Auteur Topic: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius  (gelezen 112178 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #80 Gepost op: 9-01-2014, 22:20:43 »
Alleen om naar het alfabet te verwijzen misschien

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #81 Gepost op: 9-01-2014, 22:28:12 »
Als Aaf het is verwacht ik toch een Agatha Christie-hint, zou te mooi zijn om niet te maken  ;)
Aaf Brandt Corstius, oftewel ABC. Er bestaat een boek van Agatha Christie genaamd 'The ABC murders'.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 22:31:08 door Luc »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #82 Gepost op: 9-01-2014, 23:24:09 »
Wat ik nu wel verdacht vond van Aaf is dat ze maar volhield naar de "kelder" te moeten (ondergronds) en bovendien een zeer donkere kamer. Maar achteraf bleek die kamer toch ergens anders te zijn?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #83 Gepost op: 9-01-2014, 23:27:38 »
Een ABC'tje...;)


'k Voel een tunnel aankomen...;)
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #84 Gepost op: 9-01-2014, 23:29:37 »
Aaf zegt als Jennifer en Sofie nog maar 1 minuut hebben in het doolhof: Misschien moeten we toch zoeken naar de oplossing in de controlroom.
1 minuut zal heus niet veel uitmaken met de oplossing, dat ze hier zo laat mee komt vind ik dus verdacht. Alsof ze er expres pas zo laat mee komt, zodat ze wat credits kan opbouwen van 'kijk mij een goed bezig zijn en die oplossing vinden' terwijl het toch geen invloed (meer) heeft op of Jennifer het geld nu vindt of niet.

Ze had ook niet de porto dus dit was het enige wat ze als Mol dan zou kunnen doen, als je geen invloed hebt wat krediet opbouwen.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #85 Gepost op: 9-01-2014, 23:39:39 »
Begint Aaf dus over op alfabetische volgorde gaan... Voor mij een directe hint naar abc. Aaf brandt cortsius
Dat is een mogelijkheid. Maar het kan ook een kandidatenactie zijn waarbij ze ervoor zorgt dat ze als eerste mag.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #86 Gepost op: 9-01-2014, 23:42:35 »
Ik zet het ook even hier neer. Aaf gaat als eerste de markt op. Bij haar staat het bordje geld naar rechts, en is het bordje schoon. Na haar staat het bordje geld naar links, en zitten er vieze plakbandstrepen op. Dat is bij alle volgende kandidaten zo. Alleen bij Susan zie je even een shot waar het bordje geld naar rechts staat. Maar dat is zonder de plakbandstrepen, en dus van eerder, en ingemonteerd.

Zij heeft ook niks gepakt verder, terwijl ze als eerste mag! Ook dat is erg verdacht!
« Laatst bewerkt op: 10-01-2014, 00:12:53 door Contraspion »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #87 Gepost op: 9-01-2014, 23:49:33 »
Groen is het nieuwe rood stond in het molboekje. Dat betekent zoiets als alles is omgedraaid.  Als we dan kijken naar de titels van de afleveringen dan zou de mol dus geen schijnbeweging gemaakt moeten hebben. Aaf deed de zaklamp uit toen Jennifer vroeg te knipperen.  Letterlijk dus geen schijnbeweging. En vindingrijk was ze vandaag ook niet omdat ze niets vond en zelfs niet eens gezocht heeft. Benieuwd naar de titel van aflevering 3

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #88 Gepost op: 9-01-2014, 23:52:12 »
We hebben niet GEZIEN dat ze gezocht heeft! ;)

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2014, 07:54:09 »
Dat is een mogelijkheid. Maar het kan ook een kandidatenactie zijn waarbij ze ervoor zorgt dat ze als eerste mag.
zodat ze als eerste kan saboteren  ::vergroot::

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2014, 11:01:42 »
Via FOK:

Dit kom je tegen in de leader:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen1.jpg
http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen2.jpg

Deze cijfers en letters stonden op het raam op z'n kop bij de intro tussen de introductiefilmpjes door;

1841
625
am 8:15
1921

Citaat
als a=1 b=2 c-3 enz dan gebeurt er dit!

de eerste 1 uit de 1921 is dan de a, daarboven staat de a van am, het getal 6 daarboven van de 625 is de 6de letter uit het alfabet dus de letter f, maakt dus aaf, we gaan verder!
nu hou je dus over met die gebruikte cijfers/letters eraf het volgende:

