Auteur Topic: Schiffers.fm  (gelezen 136480 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Schiffers.fm
« Reactie #420 Gepost op: 26-03-2010, 17:45:55 »
De verklaringen zijn van ongeveer hetzelfde niveau als voorheen volgens mij. Alleen snap ik de uitleg van de derde hint niet, die van Anouk, together alone. Ik heb Kims uitleg een stuk of drie keer beluisterd maar nog begrijp ik het niet. :P

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #421 Gepost op: 26-03-2010, 17:49:14 »
Same here... dat bedoel ik ook oa met "brede" interpretatie...

Anouk - Together Alone

"Serie SAMEN gespeeld..."

juist... waarom dan together alone?


"In de kamer met jokers (...) in die zin waren we alleen, en de mol, dus in die zin together alone"

ikke niet snap... hoezo Kim dan; hoe is dit een hint naar haar als mol?



Op de hint van Bonnie/ O Sullivan en vooruit Mraz ook nog na is alles een ver-van-mijn-bed-show...


Over claire/onm/kruisje:

"ja, dat had ook een hint kunnen zijn voor die mensen die dat weten, is inmiddels 6 jaar geleden"... Dat zegt wat mij betreft genoeg over de toegevoegde waarde van deze hints. [want de serie SAMEN moeten we wel weten dan??] Fail.
 
« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 18:02:17 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Schiffers.fm
« Reactie #422 Gepost op: 26-03-2010, 18:04:44 »
In het Yvon-seizoen hebben de hints mij nog geholpen de mol aan te wijzen. Die hint was goed doordacht, wees naar de mol, maar kon ook breder geïnterpreteerd worden, zodat anderen in hun tunnel hem ook nog konden gebruiken, zij het wat krom. Dat is het type hints wat ik al lang mis. Het brengt wat extra mysterie met zich mee als het goed gedaan wordt. Ik kan me herinneren van seizoen 4 (die ik niet heel actief volgde) dat er ook stukken achteruit werden gedraaid bijvoorbeeld. Dat maakte het echt spannend en daar kon je lekker mee puzzelen. Dat is al lang niet meer zo.
Ik had gisteravond zo'n moment, toen Loretta vertelde dat ze naast Manuel op de brug stond en ook nog met Manuel in de veto-groep kwam. Ineens leek alles zo normaal. Daar was geen greintje mysterie in. De kracht (of in elk geval één van de krachten) van het programma is dat het zo mysterieus is. Niet voor niets is 'niets is wat het lijkt' de lijfspreuk. Die spanning wordt gecreëerd door o.a. de montage en de muziek en de filmische kwaliteit van de beelden, grading en sound design. Dat is mooi, maar ik heb het idee dat het 'vroeger' mooier was. Nog meer mysterie met bijzondere kokers en enge filmpjes van 'de mol' èn dus muzikale aanwijzingen waar je echt voor ging zitten.
In het seizoen met Yvon leek hier al veel van verloren. Het zag er meer uit als een gezellig schoolreisje dan een bloedstollend avontuur vol achterdocht en rondhangende zwaarden van Damocles.
En ik denk dat dat het teleurstellende voor veel mensen is. Je verwacht heel wat, en zo wordt het ook gebracht: de spectaculairste mol ooit; maar uiteindelijk zak je terug in de werkelijkheid en blijkt het helemaal niet zo spectaculair. Je verwacht dat je met de Goonies op avontuur gaat in de grotten en aan het eind van de rit blijk je in de Efteling te zijn geweest.
Misschien zijn onze verwachtingen te hoog, maar zoals gezegd, die worden ook deels door de makers zo gekweekt. Misschien komt het doordat we alles stuk speuren en zo alle spanning wegschrapen; we snijden bij wijze van spreken in de Goonies rotsen, steen verwachtend, maar piepschuim krijgend. Misschien is het vals sentiment, blijkt dat we voorgaande seizoenen het zo mysterieus vonden omdat het onbekend was, niet spannender.
Het is in elk geval zo dat wat wij denken dat 'De Mol' moet zijn niet overeen lijkt te komen met hoe De Mol is. Misschien is, zoals ook al eerder voorgesteld, het toch wel een goed idee om een jaartje over te slaan en dan terug te komen sterker dan ooit. Of anders anderhalf jaar, dat dus WIDM 11 niet weer in januari komt, maar in augustus 2011 of zo. Ik begrijp ook heel goed dat het retemoeilijk is om een dergelijk mysterie te creëren. Als een langere voorbereiding daar bij kan helpen, dan vind ik dat ze die tijd vooral moeten nemen.
Dit klinkt allemaal misschien negatief, maar dat is het niet helemaal. We hebben, zoals Lau ook al opmerkte, er negen afleveringen toch veel plezier aan beleefd. Hoe het ook zij is het een fantastisch mooi programma en het moet ook vooral blijven. Ik zal zelf ook volgend jaar nog gewoon mee blijven speuren, want dat is toch het mooiste. Karel had het al voor elkaar: hij vertelde eens dat het het beste zou zijn als na aflevering 9, net voor de bekendmaking van de mol, er een komeet op Hilversum moest storten en we nooit zouden weten wie nou ècht de mol was. Dan kunnen we namelijk tot in de lengte der dagen blijven discussiëren wie het nou was en waarom, maar hoe het werkelijk zit zal niemand met zekerheid kunnen zeggen. En is dat niet ook de reden waarom mensen misdaadthrillers lezen en CSI en zo kijken op tv? Je wilt achter een waarheid komen, wie heeft het gedaan! Doch zodra het antwoord gegeven wordt is de spanning weg en is alles ineens weer zo gewoon.
The British are not impressed.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #423 Gepost op: 26-03-2010, 18:05:05 »
jah, dat vond ik ook wel... Maar t is net of het waardeloos is enzo.. T is gewoon grappig om te luisteren enzo... Ik krijg het idee dat we zooo veel van t programma gaan verwachten dat het eigenlijk alleen maar kan tegenvallen.. En dat vind ik gewoon jammer. want ik kijk met heel veel plezier.. En dat is ook niet alleen dae maar er zijn er meerderen die zulke uitspraken doen.

