Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 192433 keer)

Offline Momfer de Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #300 Gepost op: 3-01-2014, 20:59:21 »
Jazeker...
Alfabetische volgorde..
Alleen kloppen jan willen en jennifer niet...!

tot zover had ik 'm ook. ;)

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 3-01-2014, 21:09:04 »
BAM!!! Een serieuze aanwijzing gevonden!! Niet zozeer wie de mol is, maar van één persoon ben ik er wel zeker van dat deze de Filipijnen haalt!

Als ik straks nog even tijd heb, zal ik de bewijslast even bijvoegen...

Offline xtopeter

• Forumlid
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
« Reactie #302 Gepost op: 3-01-2014, 21:09:52 »
Benieuwd! @Traveljunkie

Offline Traveljunkie

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 3-01-2014, 21:11:09 »
Ik weet alleen niet waar ik het moet gaan posten met al die fora en topics en fb...

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #304 Gepost op: 3-01-2014, 21:12:53 »
in het topic van die deelnemer of hier .
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 3-01-2014, 21:20:12 »
BAM!!! Een serieuze aanwijzing gevonden!! Niet zozeer wie de mol is, maar van één persoon ben ik er wel zeker van dat deze de Filipijnen haalt!

Spannend! Gebruik wel de spoiler  ::zwaai::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline xtopeter

• Forumlid
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
« Reactie #306 Gepost op: 3-01-2014, 21:24:13 »
Is het bekend rond welke aflevering ze naar de Filipijnen gaan, of niet? Dan weet je namelijk tot welke aflevering die speler er sowieso in zit.

Offline EssyS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #307 Gepost op: 3-01-2014, 21:24:46 »
Naast de getallen 5 en 6 waar ik veel over lees ben ik nog wat getallen tegengekomen tijdens de opdracht met het zoeken in het Chinees.

Op 4 momenten zie je een hek/bord aan het begin van de straat en daar is met rode graffiti een cijfer opgespoten. Geen idee wat dat dan zou betekenen hoor maar de cijfers 5 en 6 zijn dus niet de enige die duidelijk in beeld komen.

Het gaat om de volgende momenten:
20:57 cijfer 6
21:09 cijfer kon ik niet goed zien
24:09 cijfer 7
24:59 cijfer 3

Ik denk zelf niet dat het een hint is maar voor wie iets met de cijfers kan, ga je gang :)

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 3-01-2014, 21:29:36 »
Ook vrij ver gezocht maar dat is nu juist het leuke van alles:-) wie kan er wat mee, op deze rtlsite ( http://www.rtlnieuws.nl/editienl/zo-ontmasker-ook-jij-de-mol  )staat linksonder de maker van die foto, Falco Hassink. Hij was dus bij het programma-team van WISM in HongKong.
Op zijn eigen site ( http://www.falcohassink.nl/  ) staat onder de serie 02 en dan foto 22 Molkandidaat Owen Schumacher geportretteerd.....geen enkele andere kandidaat staat er geportretteerd...
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 21:47:14 door kjr »

Offline pindasaus

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 3-01-2014, 21:33:57 »
Ik denk dat bij het geld veiligstellen, de kandidaten geld in enveloppen moeten stoppen en de naam erop schrijven van degene van wie ze denken dat er nog in zit in aflevering 9. Daarom is elke naam ook in een ander handschrift. Het geld zal ook echt gestuurd worden naar diegenen, dus als ze er nog inzitten zit het geld in de pot, als ze er niet meer inzitten is het weg.

anoniem 24971

• Gast
« Reactie #310 Gepost op: 3-01-2014, 21:36:30 »
Ik denk dat bij het geld veiligstellen, de kandidaten geld in enveloppen moeten stoppen en de naam erop schrijven van degene van wie ze denken dat er nog in zit in aflevering 9. Daarom is elke naam ook in een ander handschrift. Het geld zal ook echt gestuurd worden naar diegenen, dus als ze er nog inzitten zit het geld in de pot, als ze er niet meer inzitten is het weg.

