Auteur Topic: WIDM-OFFtopic topic  (gelezen 332214 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #240 Gepost op: 7-02-2014, 15:14:06 »
Of als de aflevering één dezer dagen met Engelse ondertiteling op Youtube wordt gezet ;)

Ik denk dat Tsubasa zich wel bewust is van deze versie gezien hij één van de ondertitelaars is  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #241 Gepost op: 7-02-2014, 15:31:09 »
Nee natuurlijk niet. Er wordt eerst gekeken naar wie de minste antwoorden goed heeft. Die valt af. Mocht het zo zijn dat er meerdere kandidaten hetzelfde aantal fouten hebben, dan pas gaan ze kijken wie het langzaamst was met het maken van de test. Die valt af. Dus niet zo slim om maar snel wat te doen natuurlijk
Zegt ze ook niet. Ze zegt dat als het zo was dat de tijd ook werd meegerekend, dat je dan beter gewoon snel kan doorklikken om toch meer punten te scoren. We weten dat het zo niet werkt, maar dat was de vraag van iemand anders.
The British are not impressed.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #242 Gepost op: 7-02-2014, 17:13:10 »
Mijn antiekveiling (Arnhem) meldt onderstaand...... dus in het OS-tijdperk niet alleen genieten van WIDM Junior maar ook:

"Nog zo'n 2 weken wachten en het team van Art, Frederik, Poekelien, cameramannen en geluidsmensen, komen weer op bezoek om dit keer 3 inboedels te volgen. Op maandagavond 24 februari is Derksen Veilingbedrijf het toneel voor het programma Cash op zolder. Art gaat samen met de taxateurs op zoek naar verkoopbare spullen om een lang gekoesterde wens uit te laten komen met de opbrengst van de veiling."
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Re: Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #243 Gepost op: 7-02-2014, 19:34:31 »
Ik denk dat Tsubasa zich wel bewust is van deze versie gezien hij één van de ondertitelaars is  :P .

Yep! Ik heb de HD download ook al, ben alleen vergeten gisteren op te nemen op mijn PVR, en had het daar ook graag compleet gehouden. :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #244 Gepost op: 7-02-2014, 20:05:40 »
dat is een bekende methode om bij een multiple choice examen waarvoor je niet hebt geleerd, toch nog enigszins te scoren. Je moet dan wel consequent zijn, en echt alleen maar een a, b, c of d invullen. 

Dat zit tussen je oren ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #245 Gepost op: 7-02-2014, 23:31:48 »
Ik heb dit even buiten de fandag vragen topic getrokken

Waarom is er, in tegenstelling tot alle andere seizoenen, zo enorm afgeweken van het welbekende Wie is de Mol format. Wordt er daardoor zoveel gestuurd en geregisseerd tijdens de opdrachten en ook in de montage?
Hoe we, als kijker, tijdens de talloze lauwe opdrachten, ontbrekende spelregels en/of dubbelde uitleg gegeven door Art bij meerdere opdrachten en soms volledige willekeur in de montage in vredesnaam een mol kunnen vinden is me volstrekt onduidelijk. Goed, een beetje de molloot uithangen is leuk maar er zijn toch grenzen aan het gissen.
Dat valt toch best mee? Of wordt deze gedachte breed gedragen?  ???

De hoeveelheid 'oneerlijke' montage is volgens mij echt niet anders dan de afgelopen jaren. Het wordt dit jaar alleen wat meer besproken op het forum. Er wordt altijd al geschoven om de flow van een opdracht beter over te brengen en aan te laten sluiten bij de biechts van de kandidaten. De herinnering van de kandidaten is wat volgens mij de meeste verwarring veroorzaakt. Zij verzorgen tegenwoordig de voiceover van de aflevering en hebben soms een getekend of vertekend beeld van de opdracht. Ik vind dit zelf veel leuker dan de uitgebreide animaties/schemaatjes bij bijvoorbeeld the Mole Australia.
Alleen bij het onderhandel/tractatiespel beïnvloed de montage echt hoe verdacht de kandidaten zijn. Verder misschien de opdracht in het verlaten pand, waarvan ik vrij zeker ben dat Aaf en Susan veel langer aan het zoeken zijn dan lijkt in de uitzending (maar dat is een normaal niveau van manipulatie).

Ik denk dat Susan de mol is. Er vanuit gaand dat dat klopt is de montage van de testbiechts super oprecht. Kandidaten die haar verdenken blijven er in. Kandidaten die haar niet verdenken vliegen er uit. Alleen Maurice noemt haar maar spreid en verliest daardoor de loterij in aflevering 1.

Ik vind ook geen enkele opdracht uitleg onduidelijk... alleen richting de kandidaten is er soms geen volledige informatie (spotlight, opera (manipulatieve uitleg), dragon boat race, blik in de toekomst). Ook dat is niet uniek, alleen lijken de kandidaten minder stil te staan aan de start van de opdracht bij het 'niets is wat het lijkt' motto van Wie is de mol en rennen bijvoorbeeld blind het strand op om roeiers te zoeken.

Dit is hoe ik er tegenaan kijk. Niet bedoeld als aanval of zo. Ik zie niet zo 'n verschil, maar noem WIDM ook al jaren een sprookje, waarbij de montage de beleving van de kandidaten probeert over te brengen (i.p.v. de werkelijkheid). Ik vind het mooi, ik vind de opdrachten dit jaar ook tof en ben van mening dat we genoeg aanknopingspunten hebben om de mol te ontmaskeren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #246 Gepost op: 7-02-2014, 23:35:20 »
Ik heb dit even buiten de fandag vragen topic getrokken
Dat valt toch best mee? Of wordt deze gedachte breed gedragen?  ???

ik ben het ook niet eens met die mening, zoals ook al beschreven in het afleveringen topic van deze week.
Ik weet dat er hier en daar de waarheid geweld wordt aangedaan dat moet ook zo want anders weten we het al na de eerste aflevering. Dat is ook de magie van wie is de mol in mijn ogen. Niets is wat het lijkt toch ?
Ik vind het hier en daar nog al zure opmerkingen die gemaakt worden. Ik denk dat mensen wel eens vergeten dat het programma leuk moet zijn en gemaakt wordt voor ruim 2.000.000 kijkers en niet voor de 1.000 mensen die elke aflevering minimaal 2x kijken en analyseren.
Maar het mooie van een forum is natuurlijk dat iedereen zijn mening mag geven :D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #247 Gepost op: 7-02-2014, 23:57:46 »
Ik ben het er wel mee eens dat de opdrachten tegen vallen. De rest overigens niet, ik geniet nog wel echt van de serie ::ok::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #248 Gepost op: 8-02-2014, 10:09:33 »
Ik ben het er wel een beetje mee eens eerlijk gezegd. Ik mis dit seizoeneen beetje het echte widm-gevoel. Er zitten voor mij teveel twists en spelregelveranderingen in dit jaar. Juist het simpele concept was voor mij de grote kracht van widm. Dat wordt teniet gedaan door twists als de zwarte vrijstelling (en daarbij de overvloedig aanwezige jokers en vrijstellingen) en het posten van geld (dit concept doet afbreuk aan de rol van de penningmeester). De zwarte vrijstelling zorgt verder voor kandidaten die elkaar enorm tegen elkaar uitspelen, iets dat voor mij niet echt past binnen widm. En ja dan de opdrachten: deze zijn zo onduidelijk in beeld gebracht dat je als kijker verdachte acties niet of nauwelijks kunt spotten, jammer! Dit klinkt alsof ik heel teleurgesteld ben in het seizoen, dat is zeker niet het geval, het is een leuke groep en de beelden zijn erg mooi. Maar het plezier om de mol te gaan zoeken is er dit seizoen voor mij wel een beetje af, misschien is mijn beeld van widm wel te romantisch ofzo? In ieder geval zou ik het een verademing vinden als het volgende seizoen weer gewoon ouderwets en simpel widm zou zijn, dat is voor mij interessant genoeg zonder al die twists!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #249 Gepost op: 8-02-2014, 14:04:53 »
Ik deel de negatieve mening niet. Ja, er zijn twists, en oké, soms vind ik dat wat veel. Maar je wil ook een beetje spannende tv, en dat vind ik persoonlijk dat WIDM2014 heel erg goed lukt.

En de opdrachten vind ik eigenlijk ook niks mis mee. Tuurlijk, je hebt niet alléén maar "favoriete" opdrachten, elk seizoen heeft betere en mindere opdrachten, maar ik zie niet wat er mis is met de gehele linie van opdrachten tot nu toe. Er is naar mijn idee een redelijk aandeel "sportieve" opdrachten en "puzzel"-opdrachten. In vergelijking met eerdere jaren wel erg veel portofoons, maar dat is nou eenmaal een erg handig middel voor communicatie op afstand en voor de mollerij :)

Verder sluit ik me volledig aan bij het verhaal van Rat, dat mooi is verwoord :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #250 Gepost op: 8-02-2014, 14:16:30 »
Ik ben het wel eens met de volledige willekeur waarin gemonteerd wordt.
Neem de laatste aflevering en neem een screenshot van alle kleding die je ziet. Klopt niets van.

