Auteur Topic: Spoilertopic  (gelezen 138576 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #260 Gepost op: 8-02-2014, 14:16:28 »
Even rechtzetten. Vigan is niet plaatsje waar Tygo er uit zou gaan. Dat plaatsje wat genoemd wordt ligt heel veel kilometers zuidelijker nog

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #261 Gepost op: 8-02-2014, 14:25:02 »
Het plaatsje waar Tygo er uit zou gaan was El Nido.
I will follow my inner gold

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Spoilertopic
« Reactie #262 Gepost op: 8-02-2014, 14:34:33 »
Buzzcapture kletst gewoon uit z'n nek. Hoe je het ook wendt of keert, Aaf heeft die column van haar gewoon tijdens de opnameperiode geschreven. Mijn eerdere berekening bleek ook iets te ruim, maar die processie (Milagrosa festival) was gewoon 100% zeker op 25 mei. De zelfde dag dus dat Aafs column verscheen en toen ze dus nog gewoon bezig was met WIDM.
OK dus heeft Aaf in het vliegtuig geschreven.
Ik heb en ga niet zitten rekenen, maar de executie lijkt me niet op dezelfde dag als de eerste opdracht. Aaf heeft dus de 26e of 27e het spel verlaten.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #263 Gepost op: 8-02-2014, 14:35:51 »
Scenario: dan heeft bijv. Freek een vrijstelling en ziet zijn mol Sofie vertrekken. Klopt allemaal met de 29e want Aaf zei in Moltalk dat het dagen duurde voor ze thuis was.

Zou je deze nog iets kunnen uitleggen? ik volg het niet zo

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #264 Gepost op: 8-02-2014, 14:38:44 »
Het plaatsje waar Tygo er uit zou gaan was El Nido.

Dus (mits het waar is), gaat Tygo er pas in aflevering 8 uit.
Aflevering 7 zal zich afspelen Burgos, El Nido is aflevering 8 en de finale aflevering is dus Ellis Island (Ellis Shoal).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #265 Gepost op: 8-02-2014, 15:15:02 »
Zou je deze nog iets kunnen uitleggen?
Nou als Aaf zo 25-26-27 mei vertrekt kan Sofie wel 28-29 en twitteren...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #266 Gepost op: 8-02-2014, 15:49:28 »
die processie (Milagrosa festival) was gewoon 100% zeker op 25 mei.

Dan krijg je dus het volgende schema:
Afl. 1 14/15 mei
Afl. 2 16/17 mei
Afl. 3 18/19 mei
Afl. 4 20/21 mei
Afl. 5 22/23 mei
Vrije dag 24 mei
Afl. 6 25/26 mei

en dan mogelijk
Afl. 7 27/28 mei
Afl. 8 29/30 mei
Finale 31 mei

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #267 Gepost op: 8-02-2014, 17:12:08 »
Nou als Aaf zo 25-26-27 mei vertrekt kan Sofie wel 28-29 en twitteren...
Sofie heeft sowieso getwitterd. De vraag is of de stelling van BC dat ze dat wel vanuit Nederland 'moet' hebben gedaan klopt.

Het antwoord is m.i. dat het nét kan, maar dan moet wel alles meezitten en mag de terugreis niet - zoals bij Aaf - 3 dagen in beslag nemen. Je bent vanaf Laoag International Airport namelijk minimaal ruim 28 uur onderweg naar Amsterdam, maar waarschijnlijk langer. En de kandidaten moeten ook eerst natuurlijk nog naar het vliegveld gebracht worden, inchecken, enzovoort. En dan moet je nog de mazzel hebben dat er een vliegtuig met draaiende motoren klaarstaat om te vertrekken.

Sofie kan er best uitgaan. En ze kan ook best getwitterd hebben tijdens zo'n saaie tussenstop (minstens 2), maar dan klopt BC's stelling dus alsnog niet dat ze dat vanwege het tijdstip wel vanuit Nederland 'moet' hebben gedaan.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #268 Gepost op: 9-02-2014, 14:07:42 »
BC's stelling dus alsnog niet dat ze dat vanwege het tijdstip wel vanuit Nederland 'moet'
Nee ze hebben veel te boude stellingen. Er zit denk ik hier en daar een kern van waarheid in; ze kunnen hun stellingen beter wat breder nemen om zo beter de kern te vatten. Inderdaad heeft Sofie alle tijd van de wereld om tijdens zo'n lange terugvlucht te twitteren. Dag en nacht maakt dan niks meer uit 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Spoilertopic
« Reactie #269 Gepost op: 9-02-2014, 14:11:23 »
Sofie heeft sowieso getwitterd.
Er is sowieso getwitterd vanaf het account van Sofie.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #270 Gepost op: 9-02-2014, 14:47:40 »
sowieso getwitterd
Ja maar dat weten we allang toch, van eerdere jaren bijv. Frits en ik weet niet wie allemaal van de BN-ers een pers-agency hebben, zaakwaarnemer, etc., nee het ging hier in dit Buzzcapture geval echt om een persoonlijke tweet anders hadden we het er niet eens over :-X :o ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Spoilertopic
« Reactie #271 Gepost op: 9-02-2014, 15:04:55 »
Ja maar dat weten we allang toch, van eerdere jaren bijv. Frits en ik weet niet wie allemaal van de BN-ers een pers-agency hebben, zaakwaarnemer, etc., nee het ging hier in dit Buzzcapture geval echt om een persoonlijke tweet anders hadden we het er niet eens over :-X :o ::)
Volgens Buzzcapture... Het kan bewust dat ze gelijk hebben, maar ze hebben niet over haar schouder mee gekeken. Het enige wat wij zeker weten is dat er vanaf haar account op een bepaald tijdstip getweet is. De rest is speculatie, hoe onderbouwd het ook is.

(Ik zeg overigens niet dat ze het niet zelf was.)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #272 Gepost op: 9-02-2014, 15:31:23 »
Over de spoiler van Sofie, ik kan mij herinneren dat ze ergens had gezegd dat ze bij het contact maken met de 'buitenwereld' steeds nadacht of dat op dat moment wel logisch was omdat ze zogezegd in New York zat. Lijkt me dan vreemd dat ze zich dan toch zou verraden hebben.

Bovendien is het toch niet uitgesloten dat een opdracht zich in de zeer vroege ochtend afspeelt.

Bij het begin van afl. 6 zegt Tygo dat ze om 06.10 uur aan het ontbijt zitten. Dan lijkt het me niet zo heel gek als Sofie een paar dagen erna even na 5 uur 's ochtends via Twitter reageert? Of mis ik iets? Mogelijk staan ze zo vroeg op omdat het dan nog niet zo heet is?

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoilertopic
« Reactie #273 Gepost op: 9-02-2014, 15:39:29 »
Dan krijg je dus het volgende schema:
Afl. 1 14/15 mei
Afl. 2 16/17 mei
Afl. 3 18/19 mei
Afl. 4 20/21 mei
Afl. 5 22/23 mei
Vrije dag 24 mei
Afl. 6 25/26 mei

en dan mogelijk
Afl. 7 27/28 mei
Afl. 8 29/30 mei
Finale 31 mei

JP zei dat ze ieder jaar 23 dagen op reis zijn, in totaal zijn er 3/4 rustdagen en nog reisdagen.
Dus ik denk dat ze 11 mei vertrokken zijn, als die processie op 25 mei was. Sowieso zitten daar nog vrije dagen tussen. 1 juni was de finale, de finale dagen zijn er ook nog 2

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #274 Gepost op: 9-02-2014, 15:42:50 »
JP zei dat ze ieder jaar 23 dagen op reis zijn, in totaal zijn er 3/4 rustdagen en nog reisdagen.
Dus ik denk dat ze 11 mei vertrokken zijn, als die processie op 25 mei was. Sowieso zitten daar nog vrije dagen tussen. 1 juni was de finale, de finale dagen zijn er ook nog 2

De tijdsspanne tussen afl. 1 en het posten van de brieven bij Ellis Island bedraagt in elk geval 17 dagen, zie afl. 1.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Spoilertopic
« Reactie #275 Gepost op: 9-02-2014, 15:47:54 »
De tijdsspanne tussen afl. 1 en het posten van de brieven bij Ellis Island bedraagt in elk geval 17 dagen, zie afl. 1.

Kan niet, er zitten vrije dagen en reisdagen tussen. 17 dagen terug bedoelen ze als 17 dagen spel...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #276 Gepost op: 9-02-2014, 15:59:24 »
De 17e dag valt in ieder geval in de finale. Mogelijk beslaat de finale meerdere dagen, en zou een 18e dag er ook gewoon bij kunnen zitten.

Re: Spoilertopic
« Reactie #277 Gepost op: 10-02-2014, 00:34:56 »
Waarom willen jullie zo graag op deze manier achterhalen wie de afvallers/mol zijn/is? Al zou ik er op een of andere manier met zekerheid achterkomen wie de mol is zou ik erg balen. Is WIDM dan nog wel de moeite waard vinden jullie?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Spoilertopic
« Reactie #278 Gepost op: 10-02-2014, 12:55:00 »
Waarom willen jullie
We willen gewoon graag spoileren, daar is dit topic voor. Het is toch pas achteraf zien of zo'n spoiler waar is. Dus we gissen maar wat ::) 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Spoilertopic
« Reactie #279 Gepost op: 10-02-2014, 13:04:11 »
Waarom willen jullie zo graag op deze manier achterhalen wie de afvallers/mol zijn/is? Al zou ik er op een of andere manier met zekerheid achterkomen wie de mol is zou ik erg balen. Is WIDM dan nog wel de moeite waard vinden jullie?
Voor mezelf sprekend: Ik wil juist helemaal niet op deze manier de Mol vinden en daarom probeer ik de zogenaamde bevindingen van BC te ontkrachten. Sowieso al vrij irritant dat ze hiermee reclame voor zichzelf proberen te maken (nou, wát een reclame! ::) ), dus daarom des te mooier als het niet blijkt te kloppen (zoals nu al aantoonbaar bij Aaf).