Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 166063 keer)

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #420 Gepost op: 6-01-2013, 17:32:41 »
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen het verdacht vinden dat Daniel wilde ruilen van enveloppen. Het is toch juist slim dat als Ewout wel aankomt met veel dichte enveloppen dat er wel geld in de pot komt. Daniel zag misschien al dat hij het niet ging redden en wilde daarom ruilen want dat scheelde geld in de pot.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #421 Gepost op: 6-01-2013, 17:33:45 »
En als Zarayda dat mol kaartje voor haar hoofd houdt zegt ze dan niet: 'Chris' ipv 'dit is'. Want op die plattegrond (die Joep ook had) stond wel de Chris Hani Road. Ik heb het een aantal keer teruggeluisterd maar weet het niet zeker.

Klopt, ze zegt inderdaad 'Chris'. Zeer waarschijnlijk heeft ze de envelop met de plattegrond geopend.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #422 Gepost op: 6-01-2013, 17:34:17 »
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen het verdacht vinden dat Daniel wilde ruilen van enveloppen. Het is toch juist slim dat als Ewout wel aankomt met veel dichte enveloppen dat er wel geld in de pot komt. Daniel zag misschien al dat hij het niet ging redden en wilde daarom ruilen want dat scheelde geld in de pot.

Dan had Daniël toch met Ewout mee kunnen gaan?

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #423 Gepost op: 6-01-2013, 17:37:00 »
Als Art zegt: 'Je zou dus ook nu naast de mol kunnen staan'. Dan schudt Tania met haar hoofd. Wat wil ze daarmee zeggen, dat ze niet gelooft dat een van de mensen naast haar de mol zou zijn. Of dat het voor haar niet kan omdat ze het zelf is.

Offline Back it Up.

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #424 Gepost op: 6-01-2013, 17:37:29 »
Dan had Daniël toch met Ewout mee kunnen gaan?

Maar voor de pot was het slimmer als hij niet aankwam toch?

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #425 Gepost op: 6-01-2013, 17:41:03 »
Ik vind het vreemder dat Daniel niet aankomt terwijl hij de beschikking had over alle informatie, dan dat hij enveloppen ruilt met Ewout. Ik verdenk hem overigens niet.

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #426 Gepost op: 6-01-2013, 17:43:49 »
Maar voor de pot was het slimmer als hij niet aankwam toch?

Aangezien er voor elke geopende envelop €100,- uit de pot ging?

De opdracht was (letterlijk verteld door de kandidaten, terwijl ze de opdracht lazen): "Elke extra envelop die de kandidaat opent kost €100,- voor de pot. Als de kandidaat binnen 45 minuten de eindbestemming bereikt is er voor elke gesloten envelop €100,- verdiend voor de pot."

Uiteindelijk is er €800,- verdiend, omdat er acht gesloten enveloppen zijn ingeleverd. Er is geen geld afgetrokken voor de geopende enveloppen. Opdracht verkeerd geïnterpreteerd? Een geopende envelop kost dus €100,-, omdat er géén geld mee verdiend kan worden. Niet omdat er geld uit de pot gaat..

Offline MollootSjoerd

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #427 Gepost op: 6-01-2013, 18:09:53 »
maar als Daniel in dit geval dan even de mol zou zijn zou dit wel een zeer duidelijke handeling zijn, of zit ik nu helemaal verkeerd te reken dat kan ook.
Wie Is De Mol fan sinds 2011 // DJ

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: Aflevering 1
« Reactie #428 Gepost op: 6-01-2013, 18:15:57 »
We hebben het dus over de vraag wat gunstiger is...

Maar Carolien dan? Je hebt niks van de reis gezien, alleen het begin, waar ze haar 2e envelop al meteen opent.
Voor het zelfde geld rijdt ze mee in een auto van de crew, wordt ze afgezet bij de kerk, en gaat ze lekker op een bankje achter de kerk liggen, om dan als er nog genoeg tijd is, de kerk binnen te gaan. Levert enveloppen, en heeft een goede reden om een pact te sluiten, vanwege de informatie van de priester.

Wacht eens even.. in de tweet staat: ik sta oog in oog met de 9 kandidaten, herken jij me?
Misschien dat zij de hele tijd al tussen iedereen in zit en pas op het eind naar voren komt.
Hetzelfde als Patrick in seizoen 11 in de bus. Dan zullen we tijdens de ontknoping ook op die manier te weten dat zij de mol is denk ik.

