Poll

Naar wie wijst de priesterhint?

Kees
140 (46.1%)
Paulien
45 (14.8%)
Carolien
50 (16.4%)
Tania
13 (4.3%)
Zarayda
2 (0.7%)
Tim
4 (1.3%)
Daniël
3 (1%)
Janine
1 (0.3%)
Niemand/Het is geen hint
22 (7.2%)
Het is onderdeel van een grotere hint
24 (7.9%)

Totaal aantal stemmen: 223

Auteur Topic: [SPOILER ALERT] Priesterhint  (gelezen 189998 keer)

Offline Zoef

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #660 Gepost op: 16-02-2013, 18:16:09 »
DAT vind ik dan weer een beetje een rare manier om je theorie kloppend te maken: je laat dan ALLEEN die ene zin weg omdat die O niet past in je theorie ('laten we dan alleen de eerste zin nemen...'). Maar goed, we zullen het gauw genoeg weten.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #661 Gepost op: 16-02-2013, 19:10:58 »
DAT vind ik dan weer een beetje een rare manier om je theorie kloppend te maken: je laat dan ALLEEN die ene zin weg omdat die O niet past in je theorie ('laten we dan alleen de eerste zin nemen...'). Maar goed, we zullen het gauw genoeg weten.
Als je dat ziet als "zinnen weglaten" wordt er wel meer weggelaten dan die O. Het hele principe is dus dat het gaat om alle eerste zinnen die je in de montage hoort. Dat komt op mij heel logisch over :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #662 Gepost op: 16-02-2013, 19:14:13 »
Waarom is het eigenlijk niet gewoon C is NOT the Mole?
Nu je het zegt... als je wel de eerste letters van alle zinnen neemt komt dat er geloof ik uit.
Misschien is het dan toch Zarayda, de enige op wie de hint niet kan slaan? ::rofl::

Maar nee, het lijkt me niet dat ze er in een hint in gaan stoppen over wie NIET de mol is, in het begin sloeg het dan nog op 7 kandidaten.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #663 Gepost op: 16-02-2013, 19:27:27 »
Nogmaals, het gaat om de EERSTE zin die de priester zegt over Zuid-Afrika bij elke kandidaat, niet ELKE zin die hij zegt. Dan klopt het dus allemaal en hou je geen O over :)

Dat weten we helemaal niet zeker. Nergens is iets gezegd of staat iets geschreven over de priesterhint. Het kan gaan om elke zin, het kan ook gaan om elke eerste zin.
Daarnaast zijn sommige mensen overtuigd dat het betrekking heeft op Kees, Paulien of Carolien, maar zelfs dat is niet eens zeker. En misschien komt er wel te staan "C is NOT the mole"... :P

Zoals ik al veel eerder heb aangegeven; ik geloof op zich best in deze hint, maar niet in de zin op zich. De zin zal wel onderdeel van iets anders uitmaken.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #664 Gepost op: 16-02-2013, 19:32:09 »
Dat weten we helemaal niet zeker. Nergens is iets gezegd of staat iets geschreven over de priesterhint. Het kan gaan om elke zin, het kan ook gaan om elke eerste zin.
Daarnaast zijn sommige mensen overtuigd dat het betrekking heeft op Kees, Paulien of Carolien, maar zelfs dat is niet eens zeker. En misschien komt er wel te staan "C is NOT the mole"... :P

Zoals ik al veel eerder heb aangegeven; ik geloof op zich best in deze hint, maar niet in de zin op zich. De zin zal wel onderdeel van iets anders uitmaken.
Natuurlijk weten we niets zeker tot de hint terugkomt in de laatste uitzending, maar dit is hoe de theorie door de meeste mensen wordt uitgelegd en hoe we aan de zin "C is the mole" komen. Dat probeerde ik uit te leggen. Het zou natuurlijk altijd kunnen dat we nog iets over het hoofd zien ofzo :)
Ik geloof zelf wel dat hij op Kees slaat, maar dat komt omdat hij zonder deze hint ook mijn hoofdverdachte is.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #665 Gepost op: 16-02-2013, 19:50:07 »
Het lijkt me geen toeval dat het C-woord Case is.
Ik vraag me alleen af of dat wellicht niet gewoon is om de twijfel er in te houden...
Aan de andere kan: wel toevallig dat Kees het Case-praatje kreeg.
...óf niet!

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #666 Gepost op: 16-02-2013, 20:23:43 »
Nogmaals, het gaat om de EERSTE zin die de priester zegt over Zuid-Afrika bij elke kandidaat, niet ELKE zin die hij zegt. Dan klopt het dus allemaal en hou je geen O over :)

We weten natuurlijk niet zeker dat het alleen om de eerste zinnen over Zuid-Afrika gaat. Misschien is er bij iedereen wel een tweede zin uitgesproken, die wij niet hebben gehoord.

En als je wel de eerste letters van de eerste zinnen neemt, c is the mole, kan er ook nog staan: echte mol is. En dan ontbreekt alleen nog het verlossende woord...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #667 Gepost op: 16-02-2013, 20:58:52 »
We weten natuurlijk niet zeker dat het alleen om de eerste zinnen over Zuid-Afrika gaat. Misschien is er bij iedereen wel een tweede zin uitgesproken, die wij niet hebben gehoord.

En als je wel de eerste letters van de eerste zinnen neemt, c is the mole, kan er ook nog staan: echte mol is. En dan ontbreekt alleen nog het verlossende woord...
Maar als wij ze niet hebben gehoord, zou het ook nergens op slaan. De theorie gaat dus om de eerste zinnen die in de montage worden gezegd. En "echte mol is" klinkt ook niet logisch, is er dan ook een neppe mol? (Ja, okee, kandidaten die de mol uithangen om verdacht te worden :P Maar het lijkt me niet logisch als hint).

