Auteur Topic: [KANDIDAAT] Freek Bartels  (gelezen 373652 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #400 Gepost op: 31-01-2014, 19:54:07 »
Sofie heeft eerder aangegeven in de serie dat ze de vrijstellingen en jokers maar ondingen vindt wat de test oneerlijk maakt. Ja dan kan ik het me voorstellen dat ze wilt dat die dingen ingezet worden als Tygo de ZV inzet.

Als ze een kandidaat is klinkt dat logisch. Ik zit ook niet op sofie als mol... Maar ik probeer uit die tunnel te blijven   ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #401 Gepost op: 31-01-2014, 20:31:45 »
Oratio pro domo verhaal want Sofie vindt dat alleen maar als het in haar nadeel is...  ::)
Dan ineens is de ZV een heel 'eerlijk' instrument, blabla. Zo eerlijk dat je twee maal een medekandidaat glashard voorliegt. Maar dat vergeet ze voor het gemak even.  :P

Ik weet vrijwel zeker dat ze dit gewoon tegen Freek heeft gezegd, met name omdat ze zich in het gesprek met Tygo nog afvraagt of het misschien 'too much' is..

In het gesprek met Tygo ... Das precies wat ik bedoelde. Wie zegt dat zij hem niet aan het bespelen is ... om welke reden dan ook. Misschien is ze wel de mol. Ik zit op Suus maar ik kan er niet klakkeloos vanuit gaan dat Sofie eerlijk is naar Tygo
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 20:42:10 door FS »

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #402 Gepost op: 31-01-2014, 22:08:25 »
Zat opeens te denken.. Hebben wij wel in beeld gezien dat Sofie Freek inlicht over de ZV en dat ie ingezet zou worden? Vorige afl bedoel ik. Nee toch? Dus misschien loog ze wel tegen Tygo dat zij Freek zou inlichten... Hij loog immers ook tegen haar. Haar motief om daarover te liegen? Geen idee... maar het is n optie.

Ook dit heb ik zitten denken, maar waarom komt dan Freek in beeld met zijn wijdopengesperde ogen alsof hij heel erg schrikt dat de ZV niet is ingezet?

Het zou ook best kunnen dat Sofie hem nu pas vertelt over de ZV (zo komt het wel over in de uitzending). Hij roept haar inderdaad niet op het matje van wat heb je me geflikt bij de vorige executie en waarom zou ik je nu wel geloven?

Het blijft heel erg raar. Zijn overdreven reactie bij de vorige executie en zijn stoïcijnse houding wanneer Sofie hem over de ZV vertelt vind ik heel tegenstrijdig.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 22:11:31 door Moni »

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #403 Gepost op: 31-01-2014, 23:35:56 »
Het blijft heel erg raar. Zijn overdreven heftige reactie bij de vorige executie en zijn stoïcijnse houding wanneer Sofie hem over de ZV vertelt vind ik heel tegenstrijdig.

Ik zou het vooralsnog gewoon een heftige reactie willen noemen. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat voor hem normaal is. Die reactie is voorstelbaar als Freek inderdaad van Sofie heeft gehoord dat de ZV zal worden ingezet. Hij zet tenslotte zijn eigen vrijstelling op dat moment ook niet in. Hij gaat ervan uit dat de info van Sofie klopt en neemt daarmee een risico voor de test. Extra spanning.

Dat hij nu afwachtender en onzekerder lijkt is ook logisch, want hij weet nu niet meer wat hij moet geloven. Je zou verwachten dat hij Sofie na de vorige keer niet meer vertrouwt. Ik vind het dan ook wel enigzins opmerkelijk dat hij (toch) zijn vrijstelling inzet. Helemaal omdat hij later bij de test beweert dat Sofie al heel lang op zijn verdachtenlijstje staat. Dat is tegenstrijdig.

Scenario 1:
Als kandidaat is hij hier onzeker en naief te noemen.

of

Scenario 2:
Als Mol speelt hij het spelletje heel goed en sluw (mee). Credits ook voor die knap uitgevoerde surprise.

