Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346964 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #240 Gepost op: 17-01-2013, 23:57:55 »
Ik weet niet of ik zomaar die kandidaat foto van de WIDM pagina op facebook mag gebruiken, dus hier wederom een link naar een foto van Paulien.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=456195391090572&set=a.456069724436472.105735.168734389836675&type=3&theater

Iemand die olifant al opgemerkt op haar broek?
Bij geen van de andere kandidaten kon ik iets zien.
Waarschijnlijk hoort het gewoon op die broek, maar ja.

Ik ga nú die aflevering terug kijken. Zit duidelijk in een tunnelvisie en ik moet wel open minded blijven voor de overige kandidaten  ::tandpastasmiley::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #241 Gepost op: 18-01-2013, 00:04:37 »
Ik vond het trouwens best raar dat ze er niet meer aandacht aan besteden, want toen Daniël voor de pot sprong was iedereen toch best verrast en toen Paulien het deed helemaal niemand of het werd er gewoon niet in gemonteerd.
Dat zou er dan m.i. meer op duiden dat Daniël de Mol is, als hij vol in de schijnwerpers wordt gezet als hij 'maar liefst' 500 euro verdient. Dan denkt iedereen meteen, 'oh, hij gaat voor het geld, hij is de Mol alvast niet.' Maar ondertussen!
The British are not impressed.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #242 Gepost op: 18-01-2013, 11:21:32 »
Ik denk niet dat we Paulien al moeten afschrijven als mol.

Ze sprong in de 500, maar de jokers zaten in het moeilijkste vak om te bereiken.
Als je al hoogtevrees, wil je gewoon springen en niet al te moeilijk doen. (Een mol is ook maar een mens)

Tim en Daniël sprongen in de 500 terwijl de jokers daar gemakkelijker te bereiken waren. (dat is pas onmols)

Daarbij, 500 euro is peanuts. Er zijn mollen die meer geld binnengehaald hebben.

klaar voor de strijd

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #243 Gepost op: 18-01-2013, 11:28:37 »
Ik denk niet dat we Paulien al moeten afschrijven als mol.

Ze sprong in de 500, maar de jokers zaten in het moeilijkste vak om te bereiken.
Als je al hoogtevrees, wil je gewoon springen en niet al te moeilijk doen. (Een mol is ook maar een mens)
De €250 en twee jokers voor Tim zaten in het middenste, makkelijkste vlak.
Volgens mij waren de andere twee vlakken even moeilijk om te bereiken (links danwel rechts).
Het is haar iig gezien haar voice-over en de manier waarop het eruit zag zeker niet in de koude kleren gaan zitten. Dus dat het een 'makkelijker' overweging was voor haar als Mol lijkt me in dit geval erg onwaarschijnlijk - als zogenaamd kandidaat had ze dan wel haar medekandidaat twee jokers gegund maar dan was de schade voor de pot tot €250 beperkt gebleven, en als mol lijkt me dat je keuze dan niet zo moeilijk is.. Dan maar 2 jokers voor een mede kandidaat, en de helft van het geld - of geheel als kandidaat over willen komen door voor de andere hoek te gaan, die voor zover we kunnen zien, even lastig te bereiken was als waar Paulien voor ging.

Ik vind het in elk geval voor de mol geen voordehandliggende keuze, maar wie weet is er een verklaring voor. Onmogelijk is het niet, onwaarschijnlijk wel mijns inziens.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2013, 11:30:12 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #244 Gepost op: 18-01-2013, 11:55:13 »
Ik denk niet dat we Paulien al moeten afschrijven als mol.

Ze sprong in de 500, maar de jokers zaten in het moeilijkste vak om te bereiken.
Als je al hoogtevrees, wil je gewoon springen en niet al te moeilijk doen. (Een mol is ook maar een mens)

Tim en Daniël sprongen in de 500 terwijl de jokers daar gemakkelijker te bereiken waren. (dat is pas onmols)

Daarbij, 500 euro is peanuts. Er zijn mollen die meer geld binnengehaald hebben.



Ze had toch gewoon niet kunnen springen? Dat had niemand vreemd gevonden want bij de bungee jump ging ze ook niet. Geen geld en jokers voor voor de ander. Maar als je de mol bent maakt dat natuurlijk niet uit.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #245 Gepost op: 18-01-2013, 12:09:12 »
Ze heeft de jokers van Tim hiermee weg kunnen spelen, dus wellicht toch strategisch?
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk waarom Paulien de jokers van Janine kreeg en waarom deze niet naar Kees zijn gegaan. Wellicht heb ik dat stukje gemist??

