Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 14844 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2023, 10:47:26 »
Hij woont toch gewoon in Zaventem?

Een beetje het Frankrijk van Vlaanderen.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2023, 17:41:02 »
Ik vind hem best wel wat op
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lennart lijken.
Hebben we toch een dubbelganger?

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2023, 21:07:11 »
Ik vind Toos wel wat weghebben van Remco Evenepoel, de huidige wereldkampioen wegwielrennen. Hij spreekt ook met ongeveer hetzelfde Vlaams-Brabantse accent. Geen dubbelganger maar toch een goede look-alike.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2023, 22:08:19 »
Een beetje het Frankrijk van Vlaanderen.

Zaventem ken ik toevallig vrij goed wegens vrienden die daar woonden

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #24 Gepost op: 21-03-2023, 17:49:30 »
Behalve Lieselot, zou ook Toos de Mol kunnen zijn. Dan heeft hij met het behalen van de eerste vrijstelling voorlopig zijn handen vrij, want zo'n vrijstelling is natuurlijk behoorlijk kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #25 Gepost op: 21-03-2023, 18:07:00 »
Toos had ook het risico de hele aflevering buiten spel te staan en ik denk niet dat het duel gemanipuleerd is. Daarom verdenk ik Toos nauwelijks (net als Lieselot).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #26 Gepost op: 21-03-2023, 19:48:30 »
De Mol kan natuurlijk prima geoefend hebben op het schieten met een geweer.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #27 Gepost op: 22-03-2023, 01:30:52 »
Toos had ook het risico de hele aflevering buiten spel te staan en ik denk niet dat het duel gemanipuleerd is. Daarom verdenk ik Toos nauwelijks (net als Lieselot).
Vergeet niet dat er in de caravan €3000 te verdienen was, waarvan blijkbaar toch een kleine €2000 verspeeld kon worden. Zou niet gek zijn voor een mol. De andere proeven hebben genoeg kansen om te mislukken.
Aan het winnen van het duel kleven voor een mol alleen maar nadelen. Leuk zo'n vrijstelling.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #28 Gepost op: 22-03-2023, 08:25:48 »
Vergeet niet dat er in de caravan €3000 te verdienen was, waarvan blijkbaar toch een kleine €2000 verspeeld kon worden. Zou niet gek zijn voor een mol. De andere proeven hebben genoeg kansen om te mislukken.
Aan het winnen van het duel kleven voor een mol alleen maar nadelen. Leuk zo'n vrijstelling.
Dat was vorig seizoen toch ook in aflevering 1 met Jens die als hij op tijd uit de auto kon komen 3000 EUR kon verdienen, maar daarvoor ook afhankelijk was van de andere kandidaten( Moesten Nr.-plaat correct doorgeven). Dat was toen ook het grootste bedrag.

Toen werd Jens ook door veel speurders verdacht. Lieselot zit in aflevering 1 in een gelijkaardige situatie als Jens in het vorige seizoen. Gaat niet de Mol zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #29 Gepost op: 22-03-2023, 11:03:26 »
Dat was vorig seizoen toch ook in aflevering 1 met Jens die als hij op tijd uit de auto kon komen 3000 EUR kon verdienen, maar daarvoor ook afhankelijk was van de andere kandidaten( Moesten Nr.-plaat correct doorgeven). Dat was toen ook het grootste bedrag.