Maar ik leg ook alleen maar uit hoe de hint wordt gezien en hoe je dus aan de zin "C is the mole" komt naar aanleiding van de reactie van Zoef, niet dat het onomstotelijk is vastgesteld dat het klopt ::)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #668 Gepost op: 16-02-2013, 21:13:42 »
Starlight, ik weet niet of het dan nergens op zou slaan. Stel je voor dat het inderdaad 'C is the mole' is. Dat kan op 3 kandidaten slaan. De programmamakers konden natuurlijk nooit weten dat die 3 kandidaten bij de laatste 4 zouden komen. Twee ervan hadden wel in de eerste twee afleveringen af kunnen vallen. Als het dan de hele hint was, wist iedereen na de tweede aflevering al zeker wie de mol was.

Het zou maar zo een gedeelte van een hint kunnen zijn. Misschien met de tweede zinnen die de kandidaten in de kerk wel hebben gehoord, maar wij (nog) niet. De zin die wij bij Zarayda hoorden, was geen hele zin (even though they may have a very different background), volgens mij hoort daar iets voor.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #669 Gepost op: 16-02-2013, 21:17:31 »
Livin' On The Edge

Diesel Motor - C

D M C - De Mol Case (Kees)? (of Cornelis)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2013, 21:22:43 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #670 Gepost op: 16-02-2013, 21:18:26 »
Het lijkt me geen toeval dat het C-woord Case is.
Ik vraag me alleen af of dat wellicht niet gewoon is om de twijfel er in te houden...
Aan de andere kan: wel toevallig dat Kees het Case-praatje kreeg.

Grappig, zo wordt op pagina 35 van dit topic nog steeds hetzelfde gepost als op pagina 1.
 ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #671 Gepost op: 16-02-2013, 21:29:37 »
Starlight, ik weet niet of het dan nergens op zou slaan. Stel je voor dat het inderdaad 'C is the mole' is. Dat kan op 3 kandidaten slaan. De programmamakers konden natuurlijk nooit weten dat die 3 kandidaten bij de laatste 4 zouden komen. Twee ervan hadden wel in de eerste twee afleveringen af kunnen vallen. Als het dan de hele hint was, wist iedereen na de tweede aflevering al zeker wie de mol was.

Het zou maar zo een gedeelte van een hint kunnen zijn. Misschien met de tweede zinnen die de kandidaten in de kerk wel hebben gehoord, maar wij (nog) niet. De zin die wij bij Zarayda hoorden, was geen hele zin (even though they may have a very different background), volgens mij hoort daar iets voor.
Maar de kandidaten hebben sowieso niet allemaal alle zinnen gehoord, dus lijkt het me een hint voor de kijker die er speciaal zo in gemonteerd is. Daarom horen we soms niet de hele zinnen. Achteraf, toen ze het gingen monteren, wisten ze natuurlijk wel wie er als laatste overbleven.

Ik zit terwijl ik dit typ wel te bedenken dat de priester sowieso "case" moest zeggen om de hint op Kees te kunnen laten slaan. Dat moeten ze dus wel vooraf bedacht hebben, wat vreemd is als ze pas achteraf de zinnen zo hebben gemonteerd dat je "is the mole" van de eerste letters kan maken. Dat hebben ze uiteraard ook wel van te voren bedacht, maar toen wisten ze inderdaad nog niet wie er verder in zouden blijven. Hm. Toen ik dit topic las leek het allemaal heel logisch wat mensen schreven en nu ik er verder over na ga denken raak ik ineens de draad kwijt :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #672 Gepost op: 16-02-2013, 21:39:50 »
Het lijkt inderdaad geen toeval dat Kees het woord case kreeg. Maar zouden ze, als Kees echt de mol is, zo'n grote hint in de eerste aflevering doen?

Hoe maak ik trouwens een spoiler? Ik heb nog iets ontdekt dat ik denk ik onder een spoilerknopje moet zetten.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #673 Gepost op: 16-02-2013, 21:41:49 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #674 Gepost op: 16-02-2013, 21:42:21 »
Livin' On The Edge

Diesel Motor - C

D M C - De Mol Case (Kees)? (of Cornelis)
Omg ik zie nu dat livin on, li on vormt ofwel lion of wel leeuw
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #675 Gepost op: 16-02-2013, 21:45:55 »
Het lijkt inderdaad geen toeval dat Kees het woord case kreeg. Maar zouden ze, als Kees echt de mol is, zo'n grote hint in de eerste aflevering doen?
Tja, dat is al de vraag sinds deze hint ontdekt werd. Maar volgens mij had iemand in dit topic berekend dat de kans dat dit toeval is minder dan 0,1% is ofzo dus het zal sowieso wel een hint zijn, wat de uiteindelijke uitleg ook is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #676 Gepost op: 16-02-2013, 21:48:05 »
Thanks LdHmolletje!

Oké, de eerste letters van de eerste zinnen over Zuid-Afrika geven: C is the mole (of 'echte mol is' of 'c tol is hem').

Ik heb nog even verder gekeken. Weet nog niet hoe het precies past, maar het is wel opvallend.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #677 Gepost op: 16-02-2013, 21:57:41 »
Als ik de 13e letters neem krijg ik eioafreoin. Dus één van ons heeft verkeerd geteld :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #678 Gepost op: 16-02-2013, 22:02:40 »
Als ik de 13e letters neem krijg ik eioafreoin. Dus één van ons heeft verkeerd geteld :P

Ik heb geteld in de post van Zoef op pagina 34.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [SPOILER ALERT] Priesterhint
« Reactie #679 Gepost op: 16-02-2013, 22:09:01 »
De laatste letter (c) had ik fout, maar de rest volgens mij niet.