Auteur Topic: [Aflevering 7]  (gelezen 4017 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #20 Gepost op: 1-05-2023, 10:33:11 »
Fantastische aflevering alweer!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #21 Gepost op: 1-05-2023, 14:08:24 »
Dit was top of the bill, weer een fenomenale aflevering. Heerlijk die westernsferen en wederom heerlijke, originele opdrachten. Echt een topseizoen.

Offline Webjoker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #22 Gepost op: 1-05-2023, 15:31:52 »
Wat een fantastische aflevering weer!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #23 Gepost op: 1-05-2023, 15:55:06 »
Thematisch één van de allersterkste afleveringen ooit ::bravo:: Ik heb normaal gesproken niets met westerns, maar bij deze aflevering bleef op tot op het laatste moment op het puntje van mijn schommelstoel zitten :D
...óf niet!

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #24 Gepost op: 1-05-2023, 17:37:15 »
Afl. deed me denken aan het WIDM seizoen met Thomas. Toen zaten ze ook in zo'n western stadje.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #25 Gepost op: 1-05-2023, 17:54:28 »
Opnieuw een briljante aflevering. Het kan toch haast niet anders of ze zien in Hilversum groen en geel* van jaloezie?    ;)


* als ze nu maar niet het verkeerde draadje doorknippen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #26 Gepost op: 1-05-2023, 19:06:06 »
Afl. deed me denken aan het WIDM seizoen met Thomas. Toen zaten ze ook in zo'n western stadje.

En dat is ook echt de enige overeenkomst. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #27 Gepost op: 1-05-2023, 19:44:33 »
Magnifieke aflevering. Laag op laag in dit spel. Zo leuk die steentjes in de schoenen en krekels in de hoed  ::bravo::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #28 Gepost op: 1-05-2023, 19:47:26 »
Ik heb ook nog niet eens gezegd hoe briljant ik het weer vond. Ik word te verwend denk ik.

Om het goed te maken dan: wát een geweldige aflevering reeks is het weer! ::bravo:: ::respect:: ::super::

Offline Mollenjager-DT

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #29 Gepost op: 1-05-2023, 23:43:51 »
Alweer een fantastische aflevering van een nu al opnieuw memorabel seizoen! Ze laten opnieuw zien hoe goed ze een volledige aflevering in thema kunnen steken, tot op de vermelding van de dagen via de graphics toe. Echt alles klopt steeds weer opnieuw en dat ondertussen al 8 jaar aan een stuk. We worden zo verwend dat we het zelf soms niet meer beseffen...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #30 Gepost op: 2-05-2023, 03:08:08 »
Helaas kreeg ik de vpn naar Go Play niet aan vanuit Nieuw Zeeland. Wel naar NL voor de NPO versie. Vorige week vond ik al goed, deze aflevering ging daar overheen. De montage, voice overs, opdrachten verweven in een eigen De Mol western spaghetti. Inclusief duels en shoot outs. Al had ik ik met calling shotgun dan toch een shotgun met flodders verwacht.  ;)

Al zou ik die tongbrekers niet beter doen. Ze zijn tongbrekers om een reden. De fotografie opdracht leek me ook super om te doen. En dan het spel om de vrijstelling. Lekker des Mol om gewoon echt een paar laarzen vol kiezels te doen en sprinkhanen onder iemands hoed. We kennen natuurlijk al de combinatie van de voice over die opleest en kandidaten die moeten reageren. Maar het past in de saloon net zo goed.

In plaats van de koets verdedigen leek het mij ook geinig om de kandidaten als bandieten in te zetten. Of een bankoverval en dan ontkomen aan de sherrif en kompanen. Enfin ik ben voorlopig weer terug clueless. Twijfel tussen Thomas en Ruben was weg verleden week. En hopla de laatste ruimt het veld deze week. Ga ik dan comfortabel terug naar Commy als mijn schot voor de boeg of toch tripperhappy Toos en Sundance Lancelot nog overwegen?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #31 Gepost op: 2-05-2023, 21:19:25 »
Amai. Weer de mol eruit. Gaat lekker  ::rofl::

Gek genoeg vond ik deze aflevering zelf echt minder dan de vorige. Ten eerste hou ik niet van al dat Engels tussen mensen die ook Nederlands kunnen. In het intro is het nog tot daar aan toe, maar waarom een hele opdracht in het Engels doen? Leuk voor de sfeer, verder vooral lastig. Verder gaf mijn moeder aan dat ze die tweede opdracht niet helemaal begreep. Denk dat ze niet doorhad dat de kandidaten reageerden op de stem. Wij hebben dit al een keer gezien met het pikante eten en de "dit is geen hint"-yoghurtbom met 2 kandidaten die moesten blijven zitten voor de pasvragen. Dus dit was er eentje voor de liefhebber denk ik :) En verder hadden beide opdrachten een vrij sterk "getimed" karakter ofzoiets, kan er niet helemaal de vinger op leggen maar vond het erg veel "aaneenschakeling van korte stukjes" en niet zoals de bom-onder-de-grondopdracht of de bom-in-de-busopdracht die veel meer een vloeiende lijn vormden ofzoiets. Ik weet niet. Ik heb ook gewoon niks met western.

En die tongtwisterzinnetjes zijn ook altijd een beetje raar en gezocht. En verhaaltechnisch klopt er natuurlijk ook niks van dat je bandieten zogenaamd afschrikt door zinnen te roepen. Het voelt onlogisch. Terwijl, de speedopdracht en de raketbasisopdracht voelden logisch.

