik nu, maar heb goede hoop dat hij me gaat verrassen ::bravo::

Viel nochtans op door zijn expressieve karakter. Thomas zal zeker geen grijze muis worden in deze reeks naar mijn gevoel.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2023, 10:20:48 door Molekule »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #8 Gepost op: 19-03-2023, 22:13:00 »
Leuke kandidaat!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2023, 22:41:44 »
Best onopvallend nog in aflevering 1. Toch twee opvallende momentjes: graag de moeilijkste dans willen doen waarbij hij meteen een fout maakt en wanneer besloten wordt Lieselot te bevrijden is het Thomas die nog even in de groep gooit of ze dat nou wel moeten doen. Die combinatie doet wel lichte molalarmbelletjes afgaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2023, 23:32:52 »
Vooral zijn opgaan in de groep is wat bij mij molalarm laat afgaan .  Hij valt nog niet echt in maar is er toch wel .

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #11 Gepost op: 20-03-2023, 00:15:51 »
Leuke kandidaat! Ik ga hem goed in de gaten houden, want ik denk dat hij wel een goede mol zou kunnen zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #12 Gepost op: 20-03-2023, 21:32:18 »
Ben ik de enige die vindt dat dit de dubbelganger van Davey uit seizoen 6 is? :P

Verder sympathieke gast, goed in de gaten houden  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 21:34:08 door MollenvangR »

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #13 Gepost op: 20-03-2023, 22:41:57 »
Davey uit seizoen 5 hoop ik dan toch, verder trekt den Steve iets harder op Matteo dan den Thomas op davey . Maar dat er gelijkenis is dat is zeker zo

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #14 Gepost op: 21-03-2023, 23:28:52 »
Eens met de observaties hier m.b.t. tot molarmbelletjes als het gaat over opgaan in de groep en niet heel veel opvallen.

Ik moet aflevering 1 in z'n geheel nog zien, maar iets dat ik wel herbeken heb alvast is met moment waarop Thomas Matteo ('Steve' toen nog) aanspreekt bij de kennismaking op de prairie (opdr. 1). Hij zegt: "Je lijkt heel hard op die acteur van ehhh... die Limburgse acteur." Waarna Leïla en Comfort de voorzet inkoppen en zeggen "Ja, Matteo Simoni...". Was dit een listige poging om de druk op Matteo meteen al te verhogen zodat de kans dat hij op een gegeven moment zijn ware identiteit zou onthullen zou toenemen? Ik ga ook Thomas zeker heel goed in de gaten houden.

EDIT:

Ik zie nu dat Thomas ook nog zegt "Ik had mij er al bij neergelegd dat hij er ik-weet-niet-hoe goed op leek" nadat "Steve' onder de groepsdruk uiteindelijk bezweek en zegt dat hij inderdaad Matteo Simoni is en 2000 euro gaat verloren. Zou ideaal zijn voor een mol, handen wassen in onschuld, hij heeft immers de naam Matteo Simoni nooit genoemd en zelf wel de aanzet gegeven.
« Laatst bewerkt op: 21-03-2023, 23:52:52 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #15 Gepost op: 21-03-2023, 23:38:13 »
Staat ook hoog op mijn verdachtenlijstje, top 3. Twijfelpuntje is dat hij aangaf een goede balans te hebben, maar toch in de dansgroep belandde. Die opmerking had hem voor hetzelfde geld in de andere groep geplaatst. Ik denk dat de Mol een voorkeurspositie heeft bij deze opdracht, maar Thomas had die dus blijkbaar niet.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2023, 12:00:29 »
De mol houdt zich in de eerste aflevering meestal nog wat gedeisd, wil niet teveel opvallen. Vergeleken met anderen heb ik het idee dat Thomas erg op zijn hoede is, en als mol een voorzichtige start heeft.
Hij loopt lange tijd met de rookmelder, en kan dus pronken met het nauwkeurig bijhouden van de tijd. Mensen zijn i.h.a. sneller bang om te laat te komen dan te vroeg, dus de mol in deze groep kon er misschien op hopen dat de andere groep te vroeg aankwam. Als jij dan precies op tijd bent met je groep van vier, blijf je mooi onverdacht maar scheelt dat wel 2.000 euro. Maar belangrijker: we weten niet of als puntje bij paaltje kwam hij niet toch in de war zou zijn geraakt, en of deze groep voor Toos of Lieselot zou zijn gegaan.