Ben ik het mee eens. We verwachten te veel van het programma...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #424 Gepost op: 26-03-2010, 18:17:53 »
Dit gaat over Schiffers.fm toch, niet over het programma op zich? Hebben de muzikale aanwijzingen nog toegevoegde waarde? Het gaat mij nu al de laatste jaren om het "interview" met de afvaller, wat helaas vaak een knip/plakwerkje is uit de uitzending soms met enkele toevoegingen. Vaak niet eens een live gesprek, zelfs niet eens een opgenomen telefoon gesprek. Zoiets kan de plaatselijke piraat hier ook wel. En Heinz, wanneer je de link met Anouk - Togehter Alone met Kim als mol weet, dan hoor ik dat graag... Begrijp de uitleg namelijk ook helemaal niet. Lekker lastig voor op je site, de juiste uitleg is... :) Ik zeg podcast up, schiffers.fm down.

Doe het dan niet of doe het goed, niet zo halfjes met halve uitgelegde en/of halve toepasbare hints en halve gesprekken. Daarnaast 0 aandacht voor de community...  Er zit geen verbetering in het programma mi, het is dat ik uit mollotigheid het programma MOET horen maar anders... Als Loretta er gezeten had, waren dezelfde muzikale hints ook wel kloppend geweest met zo'n halfbakken uitleg en brede interpretatie.

Loretta mol:
Japan van The Presidents of the USA   - als nieuwslezeres vaak deze woorden gezegd

With A Little Help From My Friends van Joe Cocker - ze is weg als mol, laat haar vrienden het spel spelen

Together Alone van Anouk - Loretta keek graag naar de serie SAMEN

Walk Away Renée van The Four Tops - Ze stond op een van de 4 pijlers

Excuse Me, Mister van No Doubt -  Ze verontschuldig zich voor deze manier van mollen zonder aanwezigheid

My Favourite Game van The Cardigans - Dit is haar favoriete spel

Make It Mine van Jason Mraz - Timing: je ziet Loretta als sinds aflevering 1 niet meer

In My Hole" van Gilbert O'Sullivan - Loretta zit al tijden ondergronds

Bonnie Kom Je Buiten Spelen van Bonnie St. Claire - Loretta was een Ninja en jatte het geld

« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 18:49:12 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Schiffers.fm
« Reactie #425 Gepost op: 26-03-2010, 19:07:09 »
Bonnie Kom Je Buiten Spelen van Bonnie St. Claire - Loretta was een Ninja en jatte het geld

 ::rofl:: bedankt dat ik dat nu voor me zie  ::rofl::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #426 Gepost op: 26-03-2010, 19:39:49 »
"Walk Away Renée" van The Four Tops
"And when I see the sign that points one way, The lot we used to pass by every day"

Kim: "En de mol zit in de groep met de 4 personen. Je weet al dat Hind het niet was als je goed had opgelet. En Erik en Arjen waren het dus ook niet."