Is al eerder gemeld geloof ik.

Offline DynaXiz

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 3-01-2014, 22:08:37 »
Wat denken we hier van?

Staat hier (de) Mol?

Oh ja, let ook even op het tijdstip in de scene: 4:32 (en 5 honderdste)  ::oink::

Ik vind dit nog steeds erg merkwaardig!

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 3-01-2014, 22:10:17 »
Ik vind dit nog steeds erg merkwaardig!
Deze theorie is inmiddels al in de prullenbak belandt, aangezien het cijfer 3425 was. ;)
🜃

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #313 Gepost op: 3-01-2014, 22:16:26 »

Ben zeer benieuwd ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline mlvp45

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 3-01-2014, 22:19:34 »
Wat ik heel typisch vind...als je kijkt naar 7 minuut 52 tot 7 minuut 57 ongeveer dan zie je een shot bij een soort tempel. Links zie je twee mensen. De 'bovenste' loopt gewoon. De tweede lijkt bevroren. Niet iemand die stilstaat, maar echt bevroren midden in een beweging.

Als het iets met de mol te maken heeft dan zou de mol de bewegende persoon kunnen zijn die even een cameo doet in het shot.

De bewegende persoon komt qua kleding bovendien overeen met de persoon die op 7:40 in beeld was toen Jan-Willem zei 'als je meedoet aan WIDM? dan weet je dat niets is wat het lijkt'. De bewegende persoon is niet wat het lijkt: het is namelijk niet de vrouwelijke schoonmaakster van een paar seconden eerder.

« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 22:33:01 door mlvp45 »

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 3-01-2014, 22:36:17 »
Bij minuut 9.11min zegt Aafje dat haar Molkandidaten Jennifer en Sophie zijn.Bij 16.10min zegt ze opeens dat het heel goed uitkomt dat freek haar kamergenoot wordt want hij staat op haar mollenlijstje.In het begin heb je echt nog geen idee wie de Mol kan zijn ..erg tegenstrijdig van haar.Hier probeert ze de verdenking op een erg zwakke manier van zichzelf af te houden..want ze weet zelf natuurlijk al dat ze de Mol is.
Vooral de "schijn" beweging met de zaklamp op haar handpalm bij het uitzoeken van de zaklantaarns waarbij je duidelijk haar horloge ziet heeft haar verraden.

Offline JPMOL

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 3-01-2014, 22:45:23 »
Leg uit... :)

Ewout was niet gelijk bij de Regina Mundi kerk, maar bij het ...... !
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 3-01-2014, 22:48:14 »
Bij minuut 9.11min zegt Aafje dat haar Molkandidaten Jennifer en Sophie zijn.Bij 16.10min zegt ze opeens dat het heel goed uitkomt dat freek haar kamergenoot wordt want hij staat op haar mollenlijstje.In het begin heb je echt nog geen idee wie de Mol kan zijn ..erg tegenstrijdig van haar.Hier probeert ze de verdenking op een erg zwakke manier van zichzelf af te houden..want ze weet zelf natuurlijk al dat ze de Mol is.
Vooral de "schijn" beweging met de zaklamp op haar handpalm bij het uitzoeken van de zaklantaarns waarbij je duidelijk haar horloge ziet heeft haar verraden.

Aaf, niet Aafje  ;)

Offline kjr

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 3-01-2014, 22:54:23 »
ja dank je
Ik gebruik het verklein woord omdat ik vind dat ze haar rol als Mol niet zo goed speelt ::zwaai::

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #319 Gepost op: 3-01-2014, 23:06:57 »

Die laatste had ik hier neergezet, en ik vond dat wel vreemd? Het kwam best duidelijk in beeld. Ze scheen die lamp op haar handpalm, wat is een schijnbeweging is. Dat ze actief is als mol > de hand