Auteur Topic: Molduel: Ruben vs. Thomas  (gelezen 4692 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #20 Gepost op: 18-04-2023, 10:46:29 »
Valt nog mee hoor Belgian Mole. Een zelfde verschil als jouw 7-2, maar dan omgekeerd :-).
Alina won ooit een vergelijkbaar molduel met 17-1 van Jolien.  ::rofl::
Ik snap dat in de Ruben-tunnel hij bij 1.1 een dik punt scoort, maar bij mij tuimelde hij hier net naar onder vanwege de opzichtigheid. Elk zijn interpretatie zeker?
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 10:49:49 door Molekule »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #21 Gepost op: 18-04-2023, 10:58:18 »
Daar heb je ook weer een punt ;D ;D Inderdaad iedereen zijn visie, want ik vind Thomas vaak net heel opzichtig ;) Laat de beste tunnel winnen ;)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #22 Gepost op: 18-04-2023, 11:08:25 »
Voor molloten is Thomas misschien opzichtig, maar voor normale kijkers niet. Het is juist Ruben die het spel aan aantal keer heel opvallend hard speelt:

1) Niet willen helpen bij Lieselot
2) Voorstellen om te saboteren bij de rode eieren
3) Niet zijn code willen afstaan bij de bom
4) Niet Comfort willen helpen

In alle gevallen vind ik hem erg onmols overkomen: hij is hard en denkt totaal niet aan de groep. Een mol probeert altijd goed in de groep te liggen en probeert op slinkse wijze de boel te beinvloeden.

Ik denk dat er hier op het forum misschien een aantal te ervaren molloten zijn ;D die denken te ver door: de typische subtiele molacties vallen hun gelijk op, waardoor ze het juist niet meer verdacht vinden. Maar zo kijkt de gemiddelde kijker niet, en zo ver wordt door de productie ook niet doorgedacht.

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #23 Gepost op: 18-04-2023, 11:22:57 »
Ik twijfel vooral bij de rode eitjes, zou een mol zo’n voorstel doen?

Ik vraag me dat ook af. Maar ook: zou een mol zo'n voorstel afslaan?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #24 Gepost op: 18-04-2023, 13:56:36 »
Tot overmaat van ramp worden ze vervolgens - in de woorden van Gilles - "in de rug gepakt door een eenzame senior".

 ::rofl::

Een mooi duel wel tussen beide heren. Na afgelopen aflevering schreeuwt het in alles Thomas als mol. Maar zijn tactiek om bij de ondergrondse bom tot in de laatste kamer te geraken zie ik geen voordeel in als mol. Simpel je code weigeren op te geven geeft Lieselot/Lancelot de tijd de pasvragen te pakken. En ook lijkt het Thomas te zijn die Ruben uittest in de zoo.

1.1 gelijk: Ruben is snel bij de finish en bepaalt voor de anderen. Thomas laat de info zitten en loopt bij de walkie-talkie snel weg.
1.2. gelijk Ruben gaat akkoord met Comfort als laatste, prima subtiel een ander de fout laten maken. Thomas die de moeilijke dans verkeerd uitvoert is te verklaren.

2.1. beide verzaken goede constructies te maken, handige Harry handiger in te zetten.
2.2 Ruben. Heeft als mol in elk geval geprobeerd om de selectie aan filmpjes te kunnen maken maar verloor van Leïla.

2.3. Ruben - de mol als held die raak schiet of de mol die aanmoedigt de dikke geschilde pattatten te pakken? Hoe meer geschild er verschoten is hoe minder geld. Ruben moedigt het aan, daar waar Thomas als mol geld in de pot schiet?

3.1. Gelijk. Witse, deed me denken aan een driefm actie. Thomas gaf Toos vrijspel en liet zich niet vangen maar zorgde ook niet voor goede combinaties. Het kan beide.
3.2. Thomas - van een mol die wil weten wie er met de rode eitjes heeft gefoefeld :P Vind het van beide raar om als eerste het briefje op te merken en om te kijken wat te doen. Thomas die opzichtig zijn eieren kwijt raakt en Leila nog in bijzijn van de groep een ei afhandig maakt tja: gedurfd en duidelijk.