Dat is een beetje een rare verklaring toch?? Je kunt toch niet meteen concluderen dat Erik en Arjen het niet zijn, daar kom je dus pas na de finale achter. Echt een hint waar je helemaal niks mee kunt net zoals de rest overigens.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schiffers.fm
« Reactie #427 Gepost op: 26-03-2010, 19:42:15 »
echt super dat interview ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Schiffers.fm
« Reactie #428 Gepost op: 26-03-2010, 19:53:49 »
Interview was leuk, maar de uitleg van de muzikale aanwijzingen..  ::niet-ok::

When we hit japan x 9 en dan kom ik in beeld in de intro dus ik ben mol, jaja  ::) Ik zie daar dus echt geen verband tussen.
Four tops, groepje van 4, de rest kon je wegstrepen is vergezocht.
Together alone, dat de mol juist wel samen met een vriend was, hoe verklaart dat het alone deel dan?  ??? Bovendien, dan had je enkel Hind kunnen wegstrepen. Maar zoals al eerder gezegd is: het gaat niet erom dat je na elke afwijzing kandidaten kunt wegstrepen en zo de mol overhoud. Het gaat erom om richting de mol te wijzen!

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat degene die deze muzikale aanwijzingen opgezocht heeft er deze uitleg achter heeft laten steken. Het is inconsequent, vergezocht en dan zeggen ze van ons dat wij vergezochte dingen posten. Met dat Bonnie St. Claire, had gewoon gewezen op Saint >> heilig >> kruisje klaar. En claire, want Kim speelde dus Clair in ONM? Maargoed, kennelijk is het te veel gevraagd om gewoon recht toe, recht aan hints erachter te plakken. Op fietse van Skik in WIDM 5 was tenminste duidelijk: er waren slechts 2 aan het fietsen: Lottie en Yvon. Dus een van hen was de mol. Warning sign m.b.t. Milouska haar shirt met een waarschuwingsteken erop, op en top duidelijk! Dus ze kunnen het wel, maar de laatste tijd niet meer. Jammer.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Schiffers.fm
« Reactie #429 Gepost op: 26-03-2010, 19:57:53 »

Four tops, groepje van 4, de rest kon je wegstrepen is vergezocht.

deze was gevonden, kan dat ik hem heb gepost, moet even terugkijken

edit:
Ik zat hier ook aan te denken bij de Four Tops,
maar je kan het ook zo buigen: De Vier Toppers, bij de zandzak-draag-opdracht waren de vier: Frits, Sanne, Kim en Barbara de vier toppers, omdat die brancard zo goed in elkaar zat :P
« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 20:00:05 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Schiffers.fm
« Reactie #430 Gepost op: 26-03-2010, 20:08:51 »
misschien een stomme opmerking van mij, :P maar het kwam ineens in mij op. Kan het niet zo zijn dat die tweede aanwijzing (with a little help from my friends) bedoelt was voor kim als mol die als enige over zou blijven(zonder vriend)maar omdat manuel op het laatste moment voor kim als vriend koos i.p.v hind, dat deze aanwijzing is omgegooid naar een aanwijzing die is veranderd in het feit dat hind dan niet de mol is?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Schiffers.fm
« Reactie #431 Gepost op: 26-03-2010, 23:05:38 »
Ik heb me dit jaar voor het eerst een beetje verdiept in de muziekale hints, maar het is ook voor het laatst. Hoe kan je hier ooit iets uithalen. In de meeste gevallen blijkt het om maar één zinnetje, de titel, etc. te gaan, maar als je dan net steeds een ander zinnetje pakt kan het net zo makkelijk allemaal naar één andere kandidaat leiden.

 ::niet-ok::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Schiffers.fm
« Reactie #432 Gepost op: 26-03-2010, 23:06:54 »
Ja, vroeger als je één zinnetje moest hebben, hoorde je ook alleen dat zinnetje. En niet het halve Bonnie St. Claire oeuvre er achteraan.
The British are not impressed.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Schiffers.fm
« Reactie #433 Gepost op: 26-03-2010, 23:28:56 »
...... Dat maakte het echt spannend en daar kon je lekker mee puzzelen. Dat is al lang niet meer zo.
......Doch zodra het antwoord gegeven wordt is de spanning weg en is alles ineens weer zo gewoon.