Toen werd Jens ook door veel speurders verdacht. Lieselot zit in aflevering 1 in een gelijkaardige situatie als Jens in het vorige seizoen. Gaat niet de Mol zijn.
Dat was volgens mij een heel andere situatie, maar ik kan deze aflevering helaas niet meer terugkijken.
Lieselot komt sowieso terug. Hier had ze invloed op het bedrag dat verdiend kon worden. Hier was voor de andere kandidaten de vraag hoeveel informatie geven ze Lieselot. Dat stond los van het geld.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #30 Gepost op: 26-03-2023, 11:02:23 »
Verbazend dat Toos hier zo weinig verdacht wordt.
Nochtans heel wat aanwijzingen in zijn richting in afl 1.
Een korte bloemlezing:
- proef 1: goed aan de knoppen bij de telefoon om een tweede keer “1” te drukken, lijkt niet verbaasd na het weghalen van de blinddoek om daar enkel met Lieselot (die wel verbaasd rondkijkt) te staan, moeit zich niet bij de ontmaskering van Matteo, vertoont niet echt spanning of hij de vrijstelling behaalt, is wel blij (moet dat niet eens spelen, want geld uit de pot)
- proef 2: stuurt Comfort om als 4e te gaan, en dekt zich al in als hij op die plaats zou terechtkomen. Maakt zowel Comfort als laatste line dancers verdacht.
- proef 3: zaait twijfel over Lieselot (is die wel geld aan het verdienen?), liegt over zijn afspraak met Lieselot (“dat was voor de proef”, klopt niet, was erna), had sleutel in handen maar plots is die bij Comfort beland en we krijgen niet te zien hoe dit gebeurd is, wil graag iemand mee om Lieselot te bevrijden (om zich in te dekken als mol?)
- verdenkingen: wijst zelf naar Lieselot (niemand verdenkt haar nu), Samya benadrukt nog eens dat Ruben, Toos en zijzelf hun best gedaan hadden, Conny rekent de mol en de vrijstelling van Toos apart bij haar kansberekening om er zelf uit te liggen

En is de toaster een hint in zijn richting? Na de toaster en het shot met Gilles komt hij in elk geval onmiddellijk terug in beeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #31 Gepost op: 26-03-2023, 11:56:52 »
Als dat een korte bloemlezing is ben ik wel benieuwd naar het hele oeuvre.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #32 Gepost op: 26-03-2023, 13:19:10 »
Ik vind in ieder geval dat hem de cowboy outfit als gegoten zit  ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #33 Gepost op: 26-03-2023, 13:48:08 »
Ik heb bij Toos 'Lennart-vibes'.  ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #34 Gepost op: 26-03-2023, 14:19:20 »
Als dat een korte bloemlezing is ben ik wel benieuwd naar het hele oeuvre.

Het hele oeuvre is zijn gedrag tout court doorheen de aflevering ;-)
En de verdere details, zoals het met voorbedachte rade info beloven aan Lieselot, een element dat hij later kan misbruiken, vlijtig zoekend naar de sleutel in beeld komen, heel blij in beeld komen als het spaarvarkentje weer eens gevuld is, niet in beeld komen als de groepen bij linedancen worden verdeeld, …
« Laatst bewerkt op: 26-03-2023, 14:32:47 door Molekule »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #35 Gepost op: 26-03-2023, 15:16:24 »
Toos had net als Lieselot het risico om de hele aflevering buitenspel te staan en dat duel is een beetje een loterij. Geen mol.

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #36 Gepost op: 26-03-2023, 21:26:23 »
Toos heeft als enige 3 strepen aan elke zijde van zijn gezicht.
Dus 2x een M? Mol?

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #37 Gepost op: 27-03-2023, 09:05:47 »
Toos had net als Lieselot het risico om de hele aflevering buitenspel te staan en dat duel is een beetje een loterij. Geen mol.
De hele aflevering ? Je bedoelt : enkel bij de dansproef.
Bij de andere proeven had de verliezer van het duel ook nog een rol (niet altijd groot) :
- Het eerste geld kon pas verdiend worden na een gesprek met de duellisten waarin de laatsten een belangrijke rol speelden.
- Wie het duel verloor had daarna ook als enige impact op het te verdienen bedrag in de caravan.

Maar wie het duel won, had in alle proeven iets in de pap te brokken want die had bvb ook al een band met de verliezer (voor de laatste proef) en kon dat uitspelen in de discussie. Ideaal voor een mol...

En opmerkelijk : in tegenstelling tot vorige reeksen, speelde het geen rol of de verliezer bevrijd werd of niet. Hij/zij mocht sowieso de test afleggen. Dus ook al zou Toos verloren hebben, zijn rol was niet uitgespeeld.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #38 Gepost op: 27-03-2023, 09:39:16 »
Wat lijkt hij toch goed op Remco Evenepoel  ::vergroot::

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #39 Gepost op: 27-03-2023, 09:51:12 »
Wat lijkt hij toch goed op Remco Evenepoel  ::vergroot::
Hij houdt zijn vermomming een pak langer vol dan Matteo!