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #246 Gepost op: 18-01-2013, 12:15:20 »
Ze heeft de jokers van Tim hiermee weg kunnen spelen, dus wellicht toch strategisch?
Het is mij alleen niet helemaal duidelijk waarom Paulien de jokers van Janine kreeg en waarom deze niet naar Kees zijn gegaan. Wellicht heb ik dat stukje gemist??
Ja dus als kandidaat goed te begrijpen, als mol niet.  ;)
Wat kan het de mol schelen wie die jokers krijgt - het enige dat belangrijk is is dat het de andere kandidaten niet opvalt wat de mol met die jokers doet. (In dat opzicht ook zeker weer een interessante uitspraak van Kees die telkens meegaat in mogelijk verdacht gedrag van anderen en door in te springen op wat anderen zegt met een beschuldigende vinger wijst..  ::))

Maar goed dit gaat over Paulien.  ::tandpastasmiley::

Ik vind het niet zo raar dat Paulien de jokers kreeg van Janine.
Ik denk dat Janine zelf mocht beslissen aan wie ze ze wou geven. Het was tenslotte nogal wat, wat haar gebeurde. Een beetje zoals voorheen geëxecuteerde kandidaten in sommige gevallen mochten beslissen aan wie ze hun jokers gaven. Ze had een verbondje met Paulien sws en Carolien zat al op rozen, qua jokers. Bovendien heb ik niet het idee dat Janine Paulien verdacht dus ze wilde haar waarschijnlijk gewoon alleen helpen op deze manier.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #247 Gepost op: 18-01-2013, 13:00:31 »
Lastig, lastig..... Ik wil graag in de Paulien tunnel blijven, maar sta met 1 been in deze tunnel en met mijn andere voet in de tunnel van Kees. Mijn hoofd zwabbert voor die van Tania heen en weer.

Wie zet de lekkerste koffie? Dan ga ik ondertussen nog eens bij Zarayda en Carolien op visite.

Ze hebben allemaal kandidaten streken, mol streken en 1 heeft een combinatie daarvan + apenstreken. Aflevering vier zal denk ik (hóóp) een heleboel gaan onthullen.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #248 Gepost op: 19-01-2013, 11:46:41 »
Hallo allemaal ik ben fan van WIDM vanaf het eerste uur, maar dit is mn eerste bericht op dit forum ;)

Paulien droeg eerder een shirt van The Moth.
In afl. 3 (bootopdracht) draagt ze een shirt met allemaal kiwi's
Een kiwi is een vogel dit 's nacht zn ding doet.
Ze zijn zo goed als blind en volgens wikipedia zijn ze sterk aangepast aan het leven op en in de grond.
Kunnen we hier iets mee?

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #249 Gepost op: 19-01-2013, 12:01:20 »
This wikipedia heh   ::ohno::

Ik zit momenteel in de Taniatunnel, maar ik houdt Paulien toch in de gaten hoor.
Ze sprong in de 500 (wat niet zo veel is), maar op die 500 na heeft ze nog géén geld in de pot gebracht.
Die sprong in de 500 kan gewoon een afleidingsmanouvre zijn geweest, want ze was in de eerste 2 afleveringen erg verdacht.
Ze kan best de mol zijn, maar ik blijf nog eventjes bij tania.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #250 Gepost op: 19-01-2013, 14:11:22 »
Is er een reden dat enkel Paulien iets zei over het ongeval van Janine in de aflevering?
Ok, dat kan verschillende redenen hebben:

- Paulien en Janine waren zeer goed bevriend tijdens de opnames
- Paulien kan het het beste zeggen
- De mol neemt afscheid

of wat denken jullie?
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #251 Gepost op: 19-01-2013, 14:13:46 »
Is er een reden dat enkel Paulien iets zei over het ongeval van Janine in de aflevering?
Ok, dat kan verschillende redenen hebben:

- Paulien en Janine waren zeer goed bevriend tijdens de opnames
- Paulien kan het het beste zeggen
- De mol neemt afscheid

of wat denken jullie?

