Auteur Topic: [MFD] Veilingitems  (gelezen 37524 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #100 Gepost op: 21-03-2014, 16:58:44 »
Het flesje 'Susan is de Mol' natuurlijk :D

Bij MolTalk waren ook weer mooie veilingitems, zoals de EB1186-bordjes :D

Prachtig ja. Het hele vijf op een rij bord stond er, maar nog mooier: een hele brievenbus inclusief molenvelop.

De door Susan aan Freek verstuurde en niet opgehaalde envelop is wat mij betreft hét (veilings)item van dit seizoen.

Offline jevica

  • Forumlid
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #101 Gepost op: 21-03-2014, 17:00:07 »
Een houten bordje met een kwart vingerafdruk, of allevier

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #102 Gepost op: 21-03-2014, 17:51:30 »

Maar  ::ontopic:: de flessenpost natuurlijk, ook ideaal voor de mini/kinderveiling  :D Sterker nog: als ik de closeup goed zag waren het eigenlijk gewoon van die Grolsch beugelflessen met stellingen erin. Een drijvende vlam op een vlondertje :P

Goed plan!

Kijken of deze flesjes en de schijven uit het 5 op een rij spel op de veiling te krijgen zijn.

We gaan er achteraan ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Re: Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #103 Gepost op: 22-03-2014, 17:48:00 »
De door Susan aan Freek verstuurde en niet opgehaalde envelop is wat mij betreft hét (veilings)item van dit seizoen.

Koop ik!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Re: Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #104 Gepost op: 22-03-2014, 18:19:13 »
Koop ik!

Je weet dat ie 1750 euro + rente waard is hè? ;)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #105 Gepost op: 26-03-2014, 14:30:08 »
Ik droom er nog altijd van om met een mobieltje uit WIDM te kunnen bellen ::love::

(En dan het liefst de molphone uit seizoen 10, maar hey, dan betaal je Japanse tariefen :-\\)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #106 Gepost op: 26-03-2014, 18:25:49 »
Ik droom er nog altijd van om met een mobieltje uit WIDM te kunnen bellen ::love::

(En dan het liefst de molphone uit seizoen 10, maar hey, dan betaal je Japanse tariefen :-\\)

Molphone uit serie 10? Doet geen belletje bij me rinkelen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #107 Gepost op: 26-03-2014, 18:56:35 »
Molphone uit serie 10? Doet geen belletje bij me rinkelen.
Je weet wel, dat ding dat Erik voor een vrijstelling aanzag en waar ze sms'jes met 10 mensen en 10 kleuren op kregen ;)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #108 Gepost op: 27-03-2014, 14:22:52 »
Je weet wel, dat ding dat Erik voor een vrijstelling aanzag en waar ze sms'jes met 10 mensen en 10 kleuren op kregen ;)

Helemaal vergeten. Ik moet serie 10 nog maar eens terugkijken.

::ontopic:: : Het kan nu niet lang meer duren of de lijst veilingitems is bekend. Spannend! ::boogie::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #109 Gepost op: 27-03-2014, 14:26:51 »
De witte vrijstelling..? :)

Nee, die moet nog even mee. Misschien dat er nog iets uit WIDM Junior meekomt naar de veiling? :D
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #110 Gepost op: 27-03-2014, 18:25:58 »
Gezien de veilinglijst, kunnen sommige die-hards hun garderobe flink uitbreiden.

Wat zou een postbode nou graag willen hebben?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #111 Gepost op: 27-03-2014, 18:32:26 »
Wat zou een postbode nou graag willen hebben?

Haha, ik dacht al meteen: dat bordje "postkantoor" is voor Jos. ;D

Mooie lijst items weer. ::ok::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #112 Gepost op: 27-03-2014, 18:37:59 »
Die brievenbus is ook niet verkeerd. Ben benieuwd naar wat er bij komt, dat niet op de lijst staat.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #113 Gepost op: 27-03-2014, 18:42:38 »
Gelukkig veel kansen om iets met enveloppen te bemachtigen ::ok::
Zo'n joker met enveloppe is ook veel waard.
Al is het natuurlijk nog niet zeker dat ze ook daadwerkelijk in die combinaties geveild worden.
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #114 Gepost op: 27-03-2014, 19:46:15 »
Zeker al een leuke lijst! Jammer dat de kinderveiling tot 15 jaar is, net een jaar te oud nu... Xd

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #115 Gepost op: 27-03-2014, 22:22:02 »
Hopelijk brengen de kandidaten nog leuke dingen mee. Ik weet niet precies hoe het zich dit jaar verhoud met voorgaande jaren, maar ik heb het gevoel dat er in verhouding weinig objecten zijn en veel papieren dingen (molkaartjes, speluitleg, enveloppen, etc.)

