Auteur Topic: [Aflevering 9]  (gelezen 3797 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 9]
« Gepost op: 14-05-2023, 18:25:04 »
Bespreek hier alles over de laatste aflevering van dit seizoen!  ::bravo::
I will follow my inner gold

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2023, 21:18:49 »
Hele fijne laatste aflevering, lekker veel in beeld gebracht. In alles 100x beter dan zo'n live event met hysterische Molloten. ;)

Mooi begin ook met de telefoons.

Wel jammer dat ze in groepjes teruggekeken hebben, maar zo kwamen ze wel meer aan het woord.

De verborgen hints waren aardig, het wordt ook steeds moeilijker om deze te verstoppen.

Lancelot z'n strategie, petje af!

Wat een fantastisch seizoen was het weer, op naar seizoen 12! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 14-05-2023, 21:23:16 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2023, 21:21:15 »
Hele mooie aflevering! Ik blijf het knap vinden hoeveel informatie ze weten te stoppen in die terugblikaflevering, van de molacties tot wie op wie heeft ingezet. Echt super!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2023, 21:57:13 »
Prachtige afsluiter weer. Hoedje af voor de makers van De Mol.

Laten wij ook toosten op onze mooie speurtocht hier op het forum. ::wijn:: ::joehoe::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #4 Gepost op: 14-05-2023, 22:06:17 »
Laatste test, ex aequo, extra vragen, ex aequo en uiteindelijk beslist op een paar seconden. Jammer dat Toos niet gewonnen heeft, omdat hij Commy al zo lang in het vizier had. Maar Lancelot is ook een prima winnaar, al was het alleen maar om de manier waarop hij Toos als mol heeft weggestreept. Een finale helemaal in de geest van De Mol, verrassend en spannend tot de laatste snik.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #5 Gepost op: 14-05-2023, 22:11:00 »
Een mooi besluit van een mooi seizoen.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #6 Gepost op: 14-05-2023, 22:14:21 »
Als jezelf van de laatste aflevering zo’n top aflevering kunt maken….. het was een prachtige afsluiter.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #7 Gepost op: 14-05-2023, 23:01:23 »
Mooie afsluiting van een prachtig seizoen. Met nog wat niet opgemerkte hints : het lettertype Comfort en het woord baby in zinnen en muziek👶🏾. Weer een jaartje geduld nu..

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #8 Gepost op: 14-05-2023, 23:10:29 »
Altijd leuke aflevering, maar hier en daar toch wat ontgoocheld.

De allereerste opdracht bijvoorbeeld. Blijkbaar was het plan dat Gilles letterlijk teken ging doen wanneer ze tussen de 58 en 62 minuten zaten. Ben ik de enige die dit compleet overbodig vind? De mol kan hier echt gewoon een uur niks doen in een al-bij-al moeilijke opdracht, die met dit extra geheime teken quasi nooit kan lukken.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #9 Gepost op: 14-05-2023, 23:18:24 »
Heel goeie laatste aflevering, lekker tempo, veel informatie over het spel en weinig show.  ::ok::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #10 Gepost op: 14-05-2023, 23:56:43 »
Altijd leuke aflevering, maar hier en daar toch wat ontgoocheld.

De allereerste opdracht bijvoorbeeld. Blijkbaar was het plan dat Gilles letterlijk teken ging doen wanneer ze tussen de 58 en 62 minuten zaten. Ben ik de enige die dit compleet overbodig vind? De mol kan hier echt gewoon een uur niks doen in een al-bij-al moeilijke opdracht, die met dit extra geheime teken quasi nooit kan lukken.
Ik ben het helemaal met je eens. In de eerste plaats omdat ik het behoorlijk flauw zou vinden als de mol hiermee had kunnen mollen, maar vooral omdat deze opdracht van tevoren gedoemd was om te mislukken. Die marge in de tijd was dusdanig kort dat het je niet gaat lukken om die juist te timen. Zelfs niet met de rookmelder, want deze moet je eerst kalibreren en daar hadden ze niet de juiste middelen voor.

Offline lolokane

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #11 Gepost op: 15-05-2023, 05:52:24 »
Zeer interessant om ook te horen hoe dat de kandidaten zaten door de hele rit heen. Zouden ze altijd wel mogen doen.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #12 Gepost op: 15-05-2023, 08:31:13 »
Ik ben het helemaal met je eens. In de eerste plaats omdat ik het behoorlijk flauw zou vinden als de mol hiermee had kunnen mollen, maar vooral omdat deze opdracht van tevoren gedoemd was om te mislukken. Die marge in de tijd was dusdanig kort dat het je niet gaat lukken om die juist te timen. Zelfs niet met de rookmelder, want deze moet je eerst kalibreren en daar hadden ze niet de juiste middelen voor.
En dan waren er nog twee teams die (onafhankelijk) te vroeg konden afdrukken, én moesten ze nog 50-50 gokken wie de vrijstelling gewonnen had. Echt schaamteloos onmogelijke opdracht met die extra info voor de mol.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #13 Gepost op: 15-05-2023, 09:24:43 »
Daar ben ik nu helemaal van uitgegaan dat Gilles tekens zou geven.
Ik dacht daarbij ook dat de plaats waar hij stond nog de extra info gaf wie de vrijstelling had.