Take your pick  :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #404 Gepost op: 31-01-2014, 23:47:11 »
Ik zou het vooralsnog gewoon een heftige reactie willen noemen. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat voor hem normaal is. Die reactie is voorstelbaar als Freek inderdaad van Sofie heeft gehoord dat de ZV zal worden ingezet. Hij zet tenslotte zijn eigen vrijstelling op dat moment ook niet in. Hij gaat ervan uit dat de info van Sofie klopt en neemt daarmee een risico voor de test. Extra spanning.

Dat hij nu afwachtender en onzekerder lijkt is ook logisch, want hij weet nu niet meer wat hij moet geloven. Je zou verwachten dat hij Sofie na de vorige keer niet meer vertrouwt. Ik vind het dan ook wel enigzins opmerkelijk dat hij (toch) zijn vrijstelling inzet. Helemaal omdat hij later bij de test beweert dat Sofie al heel lang op zijn verdachtenlijstje staat. Dat is tegenstrijdig.

Scenario 1:
Als kandidaat is hij hier onzeker en naief te noemen.

of

Scenario 2:
Als Mol speelt hij het spelletje heel goed en sluw (mee). Credits ook voor die knap uitgevoerde surprise.

Take your pick  :-X

Scenario 3: Sofie heeft hem nooit iets gezegd over de ZV in de vorige afl en vertrouwt gewoon op Sofie op dat moment. Hij gaf immers ook een hele andere reden aan waarom hij de vrijstelling nog even wilde bewaren in afl 4.
Waarom hij zo verbaasd keek bij de executie? Denk dat hij er gewoon vanuit ging dat ie ingezet zou worden. Schrok dus omdat hij zich realiseerde dat zijn vrijstelling niet meer veilig was.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #405 Gepost op: 1-02-2014, 00:10:26 »
Scenario 3: Sofie heeft hem nooit iets gezegd over de ZV in de vorige afl en vertrouwt gewoon op Sofie op dat moment. Hij gaf immers ook een hele andere reden aan waarom hij de vrijstelling nog even wilde bewaren in afl 4.
...

OK. In dit scenario is Freek ook kandidaat. Iets minder naief - Sofie noemen als verdachte blijft tegenstrijdig - nog steeds onzeker. Zou kunnen als Sofie er al echt van overtuigd was dat Freek ervan uitging dat de ZV ingezet zou worden. Voor kandidaat Sofie ging het immers puur om haar kansen bij de (volgende) test te vergroten.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:13:37 door lightman »
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #406 Gepost op: 1-02-2014, 00:15:23 »
::ok:: OK. In dit scenario is Freek ook kandidaat. Iets minder naief - Sofie noemen als verdachte blijft tegenstrijdig - nog steeds onzeker. Zou kunnen als Sofie er al echt van overtuigd was dat Freek ervan uitging dat de ZV ingezet zou worden. Voor kandidaat Sofie ging het immers puur om haar kansen bij de (volgende) test te vergroten.

Maar als we ervan uitgaan dat zowel Freek als Sofie in dat scenario kandidaat zijn, slaat deze actie nergens op van Sofie. Wat schiet ze ermee op om haar partner in crime te bedotten/beliegen (waar hij mogelijk achter kan komen sws), en zichzelf tegelijk in de vingers te snijden omdat allerlei jokers wel ingezet werden die ronde, en zij juist als een van de weinigen met lege handen stond..?

Daar maakte ze zich duidelijk behoorlijk druk over. Het hele idee het via Freek te spelen was opdat de dames minder argwaan zouden hebben, immers Sofie had er belang bij dat de rest niks in zou zetten qua joker. Freek niet..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #407 Gepost op: 1-02-2014, 00:21:46 »
Sofie is goed in het manipuleren van andere mensen. Kan glas hard liegen, zonder dat ze echt boos op d'r worden. Ze kon toch ook doodleuk mededelen dat de pot opgestuurd was, zonder gevolgen? Zei ze zelf al aan het begin en dit soort situaties bevestigen dat alleen maar. Tygo is ook zo'n soort type. Kan glashard liegen en iedereen pikt het eigenlijk van hem.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #408 Gepost op: 1-02-2014, 00:22:45 »
Tenzij ze dacht: vorige keer was iedereen behalve Susan zo naïef om direct alles in te zetten, daarom gaan ze dat deze keer niet doen én alles volgende keer inzetten denkende dat de ZV al ingezet wordt.
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #409 Gepost op: 1-02-2014, 00:23:06 »
Maar als we ervan uitgaan dat zowel Freek als Sofie in dat scenario kandidaat zijn, slaat deze actie nergens op van Sofie. Wat schiet ze ermee op om haar partner in crime te bedotten/beliegen (waar hij mogelijk achter kan komen sws), en zichzelf tegelijk in de vingers te snijden omdat allerlei jokers wel ingezet werden die ronde, en zij juist als een van de weinigen met lege handen stond..?

Daar maakte ze zich duidelijk behoorlijk druk over. Het hele idee het via Freek te spelen was opdat de dames minder argwaan zouden hebben, immers Sofie had er belang bij dat de rest niks in zou zetten qua joker. Freek niet..

Ik denk dat het heel goed kan dat Sofie het ipv tegen Freek tegen 1 van de dames gezegd heeft of tegen meerdere. Niet tegen Freek. Puur omdat Freek geen enkele reactie had over het hele 'bedrog' van Sofie naar hem. Das niet alleen raar maar menselijk een onmogelijke reactie toch? En dan ook nog eens naar haar luisteren dat ie zijn vrijstelling beter kan inzetten. Ongeloofwaardig..

Wat Sofie haar reden is ben ik nog steeds niet helemaal achter. :-\\

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #410 Gepost op: 1-02-2014, 00:26:59 »
Ik denk dat het heel goed kan dat Sofie het ipv tegen Freek tegen 1 van de dames gezegd heeft of tegen meerdere.

Het punt is nu juist dat ze dat wilde vermijden.. Omdat iedereen zou weten dat zij er belang bij had hierover te liegen sws. Aangezien zij jokerloos en vrijstellingloos was. Dat was mijns inziens de hele reden om het via Freek te spelen, anders had ze het idd net zo goed zelf kunnen doen.

We kunnen noch het een noch het ander bewijzen.. maar linksom of rechtsom, alles bij elkaar opgeteld kloppen er hier dingen niet.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:29:50 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #411 Gepost op: 1-02-2014, 00:28:39 »
Ik denk dat het heel goed kan dat Sofie het ipv tegen Freek tegen 1 van de dames gezegd heeft of tegen meerdere. Niet tegen Freek. Puur omdat Freek geen enkele reactie had over het hele 'bedrog' van Sofie naar hem. Das niet alleen raar maar menselijk een onmogelijke reactie toch? En dan ook nog eens naar haar luisteren dat ie zijn vrijstelling beter kan inzetten. Ongeloofwaardig..

Wat Sofie haar reden is ben ik nog steeds niet helemaal achter. :-\\
Huh? Wat Sofie haar reden is? ZV is gevonden, iedereen denkt dat je m inzet, dus gaan ze de jokers en vrijstelling niet inzetten, dus zet je de ZV niet in. De keer erna mensen laten geloven dat je m niet inzet, wel doen, weer gelijke kansen, ZV eruit, jokers eruit vrijstelling eruit. De reden lijkt me dus willen winnen. Goed gespeeld!
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #412 Gepost op: 1-02-2014, 00:29:43 »

We kunnen noch het een noch het ander bewijzen.. maar linksom of rechtsom, alles bij elkaar opgeteld kloppen er hier dingen niet.  ::ohno::

En daar geef ik je 100% gelijk. De continuïteit is niet juist
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 00:32:06 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #413 Gepost op: 1-02-2014, 00:30:47 »
Maar als we ervan uitgaan dat zowel Freek als Sofie in dat scenario kandidaat zijn, slaat deze actie nergens op van Sofie.

