Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190233 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #680 Gepost op: 9-01-2014, 11:07:13 »
...en de letter "M" die hij met zijn vingers overduidelijk vormt op de groepsfoto ...en het t-shirt met "no guts no glory" ...en en en...

De meest duidelijke hints verwijzen allemaal naar Jan-Willem. Maar goed, wat zegt dat tegenwoordig? Eerlijk gezegd vind ik het lastig om de balans te vinden tussen de door de makers bedoelde hints die direct uit de uitzending op tv te halen zijn en de zogenaamde hints die legio molloten denken gevonden te hebben nadat ze de uitzending screenshot voor screenshot hebben bekeken. Denken in extremen? Ik denk dat de makers de boel nog steeds zo in elkaar zetten dat ook de niet-molloot thuis op de bank relevante hints kan oppikken om zo op vrijdagochtend bij de koffieautomaat mee te kunnen praten. Als het tegenwoordig daadwerkelijk noodzakelijk is het molboekje van 160 pagina’s met een Layer App te scannen en elk beeldje van de uitzending 10x te vergroten, zouden heel veel mensen afhaken. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de kijkcijfers. Ik vind het sowieso al vervelend dat je een app , moet downloaden om mee te kunnen spelen; ik had graag tegen mijn vader gespeeld, al tien jaar een fervent kijker, maar helaas al wat meer op leeftijd en niet in het bezit van een smartphone. Waarom niet gewoon meespelen via een website (ja, hij heeft eventueel wel een facebook-account achter de hand)?

Al met al zou ik 10 jaar geleden met gegeven hints er zeker van zijn geweest dat JW de mol is. Als bankzitter denk ik dat nog steeds. Maar tegenwoordig is dat tè voor de hand liggend. Toch?

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #681 Gepost op: 9-01-2014, 11:18:05 »
...en de letter "M" die hij met zijn vingers overduidelijk vormt op de groepsfoto ...en het t-shirt met "no guts no glory" ...en en en...

De meest duidelijke hints verwijzen allemaal naar Jan-Willem. Maar goed, wat zegt dat tegenwoordig? Eerlijk gezegd vind ik het lastig om de balans te vinden tussen de door de makers bedoelde hints die direct uit de uitzending op tv te halen zijn en de zogenaamde hints die legio molloten denken gevonden te hebben nadat ze de uitzending screenshot voor screenshot hebben bekeken. Denken in extremen? Ik denk dat de makers de boel nog steeds zo in elkaar zetten dat ook de niet-molloot thuis op de bank relevante hints kan oppikken om zo op vrijdagochtend bij de koffieautomaat mee te kunnen praten. Als het tegenwoordig daadwerkelijk noodzakelijk is het molboekje van 160 pagina’s met een Layer App te scannen en elk beeldje van de uitzending 10x te vergroten, zouden heel veel mensen afhaken. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de kijkcijfers. Ik vind het sowieso al vervelend dat je een app , moet downloaden om mee te kunnen spelen; ik had graag tegen mijn vader gespeeld, al tien jaar een fervent kijker, maar helaas al wat meer op leeftijd en niet in het bezit van een smartphone. Waarom niet gewoon meespelen via een website (ja, hij heeft eventueel wel een facebook-account achter de hand)?

Al met al zou ik 10 jaar geleden met gegeven hints er zeker van zijn geweest dat JW de mol is. Als bankzitter denk ik dat nog steeds. Maar tegenwoordig is dat tè voor de hand liggend. Toch?
Ja er zijn ook veel hints richting JW dat was me ook opgevallen, het wordt dit jaar echt moeilijk om te raden wie die mol nou is  ::tandpastasmiley::

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #682 Gepost op: 9-01-2014, 11:24:54 »
Ja er zijn ook veel hints richting JW dat was me ook opgevallen, het wordt dit jaar echt moeilijk om te raden wie die mol nou is  ::tandpastasmiley::

Wat me dan weer brengt bij de vraag: Zoveel hints richting de echte Mol in afl 1..?  :D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #683 Gepost op: 9-01-2014, 11:28:29 »
Ja er zijn ook veel hints richting JW dat was me ook opgevallen, het wordt dit jaar echt moeilijk om te raden wie die mol nou is  ::tandpastasmiley::

Maar dat maakt het eigenlijk toch ook veel leuker dan als we het allemaal al weten na één aflevering? Dát is Wie is de Mol? voor mij: speuren, speuren en speuren en iedereen ziet/denkt wat anders.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #684 Gepost op: 9-01-2014, 11:37:00 »
Brengt me ook bij de vraag wat de invloed van de makers is bij de opnames en wat de ruimte is waarbinnen de mol op eigen iniatief kan/mag acteren?
Kijk, een aantal hints die worden opgepakt waren vooraf ongetwijfeld niet voorzien door de makers, maar de meest duidelijke hints zijn natuurlijk in scène gezet. Maar dan nog weet ik niet of dat door de makers of de mol is gebeurd. Zeggen de programmamakers bijvoorbeld: Daphne trekt een rood shirt aan, tygo zet een zonnebril op, JW maakt een M met zijn vingers etc, etc. Of is zo'n M door hem zelf erin gefietst?

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #685 Gepost op: 9-01-2014, 11:40:00 »
Ik neem aan dat kandidaten dat zelf bepalen. Molacties staan wel (gedeeltelijk) in een draaiboek begreep ik uit een interview in het AD. Dat Kees vorig jaar twee kokers verduisterde stond er niet in en dat bracht de makers even in verwarring. Maar ik denk dat ze kandidaten niet gaan opleggen wat te doen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #686 Gepost op: 9-01-2014, 11:41:06 »
Dat die 'M' er door hem zou zijn ingefietst vind ik niet erg geloofwaardig, temeer daar er al een Inge-handgebaar hint is geweest.

Ik kan me best voorstellen dat de Mol zelf iets bedenkt als hint, maar dan verwacht ik het eerder in de zin van 'ik zie het niet' of 'ik wilde gaan graven'. Van die dingen die sws wel bij de Mol passen. Niet in de zin van in het verlengde van een voorgaande hint - tenzij in overleg met de productie.. Daarom denk ik dus ook nog steeds dat dit een nepmolactie-achtig iets is tenzij er een logisch vervolg komt, dat consequent doorgezet wordt. Hetgeen ik niet verwacht gezien de eerder gedane handenhint en daarnaast nepmolacties van bijv een Pepijn met consequente 'handgebaren'.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #687 Gepost op: 9-01-2014, 11:50:38 »
Ik neem aan dat kandidaten dat zelf bepalen. Molacties staan wel (gedeeltelijk) in een draaiboek begreep ik uit een interview in het AD. Dat Kees vorig jaar twee kokers verduisterde stond er niet in en dat bracht de makers even in verwarring. Maar ik denk dat ze kandidaten niet gaan opleggen wat te doen.
Dan had Kees vorig jaar wel een héél goed verhaal moeten hebben als 'ie betrapt werd. Maar ja, niets is wat het lijkt.

In ben nog steeds aan het inventariseren in hoeverre de hints van JW uit eigen koker komen om zichzelf zogenaamd bij het publiek verdacht te maken. Geen enkele actie is namelijk zichtbaar geweest voor de medekandidaten, dus hij doet het echt voor ons. Hij is zichzelf daardoor dus niet verdacht aan het maken bij de rest!
« Laatst bewerkt op: 9-01-2014, 11:54:33 door Traveljunkie »

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #688 Gepost op: 9-01-2014, 12:06:53 »
Eigenlijk moeten we een poule gaan maken in de Wie is de Mol? applicatie en dan alle vragen tot aan de laatste gelijk invullen.
En de laatste vraag; van 'wie is de mol?' allemaal een ander antwoord.
Dan weten we dan bij de persoon die één punt meer heeft dat hij het goede antwoord had bij de vraag 'Wie is de mol?'.
Maar dit was maar even een gedachtespinsel..  ::tandpastasmiley::

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #689 Gepost op: 9-01-2014, 12:10:14 »
Volgens mij krijg je niet een extra punt als je op de goede Mol zit. Je krijgt tien punten als jouw Mol erin blijft, maar pas na de bekendmaking in aflevering 10 zie je aan de puntentelling wie de Mol goed had geraden. Alle andere punten vervallen dan, want dan is jouw Mol 'afgevallen'.

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #690 Gepost op: 9-01-2014, 15:55:18 »
Die groene broek heeft Jan Willem tot nu toe altijd aan gehad.
Zo ook bij dit filmpje maanden later als in zijn eigen show bekend wordt dat hij ook kandidaat is.Hij zegt daar iets opmerkelijks bij minuut 2.28.: "aan mij heeft het niet gelegen".Hij zegt dus eigenlijk "ik heb een hele grote bijdrage aan het succes van het programma.Zegt hij daar dat hij ver komt in het spel? 

http://youtu.be/ppxPKmzXAH0

Offline mol24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #691 Gepost op: 9-01-2014, 16:42:33 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #692 Gepost op: 9-01-2014, 16:46:17 »
Die groene broek heeft Jan Willem tot nu toe altijd aan gehad.
Zo ook bij dit filmpje maanden later als in zijn eigen show bekend wordt dat hij ook kandidaat is.Hij zegt daar iets opmerkelijks bij minuut 2.28.: "aan mij heeft het niet gelegen".Hij zegt dus eigenlijk "ik heb een hele grote bijdrage aan het succes van het programma.Zegt hij daar dat hij ver komt in het spel? 

http://youtu.be/ppxPKmzXAH0


Kan  ook zijn : aan mij heeft het niet gelegen als in: ik heb mijn best gedaan  >:D

Zou JP nu kledingadviseur van de hele groep zijn???
Daphne, rood topje, JW, groene broek  ;D
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #693 Gepost op: 9-01-2014, 16:50:01 »
Het kan ook zijn "aan mij heeft het niet gelegen. Ik lag er in aflevering twee al uit dus ik heb vrij weinig invloed op het verloop van het programma gehad."

anoniem 24971

  • Gast
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #694 Gepost op: 9-01-2014, 17:03:48 »
Of natuurlijk: 'Ik ben niet de Mol'.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #695 Gepost op: 9-01-2014, 17:51:48 »
Omdat ik in een ander topic geen antwoord krijgt: JP? Mis ik iets?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #696 Gepost op: 9-01-2014, 18:46:12 »
Omdat ik in een ander topic geen antwoord krijgt: JP? Mis ik iets?

Kandidatenbegeleider van de WIDM kandidaten en ook regelmatig op de WIDM fandagen aanwezig.

Misschien moet je je ook beter inlezen en oriënteren voordat je mensen gaat uitlachen om favoriete mollen.  :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #697 Gepost op: 9-01-2014, 19:18:21 »
Ohja ik las ergens, net zoals ze bij Maurice al van te voren wisten hij niet lang erin zou blijven gebaseerd op z'n twitter, nu ook bij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
hoe weet je dat zeker?
misschien heeft ze dat van te voren voorbereid.

Offline teuntjah

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #698 Gepost op: 9-01-2014, 19:42:12 »
Zo klopt de alfabetische volgorde wel  :-X

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #699 Gepost op: 9-01-2014, 20:09:25 »
Mij viel nog iets op:

Na de seinopdracht roept Art de duo's bijeen.
Mij valt op dat Art voor hem gezien de duo's van rechts naar links benadert.
Dit lijkt mij raar omdat het (mij toch) logischer lijkt dat die van links naar rechts zou gaan.
Zou dit komen omdat de mol best als laatste duo gaat en zo eventueel drie goede combinaties kan verpesten.

Dat zou betekenen dat Susan of Maurice de mol zou zijn, en iedereen weet dat Maurice hem niet is.
(zal wel niks zijn, maar toch...) De mol heeft niet altijd de ideale positie
klaar voor de strijd