Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 3813 keer)

Offline Scherpeblik

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 27-03-2023, 00:18:28 »
Dat drillen ben ik niet zo’n fan van.

Blij dat ik dan niet de enige ben.

Ik zou niet weten hoe ik 's ochtends vroeg op die schreeuwende gek gereageerd zou hebben als hij me zo wakker maakt, maar ik sluit een klein kopstootje niet uit. Vond het daarom eigenlijk ook helemaal geen fijne opdracht om te kijken, ook al zat deze ansich wel prima in elkaar door de rol van de aardappelschillers.

Laat ik het er maar op houden dat mijn afkeer tegen het leger en de liefde voor de mol elkaar nog net in balans hielden.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #21 Gepost op: 27-03-2023, 01:24:10 »
Blij dat ik dan niet de enige ben.

Ik zou niet weten hoe ik 's ochtends vroeg op die schreeuwende gek gereageerd zou hebben als hij me zo wakker maakt, maar ik sluit een klein kopstootje niet uit. Vond het daarom eigenlijk ook helemaal geen fijne opdracht om te kijken, ook al zat deze ansich wel prima in elkaar door de rol van de aardappelschillers.

Laat ik het er maar op houden dat mijn afkeer tegen het leger en de liefde voor de mol elkaar nog net in balans hielden.

Ik vind jullie reacties juist grappig, het zó serieus nemen. De sergeant is duidelijk een acteur en de kandidaten zie je grinniken (ook in de extra filmpjes, de links heeft Heinz al hier op het forum geplaatst). Het is bedoeld met opzet erg karikaturaal en vooral: grappig en hilarisch zoals quasi alles in De Mol.

Er wordt ook zowel door het programma als een deelnemer verwezen naar de film Full Metal Jacket. Misschien dat heel wat forummers hier daar wat te jong voor zijn. Het gaat over een sergeant en zijn rekruten in de Amerikaanse marine, hoewel het verhaal wel heel tragisch is.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 2
« Reactie #22 Gepost op: 27-03-2023, 01:34:07 »
Keek de aflevering met een voormalig legersergeant en die vond het ook een uitermate vermakelijke opdracht. Niet eens zo heel ver afstaand van hoe het er soms echt aan toe kan gaan, maar duidelijk met een knipoog in deze aflevering. Sommige kandidaten konden hun lachen ook niet inhouden, het was een beetje de stereotype legerman uit die typisch Amerikaanse oorlogsfilms. Maar het zal ook verder hebben bijgedragen aan de teambuilding. Bedrijven betalen goed geld voor dit soort driltrainingen in de Ardennen voor het goede bedrijfsgevoel  ;)

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: Aflevering 2
« Reactie #23 Gepost op: 27-03-2023, 02:49:31 »
Wat een geweldige aflevering!  ::rofl::::ok::
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #24 Gepost op: 27-03-2023, 08:17:17 »
Alweer een zeer leuke aflevering, vol afwisseling!

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #25 Gepost op: 27-03-2023, 14:48:14 »
Dat hysterische geschreeuw van zo'n mislukte officier is zo niet mijn ding.  ::ohno:: Het heeft voor mij een heleboel plezier weggenomen van een op zich niet slechte proef.  :( Gelukkig had ik bij de trein al veel gelachen.  ::rofl::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Aflevering 2
« Reactie #26 Gepost op: 27-03-2023, 15:29:10 »
Dat was gewoon een acteur hoor ::rofl::.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #27 Gepost op: 27-03-2023, 18:26:20 »
Ja dit leek er al veel meer op! De eerste opdracht zat goed in elkaar, jammer dat de pay-off niet helemaal goed verliep. De race was leuk bedacht, al kreeg ik soms last van plaatsvervangende schaamte voor de chauffeurs. Desondanks kon ik er ook wel om lachen. De laatste opdracht was fantastisch, een perfecte parodie van Full Metal Jacket en zeer memorabel. Knap hoe ze dat na zoveel seizoenen nog weten te bedenken.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: Aflevering 2
« Reactie #28 Gepost op: 27-03-2023, 20:16:22 »
Hoe kijken jullie allemaal de aflevering?? Ik krijg op NPO Start een foutmelding :(
Niets is wat het lijkt...

Online Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #29 Gepost op: 27-03-2023, 20:18:53 »
Hoe kijken jullie allemaal de aflevering?? Ik krijg op NPO Start een foutmelding :(

Op zondagavond via Goplay.be

En alle andere dagen kan dit ook, eventueel ook via NPO Start vanaf maandagavond.

