Auteur Topic: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal  (gelezen 4039 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2023, 22:50:17 »
Thomas heeft de typische molse naar binnengekeerde verhullende reactie.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #21 Gepost op: 18-04-2023, 03:55:34 »
Zou iemand aub gifjes kunnen maken van het moment wanneer de partner zegt of zijne de mol kan zijn of niet? Daar lijkt me enig informatie uit te kunnen halen.

In mijn herinnering: toos erg verdachte gezichtsuitdrukkingen. Ruben lijkt erg teleurgesteld in z'n tweede uitdrukking (zo van Ohja ik moet kandidaat lijken)
Thomas heeft geluk met de manier hoe z'n vrouw het uitlegde.
Lancelot idem, maar die is het gewoon niet.
Comfort (en haar ex) kan ik niet peilen.

Dit is wel weer een stukje acteren, wat we eerder gezien hebben dit seizoen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2023, 10:58:34 »
Voilà:










Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2023, 11:13:36 »
Heel mooi Heinz. Ik kijk even naar de enige twee die nog serieus verdacht worden: Ruben en Thomas. Ik zit zelf op Thomas, dus objectief zijn is erg lastig, haha, maar vooruit.

Ruben: ik zie hier een beetje teleurstelling dat zijn vriendin denkt dat hij het niet kan zijn. Misschien zoek ik er teveel in. Maar ik zie geen typische blik van "dat zullen we nog wel zien". Wat een mol natuurlijk ook moet verbergen, maar toch.

Thomas: Ook lastig te zeggen. Zo zou een mol zeker kunnen reageren. Een beetje een een geamuseerde blik. Maar een kandidaat natuurlijk ook.

Oftewel, ik word er niet veel wijzer van.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2023, 11:17:46 »
'Nee, ik denk niet dat Ruben de mol kan zijn.' ??? Dat betekent voor mij dat ze in vertrouwen is genomen door mol Ruben. Ze is weinig subtiel, net als de mol.  ::tandpastasmiley::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2023, 12:49:34 »
Kandidaten gaan meestal mysterieus in de camera kijken zoals Toos  Comfort en  Lancelot.

Thomas is heel benieuwd naar de reactie van zijn vrouw en Ruben oogt nerveus, bijtend op zijn lip en slikt extra.

Offline 22mol

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2023, 17:37:21 »
Netjes Heinz, hartelijk dank!

Ik word er niet veel wijzer van, hoe vaak ik het ook bekijk. Ben het eens met het voorgaande, Ruben en Thomas het meest verdacht.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #27 Gepost op: 19-04-2023, 01:42:49 »
Veel expressies in het gezicht. Ruben tong en mondbeweging, maar hoe te duiden.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #28 Gepost op: 19-04-2023, 09:09:04 »
Teleurstelling dat zij zegt dat hij het niet kan zijn, hij had het zo graag wel willen zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #29 Gepost op: 19-04-2023, 11:30:47 »
De Mol weet dat dit gaat komen en ook dat wij als kijkers dit onder een vergrootglas gaan leggen. Het risico is groot dat je hierin ziet wat je wil zien, namelijk een bevestiging van je mol. Het vreemde is dat ik de persoon die ik eigenlijk al vanaf het begin had afgestreept als mol, hier het meest vind reageren als de mol zou doen, namelijk Toos. Weinig zeggend, een beetje verlegen en een heel subtiel knipoogje aan het eind. Niet echt een knipoogje maar een trekje.
Thomas en Ruben zou ik op basis hiervan uitsluiten. Toos, Comfort en Lancelot doen het hier wat mij betreft het beste als mol. Zo min mogelijk reageren en vooral luisteren, wat je hier ook het beste kan doen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #30 Gepost op: 19-04-2023, 14:55:39 »
Groene scherm reactie Lancelot aflevering 5 valt op, hij geeft zoals altijd nauwelijks reactie, maar als alle aandacht van hem weg is, toch een zucht van opluchting. Echt kandidaats wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #31 Gepost op: 19-04-2023, 15:19:56 »
Ja. Mooi dat ze het zo in beeld hebben gehouden.

Offline Molise

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #32 Gepost op: 19-04-2023, 23:24:35 »
Het valt mij op dat Thomas vaak zijn gezicht bedekt bij eliminaties of bij het winnen/verliezen van proeven. Dit heb ik nog gezien bij vorige mollen, vnl. bij Lennart.

Er wordt gezegd dat mensen die liegen, of iets te verbergen hebben, hun gezicht vaker aanraken of hun mond en neus bedekken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #33 Gepost op: 21-04-2023, 07:51:15 »
Ruben komt, als hij al in beeld komt, vaak in beeld met een neutraal gezicht. In het filmpje hierboven als zijn vriendin zegt dat hij het niet is, want te enthousiast, had ik aan het einde het idee dat Ruben denkt o jee ik heb wat uit te leggen. Als hij ja zegt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #34 Gepost op: 21-04-2023, 08:55:17 »
Goed om ook Toos en Comfort bij de eliminatie van afl. 5 te zien bijvoorbeeld, ze lijken naar 'hun' mollen Lancelot en Thomas te kijken en bevestiging te zien, is mijn interpretatie.


Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #35 Gepost op: 23-04-2023, 16:35:06 »
Veel expressies in het gezicht. Ruben tong en mondbeweging, maar hoe te duiden.

Volgens The Behavior Panel op Toutube is dat een “cleansing gesture” die kan wijzen op misleiding  ;)
Graven, graven, graven...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #36 Gepost op: 23-04-2023, 17:00:13 »
Goed om ook Toos en Comfort bij de eliminatie van afl. 5 te zien bijvoorbeeld, ze lijken naar 'hun' mollen Lancelot en Thomas te kijken en bevestiging te zien, is mijn interpretatie.

Ik denk ook dat er veel kandidaten vooral op Thomas zitten.

Offline Evake

  • Forumlid
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #37 Gepost op: 27-04-2023, 09:31:47 »
Was net aan het terugkijken naar reacties van kandidaten op verassende momenten. Want de mol moet nu eenmaal acteren. Bij het vertellen van de opdracht back in time (rood scherm kunnen veranderen). Merk ik op dat Comfort heel verbaasd reageert, lijkt me zeer moeilijk te acteren. Toos reageert ook duidelijk verbaasd. Ruben kan ik niet echt opmaken. (Maar hij was extreem verdacht gemaakt de laatste aflevering dus twijfel ik ten zeerste dat hij de mol is. Daarnaast was hiervoor Thomas hoofdverdachte bij het publiek en dus fout en nu Ruben...) En Lancelot kunnen we eigenlijk niet zien.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #38 Gepost op: 27-04-2023, 11:42:00 »
Merk ik op dat Comfort heel verbaasd reageert, lijkt me zeer moeilijk te acteren.

Is niet zo moeilijk te acteren toch? Luisterend naar Gilles eerst een beetje naar beneden kijken en dan een verbaasde blik opzetten, ogen wat wijder open en wenkbrauwen wat omhoog en klaar.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Gifjes] Gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal
« Reactie #39 Gepost op: 27-04-2023, 16:51:16 »


Zowel een mol als kandidaat zal spanning hebben over de uitkomst van de bom/bus-proef.

Comfort toch duidelijk meer gespannen dan Ruben hier vlak voordat de draad in de bus doorgeknipt gaat worden. Als mol zal je de meeste stress voelen denk ik.

Wat ook nog kan is dat ze hier allebei niet de mol zijn, als Toos of Lancelot de mol is (wat ik niet denk) en die zaten aan boord van bus.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2023, 17:35:33 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023