Auteur Topic: Filmquotes  (gelezen 2054 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Filmquotes
« Reactie #20 Gepost op: 17-04-2023, 00:07:56 »
En hoe verklaar je 2018 dan?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Filmquotes
« Reactie #21 Gepost op: 17-04-2023, 08:34:46 »
2018 is dan dus de uitzondering waarbij we naar de titel “A star is Born” kijken, en juist niet naar het jaartal.

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Filmquotes
« Reactie #22 Gepost op: 17-04-2023, 12:02:34 »
Afl 4: Back to the future - 1985 --> MAAR: de quote komt eigenlijk uit Back to the Future 3 (1990). Toch staat er 1985 op het scherm.


Dit is wel een interessante, maar weet zo gauw niet wat we er mee kunnen of moeten. Je mag toch verwachten dat de programmamakers 100% zeker zijn dat een quote uit een bepaalde film uit een bepaald jaar komt, zeker als je het zo expliciet vermeldt aan het begin van de aflevering.

Zelf heb ik de derde film uit de trilogie nooit gezien, maar zou het kunnen dat deze uitspraak in de film wordt gedaan wanneer de scene zich afspeelt in 1985?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Filmquotes
« Reactie #23 Gepost op: 17-04-2023, 12:21:35 »
Misschien moeten we meer aandacht vestigen op de titels en quotes en de jaartallen loslaten...

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Filmquotes
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2023, 10:00:39 »
Dit is wel een interessante, maar weet zo gauw niet wat we er mee kunnen of moeten. Je mag toch verwachten dat de programmamakers 100% zeker zijn dat een quote uit een bepaalde film uit een bepaald jaar komt, zeker als je het zo expliciet vermeldt aan het begin van de aflevering.

Zelf heb ik de derde film uit de trilogie nooit gezien, maar zou het kunnen dat deze uitspraak in de film wordt gedaan wanneer de scene zich afspeelt in 1985?

Ik ben vanuit mijn enthousiasme nog eens de Wikipedia pagina's van Back to the Future ingedoken. De derde film van de trilogie is voor een deel opgenomen in Arizona. Als het klopt wat eerder in de topic is gezegd (dat de quote uit BTTF 3 komt), waarom dan toch 1985 plaatsen als jaartal. Ik denk dat het gewoon een slordige fout is van de productie en dat we dus niets achter de jaartallen hoeven te zoeken, omdat wanneer het een hint zou zijn, de jaartallen echt wel goed zouden zijn.

De keuze voor die specifieke quote uit een film die (deels) in Arizona is opgenomen, terwijl het seizoen ook in Arizona is opgenomen, lijkt me wel bewust gemaakt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Filmquotes
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2023, 10:07:38 »
Ik denk dat ze gewoon willen aangeven dat de trilogie in 1985 begon, meer niet.

Zelf heb ik de derde film uit de trilogie nooit gezien, maar zou het kunnen dat deze uitspraak in de film wordt gedaan wanneer de scene zich afspeelt in 1985?
Dit klopt trouwens. Maar even googlen leert me dat Full Metal Jacket zich ook niet afspeelt in 1987, dus dat zal niet de achterliggende gedachte zijn.
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Filmquotes
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2023, 10:11:09 »
Full Metal Jacket

Dat is de eerste upgrade van het bovenste pad van de sniper in BTD6.