We zien de kandidaten aan het begin van de aflevering ontbijten en vervolgens is het weer avond bij de processie en hebben ze andere kleding aan. Klopt dus niet. Qua kleding hebben ze eerst de jeep opdracht gedaan die ochtend en daarna het executiespel in de kerk. Dit betekent dat de processie waarschijnlijk al een dag eerder had plaats gevonden. En dan nog niet gesproken over het gesprek tussen JW en Tygo, waar JW zijn MOL shirt draagt, ook volledig willekeurig erin gemonteerd. Of bijvoorbeeld het posten van de brief van Susan, wanneer moet dit dan gebeurd zijn?

Volgens mij moet de volgorde zijn geweest:
1. Processie opdracht
2. Posten brief Susan.
3. Ontbijt
4. Jeep opdracht.
5. Executie (spel in de kerk)

Wanneer JW zijn joker aan Tygo gaf in dit verhaal is mij een raadsel.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #251 Gepost op: 8-02-2014, 20:26:39 »
Bij de Jeep opdracht zegt Art ook goedemorgen tegen de kandidaten.

Maar is toch altijd een kwestie van kijken wanneer welke opdracht gedaan kan worden en dan met de opnames in elkaar zetten gaan schuiven welke waar komt??

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #252 Gepost op: 8-02-2014, 20:28:23 »
Ik had wel verwacht dat ze de opdrachten in de volgorde laten zien als dat ze gespeeld zijn. Maar voor de meeste opdrachten maakt dat eigenlijk niet zo veel uit. En ook voor het spel en onze zoektocht maakt het niet uit.

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #253 Gepost op: 8-02-2014, 22:22:51 »
Ik heb dit even buiten de fandag vragen topic getrokken
Dat valt toch best mee? Of wordt deze gedachte breed gedragen?  ???

De hoeveelheid 'oneerlijke' montage is volgens mij echt niet anders dan de afgelopen jaren. Het wordt dit jaar alleen wat meer besproken op het forum. Er wordt altijd al geschoven om de flow van een opdracht beter over te brengen en aan te laten sluiten bij de biechts van de kandidaten. De herinnering van de kandidaten is wat volgens mij de meeste verwarring veroorzaakt. Zij verzorgen tegenwoordig de voiceover van de aflevering en hebben soms een getekend of vertekend beeld van de opdracht. Ik vind dit zelf veel leuker dan de uitgebreide animaties/schemaatjes bij bijvoorbeeld the Mole Australia.
Alleen bij het onderhandel/tractatiespel beïnvloed de montage echt hoe verdacht de kandidaten zijn. Verder misschien de opdracht in het verlaten pand, waarvan ik vrij zeker ben dat Aaf en Susan veel langer aan het zoeken zijn dan lijkt in de uitzending (maar dat is een normaal niveau van manipulatie).
[...]
Ik vind ook geen enkele opdracht uitleg onduidelijk... alleen richting de kandidaten is er soms geen volledige informatie (spotlight, opera (manipulatieve uitleg), dragon boat race, blik in de toekomst). Ook dat is niet uniek, alleen lijken de kandidaten minder stil te staan aan de start van de opdracht bij het 'niets is wat het lijkt' motto van Wie is de mol en rennen bijvoorbeeld blind het strand op om roeiers te zoeken.

Dit is hoe ik er tegenaan kijk. Niet bedoeld als aanval of zo. Ik zie niet zo 'n verschil, maar noem WIDM ook al jaren een sprookje, waarbij de montage de beleving van de kandidaten probeert over te brengen (i.p.v. de werkelijkheid). Ik vind het mooi, ik vind de opdrachten dit jaar ook tof en ben van mening dat we genoeg aanknopingspunten hebben om de mol te ontmaskeren.
Bedankt voor je reflectie Rat!
Hetgeen wat jammer is, is dat bijna elk kritisch bericht op WIDM en/of afleveringen daarvan op dit forum snel wordt gedefinieerd als negatief... Zo'n drogreden slaat enige ruimte voor discussie dan direct dood, terwijl een forum toch ideaal is om meningen met elkaar te delen? We zitten hier allemaal om dezelfde reden - molloot zijn - wat dicht bij volledige verheerlijking van WIDM ligt maar toch net niet helemaal. Jouw bericht vat ik, omdat je mij quote, dan ook totaal niet op als aanval of iets dergelijks, integendeel zelfs! 

