bij Elisabet was ik overtuigd van Bas . Comfort weggestreept na de Delorian
Hetzelfde hier.
Al ben ik uiteindelijk wel voor Comfort gegaan, omdat Toos én Lancelot allebei een of meerdere acties hadden die ik onlogisch vond voor een mol. Het was een hele lastige finale vond ik.
Ja, en Bas... Bij nader inzien toch niet helemaal logisch (want in de finale bleek dat hij totaal niet kon liegen), maar ik vond hem toen logischer dan Elisabet en Axel.
Achteraf gezien leek Elisabet voor mij wel vrij emotioneel, bij nader inzien toch wel mols. Ik tuinde erin.
Het was wel het eerste seizoen van De Mol dat ik volgde (het Nederlandse Wie is de Mol heb ik vaker gekeken), misschien zijn dat verzachtende omstandigheden.
(of niet)
Bij Senne heb ik eigenlijk geluk gehad dat Stéphanie afviel. Ik was ervan overtuigd dat de mol in het eerste groepje zat in afl. 1. Daar zat Senne (en Stéphanie) ook tussen). Het Amsterdam-moment was voor mij wel de sleutel; hier was Senne er persoonlijk verantwoordelijk voor dat er geen geld in de groepspot kwam.
Alina viel mij op in afl. 2, omdat ze wilde dobbelen voor extra geld en de kans juist afnam. Daarna zakte ze een klein beetje op mijn 'lijst', maar toen kwam er volgens mij een opdracht die lukte (met de metro, dacht ik), ondanks dat ze liep te treuzelen (ze zat een kandidaat in de weg bij touwtje springen). Toen werd ze gauw mijn hoofdverdachte.
Philippe verdacht ik heel even in afl. 1, maar hij zakte weer weg. Ik weet niet of hij bovenaan was gekomen als hij het spel had uitgespeeld. Ik vermoed dat hij minder durfde te mollen, misschien had het invloed.
Uma geloofde ik niet toen ze aan het huilen was.
Lennart... Ik heb mij laten misleiden, omdat hij juist alles in het begin zo goed leek te doen. Bij de andere mollen zie je toch wel vaak dat ze in afl. 1 iets geks doen. Bij Lennart viel mij dat in ieder geval niet zo op. Het seizoen begon ook anders natuurlijk: de mol die moest uitkijken dat hij niet zou worden vervangen door een andere mol...
Het zou duidelijk moeten zijn bij die enorme graai uit de pot en ook die glaasjes die nét onvoldoende waren gevuld (vond ik wel verdacht, maar ik deed er niks mee
), maar ik heb het bij Lennart niet gezien. De Sven-tunnel was gezellig.