4.1 Gelijk. Thomas geeft het voorbeeld van wat mogelijk is: voor jezelf kiezen en rap dat juiste bordje bemachtigen. Maar juist een mol weet dat de laatste twee nooit die pasvragen echt in handen krijgen. En afhankelijk zijn van een type Ruben, Comfort en Leila in kamer 2. Vind ik Ruben toch in een betere positie verkeren. Hoe langer hij afhoudt hoe meer kans Lieselot en Lancelot hebben om toch die pasvragen te pakken ipv enkel te aaien..
4.2. Thomas leest beats, Ruben grijpt niet in. Gelijk
4.3. gelijk beide helpen Comfort niet.

5.1. gelijk. Beide bij de hotdogs, nu niet de beste molplek
5.2. Thomas - bij de landingsbaan en filmkennis kon je meer mollen en valt minder op dan een sideroll als looping te omschrijven.

Voor mij een mooie ex aequo.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 14:16:16 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline marivwae

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #25 Gepost op: 18-04-2023, 15:14:55 »
Ik vraag me dat ook af. Maar ook: zou een mol zo'n voorstel afslaan?

Jazeker. Als mol ben je voor zo'n dingen net op je hoede. Dat kan een test zijn van Ruben. Verder kom je net enorm in de spotlight als het uitkomt wie dat papiertje heeft weggenomen. Als het je tactiek is als mol om subtiele acties uit te voeren, dan blijf je zo ver mogelijk van dit voorstel weg.

Verder wil ik bij deze opdracht ook toevoegen dat Lancelot zijn eitje werd geroofd en buiten werd kapotgesmeten. Laat het nu net regenen op dat moment.
Wanneer Lancelot zegt dat zijn eitje is weggenomen staan ze allemaal binnen. Thomas (en nog een paar anderen, maar die zijn ondertussen al afgevallen) heeft een natte regenjas.
Ruben zijn regenjas is nog kurkdroog. Ruben is op dat moment dus nog niet eens buiten geweest.
I was blind but now I can see

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #26 Gepost op: 18-04-2023, 15:19:57 »
Klopt
Thomas, Comfort en Leila waren al buiten geweest.
Hier zit de mol tussen

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #27 Gepost op: 18-04-2023, 15:35:14 »
Maar ook het pikken en kapot gooien van Lance's eitje hoeft geen actie van de Mol zelf te zijn. Kan prima gedaan zijn door een kandidaat die Lance's reactie wilde testen.
Dat lijkt mij zelfs redelijk waarschijnlijk.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #28 Gepost op: 18-04-2023, 15:54:06 »
Jazeker. Als mol ben je voor zo'n dingen net op je hoede. Dat kan een test zijn van Ruben. Verder kom je net enorm in de spotlight als het uitkomt wie dat papiertje heeft weggenomen. Als het je tactiek is als mol om subtiele acties uit te voeren, dan blijf je zo ver mogelijk van dit voorstel weg.

Verder wil ik bij deze opdracht ook toevoegen dat Lancelot zijn eitje werd geroofd en buiten werd kapotgesmeten. Laat het nu net regenen op dat moment.
Wanneer Lancelot zegt dat zijn eitje is weggenomen staan ze allemaal binnen. Thomas (en nog een paar anderen, maar die zijn ondertussen al afgevallen) heeft een natte regenjas.
Ruben zijn regenjas is nog kurkdroog. Ruben is op dat moment dus nog niet eens buiten geweest.
Denk je echt dat de mol zichzelf verraadt met een natte regenjas? En zie die onschuldige blik van Ruben!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #29 Gepost op: 18-04-2023, 16:04:27 »
Maar ook het pikken en kapot gooien van Lance's eitje hoeft geen actie van de Mol zelf te zijn. Kan prima gedaan zijn door een kandidaat die Lance's reactie wilde testen.
Dat lijkt mij zelfs redelijk waarschijnlijk.