Als het klopt natuurlijk :)
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #429 Gepost op: 6-01-2013, 18:37:37 »
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen het verdacht vinden dat Daniel wilde ruilen van enveloppen. Het is toch juist slim dat als Ewout wel aankomt met veel dichte enveloppen dat er wel geld in de pot komt. Daniel zag misschien al dat hij het niet ging redden en wilde daarom ruilen want dat scheelde geld in de pot.

Het zou een mooie mollenaktie zijn om de gesloten enveloppen mee te geven, wetende dat die niet mee zouden tellen als hij zelf niet op tijd was.

Wacht eens even.. in de tweet staat: ik sta oog in oog met de 9 kandidaten, herken jij me?
Misschien dat zij de hele tijd al tussen iedereen in zit en pas op het eind naar voren komt.
Hetzelfde als Patrick in seizoen 11 in de bus. Dan zullen we tijdens de ontknoping ook op die manier te weten dat zij de mol is denk ik.

Als het klopt natuurlijk :)

Dat gevoel heb ik ook nog steeds... dat de mol al in de kerk zit. In zo'n grote kerk (capaciteit voor meer dan 5000 mensen) zou dat echt niet opvallen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 1
« Reactie #430 Gepost op: 6-01-2013, 18:43:49 »
De Big 5 zijn wel degelijk de moeilijkste om op te jagen (te voet) mede omdat ze zo gevaarlijk zijn. Dus een combinatie van beide eerder genoemde zaken. Ben wel benieuwd wat voor opdracht/vraag hier over komt..

Wat me ook op viel: een stoomlocomotief in de leader, rails waar Kees loopt en een trein op een van de twee torens. Moeten we iets met treinen in de gaten houden, of zou er nog een opdracht over komen? Of heb ik gewoon last van beroepsdeformatie..
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aflevering 1
« Reactie #431 Gepost op: 6-01-2013, 18:51:06 »
Wie heeft de andere 4 geopend?
Volgens mij is de ene dichte envelop die Ewout heeft ingeleverd niet meegeteld bij die 800 euro. Als Janine er 3 inlevert moeten de 3 anderen (Joep, Kees en Carolien) er samen 5 ingeleverd hebben.

Toch? ???
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #432 Gepost op: 6-01-2013, 18:52:05 »
Ewout leverde er één in, drie en één gratis geopend.
Ewout heeft er zes geopend, één gratis, drie van zichzelf en twee van Daniël. En dan had hij er één over.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #433 Gepost op: 6-01-2013, 19:01:10 »
Wie heeft de andere 4 geopend?

Dit is op de pagina's hier voor uitgebreid besproken.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #434 Gepost op: 6-01-2013, 19:40:05 »
Dat gevoel heb ik ook nog steeds... dat de mol al in de kerk zit. In zo'n grote kerk (capaciteit voor meer dan 5000 mensen) zou dat echt niet opvallen.

Dat zou best kunnen, dat betekent wel dat de mol zeker één van de niet aangekomen kandidaten moet zijn, wat ook logischer is. Ben benieuwd of het zo was, maar ja dat zullen we pas aan het einde van het seizoen weten zeker :(

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #435 Gepost op: 6-01-2013, 20:21:29 »
Krijgen we natuurlijk in afl 10 te zien, de dominee die een heel praatje houdt over één van de kandidaten en er dan nog aan toevoegt: "And... You are the Mole!" Eindelijk, de verlossende woorden :P
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #436 Gepost op: 6-01-2013, 20:23:20 »
Krijgen we natuurlijk in afl 10 te zien, de dominee die een heel praatje houdt over één van de kandidaten en er dan nog aan toevoegt: "And... You are the Mole!" Eindelijk, de verlossende woorden :P
Waar iedereen bij zat? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #437 Gepost op: 6-01-2013, 20:24:10 »
Krijgen we natuurlijk in afl 10 te zien, de dominee die een heel praatje houdt over één van de kandidaten en er dan nog aan toevoegt: "And... You are the Mole!" Eindelijk, de verlossende woorden :P
Had alleen bij Janine gekund, anders had een andere kandidaat het gehoord. En om de een of andere reden, denk ik niet dat Janine de mol is...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #438 Gepost op: 6-01-2013, 20:27:46 »
Nee, voordat de anderen aankwamen natuurlijk. En daarna de mol zelf zogenaamd ook op speurtocht.
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 1
« Reactie #439 Gepost op: 6-01-2013, 20:31:10 »
Hmm. Op die manier zou best zomaar eens kunnen inderdaad. Ik zou het wel stoer vinden, maar ik denk het niet, omdat dan duizend mensen waaronder veel kinderen weten wie de mol is. En als je het doet voor de dienst begint levert het niet erg interessante tv op.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas