Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere  (gelezen 3341 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Gepost op: 7-05-2023, 18:19:42 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2023, 21:02:41 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2:
« Reactie #1 Gepost op: 7-05-2023, 20:41:09 »
Mond? Dat kon er toch maar één zijn :-X.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2:
« Reactie #2 Gepost op: 7-05-2023, 21:01:17 »
Wat cool dat de deelnemers nog hints kunnen krijgen naar de mol! We weten nu dus dat de mol aanwijzingen gaf met de mond, zes vragen goed had bij de Delorean en twee eitjes heeft gemold voor de opdracht begon.

De mol heeft natuurlijk de hint gekocht, maar weer twee deelnemers niet, zeer bijzonder!

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2:
« Reactie #3 Gepost op: 7-05-2023, 21:02:59 »
Het derde was dat de mol heeft gezorgd dat er vóór de opdracht met de eitjes er al twee rode eitjes kapot gingen (van Lance en Conny).

Je kon bij Commy heel even zien wat er op haar bordje was te lezen, maar kon het zo snel niet zien. Had het idee dat er te weinig tekst op stond om ook die info over de eieren te hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #4 Gepost op: 7-05-2023, 21:46:43 »
...onopvallend "-€1000" stond er bij, maar hebben we tijdens de opdracht niet gezien.
Gilles zij bij zijn eind-finale nog wel 'de mol die alle touwtjes in hand had', doelend op de deelopdracht met Comfort

Wart een gave lokatie om zo'n finaleopdracht te spelen!  ::confettie::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #5 Gepost op: 7-05-2023, 22:23:08 »
Erg coole locatie. Opvallend dat we de ecosystemen op aarde minder belangrijk lijken te vinden terwijl ons idee van leven op een andere planeet enkel rond het ecosysteem lijkt te draaien.
Bij de handpop mond hint leek alles al naar Comfort te wijzen.
Een 6 bij de Delorean leek me niet bijzonder laag om de slechtste score te zijn, dat kon nog alle kanten uit. Voor Comfort was 6 in die opdracht alleszins een voldoende basis om makkelijk een groen scherm binnen te halen. Ik denk dus niet dat het écht de bedoeling was om laatste te eindigen in die opdracht.

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #6 Gepost op: 7-05-2023, 23:04:48 »
Bijzondere en mooie locatie! Het viel me wel op dat het grootste deel van de tijd de kandidaten niet echt haast leek te maken. Op hun gemakje de ene naar boven hijsen, op hun gemakje staan te kijken hoe de ander bijna in de oceaan ten onder gaat...
Tja, en toen bedacht de regie om ze nog maar even rennend in beeld te brengen, om dat idee dat ze niet zouden haasten tegen te gaan  ::rofl::

(edit, toevoeging: waar ik maar mee wil zeggen: het gevoel van -letterlijke- "urgentie" ontbrak volledig in deze laatste finaleopdracht!  Niettemin wel een leuke en mooie opdracht, maar bij de finale verwacht ik meeeeeer spanning!)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #7 Gepost op: 8-05-2023, 00:33:32 »
Topopdracht! Buiten het rodeschermstuk en de mol die actief meehelpt tot slagen. Dat kan niet ontkent worden.

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #8 Gepost op: 8-05-2023, 08:56:35 »
Bijzondere locatie, leuke proef én de 3 finalisten genieten, meer moet dat niet zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #9 Gepost op: 8-05-2023, 09:08:03 »
Erg coole locatie. Opvallend dat we de ecosystemen op aarde minder belangrijk lijken te vinden terwijl ons idee van leven op een andere planeet enkel rond het ecosysteem lijkt te draaien.

helemaal mee eens, maar liever alles voor de wetenschap dan oorlog en onwetendheid...

Een 6 bij de Delorean leek me niet bijzonder laag om de slechtste score te zijn, dat kon nog alle kanten uit. Voor Comfort was 6 in die opdracht alleszins een voldoende basis om makkelijk een groen scherm binnen te halen. Ik denk dus niet dat het écht de bedoeling was om laatste te eindigen in die opdracht.

Een 3. 6 vragen goed op 20, is dan eigenlijk een 3. 6 op 20 lijkt me op dat moment van het spel echt vrij laag.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #10 Gepost op: 8-05-2023, 11:54:22 »
6 op 20 lijkt me op dat moment van het spel echt vrij laag.
Er zijn seizoenen geweest waar de kandidaten de mol niet doorhadden tot de allerlaatste aflevering. Het feit dat alle vijf de gewone kandidaten tijdens die aflevering een 6/20 of hoger scoorden vind ik echt wel waanzinnig hoog.

Ja, ze kunnen nog spreiden en er zitten veel ja/nee vragen tussen waar je 50% kans hebt om juist te zitten. Maar dan nog vind ik dit echt wel sterke scores. Op zich ook een rare aflevering natuurlijk, waar mensen misschien niet durfden all-in gaan op één persoon. Ook de rol van de mol was hier niet duidelijk (toch niet voor de kijkers, de kandidaten hadden mogelijks meer info), waardoor spreiden snel tot scores van 6 tot 10 op 20 kan leiden, maar niet meer.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #11 Gepost op: 8-05-2023, 11:58:32 »
Een 3. 6 vragen goed op 20, is dan eigenlijk een 3. 6 op 20 lijkt me op dat moment van het spel echt vrij laag.
We hebben vorig seizoen eens inzicht gekregen in de testscores doorheen het seizoen (of was het het seizoen ervoor?)
Zes is redelijk laag omdat de meesten spreiden, maar hier was nu net de twist dat niet spreiden de bedoeling kon zijn. Dan verwacht je al een grotere standaardafwijking op het resultaat.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #12 Gepost op: 8-05-2023, 12:39:12 »
Een prachtige locatie!

Ik moest erg lachen om Lancelot in de boot. Wat een geklungel!
Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #13 Gepost op: 8-05-2023, 12:50:43 »
We hebben vorig seizoen eens inzicht gekregen in de testscores doorheen het seizoen (of was het het seizoen ervoor?)
Zes is redelijk laag omdat de meesten spreiden, maar hier was nu net de twist dat niet spreiden de bedoeling kon zijn. Dan verwacht je al een grotere standaardafwijking op het resultaat.


Zeker. Maar als we de biechten mogen geloven was niemand expres laag aan het scoren on in de Delorean te kunnen komen..

Een prachtige locatie!

Ik moest erg lachen om Lancelot in de boot. Wat een geklungel!
Ja we hebben enorm om m gelachen thuis  ::rofl::
...was zeker ook nog leuk voor de Lance-verdenkers, en Comfort zal er van genoten hebben  ;D

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #14 Gepost op: 8-05-2023, 13:04:33 »
We hebben vorig seizoen eens inzicht gekregen in de testscores doorheen het seizoen (of was het het seizoen ervoor?)
Zes is redelijk laag omdat de meesten spreiden, maar hier was nu net de twist dat niet spreiden de bedoeling kon zijn. Dan verwacht je al een grotere standaardafwijking op het resultaat.
In seizoen 9 met nog 5 kandidaten in het spel ging de afvaller naar huis met een score van 1/20 (!). Toen zaten weliswaar de meeste kandidaten fout maar toch.
Bij het rode scherm van Comfort zaten er nog 7 kandidaten in het spel. Ik zou dus niet willen zeggen dat 6/20 dan een lage score is.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #15 Gepost op: 8-05-2023, 14:13:13 »
Ik kreeg het echt wel even benauwd toen mijn mol Comfort die deur nog eens open ging zetten. Als ze dat niet deed was de opdracht misschien nog wel mislukt...
Productie-assistent momentje?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #16 Gepost op: 8-05-2023, 14:20:09 »
Ik kreeg het echt wel even benauwd toen mijn mol Comfort die deur nog eens open ging zetten. Als ze dat niet deed was de opdracht misschien nog wel mislukt...
Productie-assistent momentje?

Gewoon leuk houden voor de kijker misschien? Dat t nog n beetje spannend bleef wie t nou is? Alles mollen is ook niks

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #17 Gepost op: 8-05-2023, 14:23:02 »
Volgens mij was het Toos die de deur open zette. Comfort had het over een mechanisme dat ze misschien moesten zoeken, die zocht het dus eerder in iets technisch.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #18 Gepost op: 8-05-2023, 14:28:45 »
Toos zette m open.. vervolgens hield Commy m open terwijl de anderen naar de sleutel zochten

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Biosphere
« Reactie #19 Gepost op: 8-05-2023, 14:41:19 »
Ah ja ik zie het nu, het valt mee inderdaad.
Comfort gooit de deur de eerste keer nog eens extra goed dicht als ze weer terug naar binnen gaan. Daarna doet Toos hem nog eens open, en Comfort houd hem daarna open. Ze roept ook nog iets over dat het plafond dan wel zal stijgen. Toch weer een molpoging.
« Laatst bewerkt op: 8-05-2023, 14:45:14 door annebeestje »