Inderdaad, je kunt beter verliezen. Hoewel we met onze kwaliteiten gewoon moeten winnen van Turkije, Georgië en Bulgarije, zijn dat uiterst vervelende uitwedstrijden en gezien het spel onder Koeman heb ik daar weinig vertrouwen in. Dan ben je straks 2e en dan speel je play-offs. Dan liever de andere poule met 5 landen. Polen moeten we kunnen hebben (al vaker gehad laatste jaren), Litouwen en Malta ook en Finland kan ik niet goed inschatten. Lijken na een opleving weer wat ingezakt.
Verder jammer dat Noorwegen een moeilijke loting heeft.
Group A: Germany/Italy winners, Slovakia, Northern Ireland, Luxembourg
Deze is normaal voor Duitsland of Italië.
Group B: Switzerland, Sweden, Slovenia, Kosovo
Dit is een leuke open poule waarin zelfs Kosovo niet kansloos is hoor. Zweden heeft met Isak, Gyorkes en Kulusevski wel echt 3 geweldige aanvallende spelers. Maar Zwitserland is degelijk. En Slovenië valt ook niet te onderschatten. Jammer dat ze bij elkaar zitten..
Group C: Portugal/Denmark losers, Greece, Scotland, Belarus
Portugal zou hier de grote favoriet zijn. Komt Denemarken hier terecht, moet ik het nog zien met de Grieken en de Schotten.
Group D: France/Croatia winners, Ukraine, Iceland, Azerbaijan
Als Kroatië hier terecht komt, ben ik benieuwd of IJsland of Oekraïne het ze lastig kan maken. De Kroaten zitten in een tussenfase van oude generatie naar nieuw. Frankrijk moet hier grote favoriet zijn.
Group E: Spain/Netherlands winners, Türkiye, Georgia, Bulgaria
Als Spanje hier terecht komt, zijn ze de grote favoriet. Nederland ook, maar dan moet ik het nog bezien.
Group F: Portugal/Denmark winners, Hungary, Republic of Ireland, Armenia
Als Denemarken hier terecht komt, moet ik nog zien wie hier kwalificeert. Hongarije is niet slecht, Ierland kan lastig zijn en Armenië zit in de lift. Zit Portugal hier, zijn zede grote favoriet.
Group G: Spain/Netherlands losers, Poland, Finland, Lithuania, Malta
Zie hierboven, Spanje of Nederland moet hier als winnaar uit de bus komen.
Group H: Austria, Romania, Bosnia and Herzegovina, Cyprus, San Marino
Hele zwakke groep dit. Oostenrijk of Roemenië 50-50. Maar pas op voor San Marino, die zijn nu in vorm
Group I: Germany/Italy losers, Norway, Israel, Estonia, Moldova
Ik vrees dat Noorwegen de play-offs in moet
Group J: Belgium, Wales, North Macedonia, Kazakhstan, Liechtenstein
Als onze buren zich hier niet met 4 vingers in 2 neusgaten kwalificeren, moeten ze zich enorm schamen
Group K: England, Serbia, Albania, Latvia, Andorra
Normaal is hier Engeland de gelukkige. Servië - Albanië dat dat mag van de UEFA?
Group L: France/Croatia losers, Czechia, Montenegro, Faroe Islands, Gibraltar
Normaal kwalificeert hier Frankrijk of Kroatië