Ik vind het wel jammer dat ik geen 5-op-een-rij schijf kan bemachtigen, maar goed daar kom ik wel overheen. Ik ben overigens van mening dat het flesje met de stelling "Susan is de mol", die wel Art in zijn hand zien houden tijdens de uitleg van die laatste opdracht (in de ontknoping) een meerwaarde heeft t.o.v. de andere flesjes en een plek in de echte veiling verdient (al hoe ik hem zelf niet).

Ik zal eens kijken of ik mijn plattegronden/kaarten collectie kan aanvullen met de kaarten van de TV studio. Helaas zit de Snake kaart er niet ook bij.

(Mijn bericht doorlezen kan ik mij voorstellen door alle "jammer"s en "helaas"en het lijk alsof ik negatief aankijk tegen de veiling dit jaar. Dat doe ik niet. Het is ook niet mijn bedoeling die indruk te wekken, maar doordat ik ziekig ben weet ik ook niet hoe ik de dingen die door mijn hoofd spoken anders moet verwoorden...)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #116 Gepost op: 27-03-2014, 22:29:31 »
Haha, ik snap wel wat je bedoelt hoor Rat. En ik ben het met je eens dat mocht de "Susan is de Mol"-fles er tussen zitten dat echt iets voor de "grote veiling" is. (Zal vast richting de 100 euro gaan.) Maar de 7 enveloppen zijn natuurlijk niet zomaar papieren zoals de vele kaartjes die elk jaar wel langskomen; het zijn items die je over een aantal jaar nog herkent als van serie 14. (Het zou me niks verbazen als ze per stuk rond de 50 euro opbrengen.)
« Laatst bewerkt op: 28-03-2014, 08:08:30 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #117 Gepost op: 28-03-2014, 00:09:35 »
Ben benieuwd naar wat er bij komt, dat niet op de lijst staat.

Ik ook. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het nog steeds een fijn initiatief vanuit de WIDM-crew dat ze items uit elk seizoen ter veiling beschikbaar stellen. Maar er zitten weinig must-haves tussen die er echt tussen uit springen. En juist wat zo kenmerkend onder andere is voor seizoen 14 is voor de kinderveiling (die groene fiches zouden los flink op los geboden worden puur omdat het de fiches v/d mol met mollogo is) Dus ja, ik snap dat je zoiets achterhoudt voor de kinderen die zo niet achter het net vissen. Maar anderen vissen zo net zo goed achter het net als het op die specifieke items aan komt.

Hopelijk brengen de kandidaten nog leuke dingen mee. Ik weet niet precies hoe het zich dit jaar verhoud met voorgaande jaren, maar ik heb het gevoel dat er in verhouding weinig objecten zijn en veel papieren dingen (molkaartjes, speluitleg, enveloppen, etc.)

En dat ook. Natuurlijk is het zo, zelfs al zouden de bak met vijf-op-een-rij fiches gesplitst worden (ene helft voor kinderveiling, andere helft voor de reguliere veiling) dat je dan nog maar de mazzel moet hebben dat je toereikend saldo hebt èn het hoogste bod noteert. Maar zo maak je nog een kans, wat nu bij voorbaat is uitgesloten (en nee, ik ga niet mijn neefje of nichtje charteren van 10 om voor mij fiches te halen al zie ik het zo gebeuren zondag  :-X) Ik mis de topitobuideltjes bijvoorbeeld of de kokers bij het abseilen of de urn v/d eilandraad, wanted posters met Freek zijn portret, de kwart vingerafdrukborden. Leken mij ook leuke items, want als ik naast de fiches grijp (wat te verwachten was) heb je een plan B nodig ;)

Dan toch de stille hoop dat Susan haar Paris molboekje wil veilen (en mijn budget toereikend is  ::hypocriet::)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #118 Gepost op: 28-03-2014, 08:44:09 »
Ik ook. Begrijp me niet verkeerd, want ik vind het nog steeds een fijn initiatief vanuit de WIDM-crew dat ze items uit elk seizoen ter veiling beschikbaar stellen. Maar er zitten weinig must-haves tussen die er echt tussen uit springen. En juist wat zo kenmerkend onder andere is voor seizoen 14 is voor de kinderveiling (die groene fiches zouden los flink op los geboden worden puur omdat het de fiches v/d mol met mollogo is) Dus ja, ik snap dat je zoiets achterhoudt voor de kinderen die zo niet achter het net vissen. Maar anderen vissen zo net zo goed achter het net als het op die specifieke items aan komt.

Niet zo zeuren.

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [MFD] Veilingitems
« Reactie #119 Gepost op: 28-03-2014, 10:11:06 »
Er zitten weer leuke items bij, ben erg benieuwd wat het weer gaat opleveren voor het goede doel dit jaar! Ik ga zelf niet mee bieden, ik val met mijn studentenloontje meer in de kinder-categorie XD