Voor meer tips kun je op https://be.wieisdemol.com/forum/2023/?topic=72846.0 kijken.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2
« Reactie #30 Gepost op: 27-03-2023, 22:08:30 »
Hoe kijken jullie allemaal de aflevering?? Ik krijg op NPO Start een foutmelding :(

Het lukte mij ook niet om op 20.30 uur via NPO Start te kijken maar hij is er nu wel.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Aflevering 2
« Reactie #31 Gepost op: 27-03-2023, 22:10:36 »
Leuke aflevering! veel om terug te kijken.
Toen ik de vooruitblik had gezien van opdracht 3 wist ik ook niet of ik dat leuk zou vinden maar het pakte erg goed uit. Veel humor  ::rofl::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 2
« Reactie #32 Gepost op: 27-03-2023, 22:22:19 »
Ik vind het juist altijd zo mooi hoe de mol altijd all in gaat in zijn thematiek bij opdrachten. Ook als het niet helemaal mijn ding is zoals het leger of eerder al een hypnotiseur. Het was ook duidelijk dat het een karikatuur was en de kandidaten er ook om konden lachen   ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #33 Gepost op: 28-03-2023, 11:32:32 »
Wat een fantastische aflevering, ik heb genoten van het begin tot het einde.
Hoed af voor de bedenkers ::ok:: ::ok::

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #34 Gepost op: 28-03-2023, 19:09:12 »
Vandaag de aflevering gezien, zit er nog steeds niet echt helemaal in en snap nog niet alles.
Maarja verder een goede aflevering en jammer dat Samya eruit is, was een leuke kandidaat. Moest heel hard lachen tijdens de autorit dat ze veel excuses zochten om zo lang mogelijk over de rit te doen. :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #35 Gepost op: 29-03-2023, 09:20:18 »
Mooie aflevering, wel veel loos gebabbel van de kandidaten (aardappelen schillen pffff.... )
Maar veel gelachen.  ::jaja::

Keek de aflevering met een voormalig legersergeant en die vond het ook een uitermate vermakelijke opdracht. Niet eens zo heel ver afstaand van hoe het er soms echt aan toe kan gaan, maar duidelijk met een knipoog in deze aflevering. Sommige kandidaten konden hun lachen ook niet inhouden, het was een beetje de stereotype legerman uit die typisch Amerikaanse oorlogsfilms.
Volgens mij ging het er in de Nederlandse film 'Meisje met de Rode Hoed' ook zo aan toe. Zo ging dat vroeger.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2023, 09:24:20 door Run »

Offline Ollemollemol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #36 Gepost op: 29-03-2023, 12:43:53 »
Oef, dankzij Dennis Xhaët het nieuwe forum ontdekt en na ettelijke pogingen eindelijk geregistreerd (voor de anciens: bij wieisdemol.be was ik erbij onder mijn echte naam, met een avatar van de stripfiguur Roodbaard).
Al twee goede afleveringen gezien intussen. Niet briljant (dat komt nog wel), maar wel gewoon goed. Goed gelachen met het geknoei op en naast de trein, met de sanitaire stops van Leïla en Ruben, en met de legerparodie. Alleen jammer dat uitgerekend Samya moest vertrekken. Zo'n lieve lachebek...

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 2
« Reactie #37 Gepost op: 29-03-2023, 15:49:36 »
Mega leuke aflevering  ::jaja::

Conny, are you at a concert?

Ik denk dat je als mol het liefst op de trein staat en bij de fysieke proef bent. Ik zou Leila wel een sterke mol vinden als ze heeft voorkomen dat haar eigen filmpje getoond werd door zo langzaam te rijden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Aflevering 2
« Reactie #38 Gepost op: 30-03-2023, 09:53:57 »
Superleuke aflevering.  ::bravo::
Het enige rare vond ik ik het toneelstukje met de gevallen ronde lamp aan het begin, iets te gemaakt naar mijn smaak. Het zal vanwege het thema van deze aflevering erin hebben gezeten.
Voor de rest was de drill sergeant een hele goeie balans van schreeuwen en humor, typisch een acteur voor teambuilding-dagjes, prima.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Aflevering 2
« Reactie #39 Gepost op: 2-04-2023, 17:38:19 »
Als Lancelot zijn groene scherm krijgt zie je opluchting bij Samya. Ze had eventjes goede hoop om daarna haar eigen scherm te krijgen.