Exact. Elke kandidaat kan dat gedaan hebben.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #30 Gepost op: 18-04-2023, 16:15:31 »
Exact. Elke kandidaat kan dat gedaan hebben.
??? En geld uit de pot spelen? Iemand zonder rood ei was bij voorbaat uitgeschakeld! Nee, dit is overduidelijk mollenwerk, we zien het in de eindaflevering!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #31 Gepost op: 18-04-2023, 16:37:06 »
Als ik kandidaat geweest was, zou Lancelot mij bijzonder opvallen, hij is immers niet bepaald doorsnee*. Om hem uit te kunnen sluiten als Mol zou ik hem dan zeker gaan testen. Ik vond zijn reactie (ingehouden woede, duidelijk not amused) zeer duidelijk. Ik zou dan een streep door zijn naam hebben gezet.


* Lancelot, voor het geval je hier meeleest: niet bepaald doorsnee heeft geen negatieve connotatie. Ik vind jou een buitengewoon boeiende kandidaat.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #32 Gepost op: 18-04-2023, 17:38:31 »
??? En geld uit de pot spelen? Iemand zonder rood ei was bij voorbaat uitgeschakeld! Nee, dit is overduidelijk mollenwerk, we zien het in de eindaflevering!

Zoals al eens gezegd, het ei is een typisch spel op Belgische jeugdbewegingen. Het doel is altijd iedereen zijn ei kapot maken en jou als laatste overhouden. Er zullen ongetwijfeld een aantal kandidaten dat gekend hebben en gedacht hebben dat als hun ei als laatste overbleef, er een voordeel werd gewonnen.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #33 Gepost op: 18-04-2023, 18:00:40 »
Geweldig overzicht en heel leuke screenshots en gifjes ook. Wat een seizoen! Mee eens dat de mol ofwel Ruben, ofwel Thomas is. Neig toch naar Thomas omdat Ruben een klein beetje een Lennard 2.0 zou zijn en Thomas is het soort wensmol die ik eerder al in Davey en Lloyd meende te (willen) zien. Dit keer zal het hem toch echt zijn hopelijk, die meer excentrieke, koddige, aanwezige en in het oog springende deelnemer. Thomas it is, y'all.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #34 Gepost op: 18-04-2023, 18:16:18 »
Zoals al eens gezegd, het ei is een typisch spel op Belgische jeugdbewegingen. Het doel is altijd iedereen zijn ei kapot maken en jou als laatste overhouden. Er zullen ongetwijfeld een aantal kandidaten dat gekend hebben en gedacht hebben dat als hun ei als laatste overbleef, er een voordeel werd gewonnen.
Een gewone kandidaat gaat écht niet zover om een ander zijn ei kapot te maken.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #35 Gepost op: 18-04-2023, 18:49:01 »
Een gewone kandidaat gaat écht niet zover om een ander zijn ei kapot te maken.

Waarom niet? We hebben ook al gezien dat er jokers werden gestolen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #36 Gepost op: 18-04-2023, 19:08:43 »
Een gewone kandidaat gaat écht niet zover om een ander zijn ei kapot te maken.

Ik zou het juist doen. Zeker om jouw verdachten te kunnen testen. De mol hoeft dit niet te doen. Daarbij hadden Robin / Thomas hun onderonsje in de ochtend. Robin wilde het kaartje wegmoffelen, Thomas niet. De anderen niet inlichten had nog meer mingeld kunnen opleveren. De rest had gestart met het ontbijt en hopla eitjes zijn kapot.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #37 Gepost op: 18-04-2023, 19:44:18 »
Bij 1.2 noem je dat Ruben Samina zei tegen Samya.
Bij 1.1 bij voorstellen in het begin zegt Thomas Lina tegen Leïla.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #38 Gepost op: 18-04-2023, 20:20:50 »
Waarom niet? We hebben ook al gezien dat er jokers werden gestolen.
Omdat deze groep daar veel te lief voor is.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Molduel: Ruben vs. Thomas
« Reactie #39 Gepost op: 18-04-2023, 20:33:50 »
??? En geld uit de pot spelen? Iemand zonder rood ei was bij voorbaat uitgeschakeld! Nee, dit is overduidelijk mollenwerk, we zien het in de eindaflevering!

Maar de kandidaten wisten niet dat het geld zou kosten … als kandidaat kun je denken dat het in je voordeel is als andere kandidaten geen ei hebben en jij wel …

Of je wilt je mol testen en kijken hoe goed die “kandidaats” reageert op een stuk ei