Gezien Janine mee heeft geholpen aan de montage, denk ik dat zij gewoon de biecht heeft gekozen die zij het mooist / meest passend vond.

Offline dray

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ART-EM-IS de presentator!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #252 Gepost op: 19-01-2013, 14:29:57 »
Is er een reden dat enkel Paulien iets zei over het ongeval van Janine in de aflevering?
Ok, dat kan verschillende redenen hebben:

- Paulien en Janine waren zeer goed bevriend tijdens de opnames
- Paulien kan het het beste zeggen
- De mol neemt afscheid

of wat denken jullie?

Wellicht waren de Presentator, de Kandidaat en de Mol aan het woord.
zoveel tunnels om uit te kiezen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #253 Gepost op: 19-01-2013, 14:48:54 »
Is er een reden dat enkel Paulien iets zei over het ongeval van Janine in de aflevering?
Ok, dat kan verschillende redenen hebben:

- Paulien en Janine waren zeer goed bevriend tijdens de opnames
- Paulien kan het het beste zeggen
- De mol neemt afscheid

of wat denken jullie?

Je moet keuzes maken wat wel en niet de aflevering haalt. Gewoon een kwestie van de beschikbare tijd. Hadden we iedereen aan het woord gezien over Janine dan had bijvoorbeeld het jokergekonkel er uit gemoeten. (Maar om je vraag te beantwoorden: 1 en 2 denk ik.)
« Laatst bewerkt op: 19-01-2013, 14:55:29 door Heinz »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #254 Gepost op: 19-01-2013, 16:17:44 »
Is er een reden dat enkel Paulien iets zei over het ongeval van Janine in de aflevering?
Ok, dat kan verschillende redenen hebben:

- Paulien en Janine waren zeer goed bevriend tijdens de opnames
- Paulien kan het het beste zeggen
- De mol neemt afscheid

of wat denken jullie?
Janine geeft tijdens de voor- of nabeschouwing vd Avro, http://avro.nl/wieisdemol/overview/video aan dat ze goed overweg kon met Paulien en volgens mij zij ze dat ze nog steeds contact hebben.
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #255 Gepost op: 19-01-2013, 16:19:32 »
Wellicht waren de Presentator, de Kandidaat en de Mol aan het woord.
Lijkt me goed mogelijk!
Dat dan weer wel

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #256 Gepost op: 19-01-2013, 16:23:15 »

En?
Ik vind het sowieso opvallend (zelfs haar wetsuit had iets rood en bij de anderen niet, las ik ergens)
Bovendien heeft een mol ook altijd iets roods nl zijn neus
Dat dan weer wel

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #257 Gepost op: 19-01-2013, 16:40:17 »
Paulien komt niet opvallend veel in beeld als mol, dus wat dat betreft zou ze heel goed de mol kunnen zijn. Ze verdient ook bijna geen geld.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #258 Gepost op: 19-01-2013, 17:51:13 »
Er zat ook emotie in Pauliens verhaal, ongetwijfeld een reden om juist die biecht uit te zenden. Ze wilden duidelijk geen halve aflevering besteden aan de nasleep van de sprong en lieten daarom één kandidaat aan het woord.

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #259 Gepost op: 19-01-2013, 21:55:32 »
Dit heb ik al bij afl 3 topic geschreven, maar aangevuld met wat jullie opmerken en de andere letters waar iets mee is en de ook n de naam van Paulien zitten, lijkt t e toch wel erg op dat ze de mol is.....

Mij zijn een aantal dingen opgevallen. Hieronder wat mogelijke theorieën naar aanleiding van die opvallendheden
- de N ontbreekt bij het woord kandidaat in het water.
Dit combineer ik met twee keer de i die verkeerd stond in Daniels naam bij de vorige aflevering.
Voor mij blijven dan over:Paulien, Carolien, Daniel en Tania. Als je 2 keer de i neemt dan blijven over Daniel en Paulien
- een vraag in de test is, zat de mol met 3 of met 4 kandidaten in de jeep. Met 4 kandidaten kan niet, want dan zouden ze met zijn vijven in de jeep hebben gezeten, exclusief de gidsen.
De mol zou dus iemand moeten zijn uit de jeep waarin met zijn 4en zat: blijven over gecombineerd met bovenstaande: paulien of carolien, of paulien alleen. Dat zou weer kloppen met de priesterhint: PC.
Uw betrouwbare tipgever!