Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 16492 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #160 Gepost op: 2-05-2023, 09:37:11 »
Dat zei ze toch niet? Ze verbeterde Toos juist, want die vergat dat de hen een hoedje op haar kop moest hebben.
Klopt, verkeerd gezien. Toos dus ook hier verdacht bezig.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #161 Gepost op: 2-05-2023, 09:51:19 »
Tijdens de duelopdracht is Toos wel heel erg onverdacht. Hij is de enige die heel zelfverzekerd overkomt en precies zo speelt als een onschuldige kandidaat zou doen, die geen dubbele agenda heeft.

Neem het moment dat Comfort haar hoed af doet. Op dat moment zou Toos, als mol hij de mol was, graag verdacht willen overkomen. Want hij weet dat Ruben de 3000 heeft. En die moet natuurlijk niet worden afgeschoten. Comfort moet hem dus kiezen. Hij doet echter het tegenovergestelde: hij lijkt enorm oprecht geamuseerd te zijn dat hij nu weet dat Ruben het was die de sprinkhanen heeft. Vergelijk dat met de ongemakkelijke, stugge reactie van Ruben. Uiteraard kiest Comfort dan voor Ruben. Zelfs als Comfort de mol is dan moest ze hier wel, het was overduidelijk dat Ruben het was. Dat kwam voor een groot deel dankzij Toos. Absoluut niet te verklaren als hij de mol is.

Toos beland in geen enkel duel (terwijl hij niks waard is) en lijkt te pushen zodat mensen met geld in het duel komen.

Kort samengevat: stel dat Toos de mol is, dan is de opdracht voor hem volledig mislukt. Beide duels hebben 3000/1000 op het spel staan, de slechtst denkbare situatie. Aangezien er alleen kandidaten meedoen (in deze hypothetische situatie) kan die 3000 dus prima verdiend worden. Op het laatst mag hij zelf schieten, en wordt er ook nog eens 2000 euro verdiend. Het zou voor een mol een dramatische opdracht zijn.

Ik sluit Toos volledig uit. Om meerdere redenen, maar ook zeker dankzij deze opdracht.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #162 Gepost op: 2-05-2023, 13:32:01 »
Tijdens de duelopdracht is Toos wel heel erg onverdacht. Hij is de enige die heel zelfverzekerd overkomt en precies zo speelt als een onschuldige kandidaat zou doen, die geen dubbele agenda heeft.

Neem het moment dat Comfort haar hoed af doet. Op dat moment zou Toos, als mol hij de mol was, graag verdacht willen overkomen. Want hij weet dat Ruben de 3000 heeft. En die moet natuurlijk niet worden afgeschoten. Comfort moet hem dus kiezen. Hij doet echter het tegenovergestelde: hij lijkt enorm oprecht geamuseerd te zijn dat hij nu weet dat Ruben het was die de sprinkhanen heeft. Vergelijk dat met de ongemakkelijke, stugge reactie van Ruben. Uiteraard kiest Comfort dan voor Ruben. Zelfs als Comfort de mol is dan moest ze hier wel, het was overduidelijk dat Ruben het was. Dat kwam voor een groot deel dankzij Toos. Absoluut niet te verklaren als hij de mol is.

Toos beland in geen enkel duel (terwijl hij niks waard is) en lijkt te pushen zodat mensen met geld in het duel komen.

Kort samengevat: stel dat Toos de mol is, dan is de opdracht voor hem volledig mislukt. Beide duels hebben 3000/1000 op het spel staan, de slechtst denkbare situatie. Aangezien er alleen kandidaten meedoen (in deze hypothetische situatie) kan die 3000 dus prima verdiend worden. Op het laatst mag hij zelf schieten, en wordt er ook nog eens 2000 euro verdiend. Het zou voor een mol een dramatische opdracht zijn.

Ik sluit Toos volledig uit. Om meerdere redenen, maar ook zeker dankzij deze opdracht.

Misschien wilde hij juist betrouwbaar lijken om zo als een van de laatsten over te blijven en op het doel te mogen schieten voor een vrijstelling. Wellicht is het daar misgegaan en heeft hij als mol verkeerd geschoten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #163 Gepost op: 2-05-2023, 14:24:27 »
Ik vond Toos heel hard acteren alsof hij de sprinkhanen had, hij ging nog al niet op en af, amai. Dat Comfort en Ruben dan nog niet voor hem kiezen...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #164 Gepost op: 2-05-2023, 15:08:23 »
Ik ben na laatste aflevering alsnog overgestapt op Lancelot, heb elders beschreven waarom.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #165 Gepost op: 2-05-2023, 15:47:09 »
Ik vond Toos heel hard acteren alsof hij de sprinkhanen had, hij ging nog al niet op en af, amai. Dat Comfort en Ruben dan nog niet voor hem kiezen...

Mee eens, ik was er vol van overtuigd dat Toos de sprinkhanen had.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #166 Gepost op: 2-05-2023, 16:13:31 »
Om ook eens verder te gaan op aflevering 1. Wie zegt dat de mol al voorkennis had bij het opnemen van de telefoon?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #167 Gepost op: 2-05-2023, 16:27:12 »
Om ook eens verder te gaan op aflevering 1. Wie zegt dat de mol al voorkennis had bij het opnemen van de telefoon?
Dat lijkt mij wel handig bij die opdracht dat de mol voorkennis heeft. Straks staat de mol een hele aflevering buitenspel ::rofl::.

Ik zou daar maar twee opties.
-> De mol heeft voorkennis en waagt zich er niet aan om geen risico te nemen
-> De mol heeft voorkennis maar kiest er bewust voor het wel te doen, oefent met schieten en maakt zich zo enigszins onverdacht

Geen voorkennis hebben lijkt mij geen optie.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #168 Gepost op: 2-05-2023, 16:30:34 »
De toast- en proost- (of cheers zoals jullie het zeggen) hints lijken me wel in Toos zijn richting te wijzen. Ik ben niet van de hints, maar tot op dit niveau wil ik nog wel meegaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #169 Gepost op: 2-05-2023, 16:31:52 »
Die vind ik van het bedenkelijke niveau Accelereren -> Axel is de Mol. (En die had ik zelf bedacht dus die mag ik afkraken. :P)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #170 Gepost op: 2-05-2023, 16:34:16 »
Daar zat ook nog wel humor in ;D

Maar ik zie bijvoorbeeld niet de kandidaten vaak Comfortabel liggen. Een opdracht bij een kasteel of aan een grote ronde stenen tafel ontbrak ook dit seizoen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #171 Gepost op: 3-05-2023, 17:01:12 »
Wie helpt Toos eindelijk eens naar pagina 10? Ik dan toch zeker ??? ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #172 Gepost op: 3-05-2023, 17:58:34 »
Genoeg redenen waarom ie niet de Mol is om nog een paar pagina's te vullen, dacht ik zo.  :P
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #173 Gepost op: 3-05-2023, 18:38:47 »
Ik vond Toos in het begin erg verdacht, maar hij verdween na aflevering 3 van mijn radar om er nooit meer opnieuw op te verschijnen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #174 Gepost op: 3-05-2023, 18:54:48 »
Toos is op dit moment mijn wensmol.
En hij kan het ook gewoon zijn.

Genoeg acties wel
Maar ook genoeg kandidaten acties
Dat laatste geldt ook voor Comfort en ook voor Lancelot.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #175 Gepost op: 3-05-2023, 20:31:56 »
Wens/hoopmol inderdaad. Hem zou ik het minst erg vinden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #176 Gepost op: 3-05-2023, 22:26:37 »
Ik vond Toos in het begin erg verdacht, maar hij verdween na aflevering 3 van mijn radar om er nooit meer opnieuw op te verschijnen.

Nou, in de bunker met die verkeerde code vond ik hem niet bepaald onverdacht. Zeker in combinatie met het dagboek van de mol die zei dat iedereen wel voor die pasvragen zou gaan, iets wat Toos ook voor de opdracht in de auto gezegd had.
Verder heb ik nog wat twijfels over de taxirit met de handpop waarbij we geen beeld van Toos uit het witte busje zien.
En dan ook de Speed opdracht waarbij Toos niet op een ideale positie lijkt te zitten, maar wel de beslissing voor de verkeerde kleur neemt en eigenlijk de cruciale plek had om de opdracht alsnog te kunnen laten mislukken, maar dat was niet nodig.

Zijn we al op pagina 10 inmiddels?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #177 Gepost op: 3-05-2023, 22:37:32 »
Nog steeds op pagina 9

Toos die het minst verdacht is, maar wel goede molacties had

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #178 Gepost op: 3-05-2023, 22:41:29 »
Ik kan Toos in de finale alleen op twee manieren verklaren 1) hij is de mol 2) hij heeft -toevallig of niet- snel op de juiste mol getunneld. Daar moet in het begin, afl. 1, 2, dan aanleiding voor zijn geweest.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #179 Gepost op: 3-05-2023, 22:54:54 »
Ik denk toch pas vanaf afl. 4, toen de 'opportuniteit zich voordeed'. Hij had gewacht op dit moment, in zijn woorden. Daarvoor dus misschien wel al de mol in het vizier, maar nog niet vol op durven tunnelen.