Auteur Topic: Aflevering 7 - Spoorloos  (gelezen 67141 keer)

Offline moller2020

• Forumlid
Re: Aflevering 7 - Spoorloos
« Reactie #160 Gepost op: 18-02-2015, 20:32:26 »
Waarom had ik dit ergens verwacht dat het toch een groepsvrijstellingsidee zou komen

je hebt gelijk dat er wel heel veel jokers/(groeps)vrijstellingen zijn. krijgen we nu een finale met 4 mensen. vallen er in een aflevering 2 mensen af of ben ik verkeerd aan het tellen

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 18-02-2015, 20:46:43 »
je hebt gelijk dat er wel heel veel jokers/(groeps)vrijstellingen zijn. krijgen we nu een finale met 4 mensen. vallen er in een aflevering 2 mensen af of ben ik verkeerd aan het tellen
Ik persoonlijk gok op een finale met 4 mensen en dat er morgen 1 iemand afvalt

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 18-02-2015, 20:48:00 »
Ik denk ook dat er morgen 1 iemand afvalt. En in de volgende afl weer 1 iemand na 1 opdracht...

Offline Syllie10

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 18-02-2015, 20:52:45 »
Dat zou ook nog kunnen dat er in aflevering 9, net als vorig jaar, nog 1 iemand vertrekt

Offline DylanS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #164 Gepost op: 18-02-2015, 21:01:15 »
Weet niet wat ik er van moet vinden als er net zoals vorig jaar iemand na één opdracht in aflevering negen afvalt. Vond het vorig jaar leuk, maar als ze het dit jaar weer doen niet, dan vallen ze in herhaling. Als het na een aantal seizoenen nog een keer gebeurt, oké. Maar meteen het seizoen erna, nee....   :-\\

Denk dat de makers hier echt wel aan gedacht hebben en dat er wat anders staat te gebeuren. Wat? Ik heb geen idee. Er vallen er morgen twee af of een gehele finale met vier.... Dan ga ik voor het laatste.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 18-02-2015, 21:04:06 »
Weet niet wat ik er van moet vinden als er net zoals vorig jaar iemand na één opdracht in aflevering negen afvalt. Vond het vorig jaar leuk, maar als ze het dit jaar weer doen niet, dan vallen ze in herhaling.

Wat herhaling betreft ben ik het met je eens maar er worden veel dingen herhaald:
1- er is altijd n mol ( ::rofl::)
2-  ::art::
3- De jokers en vrijstellingen en inmiddels de ZV
4- Er zijn ALTIJD afleveringen waarin er niemand naar huis hoeft
5- enz enz

dus wat dat betreft...

Offline DylanS

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 18-02-2015, 21:07:53 »
Het is natuurlijk na 15 seizoenen logisch dat het lastiger is om nieuwe opdrachten en leuke twists te bedenken. Ik vermaak me dit seizoen echter weer als vanouds. Nog meer zelfs als mijn eerste seizoen (seizoen 9), maar dat komt omdat ik nu ook hier op het forum kom en mee denk/discussieer. Dat maakt het molspeuren voor mij zoveel meer leuker.  ::ok::

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #167 Gepost op: 18-02-2015, 21:48:22 »
Is ws een blad van de bohdiboom (bohdi tree), die staat bij iedere tempel in Sri Lanka
http://www.buddhistedu.org/en/images/stories/4010100527_3e09f69f79.jpg
(Sorry, maar uploaden wil niet lukken vanaf mn tablet)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bodhiboom

Ik kan dit nog niet direct linken aan Chris of een van de anderen, maar er zijn vast molloten die dat wel kunnen ::tandpastasmiley::

Blad met druppelspits- druppel- traan (de tranen van Chris?) kan er niets anders van maken.

Nu nog op zoek naar de betekenis van het vierkantje.

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #168 Gepost op: 18-02-2015, 21:55:13 »
Op het AVROTROS forum heeft iemand een duidelijkere versie geplaatst.

Tussen de 8 en de 9 staat ook een (kleinere) "x". Ook is er duidelijker te zien wat er aan de rechterkant staat (een 'kukel"?).

Goed gevonden! Kan je deze foto in de topic Chris Zegers plaatsen?

