Auteur Topic: [Winnaar] Paulien Cornelisse  (gelezen 346824 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #920 Gepost op: 1-03-2013, 15:44:10 »
Niet om het één of ander maar hier wordt wel erg selectief omgegaan met 'trust nobody' als het om argumenten vóór Paulien of tegen Kees gaat.

Just sayin'  :-X
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #921 Gepost op: 1-03-2013, 15:47:42 »
Mja, je moet nou eenmaal altijd selectief omgaan met die uitspraken. Trust nobody wil niet zeggen dat je ècht niemand moet vertrouwen en niets is wat het lijkt is ook niet altijd waar, soms zijn dingen precies wat ze lijken.
The British are not impressed.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #922 Gepost op: 1-03-2013, 15:49:29 »
Mja, je moet nou eenmaal altijd selectief omgaan met die uitspraken. Trust nobody wil niet zeggen dat je ècht niemand moet vertrouwen en niets is wat het lijkt is ook niet altijd waar, soms zijn dingen precies wat ze lijken.

Zijn we het toch nog eens.  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #923 Gepost op: 1-03-2013, 15:52:41 »
Alleen soms dus. Deze aflevering lijkt zo klaar als een klontje, hoeft niet per se waar te zijn :P
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #924 Gepost op: 1-03-2013, 16:14:48 »
Daarnaast; wat ik in het topic van aflevering 9 ook al schreef. Toen Kees bij die enveloppen stond en als antwoord kreeg "1500 euro, de helft is waar", antwoordde hij iets als "op de berg", omdat de pijl die richting op wees en hij dacht dat ze de vliegrichting wilde weten. Zoiets. Op de berg was toen echter al de envelop van Paulien in beeld te zien.

Het gaat niet om die euro's. Het gaat om de naam! Hij koos de verkeerde envelop, namelijk die van Carolien.....

Lien is waar, Caro is fout.

Nou Loebas, het offensief naar de Kees tunnel is van start  ::rofl::
'k Vind deze zo geweldig gevonden!
De helft is waar.
schitterend!  ::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #925 Gepost op: 1-03-2013, 16:16:41 »
'k Vind deze zo geweldig gevonden!
De helft is waar.
schitterend!  ::bravo::


 ::jaja::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #926 Gepost op: 1-03-2013, 16:20:41 »
De helft is waar! Ja die is sterk  ::bravo::

We krijgen ook hier gewoon het antwoord in de schoot geworpen, er waren 10 puzzelstukken, slechts 6 waren er nodig om de puzzel te maken. 10 kandidaten, 6 nog over. 1 pijl die maar op een plek past, daar waar in het rijtje enveloppen de envelop van de mol ligt. Simpel toch  ;D
Vraag aan Kees, waar wees de pijl naar? (Antwoord :naar de mol).

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #927 Gepost op: 1-03-2013, 16:26:26 »
Volgende week zegt Art tegen Carolien en Kees dat ze het antwoord op vraag 20
gewoon hadden kunnen lezen in de trein  ::rofl::

*Kan maar zo door iemand van de productie zijn geschreven*

Ware het niet dat die bewuste vraag in deze laatste test vraag 40 was en niet vraag 20...

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #928 Gepost op: 1-03-2013, 16:28:08 »
Ware het niet dat die bewuste vraag in deze laatste test vraag 40 was en niet vraag 20...
Ja dat is zóóóó jammer :)
Omnia vincit amor

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #929 Gepost op: 1-03-2013, 16:40:37 »
De helft is waar! Ja die is sterk  ::bravo::

We krijgen ook hier gewoon het antwoord in de schoot geworpen, er waren 10 puzzelstukken, slechts 6 waren er nodig om de puzzel te maken. 10 kandidaten, 6 nog over. 1 pijl die maar op een plek past, daar waar in het rijtje enveloppen de envelop van de mol ligt. Simpel toch  ;D
Vraag aan Kees, waar wees de pijl naar? (Antwoord :naar de mol).

Simpel.. maar het meerendeel van de forumgasten verklaart ons wanhopig en zit op Kees.. De vraag is; welke hints zijn sterker en geloofwaardiger als je ze tegenover elkaar zet: die richting Kees of die richting Paulien..

Iemand schreef teleurgesteld te zijn als Paulien de mol blijkt te zijn. Ik zie het precies andersom; Kees heeft zich in mijn ogen als de meest voor de hand liggende mol gedragen. Geen grote verrassingen als hij het is. Als Paulien de mol blijkt te zijn, staat ze voor mij gelijk in de top 5 van beste mollen ooit. Serieus. Geen wonder dat de aanwijzingen naar haar dan ook wat complexer en minder in het zicht liggen dan die naar Kees ;)
One can only hope...

 :-*

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #930 Gepost op: 1-03-2013, 16:48:01 »
Ik moet even iets kwijt; het valt mij op dat er hier sinds gisteren soms heel laatdunkend, zelfs met een zekere minachting wordt gereageerd op postings van mensen die er nog niet voor 200 % van zijn overtuigd dat Kees de Mol is, ik vind dat jammer.

Een enkeling hier vind het nl. gewoon leuk om nog een week door te puzzelen, als jullie volgende week gelijk krijgen mogen jullie mij (virtueel, ;) duh! ) met pek en veren overgieten en met z'n allen keihard nananana roepen maar laat iedereen nou gewoon in z'n waarde, dan blijft het voor ons ook leuk.  :P

Toch nog maar even ter verduidelijking, ik vind uiteraard dat iedereen een gevonden aanwijzing moet kunnen weerleggen, het gaat mij puur om de toonzetting.  :(
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 16:55:33 door Miek37 »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #931 Gepost op: 1-03-2013, 16:48:42 »
Simpel.. maar het meerendeel van de forumgasten verklaart ons wanhopig en zit op Kees.. De vraag is; welke hints zijn sterker en geloofwaardiger als je ze tegenover elkaar zet: die richting Kees of die richting Paulien..

Bij Kees praat je over hints, aanwijzingen die zijn richting op wijzen. De minedump dat hij enveloppen zou weggegooid hebben is suggestie. Ik ben nog steeds overtuigd dat Paulien toen zelf met haar zender heeft lopen mollen, waardoor zij niet zichtbaar was voor een tijdje. Dat is geen hint.

Citaat
Iemand schreef teleurgesteld te zijn als Paulien de mol blijkt te zijn. Ik zie het precies andersom; Kees heeft zich in mijn ogen als de meest voor de hand liggende mol gedragen. Geen grote verrassingen als hij het is. Als Paulien de mol blijkt te zijn, staat ze voor mij gelijk in de top 5 van beste mollen ooit. Serieus. Geen wonder dat de aanwijzingen naar haar dan ook wat complexer en minder in het zicht liggen dan die naar Kees ;)

Helemaal mee eens.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #932 Gepost op: 1-03-2013, 16:52:01 »
Ik moet even iets kwijt; het valt mij op dat er hier sinds gisteren soms heel laatdunkend, zelfs met een zekere minachting wordt gereageerd op postings van mensen die er nog niet voor 200 % van zijn overtuigd dat Kees de Mol is, ik vind dat jammer.

Een enkeling hier vind het nl. gewoon leuk om nog een week door te puzzelen, als jullie volgende week gelijk krijgen mogen jullie mij (virtueel, ;) fuh! ) met pek en veren overgieten en met z'n allen keihard nananana roepen maar laat iedereen nou gewoon in z'n waarde, dan blijft het voor ons ook leuk.  :P

Toch nog maar even ter verduidelijking, ik vind uiteraard dat iedereen een gevonden aanwijzing moet kunnen weerleggen, het gaat mij puur om de toonzetting.  :(

Sluit ik me helemaal bij aan. Sommige postings ben ik ook een beetje in teleurgesteld. Iedereen in zijn waarde. Zelf kraak ik de Kees-mollen ook niet af en vind ik het voor hun geweldig als zij volgende week gelijk blijken te hebben. En ik zal ze dan ook oprecht feliciteren.

Maar omdat een klein groepje mensen toch nog overtuigd is van Paulien... Nou ja, je hebt het hierboven al heel mooi omschreven. Ik puzzel gewoon lekker verder. En volgende week een feestje, wie de mol ook is  ;)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #933 Gepost op: 1-03-2013, 17:00:51 »
Dat mollenboekje dat we te zien kregen in de trein, had een bericht voor Joep. Het kan zijn dat de mol dit er na Joeps vertrek in heeft geschreven. In het volgende shot, met een andere bladzijde van dit boekje te zien(was het die van Joep of van Ewout? Ik vermoed Ewout), dat hetzelfde handschrift heeft als de pagina met het bericht aan Joep en dus hetzelfde boekje lijkt te zijn, staat: Vraag 20: PAULIEN. Eerder, rechtsboven, schreef hij het overigens als Pauline.  >:(
Ik sluit niet uit dat die laatste zin er later bij is geschreven; de schrijfstijl is anders en Paulien wordt anders geschreven ineens.

Dit kan betekenen dat de kandidaat van het boekje, Ewout of Joep, verkeerd zat en Paulien dus niet de mol was. Maar waarom zou je zo vroeg in de competitie al je verdachte uitschrijven? Dat is link.
Ook mogelijk is dat de mol dit erin heeft geschreven, en dat het helemaal geen aanwijzing is naar wie Ewout/Joep heeft verdacht of ingevuld toen, maar naar wat hij had MOETEN invullen  ;)
Zie het uitroepteken..  ::vergroot::

Mocht dat het geval zijn, wie ging er dan als een bezetene op zoek naar Ewouts en Joeps boekjes? Voor het minste geld? Paulien. Ze zegt zelfs dat ze Ewouts boekje maar niet kan vinden. Logisch, want als een andere kandidaat dit zag, konden ze er mogelijk iets uit opmaken. Hoewel het een erg verdekte hint zou zijn dan en wij er alleen maar op zitten vanwege dat treinpersonages die deze pagina had opengeslagen. maar als het geen enkele betekenis heeft, waarom kregen we dit dan zo in beeld?


Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #934 Gepost op: 1-03-2013, 17:04:31 »
Dat mollenboekje dat we te zien kregen in de trein, had een bericht voor Joep. Het kan zijn dat de mol dit er na Joeps vertrek in heeft geschreven. In het volgende shot, met een andere bladzijde van dit boekje te zien(was het die van Joep of van Ewout? Ik vermoed Ewout), dat hetzelfde handschrift heeft als de pagina met het bericht aan Joep en dus hetzelfde boekje lijkt te zijn, staat: Vraag 20: PAULIEN. Eerder, rechtsboven, schreef hij het overigens als Pauline.  >:(
Ik sluit niet uit dat die laatste zin er later bij is geschreven; de schrijfstijl is anders en Paulien wordt anders geschreven ineens.

Dit kan betekenen dat de kandidaat van het boekje, Ewout of Joep, verkeerd zat en Paulien dus niet de mol was. Maar waarom zou je zo vroeg in de competitie al je verdachte uitschrijven? Dat is link.
Ook mogelijk is dat de mol dit erin heeft geschreven, en dat het helemaal geen aanwijzing is naar wie Ewout/Joep heeft verdacht of ingevuld toen, maar naar wat hij had MOETEN invullen  ;)
Zie het uitroepteken..  ::vergroot::

Mocht dat het geval zijn, wie ging er dan als een bezetene op zoek naar Ewouts en Joeps boekjes? Voor het minste geld? Paulien. Ze zegt zelfs dat ze Ewouts boekje maar niet kan vinden. Logisch, want als een andere kandidaat dit zag, konden ze er mogelijk iets uit opmaken. Hoewel het een erg verdekte hint zou zijn dan en wij er alleen maar op zitten vanwege dat treinpersonages die deze pagina had opengeslagen. maar als het geen enkele betekenis heeft, waarom kregen we dit dan zo in beeld?



Ja, frappant dat er enerzijds Pauline staat geschreven en anderzijds Paulien, dat is idd. niet door dezelfde persoon geschreven lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 17:06:17 door Miek37 »

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #935 Gepost op: 1-03-2013, 17:04:58 »
Dat er 10 namen stonden in het molboekje betekent nog niet dat het van Ewout is. Het kan net zo goed die van Zarayda oid zijn, met een overzichtje uit aflevering 1.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #936 Gepost op: 1-03-2013, 17:08:47 »
kees heeft in mijn ogen mooie mol actie gedaan. penningmeester worden was een mooie truc om te mollen. bij lees/schrijfopdracht snel tim roepen om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. kokers vinden in de winkel terwijl de mol weet dat de andere kokers mislukt zijn. bij de waterval zitten zodat je bijna niets horen wat hij zegt. weerwolf spel zorgen dat zarayda op hem stemt en niet op paulien

maar stel dat paulien de mol is waarom springt ze voor de pot. waarom een grote ladder vinden. waarom een walkie talkie vinden. samenwerken met paulien bij bibliotheek om boeken te vinden (2 weten meer dan 1) en wat ik ook jammer vindt als paulien de mol blijkt te zijn dat ze weinig de heft in handen genomen heeft om de groep te leiden/misleiden

natuurlijk heeft kees ook kandidatenacties gedaan alleen in mijn ogen heeft paulien veel minder gemold dan kees.












Simpel.. maar het meerendeel van de forumgasten verklaart ons wanhopig en zit op Kees.. De vraag is; welke hints zijn sterker en geloofwaardiger als je ze tegenover elkaar zet: die richting Kees of die richting Paulien..

Iemand schreef teleurgesteld te zijn als Paulien de mol blijkt te zijn. Ik zie het precies andersom; Kees heeft zich in mijn ogen als de meest voor de hand liggende mol gedragen. Geen grote verrassingen als hij het is. Als Paulien de mol blijkt te zijn, staat ze voor mij gelijk in de top 5 van beste mollen ooit. Serieus. Geen wonder dat de aanwijzingen naar haar dan ook wat complexer en minder in het zicht liggen dan die naar Kees ;)
One can only hope...

 :-*

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #937 Gepost op: 1-03-2013, 17:09:01 »
Over de opmerking van Miek37 en de reactie van Zwanee daarop: ik heb mijn eigen reacties vanaf gisteren voor alle zekerheid eens nagekeken, en ik ben nu dan wel overtuigd van het feit dat Kees de Mol is, gelukkig heb ik me in dit forum dan niet negatief naar of over andere forummers uitgelaten, in dit verband.

Eerlijkheidshalve vermeld ik er dan bij dat mijn mol steeds OF Paulien OF Kees is geweest, en met dat gevoel heb ik vanaf 3 januari zitten kijken. De laatste keer dat de vraag in de pool werd gesteld, had ik het mis.

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #938 Gepost op: 1-03-2013, 17:16:56 »
Als Paulien wint, Dan is ze volgens mij de schrijfster die de schrijf(st)er vloek (schrijvers vallen eerste aflevering altijd af) heeft opgeheven en ook nog wint! Als de hints naar Kees mij niet hadden overtuigd dan was het Paulien geweest.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [KANDIDAAT] Paulien Cornelisse
« Reactie #939 Gepost op: 1-03-2013, 17:32:38 »
kees heeft in mijn ogen mooie mol actie gedaan. penningmeester worden was een mooie truc om te mollen. bij lees/schrijfopdracht snel tim roepen om zo min mogelijk geld in de pot te krijgen. kokers vinden in de winkel terwijl de mol weet dat de andere kokers mislukt zijn. bij de waterval zitten zodat je bijna niets horen wat hij zegt. weerwolf spel zorgen dat zarayda op hem stemt en niet op paulien

maar stel dat paulien de mol is waarom springt ze voor de pot. waarom een grote ladder vinden. waarom een walkie talkie vinden. samenwerken met paulien bij bibliotheek om boeken te vinden (2 weten meer dan 1) en wat ik ook jammer vindt als paulien de mol blijkt te zijn dat ze weinig de heft in handen genomen heeft om de groep te leiden/misleiden

natuurlijk heeft kees ook kandidatenacties gedaan alleen in mijn ogen heeft paulien veel minder gemold dan kees.



Tsja, je hebt verschillende types mollen en dat is ook een beetje een kwestie van voorkeur. Ik heb de onopvallende, naïeve maar doortrapte mollen het hoogst zitten; Dennis, Milouska, hopelijk Paulien  ;)
Dat je inderdaad denkt; wat hebben die nou gedaan? Totdat je de ontknoping ziet. Er valt veel voor Kees te zeggen en ook voor Paulien, als de makers dit allemaal zo geregisseerd hebben, en hopelijk de forums ook in de gaten houden om het in volgende series ook voor die groep superspeurders (hehe) extra moeilijk te maken, dan krijg je de mooiste series.
Die ladder kan goed verklaard worden; die opdracht was een aanfluiting geworden als er niet in ieder geval briefjes ontwikkeld werden. Dan zakt zo'n hele aflevering voor zeker een derde deel in elkaar. Vond het juist erg verdacht dát Paulien die ladder halverwege vond. Voorkennis mijns inziens.
Er zijn hints waaruit blijkt dat Paulien wel degelijk een spel binnen een spel speelde bij het kampvuur, je kunt zowel haar als Kees' gedrag 'des Mols' uitleggen. Er is een koker gevonden in de winkel maar er zijn er ook weer wat verspeeld, minstens een is er kwijtgemaakt en waarschijnlijk 2. Dat kan Kees tijdens zijn graafwerk gedaan hebben (tasrits schijnt open te zijn geweest) maar Paulien stond ook verdacht opgesteld voor de brood afdeling waar een holle staaf was waar precies een koker in paste.... Zowel Kees als Paulien hadden de walkie talkies moeten zien, beiden hebben daar gemold.
Zal eens een lang overzicht proberen te maken van de meest in het oog springende acties en hints van zowel Paulien als Kees van de afgelopen serie, misschien dat het dan helder wordt (maar denk het niet).








« Laatst bewerkt op: 1-03-2013, 17:34:10 door Nat79 »