Dat is voor iedereen verschillend. Voor de een de meet en greet, voor de ander de veiling. Voor degenen die er al jaren komen is het bovendien een jaarlijks feestje, een reunie.
Misschien heeft iemand anders hier nog iets aan toe te voegen?
Ben er morgen voor het allereerst bij. Dus een vraagje voor de ervaren Molfandag-ers. Wat vinden jullie het leukste van de dag? En wat maakt dat jullie elk jaar/meerdere jaren gaan?
Ik ben in 2011 en 2012 geweest, dus kom er nog niet zo lang, maar ik kan wel iets zeggen.
Als ik één onderdeel moest kiezen dan denk ik het vragenvuur. Het is heel leuk om meer te weten te komen hoe de kandidaten dingen ervaren hebben en de kandidaten zijn ook vaak grappige mensen en een hecht clubje dus dat is heel ontspannen. Het is een kant van bekende Nederlanders die ik niet gewend ben en mede daarom heel fijn is om te zien.
De veiling heb ik zelf niet zo heel veel mee omdat ik er geen geld voor over heb, maar het gezelligheidselement van het vragenvuur heb je daar ook.
Dan heb je de meet en greet. Ik vind het ontmoeten van bekende Nederlanders altijd toch heel bijzonder, het zijn toch mensen die je normaal alleen op tv hun werk ziet doen en meestal blijft het daar bij - je kent de gezichten maar je vergeet bijna dat het echte mensen zijn. Überhaupt die mensen in het echt zien, er mee kunnen interageren en dat zo iemand een minuut van zijn tijd aan jou besteedt vind ik een bijzondere ervaring als je bedenkt dat die mensen door 2.000.000+ mensen bekeken zijn op tv.
Het feit dat ze vaak niet opvallen tussen de mensenmassa vind ik ook altijd leuk
Zo had ik in 2011 dat er iemand vlak voor mij langs zich tussen de mensen door kriegelde en dat zag ik en pas daarna zag ik, oh dat is Horace
Het moment dat de kandidaten binnenkomen vind dan ook altijd een bijzonder moment.
De quiz is leuk, maar voor mij toch meer een opwarmertje dan een reden-om-te-komen zeg maar (en dat zeg ik als quizwinnaar). Hetzelfde geldt voor de "executie" voor de onlinequiz - dat zijn dingen die mij persoonlijk niet zo veel doen.
Dus ja, voor mij gaat het toch om de prominenten