Auteur Topic: [Aflevering 6]  (gelezen 3963 keer)

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #20 Gepost op: 23-04-2023, 23:41:49 »
Wat een fantastische aflevering. We waren met aflevering 3 en 4 al heel hard verwend, maar ik zou dit voorlopig toch de beste aflevering van het seizoen durven noemen. Misschien zelfs één van de beste van alle reeksen. Echt alles zat hierin alles klopte. Ik heb me geen enkel moment verveeld. Zelfs het tussenstukje in de roller disco was super tof. De vreemde eliminatie maakte het helemaal af. Die tweede opdracht gaat ongetwijfeld ook heel leuke beelden opleveren in de reunie-aflevering. De Mol bewijst opnieuw waarom het een superieur programma is en blijft!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #21 Gepost op: 24-04-2023, 00:54:50 »
Heel goede aflevering, van begin tot eind.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #22 Gepost op: 24-04-2023, 01:11:54 »
Beste aflevering van een toch al sterk seizoen. Hoe krijgen ze het allemaal verzonnen. Wat een originele manier om een balletje op de juiste plek van een bord te krijgen.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #23 Gepost op: 24-04-2023, 07:34:40 »
Wat een waanzinnig goede aflevering !

De Handpop van de mol, de zinderende opdracht met de bus.

Mijn tunnel is ook ingestort en laat me in grote twijfels achter.
Carpe Diem

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #24 Gepost op: 24-04-2023, 13:23:36 »
Werkelijk weer een briljante aflevering, fantastisch hoe ze alles verzinnen. ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #25 Gepost op: 24-04-2023, 20:42:15 »
Chapeau Vlaanderen, wat een geweldige aflevering. Ik heb plaatsvervangende schaamte voor de bagger die de AVROTROS ons de laatste jaren voorschotelt. Jullie staan met kop en schouders daarboven, dit toont ons allen het failliet van WIDM. Dank jullie wel voor een welverdiende les in televisiemaken.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #26 Gepost op: 24-04-2023, 21:26:38 »
Viel van de ene verbazing in de andere. De tijd de komende twee weken zal extra traag gaan, ik kan al niet meer wachten.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #27 Gepost op: 24-04-2023, 22:05:45 »
Hulde aan het team van De Mol. Dit wordt een seizoen om in te lijsten.   ::bravo::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #28 Gepost op: 27-04-2023, 20:32:25 »
ik zou dit voorlopig toch de beste aflevering van het seizoen durven noemen.
Ik ben het hier wel mee eens denk ik. Aflevering 4, met de opdracht met de ondergronse bunker, was ook fantastisch, maar nu krijgen we gewoon 3 toffe opdrachten. De busopdracht was echt spannend en de Speed-referentie werd thuis meteen opgemerkt (niet door mij) en zat zo mooi in elkaar met dat afstandbestuurde autootje eronder. Hoopte zo dat het zou lukken, spanning was enorm. had niet verwacht dat het zou lukken om snelheid hoog te houden. Alles ging gewoon goed, behalve de laatste keuze...

Maar ik vond die shcoolopdracht toch ook wel geniaal. Vooral het lesgeef-gedeelte. Alles eromheen was een vrij standaard molopdracht, maar dat er een les met echte leerlingen werd gegeven maakte het voor mij wel een top-opdracht. Er zit toch heel de tijd een soort spanning in omdat je ook met Lancelot meeleeft die het maar moet zien te redden met onvoorbereide les. Ik zei thuis tijdens het kijken: dit is het bewijs dat je je lessen altijd moet voorbereiden ::rofl::

En dan die mindfuck met die "handlanger van de mol". Zou het echt een Amerikaan zijn die nooit Nederlands spreekt? Want ik vond het toch wel heel goed klinken. Als je dat voor het eerst doet. Ik zou dat denk ik niet kunnen in een taal die ik nog helemaal niet ken.

En, dit is dan toch de aflevering dat toch ook mijn moeder zei dat deze opdrachten toch eigenlijk veel leuker zijn dan de NLse... dus tja  ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #29 Gepost op: 28-04-2023, 00:21:53 »
Chapeau Vlaanderen, wat een geweldige aflevering. Ik heb plaatsvervangende schaamte voor de bagger die de AVROTROS ons de laatste jaren voorschotelt. Jullie staan met kop en schouders daarboven, dit toont ons allen het failliet van WIDM. Dank jullie wel voor een welverdiende les in televisiemaken.

Volledig met je eens!   ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #30 Gepost op: 28-04-2023, 07:19:22 »
Inderdaad een fantastische aflevering!
Met een mol in topvorm. ;D

Ik kan het enkel maar eens zijn met bijna-naamgenoot Molecula en Tunnelgraver. Er gaapt een immense kloof tussen De Mol en WIDM.
Het mag wel eens gezegd worden.
« Laatst bewerkt op: 28-04-2023, 08:30:53 door Molekule »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #31 Gepost op: 28-04-2023, 10:08:47 »
Toch kan je De Mol ook bejubelen zonder WIDM de grond in te boren. Dat laatste is niet bevorderlijk voor de prettige sfeer op deze molfansite. Waar kritisch zijn natuurlijk mag, maar dat kan ook zonder termen als "failliet" en "bagger".