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #169 Gepost op: 18-02-2015, 22:05:00 »
even resumeren wat we tot nu toe voor deze rebus hebben:

5xb = 5 x MOLteken
5xb = Mol(20)15
5x b(2)=10 = Margriet
5x b(2)=10 = 10 deelnemers

C= 3 = V (Victor) = VROUW
W = 23 = 2 = M(Marlijn als tweede)/ = 3 = V(Victor als derde) = MAN/VROUW
CWC = V MV V = finale: 3 vrouwen, 1 man

3233(CWC) X=omkeren = 33-32 = 1 (MOL)
3233(CWC) X=omkeren = 33-32 = 1 (Rik)

wit blaadje = ONSCHULDIG
lindenblad = Margriet

3233(CWC)*62,3(7x8.9) = 201415,9 = seizoen 2014/2015 mol = 9 (Martine)
3233(CWC)*62,3(7x8.9) = 201415,9 = seizoen 2014/2015 9 (Kandidaten)
7*89 = 623 X=omkeren = 3 26 = C Z

X = waar de X staat is onwaar

Ik vind de mooiste oplossing:
10 deelnemers, 1 schuldige mol, 9 onschuldige kandidaten!
In de finale 3 vrouwen (Margriet, Martine, Marlijn) en 1 man(Chris??)..

Goed gevonden!! Kan dit in de Cris Zegers topic geplaatst worden?

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 18-02-2015, 22:08:44 »
Goed gevonden!! Kan dit in de Cris Zegers topic geplaatst worden?

Dit is de rebus die in afl Spoorloos voorkwam en op elke kandidaat  kan slaan. Het staat dus in het goede topic  ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 22:10:35 door FS »

Offline Zeeuwse

• Forumlid
  • Spannend spel!
« Reactie #171 Gepost op: 18-02-2015, 22:16:01 »
Dit is de rebus die in afl Spoorloos voorkwam en op elke kandidaat  kan slaan. Het staat dus in het goede topic  ;)

Oké :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #172 Gepost op: 18-02-2015, 23:02:05 »
Ik persoonlijk gok op een finale met 4 mensen en dat er morgen 1 iemand afvalt
Je zou het haast wel verwachten, maar uit het verliezers interview in het molboekje kan ik niks afleiden dat nog 4 kandidaten over zijn bij de ontknoping.

Offline DylanS

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 18-02-2015, 23:05:38 »
Je zou het haast wel verwachten, maar uit het verliezers interview in het molboekje kan ik niks afleiden dat nog 4 kandidaten over zijn bij de ontknoping.

Is gewoon een mollen streek van art  ::jaja::

Dit was ik dus vergeten, ik kom terug op wat ik eerder heb gezegd. Het wordt geen gehele finale met vier.

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 18-02-2015, 23:08:18 »
Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal niets uit de zogenaamde rebus kan worden gehaald. Alle letters en getallen kunnen zodanig worden opgeteld, afgetrokken, vermenigvuldigd en gedeeld, dat alle kandidaten van de seizoenen 1 t/m 15 verdacht zijn ;-)
Onder het vierkantje lijkt ook een cijfer te (hebben ge)staan en ook verder naar rechts zijn onder het logo van de CWC nog meer getallen zichtbaar. En een stukje Tamil-tekst...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #175 Gepost op: 18-02-2015, 23:16:41 »
Eerlijk gezegd denk ik dat er helemaal niets uit de zogenaamde rebus kan worden gehaald. Alle letters en getallen kunnen zodanig worden opgeteld, afgetrokken, vermenigvuldigd en gedeeld, dat alle kandidaten van de seizoenen 1 t/m 15 verdacht zijn ;-)
Onder het vierkantje lijkt ook een cijfer te (hebben ge)staan en ook verder naar rechts zijn onder het logo van de CWC nog meer getallen zichtbaar. En een stukje Tamil-tekst...
Er zijn in het dorp ook op andere muren in het zelfde handschrift getallen (of berekeningen) te zien. Deze is natuurlijk erg duidelijk in beeld dus ik snap dat het goed onder de loep wordt genomen, maar persoonlijk zou het mij verbazen als dit door de WIDM crew opgetekend is.

Offline Mollige

• Forumlid
  • Daar trap ik mooi niet in
« Reactie #176 Gepost op: 19-02-2015, 16:21:40 »
Viel mij op dat Chris aan de ontbijttafel een mobieltje heeft.. Mag dat?  ::oink::
Dacht dat ze helemaal geen mobiel hadden.. Hij schreef even snel voor rik aanschoof iets op vanuit die telefoon in zijn molboekje..
Ik vond het een raar fragment ( rond minuut 23:00)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 19-02-2015, 16:24:52 »
Klopt, Carolina was ook al gespot met haar telefoon in een extra beelden filmpje

Offline Mollige

• Forumlid
  • Daar trap ik mooi niet in
« Reactie #178 Gepost op: 19-02-2015, 16:43:04 »
Klopt, Carolina was ook al gespot met haar telefoon in een extra beelden filmpje
Oja klopt idd, had ik ook gelezen.. ik vond het raar omdat ik in het ad artikel las van marlijn dat ze zegt ja zolang zonder telefoon etc.. Wie bewaart trouwens de art mobiel? Of leveren ze die steeds weer in ofzo?