Helemaal mee eens Dae!
(Behalve dan t stukje over 2 of 1,5 jaar geen WIDM. Dat is niet nodig, lijkt me en zouden ze ons ook niet aan kunnen doen...)

Het mag in mijn ogen best wat spannender en ingewikkelder qua hints, ik vind het nu al het zoveelste jaar na elkaar zo'n afknapper die laatste aflevering, als het gaat om de uitleg van de hints! Natuurlijk realiseer ik mij ook heus wel dat wij achteraf veel teveel uit hebben geplozen, maar afgezien daarvan blijft er zo weinig van over.....

En juist dat interactieve deel maakt dit programma zo sterk. Je hebt het idee dat je erbij betrokken bent, maar dat blijkt toch steeds weer een illusie.
Dit alles geldt ook, juist en misschien wel met name voor de muzikale aanwijzingen.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #434 Gepost op: 27-03-2010, 01:58:25 »
Als het dan toch soms hints zijn naar wie het niet is, doe dan maar weer net als vorig jaar een hint naar de volgende afvaller. Dan hebben we er misschien nog iets aan voor de pool...
(hoewel dat ook niet altijd de juiste aan leek te wijzen, maar dan wist je tenminste waar je voor aan het puzzelen was)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Schiffers.fm
« Reactie #435 Gepost op: 27-03-2010, 09:19:01 »
(...) Het is inconsequent, vergezocht en dan zeggen ze van ons dat wij vergezochte dingen posten. Met dat Bonnie St. Claire, had gewoon gewezen op Saint >> heilig >> kruisje klaar. En claire, want Kim speelde dus Clair in ONM? Maargoed, kennelijk is het te veel gevraagd om gewoon recht toe, recht aan hints erachter te plakken.  (...)

Nee, want ONM is alleen nog voor de mensen die het weten [al zes jaar geleden, volgens Kim haar eigen woorden], echter de serie SAMEN hadden we allemaal wel weer moeten kennen... [hint anouk...] Duh :S! Neemt niet weg dat ik de KIM hint in Bonnie wel leuk/begrijpelijk vond, maar over de uitleg van de rest maar te zwijgen.

Ben blij dat ik er niet als enige zo over denk :)! Muzikale aanwijzingen, total fail, slaat toch nergens op zo?? Zeker niet met zo'n uitleg... Krijgen we nog tekstuitleg van schiffers.fm of van de avro/idtv? Want uit dat interview wordt niemand wijzer.
« Laatst bewerkt op: 27-03-2010, 09:21:20 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schiffers.fm
« Reactie #436 Gepost op: 29-03-2010, 14:25:28 »
Interview was leuk, maar de uitleg van de muzikale aanwijzingen..  ::niet-ok::

Op fietse van Skik in WIDM 5 was tenminste duidelijk: er waren slechts 2 aan het fietsen: Lottie en Yvon. Dus een van hen was de mol. Warning sign m.b.t. Milouska haar shirt met een waarschuwingsteken erop, op en top duidelijk! Dus ze kunnen het wel, maar de laatste tijd niet meer. Jammer.


Dit is niet helemaal waar. Yvon zat juist met Isabelle niet op een fiets, waardoor zij niets klagen hadden(zin uit het liedje) Het is dus maar hoe iedereen het opvat.
Helaas kan ik deze geluidsfragmenten niet afspelen.
Ik weet niet of dit aan mijn computer ligt(apple) maar ik hoor gewoon niets, terwijl het fragment wel gestart is.
En ja.. ik heb mijn geluid aanstaan.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Schiffers.fm
« Reactie #437 Gepost op: 29-03-2010, 14:51:15 »
Hm, bij mij werkt het wel op de Apple. Heb je wel de laatste versie van die Flash troep geïnstalleerd?
The British are not impressed.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Schiffers.fm
« Reactie #438 Gepost op: 29-03-2010, 17:14:21 »
Muzikale aanwijzingen, total fail, slaat toch nergens op zo??

Ik had bijvoorbeeld het zitten met gekruiste benen goed, maar eerlijk gezegd vind ik ook dat de muzikale aanwijzingen meer een gok zijn dan een daadwerkelijke hint. Zo is het elk jaar, en ik denk dat het goed bedoeld is. Dus voor mijn part volgend jaar weer!