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #32 Gepost op: 28-04-2023, 12:27:45 »
En toch mag team-widm het zich ook wel een klein beetje aanrekenen, als wij molloten het er zo eenduidig over eens zijn.
Nog eens naar deze aflevering gekeken, en het zit zo fantastisch in elkaar, tezamen met alles wat we dit seizoen al hebben gezien, dat je toch ook echt de behoefte hebt, uit goede wil, ter aanmoediging, daar iets over kwijt te willen richting de NL makers. Eens dat dat niet met moddergooien hoeft.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #33 Gepost op: 28-04-2023, 15:18:36 »
Fantastische aflevering, echt vet. Die busopdracht is echt één van mijn favoriete opdrachten ooit. Ik vraag me nog wel af, als Toos in de eerste minuut al onder de 20 kwam (wat best kan, als er eens verkeerd wordt geschakeld of een bocht niet goed genomen wordt), was het dan echt al klaar en tijd voor de test   :P ?

Helemaal flabbergasted over de eliminatie, ik dacht echt 100% dat het Thomas was. Ik heb Lancelot wel afgeschreven. Comfort eigenlijk ook door de Back to the Future eliminatie, maar ik begin er nu toch aan te twijfelen. Toos en Ruben zou beide zeker kunnen. Al vind ik Ruben gewoon echt opvallend mollen en geen goede acteur. En ook wel een beetje een te typische mol ofzo.

Geen idee op wie ik in zou zetten nog. Leuk dat het na al die jaren dat het programma speelt toch nog zo moeilijk kan zijn en zo kan verbazen


Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #34 Gepost op: 28-04-2023, 15:30:32 »
Ja de busopdracht was echt subliem ::bravo::, zo mooi hoe er steeds weer nieuwe elementen bijkwamen in de opdracht. Sowieso werken opdrachten met bommen altijd goed in de mol ;D Het viel mij nog mee dat het niet weer een verfbom was
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #35 Gepost op: 28-04-2023, 16:10:41 »
En toch mag team-widm het zich ook wel een klein beetje aanrekenen, als wij molloten het er zo eenduidig over eens zijn.
Nog eens naar deze aflevering gekeken, en het zit zo fantastisch in elkaar, tezamen met alles wat we dit seizoen al hebben gezien, dat je toch ook echt de behoefte hebt, uit goede wil, ter aanmoediging, daar iets over kwijt te willen richting de NL makers.
Zolang het Nederlandse WIDM zo wordt opgehemeld in de media en zulke hoge kijkcijfers heeft heb ik er niet zoveel fiducie in. Het Vlaamse De Mol is alleen in de media als er een ramp gebeurt zoals vorig jaar dat de Mol moet worden vervangen.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #36 Gepost op: 28-04-2023, 17:34:04 »
Citaat van: MartinJ Het Vlaamse De Mol is alleen in de media als er een ramp gebeurt zoals vorig jaar dat de Mol moet worden vervangen.
[/quote
Klopt niet. Wekelijks is er van alles te lezen over De Mol in Vlaamse media en kranten. De eerste jaren dat ze terug herbegonnen waren, kwamen ze altijd met enorme spoilers bovenaan de voorpagina's. Gelukkig is dat verleden tijd. (Dit seizoen zelf drie afleveringen live gemist door huwelijksreis, dus ik was er blij mee dat ze dat niet meer doen!)
Wat je bedoelt is dat De Mol - m.u.v. bijzondere voorvallen zoals vorig jaar - niet in de Nederlandse media verschijnt. Dat lijkt me doodnormaal. In onze Belgische media komt doorgaans ook geen nieuws over het NL Wie is de Mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #37 Gepost op: 28-04-2023, 19:37:50 »
Hé grappig, een verkeerd-om-quote  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6]
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2023, 00:15:13 »
Ik bedoel natuurlijk de Nederlandse media.
Dat de Nederlandse versie in België weinig media aandacht krijgt kan ik heel goed begrijpen.

Re: [Aflevering 6]
« Reactie #39 Gepost op: 7-05-2023, 03:57:44 »
Mijn man vond de eerste opdracht echt ongeloofwaardig  ::rofl:: leerlingen pasten niet bij zo'n school en de klas opbouw was niet typisch Amerikaans, mja hebben wel gelachen om van alles  ::rofl::

verder super toffe opdrachten en helemaal goed gemaakt met een van de gaafste escape rooms ooit!!! Niet alleen Speed referenties, maar volgens mijn man ook dezelfde shots enzo gebruikt  ::bravo::

Verder jammer van Thomas, ook super verdacht voor mij  ::joehoe::