En ja het zou voor de mol duidelijk zijn wanneer er niet afgedrukt moest worden, maar als de rest van de groep het er niet mee eens is dan maak je je wel super verdacht als je dan doorduwt om wel of niet te drukken. DAt zou dus subtiel hebben gemoeten. Doordat de andere groep al veel te vroeg aanwezig was en drukte speelde dat niet meer mee.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #14 Gepost op: 15-05-2023, 09:40:30 »
Leuke aflevering. Veel gezelligheid en plezier. De locatie was herkenbaar. Ik ben er een paar keer geweest.

Toch nog leuke en nieuwe weetjes en hints.

De mol kwam naar mijn gevoel in de eerste afleveringen niet helemaal goed uit de verf. Bepaalde opdrachten kwamen nauwelijks aan bod en daar had ik vooral vragen over. De mol kwam na de DeLorean pas goed op stoom, met goede molacties,  heb ik de indruk. Daarom ook veel aandacht  voor deze afleveringen wellicht.

Nog maar even laten bezinken.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #15 Gepost op: 15-05-2023, 09:56:18 »
maar als de rest van de groep het er niet mee eens is dan maak je je wel super verdacht als je dan doorduwt om wel of niet te drukken. DAt zou dus subtiel hebben gemoeten. Doordat de andere groep al veel te vroeg aanwezig was en drukte speelde dat niet meer mee.
Maar dat is net het punt: de mol had met de normale spelregels al bijna nooit moeten ingrijpen. Herhaal die proef 100 keer met 10 gewone kandidaten (dus zonder mol) en volgens mij haal je gemiddeld niet eens meer dan €1000 van de €8000 binnen. Enkel en alleen al de keuze voor de persoon met de vrijstelling is bijna een pure gok.

De mol kennis geven van de tijd in deze proef is expliciet een actief hulpmiddel, quasi gelijk aan een verborgen horloge, en iets helemaal anders dan bijvoorbeeld de antwoorden op vragen op voorhand weten. De bedoeling van de mol is om hem of haar te ontmaskeren. Als je dan een uur aan een stuk proeven doet, en het saboteren van de mol komt neer op een geheim teken van Gilles te interpreteren
in de laatste minuut, dan is er weinig aan. Zeker niet als dit (in mijn opinie) 90% van de keren niet eens nodig was geweest door het reeds moeilijk zijn van de proef.

Ik vond het voor gisteravond een heel leuke opdracht, met veel opties waar er gemold kon worden (al dan niet getoond op tv). Maar nu is het gewoon: "Er werd een uur niet gemold en dat was eigenlijk de bedoeling. De enige truc was een god power van de mol die in de laatste minuut heel uitzonderlijk ging moeten toegepast worden."

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #16 Gepost op: 15-05-2023, 09:58:15 »
Ik had een déja-vu van het seizoen met Alina. Geweldige televisie, uitmuntende opdrachten, elke week een warm gevoel maar een mol uit de middencategorie met net iets te weinig (geslaagde) molacties om het linkerrijtje te halen.
Woosie down?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #17 Gepost op: 15-05-2023, 10:04:28 »
We weten niet of Comfor geprobeerd heeft om te laat aan te komen bv of ook te vroeg.
Doordat de andere groep veel te vroeg aankwam kregen we dat niet meer mee.

Ik vind het net wel leuk om te kijken wat ze gedaan zou hebben mochten ze binnen de tijd aangekomen zijn. Hoe ze dan de groep had kunnen overtuigen zonder al te opvallend te zijn dat er pas later gedrukt zou worden.

Daarbij ben ik verbaasd dat er blijkbaar gedacht werd dat er geen signaal zou zijn. Daar ben ik dus helemaal van uitgegaan.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #18 Gepost op: 15-05-2023, 10:13:10 »
Wat mij betreft een fantastische mol. Hele leuke laatste aflevering. Comfort heeft een aantal "alles of niets" opdrachten goed weten te verpesten (slackline, les met lancelot, bus), dat vond ik erg knap. Het is altijd makkelijker mollen als een opdracht bestaat uit veel sub-opdrachtjes waarvan iedereen er wel een kan laten mislukken.

Kers op de taart vond ik wel het brutale mollen bij de eieren. Zowel met de rode eieren vooraf als tijdens de opdracht zelf.

Offline tpain

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9]
« Reactie #19 Gepost op: 15-05-2023, 10:34:31 »
We weten niet of Comfor geprobeerd heeft om te laat aan te komen bv of ook te vroeg.
Doordat de andere groep veel te vroeg aankwam kregen we dat niet meer mee.
De beelden van de proef insinueerden dat de groep van Comfort er heel dicht bij zat qua timing. Als Comfort op voorhand had gemold, dan hadden ze dit sowieso gisteravond ook getoond hoor. Dit was echt een uurtje niks doen voor haar en dan heel eventueel moeten ingrijpen in de laatste minuut.

Citaat
Daarbij ben ik verbaasd dat er blijkbaar gedacht werd dat er geen signaal zou zijn. Daar ben ik dus helemaal van uitgegaan.
De verbazing zit hem in het feit dat het al een moeilijke proef was, en dat er al veel momenten waren waar er gemold kon worden. Als je die momenten als mol dan compleet kan negeren door een onzichtbare deus ex machina op het einde dan is het gewoon een zwakke en onhaalbare proef. Daarom dat ik zo'n signaal niet verwacht had: het was absoluut overkill en de mol had al veel fout kunnen doen lopen.

Als ze echt haar best had gedaan om het op voorhand al te doen falen had ik een pak minder issues gehad met dit extra signaal. Maar dan nog vind ik het wsl té uitdagend als proef voor de kandidaten.