Zoveel verschillende smaken, zoveel verschillende meningen. Je haalt zelf al drie opdachten aan waarin de montage, de opdracht (en dus werkelijkheid) opvallend beïnvloeden. Meer opdrachten vallen daar deel onder ben ik van mening, zeker met de biechten daarbij meegenomen. Maar wanneer je alleen al uitgaat van die aangehaalde 3 opdrachten is er tot nu toe bij 1/5 van de opdrachten gekloot door de montage. Dat vind ik veel.
Voor wat betreft de onduidelijke uitleg die te zien is noem je zelf al 4 opdrachten, daar wil ik graag de werking van de enveloppe (rente is alleen in moltalk gezegd, wat deze rente bedraagt niet, evenzo is in moltalk vermeld dat de enveloppen in het spel blijven wanneer de kandidaat niet meer in aflevering 9 zal zitten). En al opgemerkt door Erik Leppen, hoezo worden de 9 enveloppen uitgedeeld wanneer de hele groep niet compleet is? Het is een totaal nieuw onderdeel in WIDM waarom zwijgt Art hier over, althans waarom zien wij het als kijker niet?! In het verleden heb ik me, op een incident daargelaten, nooit afgevraagd wat de precieze bedoeling nou is. Dan moet je denken aan de brugopdracht bij Japan bijvoorbeeld. Maar gevalletje acute korsokov bij het zien van dit seizoen kan natuurlijk ook ;)
 
Voor wat betreft de opdrachten, het gemiste kans gevoel, bijna allen halen het niveau niet van voorgaande seizoenen. Ontbreken van spektakel, pit, moeilijkheid, dubbele bodem, enzovoorts enzoverder. De operaopdracht, wat is hier de WIDM-factor aan en waarom worden JW en Aaf niet beargumenteerd door Art gekozen en niet door de groep? De drie bootdelen. Tsja, zonder te negatief over te willen komen, maar wat een niveau vergeleken met andere WIDM opdrachten...
Een combinatie van deze drie factoren zorgt er voor dat ik dit seizoen heel erg matig vind. Verder haalt jolmolletje ongeveer de woorden uit mijn mond dus zou ik hem/haar graag willen quoten:
[...] Er zitten voor mij teveel twists en spelregelveranderingen in dit jaar. Juist het simpele concept was voor mij de grote kracht van widm.

« Laatst bewerkt op: 8-02-2014, 22:45:27 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #254 Gepost op: 8-02-2014, 22:34:32 »
Citaat
Ik had wel verwacht dat ze de opdrachten in de volgorde laten zien als dat ze gespeeld zijn. Maar voor de meeste opdrachten maakt dat eigenlijk niet zo veel uit. En ook voor het spel en onze zoektocht maakt het niet uit.

Ik maak altijd het kampprogramma of weekendprogramma met spellen voor het jeugdwerk en verzin dan ook de spellen dus probeer de rode lijn dan altijd wel vast te houden maar programma wordt dan wel zo in elkaar gezet dat er geswitcht kan worden.
Ik neem aan dat ze dit bij de productie ook doen.

En voor de kijker maakt het niet heel veel uit behalve dat voor ons het verschil in kleding enz opvalt

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #255 Gepost op: 11-02-2014, 14:57:09 »
Welke foto is mooier op canvas? Deze of deze of deze van Frédérique? :) Er mist namelijk nog iets aan mijn collectie uit seizoen 6 en daarom leek mij het mooi om een foto van Frédérique op canvas af te drukken (ik had daar nog een tegoedbon voor liggen)



Die vind ik het best passen, maar is nergens op hoge resolutie te vinden. De eerste is wel goed genoeg, maar ik vind die tweede toch mooier qua compositie. Die derde is het leukste, maar weer niet goed genoeg qua resolutie/kwaliteit/teveel compressie.  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #256 Gepost op: 11-02-2014, 15:09:31 »
Die tweede vind ik persoonlijk ook de mooiste!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #257 Gepost op: 11-02-2014, 15:47:10 »
Haar vind de tweede wat betreft compositie ook het mooist maar vind de foto zelf niet zo leuk.

anoniem 24971

  • Gast
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #258 Gepost op: 11-02-2014, 16:11:24 »
Ik ben op zoek naar afleveringen 2 en 3 van de Mol België seizoen 2 waarbij alle gesproken tekst nog volledig aanwezig is. Bij degene op YT missen bij de derde afleveringen namelijk stukjes geluid en bij de tweede aflevering mist een deel van het einde. Iemand?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic topic
« Reactie #259 Gepost op: 11-02-2014, 16:41:22 »
Er mist namelijk nog iets aan mijn collectie uit seizoen 6 en daarom leek mij het mooi om een foto van Frédérique op canvas af te drukken (ik had daar nog een tegoedbon voor liggen)

Mooi idee! Is de persfoto van frédérique niet leuker? van WIDM 6?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !