Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190449 keer)

Offline Molstrik

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #320 Gepost op: 3-01-2014, 23:13:54 »
Als de kandidaten de tweede test in moeten vullen, zegt Daphne wanneer ze alleen zit iets verdachts. 49;28 . Ze zegt "In heb in mijn BLINDE paniek na het rode scherm...". "Ook zegt ze ik heb hele domme dingen ingevuld dus is het logisch dat ik een rood scherm kreeg". Het kan natuurlijk zijn dat ze ineens zeker weet wie de mol is, maar na een aflevering lijkt me het sterk dat je daar zo zeker bent. Is zij dan de mol? Weet ze dat ze domme antwoorden had ingevuld? Ze hoeft natuurlijk niet meteen de mol te zijn, maar het viel me gewoon op.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #321 Gepost op: 3-01-2014, 23:22:17 »
BAM!!! Een serieuze aanwijzing gevonden!! Niet zozeer wie de mol is, maar van één persoon ben ik er wel zeker van dat deze de Filipijnen haalt!

Als ik straks nog even tijd heb, zal ik de bewijslast even bijvoegen...
Hmm, mijn conclusie is is weer wat te voorbarig. Enveloppen kunnen een andere afzender hebben dan geadresseerde. Nog even een kleine research en dan zal ik zo even een leuke pic posten die toch de moeite waard is...

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #322 Gepost op: 3-01-2014, 23:23:30 »
Precies , dus dan wordt het voor mij:

A:
Bij minuut 9.11min zegt Aafje dat haar Molkandidaten Jennifer en Sophie zijn.Bij 16.10min zegt ze opeens dat het heel goed uitkomt dat Freek haar kamergenoot wordt want hij staat op haar mollenlijstje.In het begin heb je echt nog geen idee wie de Mol kan zijn ..erg tegenstrijdig van haar.Hier probeert ze de verdenking op een erg zwakke manier van zichzelf af te houden..want ze weet zelf natuurlijk al dat ze de Mol is.

B:Bij minuut 33.41 de letterlijke schijn-beweging van zaklamp waarbij horloge en armbanden in beeld zijn.
Bij minuut 38.33 is Aaf(je):-) in beeld met dat horloge.

C:bij de uitslag van het lichtspel zegt Aaf bij minuut 47.41 "hadden wij ook kunnen zeggen wij hadden 7 of 3.Het goede antwoord was 3 geweest maar Aaf stuurt het aan op het foute nummer 7.

Aaf is de enige bij wie ik 3 hele sterke verdenkingen kan plaatsen.
Als ik rechercheur zou zijn zou ik haar toch eens op het politiebureau uitnodigen voor een kleine ondervraging ::trots::

Verder vind ik de "bevroren" man ook erg opmerkelijk want hij lijkt met opzet stilgezet te zijn.Ik heb daar nog geen verklaring voor maar die kan nog komen .
« Laatst bewerkt op: 3-01-2014, 23:37:10 door kjr »

Offline Lucky7

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #323 Gepost op: 3-01-2014, 23:27:49 »
Als de kandidaten de tweede test in moeten vullen, zegt Daphne wanneer ze alleen zit iets verdachts. 49;28 . Ze zegt "In heb in mijn BLINDE paniek na het rode scherm...". "Ook zegt ze ik heb hele domme dingen ingevuld dus is het logisch dat ik een rood scherm kreeg". Het kan natuurlijk zijn dat ze ineens zeker weet wie de mol is, maar na een aflevering lijkt me het sterk dat je daar zo zeker bent. Is zij dan de mol? Weet ze dat ze domme antwoorden had ingevuld? Ze hoeft natuurlijk niet meteen de mol te zijn, maar het viel me gewoon op.

Ik denk dat ze gewoon te enthousiast is en niet door heeft dat (bijna) iedereen de test slecht heeft gemaakt, maar zij het slechtst. Ze hebben allemaal maar wat ingevuld.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #324 Gepost op: 3-01-2014, 23:56:27 »
Ik ben toch even wat gaan zoeken achter Art's verdeling van de 400 euro:

Sofie, Jennifer, Susan en Aaf kregen elk honderd euro.
De code van de kluis bestaat uit vier cijfers: 3425.
Als je steeds de zoveelste letter neemt van de vier namen in de volgorde van de tweede test krijg je dit:

3e letter Susan = S
4e letter Sofie = I
2e letter Aaf = A
5e letter Jennifer = I

Ik heb SIAI vertaald uit het chinees in google vertaler en de uitkomt was de vertaling van het woord dat je uitspreekt als "Shì ài" wat liefde betekent.

Vanaf hier kom ik niet echt verder. Iemand toevallig een ketting met een hartje gezien of andere signalen van liefde zoals een tattoo van een hartje of print op kleding? Niet dat deze hele gedachte van SIAI meteen klopt hoor, maar ben benieuwd of er iets uit komt.

Offline MolG12

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #325 Gepost op: 4-01-2014, 00:06:54 »
De code voor de kluis was 3425.

Jan-Willem werkte bij 3FM, Radio 4, Radio 2 en Radio 5.
Denken jullie dat dit een aanwijzing kan zijn?

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #326 Gepost op: 4-01-2014, 00:11:46 »
De code voor de kluis was 3425.

Jan-Willem werkte bij 3FM, Radio 4, Radio 2 en Radio 5.
Denken jullie dat dit een aanwijzing kan zijn?
Bij WIDM kan alles, maar dit lijkt me te voor de hand liggend.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #327 Gepost op: 4-01-2014, 00:25:30 »
Btw, is het al voorbij gekomen dat de positionering van de kandidaten tijdens de eerste en de tweede eliminatie hetzelfde was? Tenminste, ik zag zo 5 mensen op dezelfde plek zitten.

Offline Bedee

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #328 Gepost op: 4-01-2014, 00:30:29 »
Allemaal weer geweldig, diverse theorieën worden weer gemaakt. Sommige goed andere wel ver gezocht.
Maar wil alvast 1 hint (tenminste als het een hint is)

Tijdens Serious Request 2013, werd er in de eerste dagen de Zwarte schijf aangeboden als veiling object. We hebben deze schijf kort gezien in aflevering 1.
Maar er werd daar ook verteld dat..." Sanne en Sophie hadden hem graag willen hebben tijdens WIDM "
zat op dat moment in de auto Anne zal dan wel Suzanne zijn. We weten nu dat de zwarte schijf alle voordelen van een ieder tenietdoet.

Voor wat het waard is, bij de komende uitzendingen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #329 Gepost op: 4-01-2014, 00:46:08 »
Volgens mij is deze aanwijzing helemaal nieuw:
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 00:50:38 door Traveljunkie »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #330 Gepost op: 4-01-2014, 00:48:18 »
Hmm, mijn conclusie is is weer wat te voorbarig. Enveloppen kunnen een andere afzender hebben dan geadresseerde. Nog even een kleine research en dan zal ik zo even een leuke pic posten die toch de moeite waard is...

Wat heeft het voor zin om een envelop met geld naar iemand anders te sturen. Je hebt alleen iets aan het geld als je zelf nog in het spel zit. Dus stuur je het aan jezelf.

Een andere optie is dat je het geld moet sturen naar (inzetten op) jouw mol.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #331 Gepost op: 4-01-2014, 00:50:01 »
Weet niet of het al gemeld is, maar de cijfers 5 & 6 komen ook in beeld vlak viir de eerste ececutie. Op een lantaarnpaal naast een dansende Chinees. Xd

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #332 Gepost op: 4-01-2014, 01:15:32 »
Mooi, das dan helemaal duidelijk, we gaan naar de filipijnen!  Pas na aflevering 2 zullen we weten of de kandidaten de post naar hunzelf sturen of maar iemand anders. Sturen ze de post naar hunzelf weten we zeker dat Freek er in iedergeval tm de filipijnen inzit. Nog een paar nachtje slapen. Goed gevonden TravelJunkie!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Mol Alban

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #333 Gepost op: 4-01-2014, 01:20:18 »
Afleveringstitel schijnbeweging wordt met een aparte 's' geschreven. Sophie maakt met haar zaklantaarn de letter s. Ze schijnt de 's' dus.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #334 Gepost op: 4-01-2014, 01:30:38 »
Mooi, das dan helemaal duidelijk, we gaan naar de filipijnen!  Pas na aflevering 2 zullen we weten of de kandidaten de post naar hunzelf sturen of maar iemand anders. Sturen ze de post naar hunzelf weten we zeker dat Freek er in iedergeval tm de filipijnen inzit. Nog een paar nachtje slapen. Goed gevonden TravelJunkie!
Dit betekent dus wel dat er zowel enveloppen gepost worden vanuit Hong Kong als vanuit de Filipijnen zelf...

Zit nu al een paar uur foto's te bekijken van de Bacuit Archipel en ik weet vrijwel zeker dat de eerste brief in het filmpje NIET op Ellis Island wordt gepost. De 3e postbus staat daar wel. Dit betekent dan dat er nog een heuse eilandstrijd gaat plaatsvinden daar bij El Nido...

Offline P@trick

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #335 Gepost op: 4-01-2014, 01:39:44 »
ik weet wel nog dat art zei.. het is een jaar van tegenstellingen voor de mol.. Zo had daphne dus bij de (nep) executie rood en kreeg later een groen scherm oftewel een tegenstelling...  ::vergroot:: en dan ook nog de hint rood is het nieuwe groen naja mss wel een beetje vroeg in de serie maar het is iig wat :D

Dit is een scherpe beredenering.
Ik zelf zit ook een beetje in de Daphne tunnel.
Ik zit namelijk met een aantal dingetje over haar.
* Het rood is het nieuwe groen dus rood scherm is een schijnbeweging geweest?
* 3425 (pincode) Dit zijn waarschijnlijk de zenders waar ze gewerkt heeft?
* Ze was als 1e bij het politiebureau omdat ze wist dat ze al 6 enveloppen niet zouden vinden..(Meeste geld) ( groenteboer)
want zij had als opdracht om samen met Freek naar een groenteboer te gaan en het stukje film na de introductie van Susan op 25:16 zie je in 1 shot 5 enveloppen liggen en een ander shot nog 1 tussen de appels liggen (dus totaal 6 enveloppen da's een hoop centjes denk ik)

* Wat zegt Daphne bij 1e "halve" test..( 9.06 minuut)?? "De Mol is ......?? "alles" of iets dergelijks..moeilijk te verstaan.

* later deelt Art 400 euro uit aan andere 4 dames.. behalve Daphne?

Vreemde zaakjes...

Offline Lucky7

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #336 Gepost op: 4-01-2014, 01:54:39 »
Dat de enveloppen aan de 4 dames verdeeld werden, is volgens mij alleen omdat ze vooraan stonden. (hoewel daphne idd wordt overgeslagen).

Nog over die henry V:
Als jan-willem en maurice aankomen staat er een andere auto naast (in de file). En als je beide kentekens vergelijkt, zien de letters van henryV er ook vreemder uit (wat minder scherp en met een schaduw, alsof het opgeplakt/handgemaakt is oid). Of is dat alleen omdat ze meer driedimensionaal zijn?

Vergeet niet hé mensen: de programma-makers weten heel goed dat erop los word gespeculeerd door de mol-fanaten, die 'schijnbeweging' als tip alsnog zullen ze dan altijd express meerdere schijnbewegingen in de aflevering tonen, want zou énkel één schijnbeweging ergens komen dan is het té duidelijk, te obvious. Ze zullen dus express schijnbewegingen bij meerdere kandidaten monteren, zoals het 'lijkt alsof'
Ja, maar ze moeten het ook weer niet over iedereen gelijk verdelen.
Of zoals in seizoen 8 Dat ze aan het eind zeiden dat toen de mol levend begraven werd, dat dat een hint was.
Toen het gebeurde dacht ik daar ook aan, maar dacht dat dat te obvious was. Ze hadden net zo goed iemand anders die taak kunnen geven en er niets van zeggen. Ze gaan toch wel vaker onder de grond in andere seizoenen?  -edit: maar jij en de makers hebben wel gelijk, het moet wel wat moeilijker en meer "schijn" hints maken sinds het internet :P
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 02:05:56 door Lucky7 »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #337 Gepost op: 4-01-2014, 02:20:12 »
Vergeet niet hé mensen: de programma-makers weten heel goed dat erop los word gespeculeerd door de mol-fanaten, die 'schijnbeweging' als tip alsnog zullen ze dan altijd express meerdere schijnbewegingen in de aflevering tonen, want zou énkel één schijnbeweging ergens komen dan is het té duidelijk, te obvious. Ze zullen dus express schijnbewegingen bij meerdere kandidaten monteren, zoals het 'lijkt alsof'

Heb 't ook al gemeld in het topic over de theorie 'Schijnbeweging' maar kwam het hier nog niet echt tegen.

Is het niet opvallend dat Owen met zijn schijnende lampje beweegt en de letters O en S vormt. Natuurlijk de eerste letters van Owen en Sophie, maar even goed de initialen van Owen Schumacher zelf. Kortom: deze 'schijnbeweging' van Owen zou ons op het spoor van hem als mol kunnen zetten.

Een collega van me en mij was dit beiden los van elkaar opgevallen en wij vonden dit een vrij duidelijke potentiële hint.

Misschien is dit ook nog ergens te combineren met de 'os' (het dier) die in de aflevering voorbij schijnt te zijn gekomen (zelf niet gezien)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2014, 02:32:49 door tumtum »

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #338 Gepost op: 4-01-2014, 03:08:33 »
Zelf zit ik nog in geen enkele tunnel; ik verdenk nog niemand als mol, maar heb ook nog niemand afgeschreven.

Susan bleef in een giechelbui hangen nadat Jennifer en zij het geld uit dat restaurant gehaald hadden (iemand overigens opgevallen dat enkele mannen zonder bovenkleding stonden te koken?). Op minuut 24:38 zie je overigens een blik van Jennifer waarop ze lijkt te denken "Shit!! En nu?!".

Art belt om te zeggen dat er een auto klaar staat voor 2 mensen die er van houden om in de spotlight te staan. Owen reageert "ook al wilden ze niet"; Tygo en Freek moesten. Tygo is gek op de aandacht en Freek is de musicalster. (Tygo zakte voor mij als mogelijke mol)
Sofie zegt bij de seinopdracht, toen de lasershow begon, duidelijk tegen Owen  "we moeten op de zaklampen letten, want dat is wat we gekocht hebben" (hierbij zakte Sofie wel op het lijstje voor potentiële mol)
JW zegt tegen Daphne "Als ik dan beweeg met de lamp, dan gebeurt er iets met die lichtshow" en dat werd gezegd ná dat shot waarop "mol" geschreven lijkt te worden (mannenhand met dunne ring aan vinger) (JW steeg iets op het lijstje). Maar de makers weten óók wel dat alles frame voor frame nageplozen wordt. Wie weet schreef JW inderdaad het woord mol, maar alleen maar vanwege het spel. Hij zei echt niet gelijk daarna "ik maak mij kenbaar", dat was een aantal seconden later en nog niet eens in die bewoording. Ik kan mij niet voorstellen dat zo'n hint nú al weggeven wordt.

Tygo seinde niet, maar keek of hij lampjes zag. Op Freek werd echter minder gelet, aangezien hij moest seinen. Wij zagen hem wel seinen, maar wie zegt dat hij de code 3245 seinde? Wellicht seinde hij wél 7 keer naar Jennifer en Aaf?

Bij de executie vond ik Owen overigens het meest rustig. Zelfs op de exit van Maurice leek hij weinig emotie te tonen.
JW had al meerdere keren aangegeven Maurice te verdenken. Zijn verbazing lijkt mij ook oprecht als hij hoort dat Maurice exit moet.

Voor mij is het nog één grote warboel in die drukte van dat prachtige Hong Kong.... ik hoop dat de volgende aflevering iets meer duidelijkheid geeft.

Offline markboots

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #339 Gepost op: 4-01-2014, 03:11:56 »
Rood is het nieuwe groen...

Bij het voorstellen van de kandidaten "schijnt" het reclame bord bij Sofie eerst rood, daarna groen.
Is de roodharige dan misschien ook wel de mol (groen)?