1841
25
m 8:15
921

oke, gaan we, we hadden dus al aaf, let op!
de 1 van 1841 stond op zn kop dus kan als een i gelezen worden, vervolgens staat de volgende cijfercode onder elkaar, 8 + 2 + 9, en dat maakt 19, en 19 in het alfabet is de letter s, er staat nu dus aaf is..
volgende rijtje blijft over nadat deze bovenstaande cijfers en letters weg zijn gehaald:

41
5
m 8:15
21

gaan we weer:

het cijfer 4 van het getal 41 in t alfabet is de d, dus hebben we nu aaf is d.. het cijfer 5 eronder is de vijfde letter in het alfabet dus de e, we hebben nu aaf is de!!
halen we deze cijfers weg uit het rijtje dan houden we over

1
m 8:15
21

we nemen nu de m die nog over is, we hebben nu aaf is de m.., let weer op.......tel nu de overgebleven cijfers 1 en 8:15 bij elkaar op, dat word dus 1 + 8+ 1+5 = 15, en 15 is de letter o in het alfabet, we hebben dus nu aaf is de mo...
de cijfers stonden op het raam op zn kop, dus net als de i kun je ook de 21 omgekeerd lezen, wordt dus omgekeerd een 12, en 12 in het alfabet is de letter l
dus hebben we nu ..

.aaf is de mol!!!!!!!
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2014, 11:36:17 »
Misschien iets eenvoudiger.

Bij de quiz was de enige draad die moest overblijven de rode.
Rood was gelijk aan A.

Rood is het nieuwe groen/Groen is het nieuwe rood (weet het juiste niet meer).

Rood=groen= Aaf?

klaar voor de strijd

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2014, 11:49:12 »
Of Rood is gewoon Roodbeen  ::)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2014, 12:00:30 »
Aaf was wel degene die in de controlekamer opperde om toch nog een keer naar de aanwijzing voor het doolhof te zoeken. Zou je uit kunnen leggen als een poging om (als mol) vertrouwen te winnen, maar maakt haar voor mij minder verdacht.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2014, 12:06:24 »
Roodbeen kan ook maar dit is Aafs topic.  ;)
klaar voor de strijd

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #95 Gepost op: 10-01-2014, 20:40:47 »
Ben ik nu de aflevering aan het terugkijken, valt mij het volgende op:

Als Aaf de markt op loopt zie je haar langs de ingang lopen en op de bordjes wijst het pijltje met geld naar links.

Nog geen twee seconden later wordt nader ingezoomd op deze bordjes en wijst het bordje met geld ineens naar rechts.  Nou kan dit natuurlijk ook door een andere kandidaat gedaan zijn en zo zijn gemonteerd.

Maar het is wel opvallend dat dit direct getoond wordt na Aaf, die ook nog op alfabet wou en zo iedereen die voor geld zou willen gaan verkeerd stuurt,

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #96 Gepost op: 10-01-2014, 20:50:02 »
Is in het aflevering 2 topic al uitvoerig besproken, het bordje wijst bij alle kandidaten naar links en de shots waarbij het bordje naar rechts wijst zijn waarschijnlijk van tevoren opgenomen sfeershots (een bepaald groen doek wat er bij alle kandidaten hangt, hangt er bij die shots bijvoorbeeld ook niet).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #97 Gepost op: 10-01-2014, 20:53:17 »
Ben ik nu de aflevering aan het terugkijken, valt mij het volgende op:

Als Aaf de markt op loopt zie je haar langs de ingang lopen en op de bordjes wijst het pijltje met geld naar links.

Nog geen twee seconden later wordt nader ingezoomd op deze bordjes en wijst het bordje met geld ineens naar rechts.  Nou kan dit natuurlijk ook door een andere kandidaat gedaan zijn en zo zijn gemonteerd.

Maar het is wel opvallend dat dit direct getoond wordt na Aaf, die ook nog op alfabet wou en zo iedereen die voor geld zou willen gaan verkeerd stuurt,

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #98 Gepost op: 10-01-2014, 21:28:11 »
Het is gewoon zo gemonteerd... Alsof het moet lijken dat het omgedraaid is, maar in feite ziet iedereen hetzelfde...

Offline Lennard2014

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Aaf Brandt Corstius
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2014, 13:22:03 »
Via FOK:

Dit kom je tegen in de leader:

http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen1.jpg
http://i1243.photobucket.com/albums/gg559/Chocomelk88/A02_Getallen2.jpg

Deze cijfers en letters stonden op het raam op z'n kop bij de intro tussen de introductiefilmpjes door;

1841
625
am 8:15
1921


Niet leuk om te lezen, maar wel de ontmaskering van de mol.....