Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 190103 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2013, 23:06:35 »
Ik heb nog eens gekeken naar mijn aantekeningen en er zijn 9 letters die inderdaad IS THE MOLE vormen. Die ene letter waarvan jullie zeggen dat het een C is heb ik nergens opgeschreven omdat de priester midden in een zin begon. Misschien zien we aan het eind de priester weer, maar nu begint hij aan het begin van de zin en die letter is dan de eerste letter van de naam van de Mol...
Wat zou de vertaling kunnen zijn? Of nee, zoek dat maar niet uit :-X
...óf niet!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2013, 23:08:10 »
De priester zegt het wel, bij Kees ook nog eens. ;) Hij zegt in elk geval het woord "Case" aan het begin, hoewel ik "of" niet hoor. Het wordt ook vertaald als losse zin met "voorbeeld". O ja, Kees' stukje gaat over de Afrikaanse naam van Nelson Mandela, troublemaker....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2013, 23:11:17 »
Ja, echt case. Potverdorie, dit moet 'm wel zijn.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2013, 23:12:04 »
Ja, echt case. Potverdorie, dit moet 'm wel zijn.

Case... closed?  :-\\
No Milk today???

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2013, 23:12:50 »
Erg sterk idd, dat je er IS THE MOLE van kan maken is gewoon eng.
Maar wel erg jammer dat ie nu al is gevonden.

Grote kans op een hint van dit seizoen.
Zeg, is er hier een molloot die ergens een T van Tania vandaan kan toveren uit de uitzending?  ;D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2013, 23:13:31 »
Als deze klopt, en de afvaltheorie... Wel te makkelijk, wie gaat winnen Tania of zarsyda?

Offline Nickmol

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2013, 23:15:30 »
Tim wint, Zarayda verliest en Paulien is de mol :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2013, 23:19:30 »
Briljant gevonden als dit echt zo is, petje af! En nou allemaal niet gaan zeuren en miepen, had je maar niet in dit topic moeten kijken. ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2013, 23:32:11 »
Het rare/stomme/lastige hieraan vind ik dan ik het helemaal niet zo 'briljant gevonden' vind. Ik kwam deze week op dit zelfde idee (zie een soort van mijn mollenboekje), maar dacht 'zo makkelijk maken ze het echt niet'...

O JAWEL
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2013, 23:33:50 »
Voor de volledigheid: we horen de priester bij Kees over Zuid-Afrika rond 20:20 in de aflevering vanaf "case in point for the strength of the African people." Ondertiteling zegt: Een voorbeeld van de kracht van het Zuid-Afrikaanse volk.

Het rare/stomme/lastige hieraan vind ik dan ik het helemaal niet zo 'briljant gevonden' vind. Ik kwam deze week op dit zelfde idee (zie een soort van mijn mollenboekje), maar dacht 'zo makkelijk maken ze het echt niet'...

O JAWEL

Ik vraag me ook af: stel dat jij bijvoorbeeld dit direct na aflevering 1 had gevonden; hadden we dan niet met z'n allen gedacht "zo makkelijk kan het niet zijn"?
« Laatst bewerkt op: 10-01-2013, 23:35:30 door Heinz »

Offline EMIBH

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2013, 23:37:56 »
Voor de volledigheid: we horen de priester bij Kees over Zuid-Afrika rond 20:20 in de aflevering vanaf "case in point for the strength of the African people." Ondertiteling zegt: Een voorbeeld van de kracht van het Zuid-Afrikaanse volk.
Het lijkt me dat er nog iets voor komt, dit is namelijk geen zin: we horen geen werkwoord of onderwerp.
臥底 是 谁?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2013, 23:38:46 »
Hier de theorie samengevat:

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2013, 23:39:55 »
Ik had het beter gevonden als ieder stukje begint met het woord, en dat die dan met zijn allen de zin vormen.

Want nu neem je Case wel als geheel woord, maar de rest niet.

Hoewel als je de gehele woorden neemt het opeens een hele lange zin moet worden, en zou Mole natuurlijk enorm opvallen in zo'n verhaaltje!

Ik vind hem aan de ene kant redelijk sterk, maar aan de andere kant denk ik: nah, het lijkt op toeval. Ook omdat van die losse C of Case gewoon heel onduidelijk is. Je zou kunnen zeggen dat Case uitgesproken is als een verengelste Kees, maar daarna ga je opeens wel met letters spelen, terwijl je met case niet naar de letters maar naar fonetisch luistert.

Ik weet niet, ik ben niet overtuigd dat het een hint is, maar hoe dan ook wel mooi gevonden.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2013, 23:43:52 »
Ik kan me trouwens best voorstellen dat de productie de hint 'net niet kloppend' maakt. Zoals de testnummerhint en de geen haantje de vooooortee-hint en volgens mij nog andere hints, om gewoon twijfel te houden. Het zou best kunnen dat we in aflevering 10 de zin helemaal horen met een andere beginletter of zo (hoewel dit flauw zou zijn.)
...óf niet!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2013, 23:45:45 »
Oeioeioei, ik voel een goed jaar aankomen voor de taarten  :-\\ .

Maar zo'n grote hint in aflevering 1 ... zullen ze dat risico nemen ?

Ik kan het me ook bijna niet voorstellen en ben al andere scenario's aan het bedenken. Dat er straks een opdracht komt: volgens de informatie over Zuid-Afrika die de priester gaf, wie was volgens hem de Mol?

Laten we daar op hopen !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2013, 23:46:27 »
Het lijkt me dat er nog iets voor komt, dit is namelijk geen zin: we horen geen werkwoord of onderwerp.
Deze zin kan prima een openingszin zijn van een alinea, of het begin deel van een zin. Hoeft niet perse iets voor, mag er ook achter.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2013, 23:46:42 »
Ik kan me trouwens best voorstellen dat de productie de hint 'net niet kloppend' maakt. Zoals de testnummerhint en de geen haantje de vooooortee-hint en volgens mij nog andere hints, om gewoon twijfel te houden. Het zou best kunnen dat we in aflevering 10 de zin helemaal horen met een andere beginletter of zo (hoewel dit flauw zou zijn.)

Dat zou inderdaad flauw zijn.

Wel een mindfuck weer dit hoor. Ik kan namelijk niet geloven dat dit geen hint (naar Kees) is, maar ik kan eigenlijk ook niet geloven dat het wel een hint is.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2013, 23:47:00 »
Ik heb nog eens gekeken naar mijn aantekeningen en er zijn 9 letters die inderdaad IS THE MOLE vormen. Die ene letter waarvan jullie zeggen dat het een C is heb ik nergens opgeschreven omdat de priester midden in een zin begon. Misschien zien we aan het eind de priester weer, maar nu begint hij aan het begin van de zin en die letter is dan de eerste letter van de naam van de Mol...

Zou natuurlijk te grappig zijn als die zin gewoon begon met 'Who ....'  :-)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2013, 23:48:50 »
De letter C word uitgesproken als Sie, dan krijg je Sie is the mole. Zij is de mol. Ergo de mol is een vrouw  ::tandpastasmiley::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Eerste letter hint
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2013, 23:49:13 »
Oeioeioei, ik voel een goed jaar aankomen voor de taarten  :-\\ .

Maar zo'n grote hint in aflevering 1 ... zullen ze dat risico nemen ?

Laten we daar op hopen !

Nou:
-de lomed hint
- de graven hint van AM
- tintin het geitje
 
Volgens mij zijn er no wel een paar.