Thomas laat zich het mensenkennisbord aanpraten. Had ook in opdracht 2 niet veel in de melk te brokkelen qua positie, want zei dat hij balans had. Vertoont dus opvallend weinig initiatief / overtuigingskracht om op een bepaalde plek te komen. Ziet de portofoon niet, maar neemt direct de communicatie in handen zodra Leïla hem vindt. Is met Leïla snel weg, zodat Conny en Samya geen antwoorden meer doorkrijgen en moeten achterblijven.
Meest in het oog springend: maakt een fout bij het line dancen voor 1.000 euro. Maar anderen hadden ook fouten gemaakt, en Gilles benoemt achteraf dat Conny er twee maakte. (pleit ook tegen Conny als mol, vind ik, want Gilles had dat helemaal niet hoeven doen)
Thomas wil al snel in de klok zoeken, als Lieselot nog niet veel geld getild kan hebben. Maar als het langer duurt tot ze de sleutel hebben, vraagt hij de groep of ze haar wel moeten bevrijden. Drukt opnieuw niet door, houdt datzelfde low profile. Maar gaat wel meteen met Lancelot mee naar de caravan om het succes te vieren.

Ik vind het volgzame van Thomas mollig, en zet hem daarom op 1 op mijn verdachtenlijst. Plus: hij heeft (net als Leïla) een wat afwijkende reactie bij het zien van het groene scherm.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #17 Gepost op: 22-03-2023, 15:10:45 »
Bij mij ook op 1. Bij de rest voel ik t niet zo. Maar dat kan zeker nog veranderen

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #18 Gepost op: 22-03-2023, 17:39:55 »
Ik vind hem ook wel verdacht.
Maar bij Cafe de Mol wees het gros van de groep molzoekers hem aan als mol en dat maakt dan dat ik denk dat ze hem verdacht hebben willen neerzetten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Thomas
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2023, 18:45:28 »
Eens met de observaties hier m.b.t. tot molarmbelletjes als het gaat over opgaan in de groep en niet heel veel opvallen.

Ik moet aflevering 1 in z'n geheel nog zien, maar iets dat ik wel herbeken heb alvast is met moment waarop Thomas Matteo ('Steve' toen nog) aanspreekt bij de kennismaking op de prairie (opdr. 1). Hij zegt: "Je lijkt heel hard op die acteur van ehhh... die Limburgse acteur." Waarna Leïla en Comfort de voorzet inkoppen en zeggen "Ja, Matteo Simoni...". Was dit een listige poging om de druk op Matteo meteen al te verhogen zodat de kans dat hij op een gegeven moment zijn ware identiteit zou onthullen zou toenemen? Ik ga ook Thomas zeker heel goed in de gaten houden.

EDIT:

Ik zie nu dat Thomas ook nog zegt "Ik had mij er al bij neergelegd dat hij er ik-weet-niet-hoe goed op leek" nadat "Steve' onder de groepsdruk uiteindelijk bezweek en zegt dat hij inderdaad Matteo Simoni is en 2000 euro gaat verloren. Zou ideaal zijn voor een mol, handen wassen in onschuld, hij heeft immers de naam Matteo Simoni nooit genoemd en zelf wel de aanzet gegeven.
::ok::

Ik hoop dat het niet zo simpel is als dat a) de Mol in het groepje met Matteo moest beginnen en b) daar als eerste moest zeggen dat die op een BV leek.

Want stel: een kandidaat is de eerste die er iets over zegt, is het moeilijker te slijten dat de Mol nodig was om de kandidaten ervan te overtuigen dat 'Steve' toch echt een BV was.

Het is daarnaast makkelijk als je als Mol kan beginnen in het groepje met de gestreste en overacterende celeb. Alle aandacht naar die BV. Thomas, Comfort en Leïla hier op de positie waar ik de Mol verwacht.