Daar maakte ze zich duidelijk behoorlijk druk over. Het hele idee het via Freek te spelen was opdat de dames minder argwaan zouden hebben, immers Sofie had er belang bij dat de rest niks in zou zetten qua joker. Freek niet..

Is ook zo, dat is inderdaad niet logisch. Ik wist dat er een reden was waarom ik de scenario's beperkt had tot de twee die ik noemde; kandidaat of Mol. Mijn uitleg daarboven was alleen een verklaring voor Freek's reactie en houding onder scenario 1 (kandidaat).
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #414 Gepost op: 1-02-2014, 00:41:19 »
Tja, ik denk: Als Freek de Mol is, is hij nog vrijwel onverdacht bij zijn medekandidaten en dat zou knap zijn. Maar dan is het ook niet echt nodig om kandidatengedrag te vertonen om zo de verdenkingen af te schudden. Waarom Tygo dan niet 'genaaid' door zijn vrijstelling toch nog een aflevering te bewaren?


Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #415 Gepost op: 1-02-2014, 00:44:46 »
Tja, ik denk: Als Freek de Mol is, is hij nog vrijwel onverdacht bij zijn medekandidaten en dat zou knap zijn. Maar dan is het ook niet echt nodig om kandidatengedrag te vertonen om zo de verdenkingen af te schudden. Waarom Tygo dan niet 'genaaid' door zijn vrijstelling toch nog een aflevering te bewaren?

Mooi toch? Sofie en Tygo verdenken hem zo zeker niet en die vrijstelling heeft hij toch niet nodig.
Bovendien is het een mooi dramatisch beeld op tv, want wat heeft het voor zin om een ZV ingezet te zien (dat mooie nieuwe ding van de productie..) als het slechts een jokertje van tafel veegt.

Arme jongen, plotseling zijn vrijstelling kwijt..  :\'(
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #416 Gepost op: 1-02-2014, 01:36:22 »
Ik zou het vooralsnog gewoon een heftige reactie willen noemen. Ik ken hem niet goed genoeg om te weten wat voor hem normaal is. Die reactie is voorstelbaar als Freek inderdaad van Sofie heeft gehoord dat de ZV zal worden ingezet. Hij zet tenslotte zijn eigen vrijstelling op dat moment ook niet in. Hij gaat ervan uit dat de info van Sofie klopt en neemt daarmee een risico voor de test. Extra spanning.

Het gaat mij om zijn reactie in combinatie met de uitleg die hij gaf bij het maken van de test. In de voice-over zegt hij dat hij erop vertrouwt dat hij de test goed maakt en de vrijstelling daarom niet inzet. Geen enkele verwijzing naar de ZV en de info van Sofie. Waarom dan zo'n reactie op de mededeling dat de ZV niet is ingezet?

En nu hoort hij dus dat de ZV wel is ingezet en kijkt hij eigenlijk niet echt verwijtend of vragend richting Sofie of JW. Ik zou me toch echt wel gepiepeld voelen.

« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 01:42:45 door Moni »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #417 Gepost op: 1-02-2014, 02:07:42 »
Kan het niet een halve opmerking van Sofie zijn geweest de 1e keer?
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #418 Gepost op: 1-02-2014, 07:00:18 »
Weet niet of dit al is opgemerkt...

Freek vraagt of de kralenboedhha ook een baardje kan hebben ? Bij een Boeddha met overigens perfecte kralen  ???  (hij loopt dan helemaal alleen / achteraan ??)
Dat lijkt mij toch minstens tijdrekken..dat zou toch wel door Aaf/ Sofie als kenmerk doorgegeven zijn ?
« Laatst bewerkt op: 1-02-2014, 07:02:19 door Molle Pietje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Freek Bartels
« Reactie #419 Gepost op: 1-02-2014, 09:30:56 »
Dat lijkt mij toch minstens tijdrekken..dat zou toch wel door Aaf/ Sofie als kenmerk doorgegeven zijn ?

Ik vatte het eerder op als overkomen als goede kandidaat door met een ogenschijnlijk positieve actie naar de bekende weg te vragen.