Auteur Topic: [kandidaat] Matteo  (gelezen 5030 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2023, 10:18:04 »
Ik was even bang dat dit een voorzetje was om ook naar een volledige groep BV-ers te gaan. Maar ik denk dat het dan toch een eenmalig iets is geweest.

Anders gezegd: ''we'' willen eerst aftasten hoe de deelname van een BV-er wordt ontvangen. Door de groep, door de kijker thuis. Valt dat slecht, dan gaan we er niet mee door.

Ik vond het wel grappig om te zien hoe Matteo door de groep werd ontvangen. Het was jammer om te zien dat ie zich al zo snel gewonnen gaf. Hoe lang dat in werkelijkheid is geweest, zullen we nooit weten. Ofwel: hoeveel tijd is er verstreken tussen de aankodiging van Gilles en het moment dat Matteo zich bekend maakte.


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #21 Gepost op: 20-03-2023, 10:39:46 »
Deze twist met Matteo gaf voor mij geen meerwaarde aan het spel. Ook omdat hij er meteen uit lag en hij als gerenommeerd acteur zo snel door de mand viel. Het lijkt mij zeker mogelijk om iemand beter te vermommen..Vond het verder een aardige man.
Maar hij heeft, zo lijkt het, niet goed gespreid wat natuurlijk niet zo slim is.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #22 Gepost op: 20-03-2023, 10:43:06 »
Ik vond het acteerwerk en de vermomming van Matteo niet geloofwaardig. De iets gekromde houding, de net wat vreemde grote bril, de muts op. Het komt alles bij elkaar wat louche over. Matteo kende ik (tot gisteren) niet, maar ik vrees dat ik er ook mijn bedenkingen bij had gehad als een gewone kandidaat dat gedrag zou vertonen.
Als hij er niet uit was gevlogen had ik hem er molpunten voor gegeven!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #23 Gepost op: 20-03-2023, 10:47:02 »
Was inderdaad heel verdacht. En ook wel overcompensatie voor het voor de rest gebrek aan Limburgers. Ik vond hem ook heel bescheiden overkomen, zeker geen air van ik sta boven jullie. Als je dan een bv neemt, is dit wel een goede keuze.

Goed voor een keer zo een bv, ook niets op tegen als hij zich echt gewoon ingeschreven heeft en alle selecties heeft doorlopen. Maar laten we hier geen herhaling van maken.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #24 Gepost op: 20-03-2023, 10:55:46 »
Het zou me niks verbazen als hij bewust niet zo goed geacteerd heeft. Als acteur door zo door de mand vallen is natuurlijk heel verdacht.

Ik vond Steve echt veel te onzeker over komen. Met een beetje vermommen en gewoon jezelf blijven (niemand weer toch hoe je in het echt bent) kom je denk ik verder. En gewoon heel snel toegeven dat je inderdaad op Matteo lijkt 'dat krijg ik echt zo vaak te horen'. Denk dat de meeste zich er dan wel snel bij neer leggen.

Al vraag ik me wel af hoe bepaald zou worden of hij ontmaskerd is als hij niet zelf had opgegeven. Domweg Gilles die vraagt dit Steve of Matteo is kan natuurlijk niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #25 Gepost op: 20-03-2023, 11:03:31 »
Past precies in het idee dat Matteo de hulpmol was, die acteerde dat hij een kandidaat was. De echte Mol zou dan Lieselot zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #26 Gepost op: 20-03-2023, 11:10:25 »
Ik zou het maar vergeten, dat idee dat het opgezet spel was dat Matteo er als eerste uit zou liggen. Want welke fan van De Mol laat zich nu voor zo'n scenario lenen? Geloof hem maar als hij zegt er echt van afgezien te hebben. Goede acteur of niet, dat speelt hij niet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #27 Gepost op: 20-03-2023, 11:15:04 »
We zullen zien. Mocht het wel zo zijn, dan is hij een nog beter acteur dan je al dacht.    ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #28 Gepost op: 20-03-2023, 11:25:07 »
Ik ken hem alleen in zijn rol als Steve en dat viel tegen. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #29 Gepost op: 20-03-2023, 11:26:52 »
Al vraag ik me wel af hoe bepaald zou worden of hij ontmaskerd is als hij niet zelf had opgegeven. Domweg Gilles die vraagt dit Steve of Matteo is kan natuurlijk niet.
Gewoon iedereen laten stemmen voor ja of nee. Behalve 'Steve' zelf natuurlijk. Heb je meteen een oneven aantal dus altijd een beslissing. Als het bijna gelijk is zou de mol eventueel nog de doorslag kunnen geven om Matteo te ontmaskeren om zo €2000 uit de pot te houden.
Voor het programma lijkt het me ongewenst om een BV lang in het spel te hebben omdat er dan toch een ongelijk speelveld is. En het geeft toch een andere groepsdynamiek denk ik.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #30 Gepost op: 20-03-2023, 11:34:25 »
Denk eigenlijk gewoon dat het als aankondiging was gekomen dat dit wel Matteo is, en omdat hij niet ontdekt is er 2000eu in de groepspot gaat. Niet dat er een soort stemming  aan te pas zou komen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #31 Gepost op: 20-03-2023, 11:54:31 »
De eerste die over Matteo begon was Thomas. Leïla maakt daar met 'Italiaanse naam' van En Comfort kopt hem in (typische drietrapsraket).
Maar uiteindelijk bij de ontmaskering is het weer Lancelot die er over begint: 'Hoe is uw naam, ik ben nog niet mee'. En dit was wel het juiste moment om er nog eens over te beginnen. Ruben weer gewoon een eerlijke reactie. Conny rekent af met het 'Steve' masker van Matteo. En Samya volledig verbaasd als blijkt dat hij het is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #32 Gepost op: 20-03-2023, 12:25:15 »
Ik ken hem alleen in zijn rol als Steve en dat viel tegen. ::rofl::

Tenzij hij die rol bewust zo speelde.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #33 Gepost op: 20-03-2023, 12:30:13 »
Daar heb je me. ;) Maar dat gaat er bij mij al helemaal niet in. Een gerenommeerd acteur en groot fan van De Mol (of twijfel je daar ook aan?) die zich leent voor een scenario waarin hij én als slechte acteur én als sullige molkandidaat (sorry eerste afvallers) uit de bus komt. :P

Edit: O wacht, nu ga jij natuurlijk zeggen dat het complot in de laatste aflevering uit de doeken wordt gedaan en we alsnog voor Matteo's acteerprestaties gaan applaudisseren. ;D
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 12:31:55 door Heinz »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #34 Gepost op: 20-03-2023, 12:43:27 »
Denk eigenlijk gewoon dat het als aankondiging was gekomen dat dit wel Matteo is, en omdat hij niet ontdekt is er 2000eu in de groepspot gaat. Niet dat er een soort stemming  aan te pas zou komen.
Gilles zegt tegen Matteo het volgende: "Als je erin slaagt om de eerste dag de meerderheid van je medekandidaten te doen geloven dat jij niet Matteo Simoni bent maar een dubbelganger, iemand die er heel hard op lijkt, dan verdien je €2000 voor de groepspot". Klinkt bij mij als een stemming, mocht het zover komen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #35 Gepost op: 20-03-2023, 12:54:49 »
Edit: O wacht, nu ga jij natuurlijk zeggen dat het complot in de laatste aflevering uit de doeken wordt gedaan en we alsnog voor Matteo's acteerprestaties gaan applaudisseren. ;D

Ha, ha, je kent mij al aardig goed.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #36 Gepost op: 20-03-2023, 13:20:20 »
Gilles zegt tegen Matteo het volgende: "Als je erin slaagt om de eerste dag de meerderheid van je medekandidaten te doen geloven dat jij niet Matteo Simoni bent maar een dubbelganger, iemand die er heel hard op lijkt, dan verdien je €2000 voor de groepspot". Klinkt bij mij als een stemming, mocht het zover komen.
Klonk voor mij als een stemming, maar hoe zou je dat vormgeven??

Als je gaat vragen: denk jij dat hij echt Steve heet dan breng je mensen al aan het twijfelen.. dus best ingewikkeld denk ik.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2023, 14:15:42 »
Daar heb je me. ;) Maar dat gaat er bij mij al helemaal niet in. Een gerenommeerd acteur en groot fan van De Mol (of twijfel je daar ook aan?) die zich leent voor een scenario waarin hij én als slechte acteur én als sullige molkandidaat (sorry eerste afvallers) uit de bus komt. :P


Daar zal hij zich idd niet voor geleend hebben.
Wat wel kan is dat hij bewust slecht acteerde zodat hij de verdenkingen op zich zou krijgen als mol. Oeps geld niet verdiend. Dat zou juist heel slim zijn om te doen als kandidaat. Het mocht helaas niet baten voor hem

Verder geloof ik niet dat er ook maar iets in scene is gezet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #38 Gepost op: 20-03-2023, 17:34:29 »
Misschien mosterd na de maaltijd, maar hier is nog het kandidatenfilmpje van Matteo: https://www.goplay.be/de-mol/matteo

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Matteo
« Reactie #39 Gepost op: 20-03-2023, 17:41:29 »
Waarin hij heel 'toevallig' zegt dat zijn grootste angst is meteen het eerste rode scherm te krijgen.    ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 20-03-2023, 17:58:57 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!