Maar goed, ik ben denk ik de enige. Iedereen hier is lyrisch. Wat mag natuurlijk, maar het verbaast me een beetje :P

Wel fijn dat er wat geld is verdiend. Na vorige week konden ze dat wel gebruiken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #32 Gepost op: 2-05-2023, 21:24:22 »
Helemaal akkoord Erik Leppen ik vond het ook niet de beste aflevering en zelfs wat eentonig en cliché worden.
Beeldtechnisch was het wel erg lekker.
Mogelijk was ik ook afgeleid door het WK snooker dat tegelijk op een ander scherm speelde  ::trots::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #33 Gepost op: 3-05-2023, 00:16:30 »
Ten eerste hou ik niet van al dat Engels tussen mensen die ook Nederlands kunnen. In het intro is het nog tot daar aan toe, maar waarom een hele opdracht in het Engels doen? Leuk voor de sfeer, verder vooral lastig.
Wat mij betreft hadden ze ook beter Gilles die teksten bij de duelleeropdracht kunnen laten inspreken, zoals alleen hij dat kan. Ik ben ook helemaal geen fan van reclamespotjes waar zo nodig Amerikaans of Nederlands met een Amerikaans accent moet worden gesproken omdat (de naam van) het product gerelateerd is aan Amerika. Ook die Shoeby reclame die helemaal in het Engels is, is een doorn in mijn oog (oor). Ik ervaar dit als interessant doenerij. De Engelse taal is voor mij absoluut geen probleem, dus daar ligt het niet aan.
Desondanks vond ik de aflevering wel top, maar dit had inderdaad beter gekund.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 00:23:45 door MartinJ »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #34 Gepost op: 3-05-2023, 00:16:44 »
En verhaaltechnisch klopt er natuurlijk ook niks van dat je bandieten zogenaamd afschrikt door zinnen te roepen. Het voelt onlogisch. Terwijl, de speedopdracht en de raketbasisopdracht voelden logisch.

Maar goed, ik ben denk ik de enige. Iedereen hier is lyrisch. Wat mag natuurlijk, maar het verbaast me een beetje :P

Oh daar ben je niet de enige in. Had zelf na die shootout duels wel met flodders werd geschoten verwacht dat Ruben en Lancelot ook met flodders konden schieten op de bandieten. Voor mij part met een paintball gun vermomd in western stijl. Maargoed de sfeer zat wel goed, mooi ook dat ze de studio set voor alle bekende westerns hebben benut.

Verder stoorde ik me niet aan het Engels: past juist bij een western. En wat je zegt reageren op de voice over kennen we van eerder. Dus tja. Ik vind het zonde om over door te blijven zagen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #35 Gepost op: 3-05-2023, 00:21:52 »
Ik vond die Engelse commentaar net een meerwaarde. Ik zat helemaal in de Western-sfeer!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #36 Gepost op: 3-05-2023, 11:15:37 »
En wat je zegt reageren op de voice over kennen we van eerder. Dus tja. Ik vind het zonde om over door te blijven zagen.
Maakt het toch niet minder? Ik vind het echt prima als ze spelelementen die heel goed werken af en toe laten terugkomen. Zeker wanneer je veel seizoenen gaat krijgen zal dit wel vaker gebeuren zoals in Nederland ook met een aantal terugkerende elementen waar zelfs de kandidaten van bewust zijn (que in de "laseropdracht").
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #37 Gepost op: 3-05-2023, 11:49:55 »
Maakt het toch niet minder? Ik vind het echt prima als ze spelelementen die heel goed werken af en toe laten terugkomen. Zeker wanneer je veel seizoenen gaat krijgen zal dit wel vaker gebeuren zoals in Nederland ook met een aantal terugkerende elementen waar zelfs de kandidaten van bewust zijn (que in de "laseropdracht").

Ik vind dat ook niet minder. Ik vind het juist mooi dat ze erop teruggrijpen. Een aha elerbnis zo je wil. Doel meer met dat citaat waarom erop blijven doorgaan van ik het vind het afbreuk doen aan/haalt me uit de sfeer van het feedback topic is al even open. Ik reageerde op Erik en Martin.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #38 Gepost op: 3-05-2023, 12:50:43 »
Ah ja oké ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 7]
« Reactie #39 Gepost op: 3-05-2023, 12:51:16 »
Ik ben denk ik verkeerd begrepen. Ik vind het 100% prima om goed werkende elementen te laten terugkomen! Ik doelde er met mijn vergelijking alleen op dat wij als kenner deze opdracht daardoor sneller "vatten" dan nieuwe kijkers. Ik constateerde gewoon dat voor mijn moeder (nieuwe kijker) deze specifieke opdracht lastig te begrijpen was.

Nee, ik vind het juist een sublieme manier van kandidaten in een opdracht meenemen.

Ik stoorde me er gewoon enorm aan dat heel die opdracht in het Engels moest. (Ook dat maakt het lastiger te volgen voor niet-kenners.) That's all :)

Edit: verder is er helemaal niemand ergens aan het over doorzagen. Maar ik vind wel dat, als je lyrisch mag zijn, dat je ook kritisch mag zijn. Zie ook Missen jullie bepaalde dingen op het forum? En over aflevering 4 en 6 was ik lyrisch.
« Laatst bewerkt op: 3-05-2023, 12:57:52 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas